НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ "ЗБЕРЕЖЕМО ЖИТТЯ ЯЛИНЦІ"

Про матеріал

Формувати навички роботи з довідковою літературою; формувати уявлення про природоохоронну діяльність людей; з'ясувати значення природи у житті людини; учити здійснювати проектну діяльність; удосконалювати навички роботи в групі; розвивати вміння обмінюватися думками; формувати мотивації успіху та досягнень, творчої самореалізації; виховувати відповідальність за поведінку та дії в природі, любов до природи, дбайливе ставлення до неї;

Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ.

 ЗБЕРЕЖЕМО ЖИТТЯ ЯЛИНЦІ

2 клас

Мета:

  • формування предметних компетентностей: формувати навички роботи з довідковою літературою; формувати уявлення про природоохоронну діяльність людей; з’ясувати значення природи у житті людини; учити здійснювати проектну діяльність; удосконалювати навички роботи в групі; розвивати вміння обмінюватися думками; формувати мотивації успіху та досягнень, творчої самореалізації; виховувати відповідальність за поведінку та дії в природі, любов до природи, дбайливе ставлення до неї;
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність самостійно добирати необхідні знання і способи діяльності для виконання навчально-пізнавальних завдань, виділяти в об’єктах істотні та другорядні ознаки, робити висновок-узагальнення, виконувати навчальні творчі завдання;

комунікативної: удосконалювати навички роботи в групі; розвивати вміння обмінюватися думками;

соціальної: удосконалювати здатність оптимістично ставитися до труднощів, мобілізуватися на їх подолання, узгоджувати свої бажання з можливостями та вимогами;

інформаційної: удосконалювати вміння користуватися художньою та енциклопедичною літературою, опрацьовувати інформацію на підставі аналізу, синтезу, порівняння.

Тип уроку : навчальний проект.

Міжпредметні зв’язки: музичне мистецтво, математика, трудове навчання.

Обладнання: зображення для рефлексії настрою; ілюстрації ялинок та інших хвойних дерев; ілюстрації новорічних композицій із ялинкових гілок; штучні ялинки,ялинки,виготовлены учнями.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1.Організація класу.

 1)Вправа «Синоптична хвилинка»

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

 - Чи були сьогодні протягом дня опади?

 - Які зміни сталися у неживій природі?

 - Які зміни відбулися у живій природі?

2.Спрямування до мети.

1)Робота над загадкою

  • Це дерево – мов їжачок,

Вбрання у нього з колючок.

Воно стріча щороку нас

Гірляндами рясними,

Веселим сяєвом прикрас,

Цукерками смачними.

Та всюди, в місті і в селі,

Несуть дорослі, ждуть малі

У кожному будинку

Прикрашену …(ялинку).

  • А чому ялинка, мов їжачок?
  • Можливо, вона так захищається від тих людей, які хочуть її зрубати?

2)Заспіваємо пісню «Ось ялиночка на диво …»(учні співають під музичний супровід).

3)Розповідь учителя.

- Незабаром Новий рік, його наближення відчувається скрізь: у магазинах безліч прикрас: ялинкових іграшок, сніжинок, дощиків, гірлянд, Снігуроньок з Дідами Морозами. Очікування свята панує і в кожній школі. Діти вчать вірші, пісні про Новий рік та про його головний символ.

- Звісно ж, який Новий рік без запаху хвої, без гірлянд і ялинкових прикрас!

- Чому ми вирубаємо ялинки напередодні Нового року?

- Скільки потрібно виростити дерев, щоб у новорічну ніч кожну квартиру прикрашала ялинка?

- Скільки років необхідно рости ялинці, щоб вона була зростом хоча б із першокласника?

   І от сама героїня свята – ялинка – тремтить у лісі та думає: «Незабаром уже мене зрубають! Пострибають біля мене, а за кілька днів викинуть на смітник!» Сумна картина, правда?

- Чи не настав час щось змінити?

- Спробуймо розв’язати цю проблему.

3.Визначення шляхів розв’язання проблеми

  • Практичні завдання-дослідження «Збережемо ялинки»(підготовлені учнями).
  • Презентація учнівських творчих робіт.

4.Формування груп для проведення дослідження.

Учні класу об’єднуються в групи:

1-ша група – «Літературознавці»;

2-га група – «Дослідники»;

3-тя група – «Екологи».

ІІ. Основна частина

1.Обговорення та презентація проекту групами.

1-ша група «Літературознавці»

Виразне читання учнем вірша напам’ять.

           Ялинка

Раз я взувся в чобітки

Одягнувся в кожушинку,

Сам запрягся в саночки

І поїхав по ялинку.

Ледве я зрубати встиг,

Ледве став ялинку брати,

А на мене зайчик  - плиг!

Став ялинку відбирати.

Я сюди, а він туди …

Не віддам, - кричить,- нізащо!

Ти ялинку посади,

А тоді рубай, ледащо!

Не пущу, і не проси!

І цяцьками можна гратись,

Порубаєте ліси –

Ніде буде і сховатись… Олександр Олесь

-  Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?

- Уявіть себе тим хлопчиком, який розповідає про зустріч із зайчиком. Як би ви вчинили на місці хлопчика? Зайчика?

2-га група «Дослідники»(повідомлення учнів).

  Ялина – це хвойне дерево. Насіння ялина виробляє раз на 4 роки. Дрібні насінини (всього 4 мм), ховаються в пазухах довгих шишок . Рід ялин налічує 40 видів рослин. Це ялина сибірська, східна, біла, канадська. Крім ялинок, найвідомішими представниками хвойних є сосна, ялиця, кипарис, кедр, тис, секвойя, модрина.

  • Провели дослідження і з’ясували, що ялини ростуть у хвойному лісі. У цих дерев листочки мають вигляд голочок і називається хвоєю. На зиму голки хвойних не опадають.
  • Провели спостереження: звідки під ялинкою взялися хвоїнки, якщо дерево ніколи не буває «голим»?

Висновок. Голки оновлюються поступово, за 3-5 років, саме їх ми і бачимо під деревом.

  • Перевірили прикмету «Багато ялинових шишок – до врожаю хліба».
  • Провели дослідження: вік молодої ялинки можна визначити за допомогою маленьких гілочок, що ростуть на стовбурі кільцем, утворюючи «поверх».  Щороку на дереві з’являється новий «поверх». Підрахували «поверхи» ялинки від верхівок донизу, до отриманої суми додали 2 – час, необхідний для утворення самого паростка. Отриманий результат і буде віком ялинки.

Висновок. Ялинка за десять років виросте у зріст першокласника.

3-тя група – «Екологи»

1)Технологія «Мікрофон»(повідомлення учнів)

 - Екологія  - це наука про взаємодію живих організмів із навколишнім середовищем.

Екологи  - це люди, які дбають про захист природи , навколишнього середовища.

   Створити відчуття свята, радісного очікування новорічного дива можна й без знищення дерев. Значно цікавіше прикрашати соснові чи ялинові гілки, виготовляти традиційні українські «ялинки» - дідухи з колосків, калини, створювати новорічні композиції.

   Щоб виростити замість однієї вирубаної двометрової ялини іншу, потрібно не менше 10-15 років. У багатьох лісових господарствах Європи на Різдво ялинки не зрубують, а здають в оренду . після свят дерево зі збереженою кореневою системою знову повертають до лісу.

   Заготовляють лісники  ялинки для свят на окремих плантаціях. Новорічні красуні не вирубують серед лісу. За незаконно зрубану ялинку порушник сплачує штраф. Лісники помічають свої деревця бирками із штрих-кодом, у якому міститься вся необхідна інформація про дерево.

  Запам’ятай! 

  • Хвойний ліс – скарбниця вологи, дім для рослин і тварин.
  • У хвойних лісах чисте повітря, насіння шишок є кормом для лісових мешканців.

2)Розв’язування екологічної задачі.

  На одній стороні вулиці є 15 будинків. А на іншій – 20 будинків. Кожна сімя вирішила поставити ялинку у будинку. Скільки потрібно ялинок?

  • А скільки таких будинків у селі? А скільки таких сіл, міст у нашій країні?
  • Скільки потрібно ялинок?

Вправа «Умілі руки».

Підготовка до свят: ялинка власноруч.

  Без ялинки дійсно дуже складно уявити новорічні свята. Але іноді так шкода вирубувати ці вічнозелені дерева тільки для того, щоб уже через пару тижнів викинути їх на смітник! Що ж робити  - псувати природу або залишитися без свята? Вибирайте компроміс – створіть новорічну ялинку власноруч! Зєднайте заготовленні 4 частини паперової ялинки ( склеювання ). 

  Залишається тільки прикрасити саморобку. Фантазуйте, повісьте на ялинку іграшки, вирізані з паперу . Такі вироби дуже весело виготовляти всією родиною, це створює святкову атмосферу. Ось і готова чудова новорічна ялинка, під час виготовлення якої не постраждало жодне дерево!

  Ще ялинки можна виготовляти і дощику, серветок. Навіть із пластикових пляшок, головне – мати бажання і фантазію.

    Презентація ялинок,виготовлених учнями.

ІІІ. Заключна частина

  1. Гра «Займи позицію».
  • Чи будемо ми традиційно святкувати Новий рік, купуючи живу ялинку, чи виготовимо її самі? (Діти наводять аргументи і роблять висновки ).
  1. Рефлексія навчальної діяльності 
  • Як ви вважаєте, ми змогли сьогодні захистити ялинку?
  • Ялинка  - частина живої природи. Бережімо її!

3.Домашнє завдання

Спостерігати за погодою.

Зробити аплікацію «Моя ялинка».

 

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
8253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку