в цікавій ігровій формі пригадати з дітьми вивчене на уроках природознавства про зміни в живій та неживій природі навесні; спонукати до спостережливості, прививати шанобливе ставлення до довкілля, формувати екологічну культуру; розвивати творчі здібності, вміння працювати в команді.
Квест «…А ВЖЕ ВЕСНА У нашІМ КРАЇ…»
Мета: в цікавій ігровій формі пригадати з дітьми вивчене на уроках природознавства про зміни в живій та неживій природі навесні; спонукати до спостережливості, прививати шанобливе ставлення до довкілля, формувати екологічну культуру; розвивати творчі здібності, вміння працювати в команді.
На дворі нарешті довгоочікувана весна! Прокидається від сну природа рідного краю, радіє душа! Багато змін відбувається в живій і неживій природі і переважно усі ці зміни милують наше око.
На уроках природознавства ми завершили вивчати розділ «Природа навесні». Побували на екскурсії, під час якої спостерігали за змінами у живій та неживій природі. І сьогодні ми підведемо підсумок, пригадаємо про що довідались, продемонструємо свої набуті знання. А щоб вам було цікаво, пропоную продемонструвати свої знання взявши участь у квесті «…А вже весна у нашім краї…»
Правила залишаються незмінними, єдине, шукати завдання вам потрібно буде не лише у приміщенні, але й на вулиці.
Ділимося на команди способом жеребкування (діти вибирають з мішечка кульки зеленого та синього кольорів):
Перша команда «Лісовички» (отримують зелені косинки на шию);
Друга команда «Водянички» (отримують сині косинки).
Отже починаємо!!!
І. Станція «Першоцвіт»
При оцінюванні цього завдання журі потрібно бути максимально уважними, щоб визначити переможця, адже той, хто набере максимальну кількість балів, той першим і отримає підказку для наступного завдання.
Дозволяється викрикувати відгадку. Журі фіксує, котра команда першою дасть правильну відповідь.
Загадки:
Задзвенить до нас…(дзвіночок )
В жовтій хусточці …(кульбаба)
Квіти поля – дикі…(маки)
На віночку у…(медунки)
Травень, і цвіте…(конвалія)
Синя квіточка..(фіалка)
Для кролів рвуть…( конюшину)
Синім поглядом …(волошка)
ІІ. Станція «Пташина»
Підказка 1: «Шукай у пташиній їдальні»
Підказка 2: «Шукай під лавкою»
Завдання:
ІІІ. Станція «Розумники і розумниці»
Підказка 1: «Шукай тропічним деревом»
Підказка 2: «Шукай за гербом твоєї держави»
Завдання:
ІV. Станція «Шевченкіська»
Красу рідного краю, весняне пробудження землі від сну завжди по особливому змальовували у своїх творах письменники, поети та художники.
Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила…
Писав про весну Шевченко. Наступне наше завдання поетичного характеру і пов’язано з іменем видатного українського поета. Отже,
Підказка 1: «Шукай за воїном - захисником»
Підказка 2: «Шукай у ведмедиковій бочці»
Завдання:
Слова дощем позамивались...
І не дощем, і не слова
Гладесенько Сатурн стирає...
Та сніг замітає.
По улиці попідтинню
Вдова шкандибає
Понесе з росою
Мої думи аж до тебе!..
Братньою сльозою.
Закриває море
І хмароньку рожевую
І тьму за собою.
І тихо гасне. День погас
І все почило. Сивий в хату
Й собі пішов опочивати.
V. Станція «Сенкан»
Підказка 1: «Шукай над головою, де «Кенгуру»
Підказка 2: «Шукай там, де живуть числа, під найбільшим кубом»
Завдання:
VІ. Станція «Поетична»
Підказка 1: «Шукай у папороті під прапором»
Підказка 2: «Шукай під четвертою ялинкою»
Завдання:
Березень встає зі сну, кличе весело весну.
VІІ. Станція «Математична»
Підказка 1: «Шукай у жовтому колесі»
Підказка 2: «Шукай у великому зайці»
Завдання:
VІІІ. Станція «Чарівні окуляри»
Завдання:
Побачити у будь-якому навчальному предметі тему ВЕСНИ. Навести приклад
- Дозволяється допомога груп підтримки
ІX. Станція «Фінальна» (на вулиці)
Підказка 1: «Шукай там, де слизько»
Підказка 2: «Шукай у чайнику»
Завдання:
Хто скоріше впорається з тестами (Обираємо і обводимо правильні відповіді)
Вибери вірне твердження:
1. Дні навесні стають коротшими.
2. Небо навесні блакитне, високе, і пливуть по ньому білі легкі хмари
3. Навесні прилітають в наші краї снігурі та омелюхи
Що не відноситься до весни?
1. Водопілля;
2. Льодохід;
3. Падолист;
Як називається весняне явище природи, під час якого річки виходять з берегів?
1. Повінь
2. Проталини;
3. Ожеледиця;
Яке весняне явище природи не відбувається в живій природі?
1. З’являются комахи;
2. Залягають у сплячку ведмеді і борсуки;
3. Прилітають перелітні птахи;
Які птахи прилітають до нас навесні?
1. Снігур, дятел, шишкар;
2. Сорока, ворона, голуб;
3. Соловей, грак, жайворонок;
Вибери ранньоквітучі рослини:
1. Анемона, медунка, мати-й-мачуха;
2. Алое, бегонія, кактус;
3. Півонія, ромашка, айстра;
У якого дерева навесні добре помітно сокорух?
1. Береза;
2. Осика;
3. Тополя;
Що не відноситься до правил друзів природи?
1. У лісі треба ходити по стежках;
2. Навесні не можна полювати на птахів і тварин;
3. З ранньоквітучих рослин можна нарвати красиві букети;
Як змінюється життя птахів з приходом весни?
1. Птахи будують або ремонтують старі гнізда, відкладають яйця і виводять пташенят;
2. Птахи збираються в зграї і відлітають на південь;
Як називається підвищення температури повітря
вище 0 °С?
1.Сокорух;
X. Станція «Сюрприз»
Підказка 1: «Шукай там, де мешкає Пан Укольчик»
Підказка 1: «Шукай у «скарбниці мудрості»
Підведення підсумків, нагородження