19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Конспект інтегрованого уроку позакласного читання та трудового навчання для 2 класу на тему " Пори року. Зима. Виготовлення ялинкових гірлянд та прикрас."

Про матеріал

На уроці здобувачі освіти розширюють свої знання про зиму, розвивають мовлення, увагу, мислення, розгадуючи кросворд, читаючи вірші, інсценізуючи вірш, читаючи прислів'я, приказки про прикмети зими. Вчаться працювати в групі, виготовляючи ялинкові прикраси.

Перегляд файлу

Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання у 2 класі

 

КЗ «Бережинська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»

Вчитель початкових класів

Стріленко Людмила Миколаївна

 

 

Тема:Пори року. Зима. Виготовлення ялинкових гірлянд та прикрас

Мета:закріпити знання учнів про пору року зиму; удосконалювати навички діалогічного та монологічного мовлення; збагачувати словниковий запас;розвивати увагу, память, мислення;вчити учнів виготовляти різноманітні прикраси для новорічної ялинки; ознайомити з елементарними основами конструктивних прикрас з паперу; удосконалювати навички роботи з папером та іншими матеріалами; розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію, мовлення; виховувати любов до природи, рідного краю.

 

Обладнання: демонстраційний матеріал – зразки новорічних гірлянд, технологічні карти, інструменти (ножиці, олівець, лінійка), клей, папір, дитячі малюнки, народні прикмети та прислів’я на паперових сніжинках; ялинка; телевізор.

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

 

ІІ. Активізація мислення учнів.

  •         Діти, до нас завітала красуня одна,

Я знаю, що люба всім дітям вона!

А що за красуня, вам треба вгадати,

Для цього потрібно старання додати.

Ой, що це?

(На столі кошик)

 

  •         Цей кошик, мабуть, не простий. Напевне, він чарівний! (Дістаю аркуш із загадками.)
  •         Кошик пропонує нам загадку. Відгадавши її, ви впізнаєте нашу гостю.

 

Диво-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця,

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває.

(Зима)

 

  •         То здогадалися ви, хто наша гостя?
  •         Зима. (Малюнок зими)

 

Складання асоціативного куща.

  • Діти, а що виникає у вашій уяві, коли ви чуєте слово «зима»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • До нас завітала Зима. Вона порозсипала сніжинки. Хто їх підніме, той дізнається прикмету або прислів’я про зиму.

(Діти читають)

  • Держись, Хома, іде зима.
  • Взимку сонце світить, та не гріє.
  • Біліша зима – зеленіше літо.
  • Рано випаде сніг – зима буде рання.
  • Багато снігу – багато хліба.
  • Горобці заглядають у вікна – на сильний мороз.

Учитель. А які вірші про зиму ви знаєте?

  •       А ви любите зиму?
  •       Чому ви її любите?
  •       А які свята приходять до нас взимку?

 

Кросворд.

Повідомлення довідкового бюро.

  •       Послухаймо, як святкують Новий рік у різних країнах.

1—й учень. Італійці вважають, що новий рік треба починати, звільнившись від усього старого. Тому новорічної ночі викидають з вікон старі речі. Треба остерігатися, щоб на голову не впала праска або стілець.

2-й учень. Французький Дід Мороз приходить у Новорічну ніч і залишає подарунки у дитячих чобітках. В оселях не гасять світло, вулиці теж яскраво освітлені.

3-й учень. У Німеччині Санта Клаус ( так звуть їхнього Діда Мороза) з’являється на віслюкові. Перед сном діти ставлять на стіл тарілку для подарунків, які їм приносить Санта Клаус.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Що є головним атрибутом новорічного свята?

(Ялинка)

  •       А де ж наша ялинка?

 

Інсценівка вірша О.Олеся «ялинка».

Хлопчик. Що ж , зберуся за хвилинку

І поїду по ялинку.

Круг ялинки малюки

Потанцюють залюбки.

Автор. Раз він взувся в чобітки,

Одягнувся в кожушинку,

Сам запрягся в саночки

 І поїхав по ялинку.

Ледве він зрубати встиг,

Ледве став ялинку брати,

А на нього зайчик – плиг!

Став ялинку віднімати.

Зайчик. Не віддам її!

Нізащо!

Ти ялинку посади,

А тоді рубай, ледащо!

Не пущу, і не проси!

І цяцьками можна гратись:

Порубаєте ліси –

Ніде буде і сховатись.

А у лісі скрізь вовки,

І ведмеді, і лисиці,

І ворони, і граки,

І розбійниці-синиці!

Хлопчик. Страшно стало!... Ой, пусти!

Не держи мене за поли!

Бідний, зайчику, прости, -

Я не буду більш ніколи!

Автор. Низько, низько він зігнувсь,

 А ще нижче скинув шапку.

Зайчик весело всміхнувсь

І подав сіреньку лапку.

 

  •       Скажіть, діти, чи можна рубати ялинку?
  •       Чому?
  •       Красуня лісова у нас сьогодні на уроці, але не справжня, а декоративна.
  •       А чому у нас вона декоративна?

 

Акція «Не зрубай Ялинку».

  • А чи знаєте ви, як раніше прикрашали ялинку?

Цар Петро І з 1700 року спеціальним указом призначив святкування Нового року взимку. За указом, двори та будинки прикрашали ялиновими та сосновими гілками, стріляли з гармат та рушниць, запалювали вогні. З часом прикраси перемістилися в будинки. Люди вірили, що, прикрашаючи новорічну ялинку, вони роблять злі сили добрішими. Зараз без красуні-ялинку – справжньої, просто з лісу, або штучної – не обходиться жодне новорічне свято.

Спочатку ялинки прикрашали доволі просто – горіхами та яблуками. З часом на їх гілочках почали з’являтися солодощі (цукерки, печиво), різнокольорові кульки (замість традиційних яблук). На верхівку деревця поміщали зображення сонця, вирізане із цупкого паперу або ж зроблене із соломи, що пов’язувало цю прикрасу із сонячним циклом. Певний час обов’язковою ялинковою прикрасою були 12 свічок – за кількістю місяців у році. Вішали також прикраси із соломи у вигляді сніжинок, зірочок, фігурок – як природних талісманів, використання соломи символізувало врожай в наступному році.

 

  •       Послухайте легенду про те, звідки походить звичай вибирати на свято ялинку.

Коли народився маленький Ісус, усі проходили уклонитися Божій дитині й приносили подарунки. Лише Ялинка не мала що подарувати. Вона сказала: «Я принесла тобі лише свою щиру любов!». Тоді Ісусик відповів: «Ти будеш благословенна і вічно зелена. Кожного року на Різдво люди прикрашатимуть тебе».

 

  •       Найголовніше в будь-якій справі – руки людини, недаремно прислів’я мовить: «Руки твої – найкращий клад, коли зумієш їм дати лад». На уроці ми виготовлятимемо ялинкові гірлянди з паперу. Прикрасимо нашу ялинку, розповімо вірші про неї, заспіваємо гарних пісень.

 

ІV. Робота над темою уроку.

  1. Бесіда про техніку безпеки.

 

  1. Робота в групах.

Ви працюватимете в групах.

І група – «Снігурята» - виготовлятиме гірлянду «Ялинку».

ІІ група – «Морозята» - виготовлятиме ялинкові гірлянди «Кільця».

ІІІ група – «Сніжинки» - вирізатиме сніжинки.

 

Згадаймо наш девіз «Один – за всіх, і всі – за одного».

  1. Фізкультхвилинка під відеозапис.
  2. Гра «Що буває на ялинці?»

Учитель читає текст, а діти відповідають «так» чи «ні».

Чи буває на ялинці

Веселий Петрушка?

Із повидлом пиріжок?

А буває на ялинці

Позолочений ріжок?

Чи бувають на ялинці

Біленькі сніжинки?

А бувають на ялинці

Яскраві картинки?

Чи буває на ялинці

Рибка золотиста?

А буває на ялинці

Білочка пухнаста?

Чи бувають на ялинці

Яблука й горішки?

А бувають на ялинці

Жолуді? А шишки?

  •         А зараз ми почнемо виготовляти різні ялинкові прикраси. Ви можете створити щось особливе, унікальне, неповторне. Бажаю вам терпіння, фантазії та творчих успіхів.

 

V. Практична діяльність учнів.

Звучить п’єса П.І. Чайковського з фортепіанного циклу «Пори року». Учні виготовляють ялинкові гірлянди.

  •         Прикрасимо тепер ялинку іграшками, сніжинками, гірляндами.
  •         А тепер, діти, заспіваймо. (Пісня-хоровод).
  •         Молодці! На цьому наша робота не закінчується, ми продовжуємо працювати над виготовленням новорічних іграшок. І зможемо прикрасити своїми іграшками шкільну ялинку до Новорічного свята.

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Що ми сьогодні робили на уроці?
  • А що найбільше вам сподобалося?

 

Перегляд відеофільму .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Держись, Хома, іде зима.

Взимку сонце світить, та не гріє.

Біліша зима – зеленіше літо.

Рано випаде сніг – зима буде рання.

Багато снігу – багато хліба.

Горобці заглядають у вікна – на сильний мороз.

 


C:\Users\Оля\Pictures\Картинки\Организатор клипов (Microsoft)\рамки\j0435825.wmf 

Диво-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця –

Білокоса, білолиця,

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1—й учень. Італійці вважають, що новий рік треба починати, звільнившись від усього старого. Тому новорічної ночі викидають з вікон старі речі. Треба остерігатися, щоб на голову не впала праска або стілець.

 

2-й учень. Французький Дід Мороз приходить у Новорічну ніч і залишає подарунки у дитячих чобітках. В оселях не гасять світло, вулиці теж яскраво освітлені.

 

3-й учень. У Німеччині Санта Клаус ( так звуть їхнього Діда Мороза) з’являється на віслюкові. Перед сном діти ставлять на стіл тарілку для подарунків, які їм приносить Санта Клаус.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Оля\Pictures\Картинки\Организатор клипов (Microsoft)\рамки\j0435825.wmf 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Оля\Pictures\Картинки\Организатор клипов (Microsoft)\рамки\j0435825.wmf 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Оля\Pictures\Картинки\Организатор клипов (Microsoft)\рамки\j0435825.wmf 

docx
Додано
12 січня 2018
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку