Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними прийомами роботи з нитками; удосконалювати навички роботи з папером; вчити естетично оздоблювати вироби; вправляти в копіюванні простих форм за допомогою шаблону; розширити уявлення про казку як жанр усної народної творчості;
розвивати увагу, дрібну моторику пальців, творчі здібності, уяву, фантазію; навички роботи з ножицями, папером, клеєм;
виховувати акуратність та охайність в роботі, колективізм, відповідальність за доручену справу; естетичні смаки учнів, любов до книжок, читання.
КИБИНСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ
Урок трудового навчання
в 2 класі на тему
«Робота з нитками.
Практична робота: виготовлення виробів з ниток.
«Курочка Ряба - повітряна кулька»
Підготувала і провела
класовод 2 класу
Ребрик Яна Іванівна
Тема.Робота з нитками. Практична робота: виготовлення виробів з ниток. «Курочка Ряба - повітряна кулька»
Мета: продовжити ознайомлення учнів з різними прийомами роботи з нитками; удосконалювати навички роботи з папером; вчити естетично оздоблювати вироби; вправляти в копіюванні простих форм за допомогою шаблону; розширити уявлення про казку як жанр усної народної творчості;
розвивати увагу, дрібну моторику пальців, творчі здібності, уяву, фантазію; навички роботи з ножицями, папером, клеєм;
виховувати акуратність та охайність в роботі, колективізм, відповідальність за доручену справу; естетичні смаки учнів, любов до книжок, читання.
Тип:комбінований.
Обладнання:ілюстрації до казок, виставка «Казки народів світу»; кольоровий папір, клей, ножиці, олівець, шаблони; кульки з ниток муліне, тканина для хусточок; картки зі словами до гри «Додай словечко».
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
1. Привітання
Стали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Щоб добре нам навчатись,
Треба всім старатись.
На уроці не лінитись
І старанно всім трудитись.
2. Перевірка готовності до уроку
- Зараз ми, відгадавши загадки, перевіримо, чи все необхідне ви приготували до уроку.
Бо він пише і малює.
Хто ж цей спритний молодець?
Це, звичайно, … (Олівець)
Ми поріжемо для тебе
І тканину, і папір.
Як не віриш – перевір. (Ножиці)
А із кольорового – саморобки робить. (Папір)
І рятую від біди:
Там, де помилка чи бруд,
Мною на папері труть. (Гумка)
Скло, пластмаса, гума, шкіра, -
Всіх здружу я, крім людей.
Здогадались, хто я? … (Клей)
Розмалює папірець.
Як побачить він водицю –
Вийде сонце і травиця. (Пензлик)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
« Дівчатка, мене зачарував злий чаклун і я стала невидимкою.
Тепер сумують і плачуть дідусь та бабуся.Допоможіть!»
ІІІ. Повідомлення теми і мети
на попередньому уроці. Ми будемо прикрашати казкового героя. Якого саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Маленьке, сіреньке
Біди наробило:
Щось біле, кругленьке,
Хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте знесу».
ІV. Робота над темою уроку
1.Читання вчителем вірша.
Чарівний світ мистецтва усіх вітає,
Дарує він нам радість, сміх,
Там диво – дивнеє усіх стрічає
І нам приносить сотні втіх.
Герої там живуть веселі,
Міцна, мов камінь, дружба,
Чарівники дотепні і умілі,
А лицарі хоробрі й мужні.
Дружіть із казкою, малята,
І між собою треба теж дружити,
Бо з друзями завжди цікаво
І весело на білім світі жити.
2.Вступна бесіда
Казки існують з давніх-давен в усіх народів. Казка – це цікава вигадана історія про події, яких насправді не буває.
Рослини і тварини в казках уміють розмовляти і робити все те, що й люди. Тут трапляються чарівні пригоди, живуть незвичні речі і діють чаклуни та чародії.
Казки завжди закінчуються перемогою доброї сили над злою, вони навчають нас розуму, висміюють ледачих і хвальковитих.
Казки, як мудрі й вірні друзі, знайомлять з чарівним світом, роблять нас добрішими, кмітливішими, розумнішими.
3.Вікторина
4.Демонстрування та аналіз зразка.
5.Правила роботи з ножицями
6.Вступний інструктаж
а) Спочатку за допомогою шаблонів вирізаємо три різних за розміром і кольором овали. Наклеюємо один на один.
б) З вузьких смужок чорного паперу робимо війки і приклеюємо до овалів.
Очі готові. Гарно намазуємо клеєм ПВА і приклеюємо до кульки з ниток меншого розміру.
в) з паперу червоного кольору вирізаємо дзьоб. Приклеюємо посередині.
7. Практична робота учнів
8.Фізкультхвилинка
Раз, два – всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири – нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять, шість – всі веселі
Крутимось на каруселі.
Сім, вісім – в потяг сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять, десять – відпочили,
І за парти дружно сіли.
9.Поточний інструктаж. Продовження практичної роботи.
V. Виставка та аналіз робіт
- Яка чудова у нас виставка!
- Ми створили чарівну казку, в якій буде жити вже не одна курочка Ряба.
- Чи все у вас вийшло, що задумали?
- Хто зазнав труднощів?
- Хто зумів допомогти товаришеві?
VІ. Підсумок уроку
1.Узагальнююче опитування.
2.Слово вчителя
Не можемо без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,
Як зло подолати, як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих, й сміливих любити.
3.Гра «Додай слово».
Діти ходили, діти гуляли,
Дружно у парку казку… (шукали).
Може під кущиком, чи під місточком,
Може, накрилась кленовим… (листочком).
Хлопці гасали, бешкетували.
Що ви? Це казку вони… (наздогнали).
Казко, постій, гей, озовися!
Та не жартуй з нас, у клас… (повернися)!
Казка із сонечком в небо злетіла,
Ні, нашу казку кізонька… (з’їла).
Та, слава Богу, казка знайшлася.
Будем старатись, щоб гарна… (вдалася)!
В. Сухомлинський