Конспект уроку з трудового навчання для 2го класу.Тема: Виготовлення виробів з рельєфного тіста «Незвичайна тварина казкового міста»

Про матеріал

Розробка уроку з трудового навчання. Цей урок проводиться у блоці "Робота з природним матеріалом". Можна провести як інтегрований урок або з образотворчим мистецтвом, або з читанням. Під час уроку використані різноманітні форми роботи. Головною метою уроку є ознайомлення учнів з технологією виготовлення виробів з солоного тіста та формування уміння створювати рельєфні композиції з солоного тіста. Ця технологія є однією з базових в арттерапії, адже учні працюють із пластичним матеріалом, який допомагає розвивати дрібну моторику рук.

Перегляд файлу

Тема: Виготовлення виробів з рельєфного тіста «Незвичайна тварина казкового міста»

 

Мета:

Навчальна: Ознайомити з технологією виготовлення виробів з солоного тіста; Формувати уміння створювати рельєфні композиції з солоного тіста.

Розвивальна: Розвивати в учнів уяву, творче мислення, естетичний смак, фантазію, образне мислення, дрібну моторику м’язів; розвивати мовлення, вміння висловлювати свої емоції. 

Виховна: Виховувати акуратність в роботі; формувати зацікавленість учнів до нової технології, виховувати почуття співпраці, взаємодопомоги; любов до прекрасного

 

Обладнання: Борошно, тарілочки, кам’яна сіль, олія, вода, фарби гуаш, картон.

 

Тип уроку: Засвоєння нових знань

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Всі сідайте тихо, діти

Домовляймось не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаєм,

І урок розпочинаєм.

     Підготовка робочих місць

  • Погляньте, чи все у вас готове для роботи
  1. Актуалізація опорних  знань
  • Діти,з якими матеріалами вам доводилось працювати н на уроках трудового навчання чи, можливо, десь на гуртках чи навіть вдома? (листя, пластилін, папір, картон, крупи, плоди та насіння рослин…)
  • А з чим вам сподобалось працювати найбільше?
  • Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Незвичайний він тим,що ми помандруємо  в дивовижну країну, яку ви не побачите ні на глобусі, ні прочитаєте про неї в жодній  книжечці. Як ви думаєте,чому? (бо вона казкова, вигадана). Справді, це незвичайна казкова країна, яка наснилася Незнайкові. Ось послухайте

а)  читання оповідання

Незвичайна подорож

  Минулої ночі наснився мені сон… Неначе я  потрапив у якесь не звичайне місто. Місто чистоти і порядку. Навколо мене все таке чисте-чисте, жодної смітнинки нема, все аж блищить. Зліва – невеличкі акуратні будиночки з симпатичними різнокольоровими віконцями, справа-такі ж невеличкі, але дуже гарненькі магазинчики. В небі літають дивовижні  яскраві пташки, по землі повзають не менш дивні тваринки. Але всі такі яскраві, різнобарвні, здається що й всміхнені. Навіть озерце, над яким літали чудернацькі комашки (схожі на наших метеликів, але більш яскраві), і те було незрозуміле - жовтувато-зеленувато- синьо – червоного кольору. І теж всміхалось. Дива, тай годі. Тай рослини мене не менш здивували – одне дерево було з фіолетовими листочками та синіми плодами за розмірами схожі на невеличку диню. Мені стало цікаво, що ж це таке –і я вирішив шматочок відкусити. Але як же я здивувався, коли відчув замість бажаної солодкої теплоти –холодну солону гіркоту…..Що ж це за країна, де все таке привітне, яскраве, різнобарвне.. але таке несмачне…?

б) робота з оповіданням

- Що незвичайного в країні? (дивні тварини, рослини, солоні на смак…)

-Справді. Давайте ж спробуємо відгадати, які ж тварини мешкають в цій країні.

В) Відгадування загадок з демонструванням малюнків (дитячих робіт казкових тварин)

Прилетіли гості,                                 Птах поважно походжає,

сіли на помості,                                  У хвості квітник ховає. 

Без сокири,без лопати                       Як розпустить  він хвоста,         

Поробили собі хати                            наче ружа зацвіта.                                             

                              (птахи)                                                    (павич)

Живе лише улітку він,                     Живе спокійно, не спішить,

Шовкові крила має,                          Вона ніколи не біжить,

Із квіточки на квіточку                    Під панциром без страху

Він весело літає.                               Гуляє…

                             (метелик)                                          (черепаха)

-Тож які тваринки живуть? (різноманітні птахи,  павичі, черепаха, метелики…)

3.Мотивація навчальної діяльності

- Але Незнайко ну ніяк не може здогадатися, в чому ж незвичайність цього міста. Він вам хоче показати метелика,з яким він подружився. І дуже сподівається, що ви допоможете йому розгадати таємницю цього казкового містечка.

- Допоможемо йому?

4.Повідомлення теми і мети уроку

  • Отже, Ви, мабуть здогадалися, що сьогодні будемо робити на уроці. Так, казкових мешканців незвичайного міста.

5. Робота над новим матеріалом

а) хвилинка фантазії

  • Правильно, але кожен з вас перш ніж створювати тварину- пофантазуйте, нехай ця тваринка буде -най , -най, найнезвичайніша, така,якої ще жодна людина не бачила.

б) розгляд готового виробу

- Уявили? А тепер погляньте, як Незнайко запам’ятав одного з мешканців – метелика. Що ви можете сказати про нього? (він яскравий, незвичної форми…)

в) визначення матеріалів, з яких зроблений виріб

  • Так, справді, метелик хоч і схожий на наших комах, але все ж таки він більш життєрадісний, барвистий…Казковий, чи не так? І так як країна, про яку нам розказав Незнайко - незвичайна, казкова,з його снів,то і техніка створення наших казкових жителів буде незвичайна. І матеріали, з якими ми будемо працювати теж будуть для вас незвичними, адже ми ще з ними не працювали. Спробуйте здогадатися,з чим ми будемо працювати? (Борошно, тарілочки, кам’яна сіль, олія, вода, фарби гуаш, картон.)
  •  А як ви здогадались?

      6.  Фізкультхвилинка

Метелики літають

і дружно всі кружляють.

А потім потихеньку

на квіточки сідають.

Дружно сіли, дружно встали

І весело покружляли.

Ну і нам пора сідати –

час прийшов вже працювати.

7. Складання короткого алгоритму

- Давайте складемо план роботи…      а) придумали казковий образ

     б)зобразити на картоні

8.Повторення техніки безпеки

  • Давайте подумаємо, які правила безпеки слід дотримуватися під час роботи з матеріалами, які знаходяться у вас на партах ()

7. Практична робота дітей з коментуванням їх емоційного стану відчуттів,які викликають матеріали

А) борошно

Б) сіль

В) олія

Г) вода

Д)гуаш( один колір)

По черзі все добавляємо всі компоненти, а  кожен розказує про свої відчуття. Коли добавили фарбу - діти починають створювати свої композиції. Потім по черзі з дозволю беруть у сусідів кольори і малюють. (Під час роботи звучить спокійна музика.)

9. Рефлексія навчальної діяльності

- То хто ж здогадався,що це було за місто? ( солоне місто, зроблене з борошна, солі, води).

- Що викликало найбільше захоплення? Чи були труднощі і коли? Чим запам’ятався   цей урок?

Показ робіт

10. Домашнє завдання

Придумати цікаву історію про героя, якого створили із казкового солоного тістового міста.

doc
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку