Розробка уроку з трудового навчання. Цей урок проводиться у блоці "Робота з природним матеріалом". Можна провести як інтегрований урок або з образотворчим мистецтвом, або з читанням. Під час уроку використані різноманітні форми роботи. Головною метою уроку є ознайомлення учнів з технологією виготовлення виробів з солоного тіста та формування уміння створювати рельєфні композиції з солоного тіста. Ця технологія є однією з базових в арттерапії, адже учні працюють із пластичним матеріалом, який допомагає розвивати дрібну моторику рук.
Тема: Виготовлення виробів з рельєфного тіста «Незвичайна тварина казкового міста»
Мета:
Навчальна: Ознайомити з технологією виготовлення виробів з солоного тіста; Формувати уміння створювати рельєфні композиції з солоного тіста.
Розвивальна: Розвивати в учнів уяву, творче мислення, естетичний смак, фантазію, образне мислення, дрібну моторику м’язів; розвивати мовлення, вміння висловлювати свої емоції.
Виховна: Виховувати акуратність в роботі; формувати зацікавленість учнів до нової технології, виховувати почуття співпраці, взаємодопомоги; любов до прекрасного
Обладнання: Борошно, тарілочки, кам’яна сіль, олія, вода, фарби гуаш, картон.
Тип уроку: Засвоєння нових знань
Хід уроку
Всі сідайте тихо, діти
Домовляймось не шуміти.
Тож гаразд, часу не гаєм,
І урок розпочинаєм.
Підготовка робочих місць
а) читання оповідання
Незвичайна подорож
Минулої ночі наснився мені сон… Неначе я потрапив у якесь не звичайне місто. Місто чистоти і порядку. Навколо мене все таке чисте-чисте, жодної смітнинки нема, все аж блищить. Зліва – невеличкі акуратні будиночки з симпатичними різнокольоровими віконцями, справа-такі ж невеличкі, але дуже гарненькі магазинчики. В небі літають дивовижні яскраві пташки, по землі повзають не менш дивні тваринки. Але всі такі яскраві, різнобарвні, здається що й всміхнені. Навіть озерце, над яким літали чудернацькі комашки (схожі на наших метеликів, але більш яскраві), і те було незрозуміле - жовтувато-зеленувато- синьо – червоного кольору. І теж всміхалось. Дива, тай годі. Тай рослини мене не менш здивували – одне дерево було з фіолетовими листочками та синіми плодами за розмірами схожі на невеличку диню. Мені стало цікаво, що ж це таке –і я вирішив шматочок відкусити. Але як же я здивувався, коли відчув замість бажаної солодкої теплоти –холодну солону гіркоту…..Що ж це за країна, де все таке привітне, яскраве, різнобарвне.. але таке несмачне…?
б) робота з оповіданням
- Що незвичайного в країні? (дивні тварини, рослини, солоні на смак…)
-Справді. Давайте ж спробуємо відгадати, які ж тварини мешкають в цій країні.
В) Відгадування загадок з демонструванням малюнків (дитячих робіт казкових тварин)
Прилетіли гості, Птах поважно походжає,
сіли на помості, У хвості квітник ховає.
Без сокири,без лопати Як розпустить він хвоста,
Поробили собі хати наче ружа зацвіта.
(птахи) (павич)
Живе лише улітку він, Живе спокійно, не спішить,
Шовкові крила має, Вона ніколи не біжить,
Із квіточки на квіточку Під панциром без страху
Він весело літає. Гуляє…
(метелик) (черепаха)
-Тож які тваринки живуть? (різноманітні птахи, павичі, черепаха, метелики…)
3.Мотивація навчальної діяльності
- Але Незнайко ну ніяк не може здогадатися, в чому ж незвичайність цього міста. Він вам хоче показати метелика,з яким він подружився. І дуже сподівається, що ви допоможете йому розгадати таємницю цього казкового містечка.
- Допоможемо йому?
4.Повідомлення теми і мети уроку
5. Робота над новим матеріалом
а) хвилинка фантазії
б) розгляд готового виробу
- Уявили? А тепер погляньте, як Незнайко запам’ятав одного з мешканців – метелика. Що ви можете сказати про нього? (він яскравий, незвичної форми…)
в) визначення матеріалів, з яких зроблений виріб
6. Фізкультхвилинка
Метелики літають
і дружно всі кружляють.
А потім потихеньку
на квіточки сідають.
Дружно сіли, дружно встали
І весело покружляли.
Ну і нам пора сідати –
час прийшов вже працювати.
7. Складання короткого алгоритму
- Давайте складемо план роботи… а) придумали казковий образ
б)зобразити на картоні
8.Повторення техніки безпеки
7. Практична робота дітей з коментуванням їх емоційного стану відчуттів,які викликають матеріали
А) борошно
Б) сіль
В) олія
Г) вода
Д)гуаш( один колір)
По черзі все добавляємо всі компоненти, а кожен розказує про свої відчуття. Коли добавили фарбу - діти починають створювати свої композиції. Потім по черзі з дозволю беруть у сусідів кольори і малюють. (Під час роботи звучить спокійна музика.)
9. Рефлексія навчальної діяльності
- То хто ж здогадався,що це було за місто? ( солоне місто, зроблене з борошна, солі, води).
- Що викликало найбільше захоплення? Чи були труднощі і коли? Чим запам’ятався цей урок?
Показ робіт
10. Домашнє завдання
Придумати цікаву історію про героя, якого створили із казкового солоного тістового міста.