Конспект інтегрованого уроку у 2 класі "Збережемо природу планети Земля!"

Про матеріал
Інтегрований урок для 2 класу на тему "Збережемо природу планети Земля!" Інтеграція навчальних предметів: літературне читання, я досліджую світ, дизайн і технології. Інтегруються теми з літературного читання «Ніна Вернигора «Диво у долоньках», з я досліджую світ «Природа і людина», з дизайну і технологій «Люби і бережи природу. Літачок. Виготовлення скарбнички з пластикової пляшки».
Перегляд файлу

D:\НУШ\3 клас\3 клас\3 клас КП\FB_IMG_1594725314668.jpgD:\НУШ\3 клас\3 клас\Фото до челенджу\20200304_131122.jpg

Інтегрований урок для 2 класу

Тема:  Збережемо природу планети Земля!

Інтеграція навчальних предметів: літературне читання, я досліджую світ, дизайн і технології.

Інтегруються теми з літературного читання «Ніна Вернигора «Диво у долоньках», з я досліджую світ «Природа і людина», з дизайну і технологій «Люби і бережи природу. Літачок. Виготовлення скарбнички з пластикової пляшки».

Мета:

- формування предметних компетентностей: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; навчати учнів орієнтуватися в тексті; учити знаходити альтернативні шляхи розв'язання проблеми, свідомо робити вибір, передбачаючи наслідки власних  дій, застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних і практичних завдань збагачувати словниковий запас;  формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаних творів, опрацювання інформації;

- формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, здатність швидко і легко оперувати причинно-наслідковими відносинами, установлювати причини подій, знаходити взаємозв’язки між кількома подіями, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

Екологічої: усвідомлювати основи екологічного природокористування, дотримуватися правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів з розумінням важливості збереження природи для сталого розвитку суспільства.

Комунікативної : навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

Загальнокультурної: сприяти засвоєнню духовно-моральних цінностей життя людини.

Обладнання: картинки із зображенням равлика і черв’яка, дискусійна сітка Елвермана, зошити з «Я досліджую світ» Будна Н., Гладюк Т. і ін.., 2 клас, підручник «Я досліджую світ», 2 клас, Будна Н., Гладюк Т. і ін., підручник «Українська мова та читання» (частина 2), 2 клас, Вашуленко О., картки для інтерактивної гри «Вилучи зайве», 8 кольорових накидок і картки для вправи «8 накидок мислення», цеглинки ЛЕГО,  ілюстрації до гри «Рухомі картинки», плакат для роботи зі словами, кубик Блума, ілюстрації для виготовлення та наповнення лепбука, шкала оцінювання, ножиці, клей, кольоровий папір, картон, пластикові пляшки місткістю 0,5 літра.

                                                         Хід уроку

І. Організація класу

І. Ранкова зустріч.

  1.Запрошення:

Візьмемось за руки

Станемо ми в коло.

Радість та усмішки

Хай сяють навколо.

 2. Привітання:

Привітаймо сонечко.(Стаємо на носочки і потягуємося, руки вгору)

Здрастуй, дороге! (Махаємо руками, показуючи привіт )

Привітаймо квіточку.(Присідаємо)

Хай вона росте! (Помалу піднімаємося, руки вгору)

Привітаймо дощик.(Руки в сторони, долоньками вгору)

Лийся, мов з відра! (Повертаємося навколо себе)

Привітаймо друзів всіх.(Розводимо руки в сторони, показуємо на всіх діток)

Зичимо добра! (Малюємо у повітрі сердечко)

Дві долоньки простягнем, (Беремося за руки)

Посмішку усім пошлем. (Посміхаємося один одному)

З добрим ранком! З добрим днем!

Нашу зустріч розпочнем!

3. Групове заняття:

  • Відгадування загадок.

         Господар по стежці повзе,

         На собі хатинку везе.

         Друзі кличуть його Павлик,

         Звісно, це рогатий ...  (Равлик)

Без рук, без ніг, а повзе.

У ґрунті собі живе.

Знає його  всяк.

Зветься цей малюк ...   (Черв'як)

(Пропоную учням вибрати картинки із зображеннями равлика або черв’ячка для того, щоб об’єднати їх у 2 групи для наступної гри.(Додаток 1))

4. Обмін інформацією.

Інтерактивна вправа «Займи позицію» з використанням дискусійної  сітки Елвермана.    

- Сьогодні  ви отримаєте багато цікавої та корисної  інформації, замислитесь над тим, на що, можливо, не звертали увагу раніше.  Отож, спочатку пограємо у гру «Займи позицію». Важливе питання, над яким зараз маємо попрацювати в групах і обговорити «Чи потрібно берегти природу?». (Учні займають позиції біля сітки, утворюючи 2 групи і обговорюють дане питання спочатку у своїх групах, а потім у формі дискусії між групами).

(Додаток 2)

Так   

Проблема

Ні

1.   

Чи потрібно берегти природу?

1.

2.

2.

3.

3.

Висновок.

 

(В кінці інтерактивного уроку ще раз повертаємося до дискусійної сітки Елвермана, щоб переконатися, чи поповнили  діти свої знання з даної проблеми новою інформацією, чи змінили свою позицію стосовно даного дискусійного запитання.)

5. Щоденні новини. Робота з календарем погоди.

- Справді, навколо нас дивовижний світ природи. Ми маємо берегти і піклуватися про  довкілля, щоб мати можливість милуватися його красою. Давайте поглянемо у вікно, поспостерігаємо за сьогоднішнім днем і погодою, яку нам дарує природа і запишемо у календарях погоди  наші спостереження...

6. Підсумок зустрічі.

Наш дивний світ такий, як казка,

Он в небі хмаронька пливе.

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому гарне і живе.

Он квітка полум'ям палає,

Яскраве сонечко блищить.

Чарівна пташечка співає,

Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

ІІ. Повідомлення теми, мети та завдання уроку

Інтерактивна вправа «Вилучи зайве» (Додаток 3)

  • Вилучіть слово «ми» і прочитайте тему нашого уроку.

 

- Сьогодні ви дізнаєтесь який взаємозв’язок існує між людиною та природою, чому потрібно берегти навколишнє середовище нашої планети, як потрібно дбати про природу Землі та її мешканців.  Ми познайомимося з оповіданням, яке написала українська дитяча письменниця  Ніна Вернигора «Диво у долоньках», створимо цікавий лепбук та з його сторінок дізнаємося навіщо потрібно берегти природу,а ще виготовимо корисні речі своїми руками з вторинної сировини.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Робота над заголовком оповідання Ніни Вернигори «Диво у долоньках» (с.130-131). Вправа «Передбачення».

- Складіть долоньки і утворіть «хатинку». Уявіть, що ви когось тут тримаєте. Хто поміститься у хатинці? Хто це може бути?

— Як ви вчините з цією істотою?

— А що зробила дівчинка із оповідання «Диво у долоньках» Ніни Вернигори, ми дізнаємося, прочитавши оповідання.

  1. Первинне сприймання учнями змісту оповідання. 

 Вправа «Читання частин з поступовим передбаченням»

І частина - (вчитель читає до слів «… Ти нищиш ряску...»)

  • Як ви гадаєте, як розгортатимуться події далі?
  • Що зробить Тетянка після слів сестрички?

ІІ частина - (вчитель читає до слів «… Тетянка обережно присіла...»)

  • Яке диво було у долоньках дівчинки? Як вчинить Тетянка далі? Чому так? Доведіть свою думку.

ІІІ частина - (вчитель читає оповідання до кінця)

- Якою була за характером Тетянка?

3. Перевірка емоційного сприймання змісту. Вправа «8 накидок мислення»

Зараз ми з вами  будемо літературними критиками оповідання. Об’єднаймося у пари за кольорами накидок.

- Ознайомтеся  із завданнями, які ви повинні виконати, опрацьовуючи твір. (Завдання на картках і на слайдах)

- Для ознайомлення з твором відводиться 6 хвилини. Починайте працювати. Свої відповіді формулюйте лаконічно.

( Відповіді учнів заслуховую у послідовності  кольорів веселки та демонструю слайд з відповідною карткою до накидки.  Хід гри закінчується на саморозкритті читачів, їх переживаннях, внаслідок виконання пропонованих завдань, спрямованих на розкриття творчих можливостей учнів.)    (Додаток 4)

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка. Гра «Равлик»

У дітей запитую: «Як ви думаєте, чому равлик боїться жабки? Що равлик робить, коли йому загрожує небезпека?» Потім діти стають за ведучим «потягом» равлика. За командою «Жабка!» равлик закручується спіраллю та завмирає: не рухається, не ворушиться. За командою «Жабка пішла!»  діти, не розчіплюючи рук, походжають класом і хором промовляють: «Знов гуляти равлик хоче, та радіє, та регоче».

  1. Робота зі словами (с. 130). (Додаток 6)

— Прочитайте правильно слова, дотримуючись наголосу.

Дослухається, спостерігати, недовірливо, чемно, пригорщею, скаламучену, відчуваючи.

— Які слова вам незрозумілі?Поєднайте слова із їх значенням, використовуючи цеглинки ЛЕГО. Складіть вежі з певних кольорів.


Ря́ска                                 

Поволі           

Необачність         

рід дрібних багаторічних плаваючих або занурених у воду рослин з родини Ароїдних

безпечність

не швидко, не поспішаючи


  1. Продовження роботи над прочитаним оповіданням. Вправа «Рухомі картинки».      (Додаток 15)
  • Яких тваринок побачила Тетянка у воді? Знову об’єднайтеся у дві групи «Равликів» та «Черв’ячків» для наступної гри. Одна група читає оповідання ланцюжком. Учасники іншої групи викладають на дошці картинки у певній послідовності до змісту тексту.

(Вправа допоможе запам’ятати послідовність подій у творі та за картинками навчитися переказувати оповідання).


  1. Кубик Блума. (Питання прикріплюю на стінках кубика.) (Додаток 6)

Назви                Назвіть оповідання, над яким працювали на уроці.

Поясни             Поясніть, що за диво у долоньках побачили діти.

Чому                 Чому Марічка звернула увагу Тетянці?

Запропонуй     Запропонуйте свою назву до  оповідання.

Поділись          Поділіться  цікавою інформацію, що почули на уроці.

Подумай           Подумайте та назвіть  найрозумнішого героя оповідання.


ІV. Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів.

  • Чого вчить оповідання Ніни Вернигори «Диво у долоньках»?
  1. Вправа «Квест-цікавинка»:

Цікаві факти про равлика

Найповільніша тварина на Землі це — равлик (він переміщається зі швидкістю 24 мм/хв). Равлики поширені по всій Землі (багато видів мешкають у тропічних і субтропічних морях). У Єгипті та Вавилоні равлик був символом вічності й родючості. Раковина равликів росте протягом усього життя тварини. Равлики не мають зубів, замість них вони мають радул (апарат для зішкрібання і подрібнення їжі). Більшість равликів є травоїдними. Деякі равлики всеїдні, їхня дієта складається з різних безхребетних і рослин. Равлики, які живуть на суші, дихають за допомогою легенів (а ті, які живуть у прісних водах і морях, дихають зябрами). Улітку равлик виробляє слиз, який полегшує його рух поверхнею. У світі існує близько 500 видів равликів-конусів (укус деяких видів смертельно небезпечний для людини). У фармакології з отрути деяких видів готують сильнодіючі знеболювальні препарати. Взимку деякі равлики впадають у сплячку. Вони покривають себе товстим шаром слизу, який запобігає втраті води в організмі. У природі равлики живуть від 3 до 7 років, у неволі — до 25 років.

  • Зараз ми познайомимося і дізнаємося інформацію про інших героїв нашого уроку, які допоможуть з’ясувати відповідь на питання «Чому потрібно берегти природу?»

 

  1. Вправа «Живі малюнки»

      (Додаток 7)

Дітям видаються малюнки із зображенням черв’яка, голуба, павучка, русалки, робота. Кожна дитина, подивившись на свій малюнок, «оживляє» його, показуючи якийсь рух, або позу чи звуки, які видає зображений персонаж, інші діти відгадують, та розповідають що їм відомо про цю тварину чи персонажа.

V. Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації

1.Виготовлення  лепбука «Чиста планета – здорова людина».

- Сьогодні ви познайомитесь із цими персонажами детальніше.

         Русалка Марина, черв’як Леонід, голуб Роберт, павучиха Поліна та робот Зеро – герої нової інформаційної кампанії від Coca-Cola. Візуальні зображення презентували на спеціальній події «Екошпаргалка: як зробити наш світ без відходів». Кампанія має на меті навчити молодь і громади піклуватися про довкілля. Кожен із персонажів розкриває певну екологічну проблему та шляхи її вирішення.

Авторка персонажів – ілюстраторка Анна Сарвіра, учасниця Болонського книжкового ярмарку 2017 року. Блогерка Татуся Бо доповнила персонажі повчальними історіями про свідомий спосіб життя. Зараз ми прочитаємо ці історії та створимо цікаву і повчальну книжечку для нашого лепбука під назвою «Як навчити дітей піклуватися про довкілля?»                      (Додаток7)

https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/UspHly6mDKtepNcNMb6DVQ.png                             https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/0JVf3QURptzVP9RXxQ4e6w.png                             https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/iJJwHNERJcw-UC6wCemKfQ.png

                               https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/Nv-k0cs-v25oac8t585v4g.png                                      https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/a3aaViV_CwGSCXmUL7t52g.png     

 

2.Робота над наповнюваністю лепбука. Інструктаж

(Учні об’єднуються у 5 груп, вибираючи картинки із зображеннями персонажів історій «Як навчити дітей піклуватися про довкілля?»)

- Перед початком роботи пригадаймо правила користування ножицями і ножем:

1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.

 

І група – помічники русалки Марини - працює над виготовленням і презентацією книжечки «Як навчити дітей піклуватися про довкілля ?». Учасники групи вирізають сторінки книжки, готують інформацію про кожного з героїв. Презентують роботу всьому класу , розповідаючи про кожного персонажа книжки та його роль у збереженні довкілля. Як висновок проводиться вправа «Крісло автора».

Вправа «Крісло автора» (обговорення змісту прослуханого).

Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору (бажано, щоб у цій ролі спробували себе якомога більше дітей). Решта формулюють запитання за змістом почутого твору, а «автор твору» повинен відповісти словами, наближеними до тексту.

ІІ група - помічники робота Зеро - працює над виготовленням рубрики «Продовж прислів’я» про чистоту і збереження довкілля. На картках надруковано половини прислів’їв. Діти їх вирізають. Потім читають першу половину прислів’я  і пробують самостійно продовжити. Після цього віднаходять другу половину, зачитують прислів’я і пояснюють його зміст.     (Додаток 8) 

Висновок роботи групи.

  • Ще здавна народ турбується про збереження довкілля та його чистоту. Багато прислів’їв та приказок складено ним на дану тему. А ми маємо їх знати та розуміти важливість охорони навколишнього середовища для нас.

ІІІ група - помічники черв’ячка Леоніда – працює над виготовленням і презентацією рубрики «Що залишимо у спадок для майбутніх поколінь?». Учасники групи вирізають ілюстрації та готують інформацію про час розкладання різних відходів, які потрапляють у ґрунт.     (Додаток 9)

Висновок роботи групи.

  • Важливо знати про те, якої шкоди завдають ґрунту сміттєві відходи, які викидають люди, засмічуючи довкілля час їхнього розкладання у ґрунті та шкідливі речовини, які виділяються від перегнивання. Маємо пам’ятати, що земля дає нам продукти харчування, тому її потрібно тримати у чистоті та піклуватися про її родючість, компостуючи харчові відходи.

ІV група – помічники павучихи Полі - працює над виготовленням і презентацією рубрики «Як правильно сортувати сміття?». Учасники групи вирізають ілюстрації та готують інформацію про те,  для чого потрібно сортувати сміття і побутові відходи,як правильно сортувати і що куди класти. Користуються картками-підказками, які потрібно опрацювати перед початком роботи. Презентують свою роботу і формулюють висновок. (Додаток 10)

Висновок роботи групи.

  • Правильно сортуючи сміття. Ми уникнемо екологічної катастрофи, подбаємо про чистоту довкілля та про здоров’я усіх людей на планеті Земля. А для цього потрібно навчитися і правильно сортувати сміття у школі, вдома. Поділитися своїми знаннями з рідними і запропонувати робити добро для природи разом.

V група – помічники голуба Роберта - працює над виготовленням і презентацією рубрики «Врятуємо нашу планету». Учасники групи вирізають ілюстрації та готують інформацію про те, що треба робити, щоб наша планета була чистою, а чого робити не можна, щоб уникнути небезпеки та екологічного лиха. Презентують свою роботу у грі «Планета дякує. Планета скаржиться». (Додаток 11)

Висновок роботи групи.

  • Лише дбаючи про свою планету, про її природу ми будемо здоровими. Зможемо дихати чистим повітрям, пити чисту воду, споживати чисті продукти, насолоджуватися красою навколишнього світу. І не тільки ми, але й майбутні покоління повинні дотримуватися правил охорони довкілля для збереження нашої планети Тоді Земля подякую кожному природоохоронцю, кожній людині. А поки що наша планета скаржиться і просить у нас допомоги.

VІ. Аналіз основних фактів, подій, явищ.

  1. Вступна бесіда
  • Як ще ми можемо допомоги нашій планеті бути чистою? Ми сьогодні навчимося бути економними, бережливими, ощадливими. Допоможемо русалці Марині, переробимо пластикові відходи та виготовимо корисну річ – літачок-скарбничку з пластикової пляшки та кольорового паперу. У цю скарбничку ви зможете накопичувати гроші на втілення своїх заповітних мрій.
  1. Демонстрація та аналіз зразка виробу. (Додаток 13)
  2. Фізкультхвилинка «Щасливі діти». https://www.youtube.com/watch?v=bOAepb5ePeg
  3. Практична робота учнів.

Вчитель роздає учням шаблони ілюмінаторів, крил, хвоста і вентилятора літачка. Учні вирізають деталі і під керівництвом вчителя склеюють літачок. З метою дотримання правил техніки безпеки вчитель заздалегідь до початку уроку вирізає у пластикових пляшках місткістю 0,5 л отвори для скарбнички.

  1. Виставка та оцінювання робіт.
  2. Прибирання робочих місць.

V ІІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень дітей.

Інтерактивна вправа «Займи позицію» з використанням дискусійної  сітки Елвермана.

- Сьогодні  ви отримали  багато цікавої та корисної  інформації. Спробуємо провести підсумок. Ще раз пограємо у гру «Займи позицію». Важливе питання, над яким зараз маємо попрацювати і обговорити «Чи потрібно берегти природу?». (Учні займають позиції біля сітки, відзначають, чи змінили свою позицію стосовно даного дискусійного запитання.)

Так   

Проблема

Ні

1.   

Чи потрібно берегти природу?

1.

2.

2.

3.

3.

Висновок.

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Підбиття підсумків інтегрованого уроку

1. Рефлексія.

-  Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок ЛЕГО і шкали самооцінювання. (Додаток 12)

2. Заключне слово учителя.

Бережіть природу, люди!

Не травмуйте, не губіть!

Хай краса її повсюди

Не згасає ні на мить.

3.Домашнє завдання.

- Намалюйте емблему уроку «Збережемо природу планети Земля».

 

 

Фото з проведеного мною уроків (Додаток 14)

 

 

 

У роботі над конспектом уроку були використані інтернет-ресурси.

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

19 Равлики ideas in 2021 | равлик, жаби, тварини

 

Так

Проблема

Ні

1.

Чи потрібно берегти природу?

1.

2.

2.

3.

3.

Висновок

 

Додаток 2

 

 

Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

 

 

 

Ря́ска            

                    

Поволі 

         

Необачність         

 

рід дрібних багаторічних плаваючих або занурених у воду рослин з родини Ароїдних.

 

 

безпечність.

 

                                      не швидко,

не поспішаючи.

Математика: Куб із паперу

Додаток 7

                                                 https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/UspHly6mDKtepNcNMb6DVQ.png

Павучиха Поля, або Поліна, фахівчиня із сортування відходів

«Я сортую відходи»


Поля, або ж павучиха Поліна, допомагає перетворювати купу відходів на щось корисне. «Не викидай гроші у смітник – сортуй!» – її гасло. Навіщо це потрібно? За словами Полі, кожен з нас за рік продукує 300 кілограмів сміття, що забруднює ґрунти, повітря та питну воду. Тому варто переглянути свій підхід до споживання, а ще – давати відходам друге життя на станціях сортування.

«Робити це просто, головне звичка, навіть не треба бути такою ультравправною павучихою, як я. Просто кожного разу, як маєш намір викинути щось у смітник, подумай, чи може воно перетворитися на щось корисне».

 

                                                 https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/0JVf3QURptzVP9RXxQ4e6w.png

Русалка Марина, живе у воді та бореться з пластиком

«Я здаю пластик на переробку»


Як ми знаємо, пластик завдає великої шкоди воді та мешканцям океану. Як він туди потрапляє? За словами Марини, кожна четверта пластикова пляшка, викинута на смітник, потрапляє до Світового океану. Таким чином ми самі збільшуємо площу отруйного сміттєвого острова, що дрейфує посеред нього.

Щоб цього уникнути, варто здавати пластик на переробку та обмежити споживання продуктів в одноразовій тарі. Пам’ятай, що, коли викидаєш пластик у загальний смітник, десь плаче русалка Маринка.

«Думаєш, від твого смітника до океану занадто далеко? Але це не так, річками і суходолом пакет з магазину, обгортка від морозива і пляшка від напою, які ти легковажно кидаєш у загальний смітник, легко долітають до океану», – нагадує нам Марина.

 

                                                 https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/iJJwHNERJcw-UC6wCemKfQ.png

Голуб Роберт, нагадує про шкідливість спалювання трави, листя і відходів

«Я проти спалювання відходів, а за розумну переробку»


Роберт – це той самий голуб, що живе поряд з нами у великому місті. Тому він чудово розуміє, яку шкоду завдає спалювання листя та відходів. «Люди вважають, що якщо спалити купу листя, трави чи відходів, то можна зробити вигляд, що цього всього і не було. І тоді горять вогнища, стоять стовпи диму, кхе-кхе». Роберт додає, що при згорянні лише одного пластикового пакета в купі сміття вивільняється 70 шкідливих сполук. А спалювання однієї тонни листя додасть у наше повітря 30 кілограмів отрути, якою ми дихатимемо.

Крім того, як зазначає голуб, навіщо спалювати листя, якщо воно може стати компостом і добривом для саду чи городу або ж захистом у зимові холоди. Знищення сухої трави небезпечне для тварин і випалює верхній родючий шар землі.

«Вогонь, звичайно, корисний винахід людства, але не слід ним знищувати довкола все живе. Так  можна ж і себе знищити».

 

 

 

 

 

 

 

                                              https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/Nv-k0cs-v25oac8t585v4g.png

Черв’як Леонід, знає все про користь органіки та компостування

«Я перетворюю відходи на добрива»


Леонід – це персонаж, який нагадує нам про важливість сортування органічних відходів. Адже в процесі переробки вони стають гумусом – поживним добривом для ґрунту. А з нього вже можуть проростати нові смачні овочі та фрукти. Тож черв’як Леонід нагадує нам не забувати відділяти пластик та скло від органічних відходів та утилізовувати все окремо.

«Гумус  це саме та штука, яка збагачує землю так, що з неї ростуть найсмачніші у світі помідори, найхрумкіші у світі огірочки і найкрасивіші у світі квіти», – підкреслює Леонід.

 

 

 

 

                                              https://img.the-village.com.ua/the-village.com.ua/post_image-image/a3aaViV_CwGSCXmUL7t52g.png

Робот Zero, виступає за зменшення кількості відходів

«Я зменшую кількість відходів»


Так, навіть роботи виступають за зменшення кількості відходів. Мета Zero – нагадати, що ми занадто багато споживаємо і робимо нераціональні покупки. За статистикою, третина всіх продуктів, які ми купуємо, опиняється в смітнику. Крім того, ми звикли використовувати дуже багато одноразових та низькоякісних товарів, які також вельми швидко опиняються на звалищі.

Споживайте розумно: не ведіться на акції, розраховуйте свої реальні потреби та уникайте одноразової упаковки. Для цього придбайте власну багаторазову тару та мішечки, і беріть їх із собою в супермаркет.

«Лише тиждень походу в магазин зі своєю упаковкою і торбинками позбавить ваш смітник 30 дрібних кульочків і близько десятка поліетиленових пакетів. До того ж, обираючи продукти без упаковки, ви ще й економите».

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20211117_083307.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\¦б¦¬¦-¦¦¦+18.JPGДодаток 9

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1579544260288.jpgДодаток 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1579544263682.jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1579544267219.jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1579544271619.jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1579544275890.jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1579544279256.jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1579544282349.jpg

Додаток 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\item_3448.jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\item_3449 (1).jpg

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\FB_IMG_1564658743481.jpgC:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\Лепбук Чиста планета - здорова людина\4bdba9b4448331e579c5f55637cb1702.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\5da2e93b98fc7ea48b23954edc07e5a1.jpgДодаток 13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\20200304_131010.jpgДодаток 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\20200303_115032.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\20200206_123231.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\20200206_122056.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\20200303_142508.jpg

 

Додаток 15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Аня\Desktop\Інтегрований урок на конкурс\ac334f2b9186f0f39ffd513e73f08c7e_w200.gif

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 грудня 2021
Переглядів
1734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку