28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Конспект інтегрованого уроку у 3 класі на тему:"Школа"

Про матеріал
Урок розроблено з метою ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, розвивати інтерес до традицій школи, виховувати бажання добре вчитися, щоб стати освіченою людиною. поглибити знання учнів про правила безпечної поведінки в школі; продовжувати формувати навички безпечної поведінки на перервах, на спортивних майданчиках, в їдальні, на сходах; вчити дітей вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом; виховувати відповідальність за свої вчинки.
Перегляд файлу

Тема.  Школа

3 клас

Зінтегровано предмети: « Я у світі», « Основи здоров’я»

 

Я  у світі:    Школа.  Історія рідної школи.  Збереження шкільних традиції

Мета: ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, розвивати інтерес до традицій школи, виховувати бажання добре вчитися, щоб стати освіченою людиною.

 

 Основи  здоров’я :   Правила  безпечної  поведінки  у  школі

Мета: поглибити знання учнів про правила безпечної поведінки в школі; продовжувати формувати навички безпечної поведінки на перервах, на спортивних майданчиках, в їдальні, на сходах; вчити дітей вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом; виховувати відповідальність за свої вчинки.

 

 

Обладнання. Виставка книг, фонограма пісні « Вчать у школі», плакат з висловлюванням Володимира Великого, мікрофон, зображення Мудрої сови, картки із завданнями для груп, відеозапис мультфільму « Конфлікт на мосту».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

Дзвоник всім нам дав наказ –

до роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно –

хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі –

сядемо рівненько на місця свої.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

-    Прошу бути на уроці уважними, активними, старанними, тому що сьогодні на нашому уроці присутня гостя. Це вчителька лісової школи – Мудра Сова. Вона хоче побачити, як проходять уроки у звичайній школі та чиї учні старанніші. А ще до нас завітала бабуся однієї нашої учениці. А для чого, ви дізнаєтесь протягом уроку.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

1. Розгадування загадки.

- А зараз відгадайте загадку.

Вчить читати й рахувати,

І писати, і співати

Всіх дітей довкола

Наша люба…    ( школа).

 

2. Вірш про школу ( читає учень).

Школа, наче мати, світ нам відкриває.

Знань міцну основу нам дає щодень.

Ще й таланти наші щедро розвиває

І дарує дітям тисячі пісень.

 

 

3.Виконання пісні « Вчать у школі»

 

- А давайте ми з вами виконаємо пісню про школу.

 

4. Розповідь вчителя

 

- Як ви вже здогадалися, сьогодні на уроці ми говоритимемо про школу. Сьогодні ви дізнаєтесь її історію, традиції, звідки взялись такі звичні для нас слова та пригадаємо як потрібно себе поводити у школі, щоб не нашкодити здоров’ю. Урок наш буде не зовсім звичним, бо ми поєднаємо на ньому знання з кількох предметів: читання, я у світі та основ здоров’я.

 

IV. Робота над темою уроку.

 

  1. «Асоціативний кущ»

 

- Скажіть, які асоціації виникають у вас, коли ми чуємо слово «школа».

Результат пошуку зображень за запитом "асоціативний кущ"

                      ДОШКА                                                                                                ЗОШИТ

 

 

                           КЛАС

                                                                                     ШКОЛА УРОК

                     

 

 

 

                     ПЕРЕРВА

 ЗНАННЯ

                                                              ПІДРУЧНИК

 

- Ви вже давно школярі. У школі вам все звичне і знайоме. А чи замислювались ви над тим, скільки років школі і звідки прийшло до нас це слово?

 

2.Розповідь учителя.

 

- Перші школи були створені у Стародавній Греції більше 24 століть тому. Спочатку слово «школа» звучало як  «схоле» і означало "затримка”, потім "Заняття у вільний час ”. Таких шкіл, які ми звикли бачити зараз, в Стародавній Греції не було. Філософи та їх учні збирались у вільний час разом і сперечалися з різних питань.  Навчалися у перших школах тільки хлопчики. Спочатку їх навчали читати, писати, рахувати, а потім вони вчилися співів, музики, поезії. Закінчувалося навчання підготовкою майбутніх воїнів.

    Перша школа в Україні з’явилася понад тисячу років тому. ЇЇ засновником був князь Володимир Великий. Створена князем школа мала назву «книжне вчення», і була справжнім двірцевим навчальним закладом високого рівня і утримувалася за рахунок князівської казни. В ній навчали не лише грамоті, а й іншим наукам та давали серйозну освіту. Припускають, що вивчали тат сім вільних мистецтв: граматику, риторику, діалектику, арифметику, геометрію, астрономію, музику. Князь Володимир часто відвідував школи, цікавився успіхами учнів.

   Прочитайте, що він сказав учням ( запис на дошці)

« Учіться, діти, знайте – хто читає книжки, той здобуває справжнє щастя. Книга – це найбільший скарб людини. Як не збудуємо корабля без цвяхів, так людина не стане справжньою людиною без читання книжок».

 

 

3.Робота з підручником « Я у світі»

 

- Відкрийте підручник на с. 52.

- Розшифруйте запис. ( « Здобудеш освіту - побачиш більше світу». « Мудрим ніхто не родився, а навчився»)

- Як ви розумієте ці прислів’я?

- Розгляньте таблицю на с. 54. Скільки років навчаються школярі Франції, Англії, Німеччини? Коли в цих країнах починається навчальний рік?

 

4. Ознайомлення з історією рідної школи.

 

Вчитель.

-  Кожен навчальний заклад має свої звичаї, традиції, свята .

-  Які свята стали традиційними у нашій школі?

-  У школі діти мають дотримуватися певних правил. Ми зараз їх повторимо з допомогою фізкультхвилинки-гри, а заодно і відпочинимо.

 

5. Фізкультхвилинка-гра

 

 «Правила для учнів» (за віршем С. Маршака)

Учитель читає, а учні виконують відповідні рухи.

 Спитає вчитель — треба встати, (Встають.)

Дозволить сісти — тихо сядь. (Сідають.)

 Сказати хочеш — не шуми, (Притискають палець до рота.)

 А тільки руку підніми. (Піднімають руку.)

У школі парту бережи, (Витирають, погладжують парту.)

 І на парті не лежи. (Лягають на кришку парти головою.)

Щоб урок минув не марно, (Сідають, підпирають руками голову.)

Треба сісти рівно, гарно, (Випрямляються, руки складають на парті.)

Не базікать на уроках, (Показують долонькою язик, який теліпається.)

Як папуга чи сорока. (Махають руками — крилами.)

 

 

 

 

6. Бесіда з учнями.

 

- Діти, чи чули ви такий вислів: « Школа – ваш другий дім» ?

- Чому так говорять?

- Мабуть, тому, що найбільше часу ви проводите вдома і в школі. Коли ви у школі, батьки не так хвилюються за ваше здоров’я і життя, як тоді, коли ви перебуваєте поза домом і школою. Бо тут про вас піклуються учителі.  Та школа, як і власний дім не завжди може гарантувати безпеку. У школі не завжди ідуть уроки. Між уроками є перерви. І поводитися на них треба так, щоб уникнути травм, обійти небезпечні місця, не завдати шкоди іншим.

- Які місця у школі, на вашу думку, становлять небезпеку? ( Слизька підлога, сходи, вікна, раптово відкриті двері, діти, які швидко бігають, коридор, їдальня)

- Найкращим варіантом проведення перерви є рухливі ігри. Які ігри ви знаєте? Що потрібно виконувати під час ігор? ( Правила.)

 

 

 

7. Фізкультпауза «Весела перерва»

 

- Хіба так читають книжки, синку? Ти ж пропускаєш сторінки.

- А це книжка про злодіїв. Я хочу їх скоріше зловити.

 

- Мамо, мене вже більше не звуть найгіршим учнем!

- Молодець, синку! Ти став краще вчитись?

 

- Ні, до нас прийшов новий хлопчик, який вчиться ще гірше.

 - Чому ти не був у школі? – питає вчитель Василька.

- Бо я вичитав у нашій читанці приказку: « Всюди добре, а вдома найкраще».

 

12. Робота в групах.

 

- Діти, зараз кожній групі потрібно буде скласти правила безпечної поведінки у школі.

 

І група – в коридорі;

ІІ група – на перерві;

ІІІ група – в їдальні;

IV група – на шкільному подвір’ї.

 

( Відповіді представника кожної групи. Обговорення і доповнення).

 

13. Ознайомлення з текстом « Що таке конфлікт?»

 

- Іноді під час перерви  чи ігор виникають конфлікти, діти з’ясовують стосунки за допомогою кулаків. Починається все з підніжки, ударом по голові портфелем, стусанів, а може закінчитись серйозними травмами.

- Прочитайте в підручнику що таке «конфлікт»

 

14. Перегляд  мультфільму  « Конфлікт на мосту». Обговорення мультфільму.

 

15. Вправа « Мікрофон»

 

- Чому, на вашу думку, виникають конфлікти?

– не розуміють один одного;
– не поступаються один одному;
– не володіють власними емоціями;
– не прислухаються до думки іншого;
– намагаються завжди  бути головним;
– не вміють слухати інших;
– спеціально намагаються образити іншого.

 

- Як миряться маленькі діти? Які мирилки ви знаєте?

 

Дай скоріш мізинчик свій,
Зачепи його за мій.
Мізин-мізин-мізинець –
Помирив нас, молодець!

 

Мирись, мирись,
І більше не сварись.
Не будемо ми битися,
Не будемо сваритися.

 

Ти не ворог, я – не ворог.

Нам сваритись - просто сором.

Помирились, помирились,

Щоб ніколи не сварились!

 

 

 

V. Підсумок уроку.

 

1. Експрес – опитування « Продовж речення»

 

  • Я  ходжу до школи, щоб…
  • Старанний учень – це …
  • Зараз я вчуся, щоб у майбутньому…

 

2. Слово вчителя.

 

- У північних народів є просте і мудре висловлювання: « Якщо подарувати людині одну рибину, вона буде ситою один день. Якщо подарувати дві, буде ситою два дні. Якщо ж навчити людину ловити рибу, вона буде ситою все життя». Так і в навчанні: корисно багато знати, а ще корисніше самому здобувати знання, гартувати свою волю, долати лінощі.

 

Учітеся, діти любі, читайте, гадайте,

Як та бджілка медок з квітки, розуму збирайте.

Бо в мудрого й на камінні пшениця уродить,

А дурному не вродиться ніщо і в городі.

Бо в мудрого і кропива йде на ужиток,

А в дурного і пшениця обернеться в збиток.

               Ю. Федькович

-  Нашій гості дуже сподобався урок і те, як ви працювали. Тому вона запросила нас до лісової школи. Її учні підготують для вас цікаві завдання і допоможуть краще засвоїти новий матеріал.

 

Працювали ви старанно, щоб почути у кінці,

Що всі діти в нашім класі були просто молодці!

 

 

 

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку