22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Конспект інтегрованого уроку («Я у світі», основи християнської етики) на тему: Гостинність та щедрість українців.

Про матеріал

З'ясувати значення слів «щедрість» та «гостинність» як християнських чеснот, народні ознаки гостинності; розвивати вміння наводити приклади гостинності, дякувати за отриманий дар; виховувати бажання до прояву милосердя, любові, щедрості у повсякденному житті-мета даного уроку.

Перегляд файлу

 

                 Конспект

інтегрованого уроку

(«Я у світі», основи християнської етики)                   

                      на тему:

Гостинність та щедрість

              українців.

 

                            (2 клас)

 

 

                                                     Підготувала і провела

                                                                        вчитель початкових класів

                                                                                       Сидорук Л.В.

 

 

 

Гостинність та щедрість українців

Мета уроку.

Освітня мета. Розкрити учням зміст понять «гостинність» та  «щедрість», розкрити роль цих чеснот у духовному житті людини. Показати учням біблійне розуміння гостинності та щедрості  прикладі з життя Авраама, а також важливість вияву любові до людей та самого Бога.

Розвиваюча мета. Розвивати в учнів уміння аналізувати  не лише вчинки і поведінку інших людей, а також свої вчинки та заохочувати дітей ділитися тим, що вони мають.

Виховна мета. Виховувати в учнів якості гостинності та щедрості до знайомих та незнайомих людей.

Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Євреям 13:2; Римлянам 12:13; 1 Петра 4:9; Матвія 5:42;    

Біблійна історія: Незвичайні гості (Авраам приймає небесних гостей)

                                Буття 18:1-15.

Ключовий вірш: «Будьте гостинні один до одного без нехоті!»

                                                                               (1 Петра 4:9).

Словник понять і термінів: Гостинність, щедрість.

                       Хід уроку

І.Організаційна частина

   1.Привітання

Вчитель.

Продзвенів уже дзвінок.

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало.

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовим: «Добрий  день».

 

 

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у 2-й клас.

   Вчитель: 

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

А ну ж на мене подивіться

І веселіше посміхніться.

2. Вправа «Смайлик»

Учитель. Перш ніж розпочати наш сьогоднішній урок, визначимо, який у вас настрій. Покажіть мені всі разом, які смайлики ви обрали. Я бачу, що в більшості учнів настрій гарний, а в інших, сподіваюсь, буде таким після завершення уроку.

3. Пояснення оцінювання за активність

Учитель. За кожну правильну відповідь на уроці кожен з вас буде отримувати по ось такому смайлику. Наприкінці уроку підрахуємо кількість балів — це буде ваша оцінка за урок.

  • Діти, без чиєї допомоги ми не обходимось на кожному уроці?
  • Тож давайте зараз звернемось до Бога, щоб дав нам сьогодні мудрості, бажання зрозуміти сьогоднішній урок.

4.Молитва «Отче наш»

  • Дякую, сідайте, будь ласка.

ІІ. Актуалізація опорних знань.  

Повторення вивченого  на попередньому уроці

1.Кросворд.

10.Калина – народний символ.

1. Урочиста пісня. (Гімн)

2.Найбільша річка України.(Дніпро)

3.Головне місто держави.(Столиця)

4.Основний закон України. (Конституція).

5.Гори, розміщені на заході України. (Карпати)

6.Що таке тризуб? (Герб)

7. Синьо-жовтий стяг. (Прапор).

8.Народ, який живе в Україні називається…(українцями)

9. Великий український поет. (Шевченко)

2.Вправа «Мікрофон»
У І ст. н.е. римський державний діяч, філософ на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона – твоя».
Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення: «Для мене Україна, моя Батьківщина, - це ……»
   

Батьківщина - це наш рідний край. Це земля, на якій народилися і живемо ми, наші батьки, дідусі і бабусі, де поховані наші предки. Кожна людина любить те місце, де народилася і виросла, бо це батьківський край. Він для нас - святий. Він - найрідніший, найдорожчий і найкращий за все на світі і тому зветься - Батьківщина.

 

Моя Батьківщина - це хата й калина,

Що виросла біля вікна.

Моя Батьківщина - це вся Україна,

Що в цілому світі - одна!

Моя Батьківщина - це села й містечка,

Й верба, що спустила гілля.

І річка красива від нас недалечко...

Уся наша рідна земля.

Моя Батьківщина - це предків багато,

Що землю свою берегли.

Стояли за неї до смерті, завзято,

А ворогу не віддали!

Моя Батьківщина - це будні і свято,

І неба безмежного шир.

Щасливе дитинство, це - мама і тато,

Це радість, це ласка і мир!

 

Ми українці – велика родина,

Мова і пісня у нас солов’їна,

Квітне в садочках червона калина,

Рідна земля для всіх нас – Україна.

3. Виставка дитячих малюнків.

- У кожної людини є свій рідний куточок. Ось всі такі рідні куточки і складають нашу Батьківщину. Давайте подивимося на ваші роботи. (В класі організована виставка дитячих малюнків).

- Розкажіть, що ж ви намалювали.

(Відповіді дітей. Діти намалювали своє бачення Батьківщини: бабусину хату, тата з мамою, кошеня та інше).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Урок несе в собі знання. Які ж знання подарує нам сьогоднішній урок?
Створення проблемної ситуації

Робота в парах. Перед вами на партах – листки із завданням. Вам знайомі не тільки зашифровані слова, а й людські якості, які вони означають. Розшифруйте ці слова. (Гостинність і щедрість українців).

 

Обведи кожну третю букву. Запиши із вибраних букв слово.
а, в, г, р, т ,о, л, у, с, з, і, т, я, р, и, б, к, н, о, ю, н, ь, т, і, б, д, с, ж, и, т, й, п, ь
Обведи кожну третю букву. Запиши із вибраних букв слово.
а, в, щ, р, т, е, л, у, д, я, и, р, б, к, і, н, о, с, б, й, т, а, з, ь

Обведи кожну третю букву. Запиши із вибраних букв слово.
а, в, у, г, р, к, т, о, р, л, у, а, з, с, ї, т, я, н, р, и, ц, к, о, і, ю, н, в

ІV. Оголошення теми й мети уроку

Ми не тільки постараємося зрозуміти значення понять «гостинність» і «щедрість», а й розкриємо роль цих чеснот у духовному житті людини. А ще з біблійного оповідання ви дізнаєтеся, що відбувалося в сиву давнину і чого ми можемо з цього навчитися. Працюючи з текстом,  постарайтесь замислитися над важливістю вміння сприймати повчання. І найголовніше: наповніть свої серця християнськими чеснотами гостинності та щедрості, без яких немає справжньої людини.

  • Презентація епіграфу.
  • Ключовий вірш – слова «Будьте  гостинні один до одного без нехоті!», записані в  1-ому Посланні апостола Петра, 4:9. Але над їхнім змістом ми пороздумуємо трохи пізніше.

V.Вивчення нового матеріалу

1.Вступна бесіда про гостинність.

Учитель: - Скажіть, будь ласка, як ви розумієте слово «щедрість»?

  • А що означає «гостинність»?
  • А ви любите ходити в гості?
  • А приймати гостей?
  •  Чи є гостинним  український  народ?

2.Словникова робота. Біблійна енциклопедія
Для подальшої успішної роботи вам спочатку потрібно усвідомити значення понять «гостинність» і «щедрість». Напевно, ви не раз чули ці вислови: «щедра  людина», «гостинна сім’я», «виявляти справжню гостинність», але не замислювались над їхнім змістом.

 Гість — походження цього слова давнє. Колись від гостя очікували лиха. Праслов'янське слово «гість» споріднене з готським «qаsts», що означало чужинець, чужоземець; а латиною «hоstіs» — ворожий чужоземець, ворог. Отже, первинне значення слова попереджало людей про лихо. У Київській Русі гостями називали чужинських купців, а дороги, якими вони прибували, — гостинцями, та й подарунки від них були гостинцями.

- Як змінилося слово «гість» тепер?
-З часом слово «гість» придбало сучасного значення. Той, хто приходить, відвідує кого-небудь вдома.

 «Гість — це посланець від Бога», — зазначено у прислів'ї.

 Гостинність – це позитивна якість, притаманна людині, яка любить приймати і частувати гостей, привітна до них.

Гостинність – це готовність з щирою радістю прийняти гостей, ким би вони не були і в який би час не прийшли.
Гостинність – це одна з найбільш шанованих християнських чеснот.
Щедрість – чеснота не скупої і не зажерливої людини, яка охоче ділиться своїм майном, коштами або чимось іншим, у разі необхідності не шкодує витрачати що-небудь своє.

3.Розповідь вчителя.

     Наш український народ завжди славився своєю щедрістю і гостинністю. З давніх часів наші предки вірили, що «гість у дім — Бог із ним»,тому  усіх, хто приходить до нас з добром, ми вітаємо хлібом і сіллю на вишитому рушникові. Українські звичаї веліли, щоб гість, зайшовши на подвір’я, обов’язково хоча б на хвилиночку вступив до хати.

     Виявляється, у давнину побутувала легенда про те, що Бог сходить з неба у вигляді подорожнього, який мандрує по землі, і коли він завітає до хати, то принесе з собою щастя господарям. Тому не відмовляли  будь-якому незнайомцю в гостинності – цим можна було образити Бога.

       Гостю в Україні пропонують найкраще, а до приходу гостей з якогось приводу готуються ретельно та заздалегідь – прибирають оселю, стелять святкову скатертину, дістають красивий посуд, готують смачні та багаті страви. Гостей запрошують відзначати найважливіші події в житті родини – дні народження, весілля, хрестини та навіть поминки.

Зустрічаючи гостей, господині не тільки частують їх, а й віддають частинку своєї душі. «Клади перед людей хліб на столі, будеш у людей на чолі», – каже українська народна мудрість. Гостинна людина радо приймає гостей, щедро їх частує, дбає про їхній затишок і гарний настрій.

        Прихід гостя в дім пов'язаний з приємним проводженням часу, веселощами, відпочинком. Та й самому бути гостем – дуже почесне та приємне заняття. Йдучи до когось у гості, ми віддаємо йому шану – готуємо якийсь дарунок чи гостинець.

        Мабуть, саме через  такі глибокі корені та символічність українська гостинність славиться у всьому світі. Тепла атмосфера та доброзичливість приваблює гостей з усіх країн до нас. Це дає можливість людям відчувати себе потрібними, щиро спілкуватися, виявляти повагу один до одного – ті важливі речі, що роблять наше життя кращим.

Гостинність і щедрість є важливими християнськими чеснотами. Бог хоче бачити нас гостинними і щедрими, тому що Він Сам безмежно щедрий до всіх людей. Завдяки  Господній  щедрості світить ласкаве сонечко, віє прохолодний вітерець, колосяться хліба на нивах, у садах дозрівають фрукти… Кожен день дарує нам милості нашого Творця.

У Біблії написано, що той, хто щедро сіє, щедро й пожне. Коли ми гостинно приймаємо людей, допомагаємо їм у задоволенні їхніх нагальних потреб, то робимо так, як велить Ісус Христос. 

Знайомство зі змістом біблійного оповідання «Небесні гості в домі Авраама».

Про те, як гостинність людини була винагороджена  Богом, розповідає біблійне оповідання «Небесні гості в домі Авраама». Учитель розповідає, переказує на основі тексту з Біблії   (Буття 18:1-14).

VІ. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

1. Робота зі Святим Письмом.

Розповідь біблійної історії

(Учитель супроводжує розповідь ілюстраціями)

Одного дня Авраам сидів біля відкритого намету, а Сарра тимчасом готувала обід. Полуденне сонце пекло нещадно. Авраам звів очі й зі здивуванням побачив трьох подорожніх, що проходили неподалік. Звичайно люди не подорожують у ці найспекотніші години дня.

Авраам вийшов їм назустріч і поці­кавився, чи не хочуть вони перепочи­ти в затінку та освіжити себе водою.

«Будь ласка, залишайтеся та відпо­чиньте, - запросив він їх. - Посидьте під цим деревом, поки я принесу вам води - попити та вмитися».

Подорожні з удячністю влаштува­лися під деревом, Авраам же побіг до Сарри й наказав їй приготувати гар­не частування для їхніх несподіваних гостей. Слід було напекти хліба, зако­лоти та засмажити теля, подбати про молоко та сметану. Усе було зроблено швидко й управно.

І Авраам запросив своїх гостей на частування просто неба, під тінню дерев. Раптом старший з-поміж подо­рожніх запитав:

«Де твоя дружина Сарра?»

«У наметі», - відповів здивований Авраам.

«Через дев'ять місяців у неї буде син», - сказав гість.

Сарра, якій цікаво було довідатися про гостей, залишалася всередині намету, але підійшла до самісінької завіси, що затуляла вхід, і прислухала­ся до розмови. Коли вона почула, що сказав подорожній, вона не змогла втриматися від сміху. Адже такого не буває! Вона була вже занадто старою, аби мати сина.

«Чого це Сарра сміється?» - запитав гість.

«Я не сміялася!» - озвалася засо­ромлена Сарра.

«Ні, сміялася, - відповів гість. - Хіба є щось заважке для Господа? Я завжди виконую те, що обіцяю».

Коли Авраам почув ці слова, він, вражений, зрозумів, що його гості - це не звичайні люди. Старший серед них виголошував слова від імені Самого Бога.

2.Бесіда за змістом біблійної історії

Учитель: «… будьте гостинні до чужинців!» (Римлян, 12:13)

  • Як зустрів незнайомців Авраам? Про що це свідчить?
  • Хто були ці мандрівники?
  • Яку новину принесли небесні гості Аврааму та Саррі?

3.Читання легенди.

Старий  швець

Жив coбi самотній старий швець. Якось перед Різдвом йому приснився сон, начебто Icyc сказав йому, що збирається навідатися до нього в гості! Як він зрадів! Швець чекав Icyca з раннього ранку до пізньої ночі. Biн не відходив від вікнa, боячись пропустити дорогого Гостя, але Icyca все не було.

Різдво швець не npoвiв на самоті: протягом дня до нього завітало кілька гостей. Це був старий двірник, жебрачка, молода мати з малям на руках. До кожного з них господар був уважний, пригощав чаєм, запрошував погрітися, подарував маляті чобітки. У світле свято він з любов'ю прийняв кожного відвідувача.

Проте Icyc так i не прийшов. I коли засмучений старий задрімав, Господь з'явився йому увi cнi i сказав, що приходив до нього кілька paзів, i щоразу швець з любов'ю Його приймав!

Тоді старий швець зрозумів, що Ісус приходив до нього в подобі тих людей, що побували в нього в гостях!

Біблійна істина оповідання говорить про те, що ми маємо бути гостинними до людей, допомагати їм при потребі,  втішати. Адже чинячи так, ми робимо добро Ісусові, Котрий говорив: «Все, що зробили ви братам Моїм меншим, це ви вчинили для Мене!». Але добро потрібно чинити не тільки на Різдво, а повсякчас.

4.Бесіда за темою уроку:

  • До яких людей ми повинні виявляти гостинність?
  • Яким чином це можна зробити?
  • Чи приймали ви (ваші батьки) коли-небудь чужих незнайомих людей? Як це було?
  • Подумайте: чи приємно вашим друзям відвідувати ваш дім? Чи зустрічають вони привітність та прихильність?
  • Як необхідно ставитися до гостей? 

 

 

5.Вірш «День народження»

Звичай ходити в гості й приймати гостей з'явився дуже давно. Вміння бути гостем, як і господарем,— справжнє мистецтво.

У Віті — день народження.
Ми всі туди запрошені,
І ввечері, о шостій,
Прийшли до нього в гості.
Нам відчинила двері
Мала сестричка Віті
І зразу запитала:
- Хто ноги з вас не витер?
В нас килим не для того,
Аби його бруднити!
- Ану, біля порога
Знімайте черевики!
Та подарунки зразу
Давайте, я сховаю.
Та кришталеву вазу
Не скиньте! Я вас знаю!
Ви думаєте: просто
Отак ходити в гості?
А це — наука справжня,
Відповідальна справа!...
І меблі у вітальні
Не мацайте руками,
І пальцями по стінах
Не мажте — будуть плями...
І ще сестриця Віті
Щось стала говорити.
Та ми її не слухали —
Хіба ж це варто слухать?!
Ми від її гостинності
Помчали геть щодуху.
Бо й справді: ох, не просто
Отак ходити в гості!

6. Складання правил гостинності.

Правила гостинності
У гості йдуть, щоб гарно провести час. І господар має про це подбати. Якщо чекаєте гостей ви, то до цього слід підготуватися заздалегідь:

  • Прибрати.
  • Одягнутися святково.
  • Чекати  гостей у призначений час.
  • Зустріти  гостей, вітаюсь з ними.
  • Дякувати за всі подарунки.
  • Приділяти  увагу всім гостям.
  • Організувати дозвілля,  продумати, чим пригостити друзів.
  • Стежити за тим, щоб ніхто не нудьгував бути доброзичливим, до всіх гостей ставитися з повагою.
  • Не виявляти  поганого настрою та незадоволення.
  • Дякувати за гарно проведений час.
  • Проводжати гостей і попрощатись з ними.

7. Вправа «Криголам»

То ж яким повинен бути добрий господар (учні називають рису  на букви в слові господар)

Г-гостинний

О-охайний

С-спокійний

П-привітний

О-організований

Д-доброзичливий

А-артистичний

Р-розумний

8.Вірш « Гостина»
Ой як хороше ходити
В гості до сестри Хариті!
В неї вдома можна дітям
Виробляти все на світі-
Бігать, падати,кричати,
Верещати і пищати,
Ще й беркатися, стрибати,
З коридора до кімнати
А тоді - ховатись в шафі,
Веселитись на балконі,
І гойдатись на плафоні,
Хвацько лазити під стіл,
Розсипати цукор, сіль,
Можна їсти досхочу
Просто з банок аличу.
Я б хотіла кожну днину
До Хариті у гостину.
Тільки що, коли Харитя
В гості теж почне ходити?

                -Проаналізуйте поведінку гостей. Що «не так»?

Як бути гарним гостем
Приходь саме на ту годину, на котру тебе запросили.
Із повагою стався до господарів та інших гостей.
Нікому не завдавай зайвого клопоту.
Не засиджуйся в гостях занадто довго.
 

 

9. …На сторінках Біблії.

-А що говорить нам Біблія про гостинність і щедрість?

(Діти зачитують  рядки Біблії)

1.«…святих у потребах спомагайте і дбайте про гостинність..»

                                     (Послання Ап. Павла до римлян 12:13)

2. «Гостинності не забувайте, бо нею деякі, не віддаючи, ангелів були вгостили…»   ( Послання Ап. Павла до євреїв 13:2)

3. «Будьте гостинні один до одного без нехоті!»

                                                                               (1 Петра 4:9).

4. «Бо я голодував, і ви дали мені їсти; мав спрагу, і ви мене напоїли; чужинцем був, і ви мене прийняли .»

                                                             (Євангеліє від Матвія 25:35)

5. «Підвівши очі, Ісус побачив, як заможні кидали свої дари до скарбнички. Побачив він також і вдову убогу, що кидала туди дві лепти і сказав: «Істинно кажу вам, що ця бідна вдова кинула більш від усіх. Усі бо вони вкинули як дар Божий з їхньої надвишки, вона ж з убозства свого поклала ввесь свій прожиток, який мала.» »

                                                    (Євангеліє від Луки 21: 1-4)

6. «Хто просить у тебе то дай, а хто хоче позичити в тебе не відвертайсь від нього.»

                                                                                 (Від Матвія 5:42)

7. «Просив його хтось із фарисеїв, щоб їв з ним. І увійшов Ісус до фарисея в хату і сів за столом.»

                                                    (Євангеліє від Луки 25: 35)

10.Вивчення ключового вірша уроку.

«Будьте гостинні один до одного без нехоті!»

                                                                               (1 Петра 4:9).

Учитель: Гостинність є доброю християнською якістю. Коли ми гостинно приймаємо людей, ми робимо так, як велить Ісус Христос. Надати свій дім, своє серце, свій час для гостя – це особлива честь, і робити це потрібно з радістю, без нехоті і примусу.

VІІ. Фізкультхвилинка.

Бог присутній поміж нас.  Він на небі й на Землі.

Він все бачить, Він все чує,

Усім світом Він керує.  Господь любить усіх нас.  Він із нами повсякчас.

VІІ.Закріплення вивченого матеріалу

  1.Вправа «Збери розсипані прислів'я».Прислів’я про щедрість і гостинність

(для кожної групи завдання в конвертиках – сердечках)

 людей, Шануй, і, шануватимуть, тебе.(Шануй людей, і тебе шануватимуть.) гостем, доти, Будь, гостина, доки, триває. (Будь гостем доти, доки гостина триває.)

Слова щирого , Слова, вітання , за, дорожчі, частування. (Слова щирого вітання дорожчі за частування.)

Веселий, дому, -, гість, радість. ( Веселий гість – дому радість.)
люби, гостей, бувати, ж, Любиш, у, гостях, і, приймати. (Любиш у гостей бувати- люби і гостей приймати.)
за, частування, дорожчі, вітання, щирого, Слова.( Слова щирого вітання дорожчі за частування.)
господаря, дім, Не, господар, -, а, дім, красить. (Не дім господаря красить, а господар дім.)
Чим, раді, багаті, тим, і. (Чим багаті, тим і раді.)

Що, приймає, тим, хата, і, має. (Що хата має, тим і приймає.)

Чи добре ви справились із завданням – перевіримо на слайді.
2.Українські  народні  казки про гостинність.
3.Релаксація.

    Закрийте очка, ….уявіть, що вас запросили в гості…..але не хто-небудь, …. А сам….. Ісус! Подумайте, який подаруночок ви приготуєте господарю. Відкрийте оченята. (відповіді дітей).
4.Практична робота. Подарунок «Сердечко».
Щедрість, діти, це така риса характеру, коли людина радо ділиться з іншими тим, що має. Біблія стверджує, що Бог дає нам всім і життя, і дихання, і все-все. Він дарує нам дощ, світло…. Коли ми даємо щось іншим, то тим радуємо Бога і крім того щедрість приносить щастя і нам. Що отримала взамін на свою щедрість Квітка Сунички, ми дізнаємось із «Історії про Красиву квітку і Квітку Суниці»

5.  Інсценізація  «Історії про Красиву Квітку і Квітку Суниці»   ( чого можна з неї навчитися?)

      Історія про Красиву Квітку i Квітку Суниці

На одній зеленій галявині росла чудова квітка.

Красива Kвiтка (хизуючись).  О, я така вродлива! Подібної до мене немає на цілій галявині!

   А недалеко від  Красивої  Квітки  росла звичайнісінька  Квітка Суниці.

Квітка Суниці (зі щирою радістю). Я така рада, що можу рости на цій галявині! I хоч я така непомітна, я вірю, що Бог створив мене корисною, i я обов'язково принесу радість іншим.

Одного разу на цю галявину прилетіла Бджілка. Вона шукала квіти, щоб зібрати з них нектар для солодкого меду.

Бджілка (із захопленням, заклопотано).  Дз-з-з... О, яка прекрасна галявина, які чудові квіти! Ось де я зможу зібрати потрібний мені нектар. I тоді люди отримають смачний пахучий мед. А оця квітка особливо гарна. Полечу я до неї. (Привітно  прохаючи). Красива  Квітко, дозволь менi зібрати твій нектар, щоб я могла  зробити солодкий пахучий мед.

Красива Квітка (обурено). Зібрати мій нектар?! О, ні! Ти, напевно, жартуєш?! Я ніколи не дозволю взяти тобі щось моє. До того ж, ти можеш забруднити мої чудові пелюстки своїми лапками. Ні, лети звідси!

Бджілка (з жалем). О, як шкода! Хто ж погодиться дати мені свій нектар? Хто допоможе?

Квітка Суниці (з привітною поспішністю). Бджілко, лети сюди! Збирай мій нектар. Я з радістю віддам його тобі.

Бджілка (недовірливо). Це правда? Ти даси мені нектар?

Квітка Суниці. Звичайно, з радістю!

Бджілка (з вдячністю). Дякую тобі! Сюди покладу трішки… і ще сюди… і ось сюди. (За якусь мить). Мої  посудини повні. Спасибі тобі, Квітко!

Квітка Суниці. Будь ласка!

Красива Квітка (зверхньо і осудливо). Яка нерозумна ця Квітка Суниці! Віддала все, що в неї було. Хм…

Пройшов час. Настала пора дозрівання плодів. Наша галявина дуже змінилася.

Красива Квітка (в агонії). Ох, ох… Я засихаю. Ніхто вже не захоплюється моєю вродою, ніхто не звертає на мене уваги. Моє прекрасне життя пролетіло, не залишивши ніякого плоду.

А що сталося з Квіткою Суниці?

Квітка Суниці (з радістю). О, я така рада, така щаслива бачити, що моє стебло тримає прекрасний плід! Слава моєму Творцю!

Учитель: - Чому ж на Квітці Суниці з’явився плід,  на Красивій Квітці – ні?

  • Чи були у вашому житті випадки, коли вас винагороджували за щедрість?
  • Що для вас приємніше: віддавати чи отримувати? Чому?

 

Інсценізувавши «Історію про Красиву Квітку і Квітку Суниці», діти зробили висновок, що той, хто віддає щось своє від щирого серця, обов’язково отримає нагороду і не залишиться самотнім.   

  • Чи сподобалась вам історія?
  • Чому Красива Квітка зів’яла?
  • Що сталося із Квіткою Суниці? Чому?
  • Як ви розумієте вислів із Біблії? (Слайд 11)


«Не стримуй добра тому, хто має в ньому потребу, коли в силі твоєї руки це вчинити»  Книга приповістей Соломона, 3: 27. Дійсно, діти, якщо ми можемо комусь допомогти, чимось поділитися, то ми повинні це робити, бо людина приходить у світ для того, щоб робити добро.

6. Мультфільм «Просто так…»
 

  •        Не завжди в наших серцях є бажання віддавати, ділитися з іншими. Але Бог може змінити наші серця, якщо ми Його про це попросимо. І разом з нами Він радітиме, коли ми з великим задоволенням будемо ділитися з іншими тим, що у нас є.
  •        Християнство вчить, що давання має бути повністю безкорисливим, бо Господь Бог безперестанно всім нам дарує все, що нам необхідно (життя, батьків, друзів, навколишню природу, сонце, зорі тощо). Божий принцип такий: чим більше ми віддаємо, тим стаємо багатшими.
  •        Якщо людина віддає всі свої здібності, таланти, любов іншим, то це також відповідає Божому задуму. І навпаки, коли людина намагається все затримати лише для себе, то вона втрачає себе як образ і подобу Божу..

 

 VІІІ. ЗАВЕРШАЛЬНА  ЧАСТИНА

1.Вправа «Встав пропущені слова»

1. Ключовий вірш звучав так: … («Будьте гостинні один до одного без нехоті!»).

2. Також ми ознайомилися з біблійною історією: … (Незвичайні гості).

3. У ній розповідалося про Божого чоловіка … та його дружину … (Авраама, Сарру).

4. Одного спекотного дня Авраам побачив.. , які проходили неподалік. (Трьох подорожніх).

5. Авраам вийшов їм назустріч і поцікавився, … (чи не хочуть вони перепочити в затінку та освіжити себе водою).

6. Коли вони погодилися, Авраам побіг … (до Сарри й наказав їй приготувати гарне частування для несподіваних гостей).

7. Під час частування старший з-поміж подорожніх сказав: … («Через рік у твоєї дружини Сарри буде син»).

8. За рік в Авраама та Сарри народився.. (син, і назвали його Ісаком).

9. Ця історія свідчить про те, … (як гостинність Авраама була щедро винагороджена Богом).

10. Одного разу старий швець чекав на гостину … (Ісу­са Христа).

11. Того дня до старого завітали … (двірник, жебрачка, молода мати з малям).

12. Ісус приходив до старого шевця …(тричі).

2.Підсумок уроку.

-Визначення найактивнішого учня на уроці.

 Учитель : пам’ятайте: Господь наділив нас усім необхідним у нашому житті для того, щоб ми мали чим поділитися з іншими, з тими, хто потребує допомоги. В Євангеліє від Матвія, 5:42, написано: «Хто просить у тебе, то дай, а хто хоче позичити в тебе, не відвертайсь від нього». А в книзі Приповісті Соломона, 3:27, сказано: «Не стримуй добра потребуючому, коли в силі твоєї руки це вчинити».

Отже, на сьогоднішньому уроці ми говорили з вами про гостинність, дізналися, як Авраам зустрічав гостей, вивчили ключовий вірш.

Бажання чинити добро має йти з глибини нашого серця. Тож від щирого серця будьте добрими, будьте гостинними й щедрими. Господь радітиме, дивлячись на вас. Радітиме і ваша душа від того, що змогли подарувати радість своїм ближнім.

Дорогі діти! Не лінуйтесь робити добро,

Лише зла не бажайте нікому.

Хай душа буде світлою в вас

І промениться завжди добротою

Правда в світі є дуже проста:

Сонце Землю теплом зігріває,

А людину– її доброта і любов у житті прикрашає.

ІІІ.Домашнє завдання

Повторити ключовий вірш, скласти якомога більше слів із букв у словах «гостинність» і «щедрість»; розповісти почуте своїм рідним та близьким. Проявляти гостинність і щедрість у подальшому житті.

Молитва

docx
Пов’язані теми
Я у світі, 3 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
30 липня 2018
Переглядів
910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку