Розробка уроку читання в 1 класі НУШ. Тема "Закріплення звукових значень літери Х х, читання з нею".

Про матеріал
Розвиток критичного мислення молодшого школяра на уроках читання Ще давні римляни вважали, що вчитися гірко, а знати солодко. Але навіщо навчатися з гіркими та марними слізьми тому, чому можна вчитися з посмішкою? Якщо цікаво побудувати урок та створити позитивну атмосферу для навчання, то корінь науки може змінити смак і навіть викликати у дітей здоровий апетит. Актуальним питанням сучасної школи є підготовка учнів, здатних критично мислити, вирішувати проблеми, сприймати і аналізувати інформацію та самостійно приймати рішення. Який шлях обрати, щоб реалізувати ці вимоги? На мою думку, це діяльнісно-творче навчання з використанням методів розвитку критичного мислення. У Концепції НУШ зазначається, що розвиток критичного мислення є одним із наскрізних завдань навчально-виховного процесу. Використовуючи методи розвитку КМ на уроках, я помічаю, що учні активні, весь час у пошуку, спостерігають, радіють, фантазують, спільно працюють. Під час діяльності вони помиляються, думають, замислюються, висловлюють свою думку. Таким чином вони здобувають знання і досвід, реалізовують свої можливості А мені, як вчителю, необхідно підтримувати здобувачів освіти, сприймати і цінувати думку кожного.
Перегляд файлу

Розвиток критичного мислення молодшого школяра на уроках читання

                                  

   Ще давні римляни вважали, що вчитися гірко, а знати солодко. Але навіщо навчатися з гіркими та марними слізьми тому, чому можна вчитися з посмішкою? Якщо цікаво побудувати урок та створити позитивну атмосферу для навчання, то корінь науки може змінити смак і навіть викликати у дітей здоровий апетит.

Актуальним питанням сучасної школи є підготовка учнів, здатних критично мислити, вирішувати проблеми, сприймати і аналізувати інформацію та самостійно приймати рішення.

   Який шлях обрати, щоб реалізувати ці вимоги? На мою думку, це діяльнісно-творче навчання з використанням методів розвитку критичного мислення. У Концепції НУШ зазначається, що розвиток критичного мислення є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу. Використовуючи методи розвитку КМ на уроках, я помічаю, що учні активні, весь час у пошуку, спостерігають, радіють фантазують, спільно працюють. Під час діяльності вони помиляються, думають, замислюються, висловлюють свою думку. Таким чином вони здобувають знання і досвід, реалізовують свої можливості А мені, як вчителю, необхідно підтримувати здобувачів освіти, сприймати і цінувати думку кожного.

До вашої уваги надаю розробку уроку навчання грамоти (1 клас НУШ) з використанням методів розвитку критичного мислення.

Тема. Закріплення звукових значень літери Х х, читання з нею.

Мета. Закріплювати знання учнів про вивчену літеру Х х. Удосконалювати вміння учнів розпізнавати і визначати звук [х], читати слова, речення, невеличкі тексти; навички звукового аналізу слів. Формувати ключові компетентності учнів: вміння вчитися; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної - проектувати стратегію своєї  поведінки під час роботи на уроці. Продовжити  формувати вміння аудіативних умінь за текстом. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати  фонематичний слух, творчі здібності, критичне мислення, увагу, пізнавальний інтерес, уяву. Виховувати повагу до рідних людей, чемність, старанність, бажання вчитися читати і пізнавати нове.

Тип уроку. Закріплення знань і вмінь.

Обладнання і матеріали. Картки із завданнями, цеглинки лего, презентація, ТЗН, аркуші з текстами, кольорові олівці, магніти, хустинки (2-3)

І Етап виклику

  1. Привітання «Коло єднання».

Давайте привітаємось (беруться за руки), давайте посміхнемось (посміхаються), давайте в очі глянемо (дивляться в очі сусіда),

і нам тепліше стане (показують пальчиками серце).

Раз плече, два плече (кладуть руки на плече сусіда),

Голова вліво, голова вправо (повертають голови)

Навчання для нас, як забава (піднімають руки вгору).

  1. Психоформула  (вчитель промовдляє, а учні показують…)

    Очі дивляться і бачать, вуха слухають і чують,

    Голова думає, а ротик і руки діють.

  1. Повідомлення теми
  • Сьогодні закріплюємо вивчену літеру Х, х.  
  • Як гадаєте, яку роботу будемо виконувати на уроці? (відповіді дітей)
  • Будемо визначати звуки в словах, читати, міркувати, відпочивати, з сусідами працювати, свою думку повідомляти, мовлення розвивати. Однокласників поважати, радість навчання з цеглинками пізнавати. Слайд №1 (тема)
  1. Розминка

- Кожен спортсмен перед  змаганням робить розминку, розігрівається, на перемогу налаштовується. Пропоную і нам невеличку розминку.

- Показати літеру Х (показують свій варіант літери). Слайд №2 (літери Х х)

 - Який звук позначає голосний чи приголосний? (діти працюють з  цеглинками: блакитного кольору-приголосний, червоного-голосний)

 -  Які склади вимовляємо коли сміємось? (ха-ха-ха) Втомились? (ох-ох-ох)  Любуємося? (ах-ах-ах)

 - Пропоную прочитати цікаві чистомовки (Слайд №3, №4, №5)

 - А навіщо ми читаємо чистомовки на уроках?

 5. Слово-підсумок вчителя

ІІ Етап осмислення

  1. Вправа «Слово називай і звук визначай» Слайд №6 (зображення цеглинок: жовтого кольору – на початку; оранжевого – всередині; червоного – в кінці. Поступово з’являються на слайді малюнки: хліб, ховрах, кухар, вихователь, сухарики). Діти  називають слово і визначають місце звука [х], піднімаючи цеглинку певного кольору).
  • Діти, які слова можна пов’язати між собою? Чому не можна часто вживати сухарики? Як звати шкільного кухаря? (забезпечує нас гарячим харчуванням)
  1. Вправа на співвіднесення  слова і звукової моделі.  Слайд №7 (цеглинки лего із зображенням схем до слів  холод, горіх, мох). Читають слово і піднімають цеглинку певного кольору.
  2. Робота в парі (на аркушах паперу надруковані слова: вставити де потрібно літеру ха і прочитати слово).
  3. Фізкультхвилинка (весела фізкультхвилинка «Маша і Ведмідь»). Слайд №8
  • Чи помітили ви, чим пов’язана голівка Маші? Якого кольору хустинка?
  1. Метод критичного мислення «Кубування» - в колі (опрацювання 4 граней, ключове слово «хустинка»).

1)  Опиши ( Якої форми хустинка? Якого кольору буває?) 2)  Асоціації (Що спадає на думку коли чуєте слово хустина, хусточка?) 3)  Де використовуємо? 4) Покажи ( Як можна пов’язати хустину?) (діти практично виконують завдання)

6. Слово вчителя

-  Хустка  є оберегом для жінки. Раніше в Україні вони були переважно білого кольору. Святкові хустини вишивали. Пізніше почали з’являтися кольорові. А ще хустинки захищають голови від спеки, вітру та дощу.

     Не цурайтесь хустинок, дівчата, що ж ви носите тільки шапки?

     На хустки Україна багата і цвітуть ще на них квіточки.

Слайд № 9 (зображення хусток)

  1.               Текст  «Хустинка» (у кожного на парті аркуш з текстом)

- Прочитати заголовок (діти читають самостійно)

  1.          Метод  «Передбачення»
  • Про що чи про кого піде мова у тексті, як гадаєте? (відповіді дітей)

7.2 Читання тексту (читає дитина).

Хустинка

   Мама купила доні Христині білу хустинку. Потім вишила хрестиком квіти хризантеми. Доня посміхнулася і пригорнулася до неньки. Христинка тихенько  подякувала мамі.

7.3 Перевірка сприймання

  • Чиє ж передбачення підтвердилося?
  • Всі відповіді були наближені до змісту. Дякую вам.
  •  Як звали доньку? Що купила мама Христині?
  • Які квіти вишила на хустці? Слайд № 10 (зображення хризантем і хустинки)
  1. Читання ланцюжком
  • Як  гадаєте, чому посміхнулася Христинка?
  • Якби ви подякували мамі? (відповіді дітей та інсценізація ситуації)
  1. Творча хвилинка
  • Діти, якби до нас завітав художник і попросив допомогти йому створити візерунки для хустинок. Чи погодилися б ви? Давайте спробуємо. У вас на парті лежать білі аркуші паперу, нехай це будуть хусточки. Пофантазуйте і прикрасьте хустинку власним малюнком (дозування часу).
  1.          Виставка робіт
  • Кому б ви подарували свою хусточку? Чому саме цей візерунок обрали?

ІІІ Рефлексія

  1. Відгуки
  • Яку літеру закріплювали на уроці? Який звук вона позначає? Що нового відкрили для себе? Що найбільше вдалося, викликало труднощі? Чи знадобляться вам ці знання у житті? Де саме, може хтось поділитися своєю думкою? Яку інформацію про хусточку розкажете своїм рідним?
  1. Слово вчителя
  • Ось і сплинув час нашої зустрічі. Гадаю, що ми добряче сьогодні попрацювали. Дякую всім за цікаву і творчу роботу (всі плещуть в долоні).

Слайд № 11 (Запис «До нової зустрічі!»)

Висновки. Використання методів розвитку критичного мислення на уроках читання спонукає учнів до спільної діяльності, саморозвитку, творчості та активності. Школярі набувають досвід у роботі з інформацією, стають більш впевненими в собі та відчувають радість успіху. Мені, як вчителю, методи розвитку критичного мислення допомагають помітити, підхопити, зберегти і розвинути унікальні можливості молодшого школяра.

 

docx
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку