Конспект інтегрованого уроку з літературного читання для 2 класу на тему "Осінь щедра, осінь золотава"

Про матеріал

Конспект

інтегрованого уроку

з літературного читання,

образотворчого мистецтва,

природознавства

для 2 класу

на тему

"Осінь щедра, осінь золотава"

Перегляд файлу

                                              Інтегрований урок

     (літературне читання, образотворче мистецтво, природознавство )

                                        Осінь щедра, осінь золотава “

Літературне читання: Позакласне читання “Осінь щедра, осінь золотава “

Мета: вчити виразно читати вірші напамʼять;

          розвивати вміння бачити красу оточуючих предметів, мовлення ініціативу;

          виховувати уважність;

          формувати комунікативну, соціальну, мовленнєву компетентність;

 Образотворче мистецтво: Колір — головний засіб виразності живопису.

                                             Передача багатства кольорів та відтінків.

                                             Виконання композиції “Щедрий урожай”

Мета: вчити та актуалізувати знання учнів з основ кольорознавства;

           розвивати естетичні почуття, кольоросприйняття ока, смак;

           виховувати охайність під час роботи;

            формувати загальнокультурну компетентність;

  Природознавство: Ознаки осені. Осінні явища в природі.

 Мета: вчити бачити зміни природи восени;

            розвивати спостережливість;

            виховувати любов та  бережне ставлення до природи;

            формувати життєву компетентність;

  Обладнання:

            презентація до уроку; сюжетні картинки (відгадки до загадок —

            овочі та фрукти ); корони осінніх місяців; карточки для роботи в парах;

            картинки  та слова для “Асоціативного куща”; тема уроку; осінні    

            прикмети; кошик з яблуками; осінні листочки для рефлексії;

І. Організаційний момент

 Нумо, діти, до роботи!

 Для навчання час настав.

 Я рада вітати вас на уроці.

Девіз:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

Уважність старанність, праця- наш шлях до знань.

-Давайте зробимо рекламу нашого уроку:

-Яким би ви хотіли бачити урок?

-Якими ви будете на уроці?

Я чекаю від вас: ( співпраці, уважності, дисциплінованості, спостережливості, правильних відповідей, високих досягнень, гарних результатів роботи)

ІІ. Робота над темою і визначення завдань (мети) уроку

- Любі діти, я хочу подарувати вам сьогодні інтегрований урок, який дозволить зробити ще одне відкриття в країну знань.

1. Робота в парах

-Про що піде мова ви дізнаєтесь розвʼязавши ребус.

   Ребус

 

 

,       інь

 

   Гра  “Шифрувальник”

-Про яку осінь ми поговоримо

   ОЩЕДОАВОРАО

   ЗОДРЛОРТАРВА

Отже, тема:  “Осінь щедра, осінь золотава “

-Почувши тему, яке завдання ми ставимо?

 ІІІ. Робота по темі уроку

1. Гра “Асоціації”

-Що спадає на думку, коли чуєте слово осінь?

2. Вправа на інтонування

-Прочитайте речення відповідно до розділових знаків.

Осінь.  Осінь!  Осінь?

3. “Асоціативний кущ”

 

 

 

 

 

ОСІНЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Мозковий штурм

-Після якої пори року приходить осінь?

- Чи заходить літо до осені в гості?

- Які ознаки осені ви помітили?

- Які періоди осені?

5. Робота за картинками

-Чи всі картинки відповідають темі осінь? Чому? Доведи.

6. Проблемна ситуація

-Чи хотілось би вам зараз одягнути купальні костюми й піти купатися та засмагати?

-Чому ми не можемо цього зробити?

(Осінь запросила в гості ранкову прохолоду, а ще прихопила кухлик із якого поливає землю дощиком.)

7. Декламування віршів

 -Осінь зовсім не потрібна!

   І навіщо нам вона?

   Восени дощі, вітри

   Ну, яке ж у цьому щастя?

   Калюжі, болото, морози

   І завжди великі сльози.

 

  - Що ти, що ти!

    Осінь- казка!

    Все навкруг в яскравих фарбах.

    Жовтих і багрових,

    Червоних і лілових.

 

- Коли вона загляне в сад-

   Наллється соком виноград.

   І стиглі яблука ренет

   Солодкі стануть, наче мед

   Як помандрує по гаях

   З чарівним пензлем у руках-

   Все розмалює на путі.

   Берези стануть золоті!

   І ми її уклінно просимо: -

   Заходь у гості щедра осінь!

8.Виконання учнями  пісні “Осінь у лісі”

9.Звертання дівчинки-осені до учнів

(Входить осінь з кошиком осінніх дарунків  та  осінніми листочками.)

 Осінь:

Голі поля, мокне земля,

дощ поливає.

Сонце вже не припікає,

Жовте листячко летить,

під ногами шелестить.

(Осінь вручає осінні листочки на яких написи: вірші, прислівʼя, загадки. Вчитель запрошує Осінь на урок.) 

- Сьогодні ми будемо насолоджуватися красою осінньої природи, оспіваною в віршах, захованою в загадках, висловленою в мудрих прислівʼях.

10.Виставка книг

11.Хвилинка поезії  “Перли та перлинки з поетичної торбинки”

-Осінь і поезія, як рідні сестри. Талановиті поети вміло перенесли разом із барвами осені свої сприйняття і душу в рядки поезії.

-З якими творами про осінь ви познайомились удома самостійно?

а) конкурс”Я прочитаю вірш найкраще”

Я Щоголів “Осінь”

К.Перелісна “Золота осінь”

М.Познанська “Осінь наша, осінь”

 

б) вправа “Собі, сусіду, вчителю”

 К.Перелісна “Осінь”

 Моріжок- густа трава.

12. Гра “Круг, кружечок, повернись, ціле слово утворись”

   Робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Як звати синочків осені?

-Чому їх так називають?

13. Гра “Впізнай братів місяців за їх ознакою”

(Виходять хлопчики-місяці, розповідають загадки )

У південний край землі

Відлітають журавлі,

Знов лункий шкільний дзвінок

Нас покликав на урок.

Як цей місяць звати?

Прошу відгадати.

 

Листя жовте та червоне

Легко з дерева злітає,

Мов метелик на долоні

З тихим шелестом сідає.

Сяють золотом берези,

Місяць ним вінчає осінь.

Журавлиний клин мережить

Висоти холодну просинь.

 

 

Крапля з неба, дахів, стріх.

Дощ холодний, перший сніг,

Почорнів без листя сад

Що за місяць?...

 

Вересень

Вересень- місяць добре ґаздує,

Овоч смачненький дітям дарує.

 

Жовтень

А місяць жовтень мряку розвіє,

В містах, в садочках лист пожовтіє.

 

Листопад

А листопад — той жалю не має-

З дерев осіннє листя зриває.

 

-Скільки всього днів має осінь?

-Назвіть барви осені?

-Який колір вам подобається  найбільше?

-Чому осінь називають золотою?

 

14. Хвилинка народної мудрості та творчості

( прислівʼ я, приказки, прикмети )

 

15. Інтерактивна вправа “Добре- погано”

-Дмухнув вітерець, падає листя з дерев.

 Добре чи погано, що опадає листя?

 Поміркуйте!

 

16. Робота в парах

  а) “Впізнай з якого дерева листочок”;

  б)  розвʼязування задач ;

Допоможіть Юркові заповнити календар погоди, якщо відомо, що вранці було

+ 7 С, вдень - на 4°С тепліше, ніж вранці, а ввечері — на 6°С холодніше, ніж удень?

 

Восени на присадибних ділянках висаджують фруктові дерева. Щоб полити одне молоде дерево яблуні потрібно принести 9 відер води. Тато приніс 6 відер, дідусь- 2. Скільки відер води ще залишилося принести?

 

17. Фізхвилинка

     -Коли  опиняєтесь серед чарівної природи, що вам найбільше хочеться?

- Підкидати листя! (Так підкидайте!)

-Постояти під золотим дощем!

 (Покажіть як!)

-Побігати  по листю!

 (Так бігайте!)

- Послухати, як воно шурхотить під ногами!

(Давайте походимо по ньому, слухаючи шурхіт. Звучать звуки.)

-Зібрати листя у букет!

(Зберіть і покажіть один одному.)

 

18.Загадки з бабусеної  грядки.

а) бесіда вчителя;

-Природа восени приваблює не лише красою, а й своїми дарунками.

-Чому осінь називають щедрою?

-Які дарунки приносить?

б) гра “Що в саду, що на городі”;

в) гра “Чарівна торбинка”;

(Опустити руку в торбинку і на дотик упізнати дарунок осені.)

г) гра “Впізнай на смак”

д) робота в парах

Відгадування загадок.

1.З мене листя обдирають,

   Мене квасять, в борщ кладуть,

   Пироги зі мною печуть

   І в салат мене січуть!

 

2.Зелений чуб, червоний бік,

  Смачний із нього чавлять сік.

  Ґаздині варять з ним борщі

  Росте в городі на кущі.

 

3.Лампочка вгорі висіла,

  Стала смачна, пожовтіла.

  Діти лампочку зірвали,

  З апетитом скуштували.

 

4.Помаранчева і гарна,

  У землі сиджу не марно:

 Соковита, солоденька,

 Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину

 Хай корисну зʼїсть...

 

5. Влітку у садочку

зріє під листочком,

Восени, набравши соку,

Стане враз червонобоким.

 

6.  Проти сонця, де тепленько,

     Там свинки лежать гладенькі

     А як тільки осінь прийде,

     зразу з хати баба вийде,

     одрубає, де хвости,

    Кличе діда, щоб нести.

 

    Вибір відгадки. Перевірка по “коду”.

 

19. “На гостини до картини”

(Ознайомлення з репродукціями картин художників.)

К.Білокур “Богданівські яблука”

Ф.Монайло “Новий хліб, овочі та фрукти”

 І.Хруцький “Квіти та плоди”

-Талановиті люди своє милування краси осені передають у творах живопису.

 Цих людей називають художниками.

 

20. Постановка проблеми

- Яке яблуко виглядає красивіше?

  (показую зелене та те , де поєднується декілька кольорів)

Колір грає дуже важливу роль в нашому житті. Без кольору світ стане нудним. Усе, що нас оточує, має свій колір. Тому людство здавна вивчало природу кольору, його властивості та вплив на людину.

21. Бесіда вчителя

- Які кольори ви знаєте?

Кольори, які не можна отримати шляхом змішування інших кольорів називаються основними.

Похідні (складені) , які утворилися щляхом змішування.

22. Гра “Змішаємо кольори”

23. Інструктаж  до роботи

Розпочинаємо виконувати роботу зверху й ведемо поступово вниз вертикальними мазками за допомогою широкого пензлика. Далі розводимо темний відтінок даного кольору й наносимо мазки, щоб передати тіні. Працюємо над освітленням. Чистим вологим пензликом вимиваємо фарбу у вибраному місці.

24. Практична робота

(Під час роботи  звучить пісенька “Завітала на город осінь господиня”)

25. “Вернісаж”

ІV. Узагальнення та систематизація знань

1. “Сенкан” до слова осінь.

2. “Незакінчене речення”

- Осінні місяці...

- Восени дні стають..., а ночі ...

-Небо вкрите ... часто ідуть ...

3. Гра “Вірю — не вірю”

Осипається листя з дерев.

Виростають гриби у лісі.

Діти купаються в річці.

 Часто йдуть дощі.

У лісі цвітуть проліски.

Відлітають птахи у теплі краї.

Люди збирають урожай.

4. Гра “ Борщ — компот”

V. Домашнє завдання

 

“Книга вчить, як на світі жить”

  Т.Гільберг    Природознавство 2 кл. С.15-18

 

 

 

 

VІ. Підсумок . Рефлексія.

- Що сподобалось?

-Що запамʼяталось?

-Чи справдились ваші очікування?

-Чи досягли завдань, які ставили?

- Оцініть свою роботу на уроці за допомогою осінніх листочків.

(червоні, жовті, зелені)

Звернення до дівчинки-осені:

-За всі дари, що ти принесла людям,

за шурхіт листя під ногами ,

за мелодію,що лине.

Дякуємо, тобі Осінь.

Дівчинка-осінь:

Я закликаю, діти, вас природу любити

І землю рідну- нашу Батьківщину,

Бо все довкола: і море, і ріки,

І степ широкий, і гаї зелені.

То все в одному слові- Україна.

(Дівчинка-осінь роздає  яблучка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Найдич Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
3680
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку