КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ І МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА НА ТЕМУ

Про матеріал

У сучасному педагогічному процесі значного розвитку набула ідея міжпредметної інтеграції. Інтегровані уроки ставлять за мету спресувати споріднений матеріал кількох предметів навколо однієї теми. На даному уроці ставила перед собою мету розв'язати не велику кількість окремих завдань, а їх сукупність: розглянути поняття "ялинка" з різних боків. Інтегровані уроки знімають стомлюваність і перенапруження учнів за рахунок переключення з одного виду діяльності на інший, є потужними стимуляторами розумової діяльності дитини.

Перегляд файлу

                                         Васьковецька ЗОШ І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

              КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ

                 З ЧИТАННЯ І МУЗИКИ НА ТЕМУ

                   « С.Носань «Ялинка»,

                   Олександр Олесь«Ялинка».

                   Розуміння змісту музичного твору.    

                   Зображальність у музичних творах.

                   «Ой яка ялиночка» - виконання»

 

                                   2 клас

 

 

 

 

 

 

                                                                      Підготувала вчитель початкових класів

                                                                      Омельчук Л.Ф.

 

 

 

                                                             2017 р.

Тема.  С.Носань «Ялинка», Олександр Олесь «Ялинка».

             Розуміння змісту музичного твору. Зображальність у музичних творах.

             «Ой яка ялиночка» - виконання.

Мета: вдосконалювати навички виразного читання прозових та віршованих текстів, порівнювати зміст різних за жанрами творів, уміння швидко орієнтуватися  в тексті; розвивати діалогічне мовлення, спостережливість, уяву, творчість , вміння висловлювати свою думку; збагачувати словник учнів; виховувати любов до природи, привчати до мудрого використання  природних  багатств.

 Формувати в учнів уміння визначати емоційний зміст музики, розкривати характер, настрій пісень під час їх виконання; розвивати вокальні виконавські навички, емоційне,зацікавлене ставлення до музики, відчуття рівномірної пульсації ; виховувати інтерес та любов до музики, творчої праці.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ілюстрації  до теми, фотографії авторів творів, презентація, тексти завдань, мікрофон, ноутбук, планшет, телевізор.

                                                    Хід уроку

І. Організаційна частина

        1. Музичне привітання    (слайд 1)

           Встаньте, діти, всі скоріше,

           Посміхніться всім миліше.

           Продзвенів дзвінок «Дзелень».

           Привітайтесь: «Добрий день».

  • Діти, вам, напевно, дивно чому ми співаємо? У нас сьогодні незвичайний урок.

              Урок читання ми поєднаємо з уроком музики. Отже, розпочинаємо.

  • А на уроці ми будемо…   (слайд 2)

                       УВАЖНІ

                       РОЗУМНІ

                       ОРГАНІЗОВАНІ

                       КМІТЛИВІ

  • За хорошу роботу ви будете отримувати ось такі різнобарвні смайлики.
  • Девізом уроку будуть слова, які ми зараз прочитаємо  (слайд 3)

    ХТО БАГАТО ЧИТАЄ,

    ТОЙ БАГАТО ЗНАЄ.

    ХТО ШВИДКО ЧИТАЄ,

    ТОЙ БАГАТО ЗРОБИТИ ВСТИГАЄ.

ІІ. Мовно-читацька  розминка

  • Зараз проведемо мовно-читацьку розминку.

 

  1. Артикуляційна зарядка

 

    Де ж в нас пустунчик-язичок?

    Заховався за біленький тинок.

    Ліг на бочок і мовчок.

    А ми зараз його розбудимо.

 

  • Поплямкайте губками.
  • Поклацайте зубками.
  • Продзижчіть, як комарик,
  • Подирчіть, як трактор.
  • Прошуміть, як вітер.
  • Посичіть гускою.

             - Молодці.

 

  1. Скоромовка      (слайд 4)

 

    Мороз мороза водив за носа.

 

  • Читаємо повільно, нормально, швидко.

 

  1. Чистомовка      (слайд 5)

 

   Ма-ма-ма – прийшла до нас зима.

   Іг-іг-іг – лапатий пада сніг.

   Ем-ем-ем – всі саночки візьмем.

   Мо-мо-мо – на санках летимо.

   Ам-ам-ам – ой веселенько нам.

   Ік- ік-ік – скоро вже Новий рік.

 

 

  • А зараз цю чистомовку  проплескаємо і проспіваємо.

 

Ритмічний малюнок

    

 

3/4      І  І  І        І  І   І  І   І  І

 

  1. Вправа для розвитку сили і темпу голосу      ( слайд 6)

 

          ЗА-СУ-СИ-ЗІ

          КО-ЛА-ЛІ-КУ

          МІ-РИ-РО-МА

 

  1.  Прочитайте перший рядок пошепки, другий – звичайним голосом, третій – голосно.
  2. Прочитайте дуже повільно, а потім дуже швидко.
  3. Проспіваємо дані склади, використовуючи нотки: до, до, до, до

                                                                                               ре, ре, ре, ре

                                                                                               мі, мі, мі, мі

у висхідному і нисхідному порядку.                                                

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні ми вирушимо назустріч веселому святу. І це свято – Новий рік. Усі діти люблять новорічні свята. У ці зимові дні майже у кожній оселі зявляється красуня гостя. А хто ця гостя, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

 

             Зелену сукню маю –

             Ніколи не знімаю.

             Один – єдиний раз на рік

             Зірками прикрашаю.

 

  • Правильно, це – ялинка. (Малюнок)
  • Але вона чомусь дуже сумна. Ялинка принесла нам лист. Давайте прочитаємо. Правда деякі букви присипали сніжинки. 

                                                                         (слайд 7-8)

 

                     Ми р*дість в*м да*уєм,

                     Ми росте*о для вт*хи.

                     Не руб*йте, не губ*ть

                     Н*с за*ади с*іху.

                     К*ли р*к Но*ий спі*ить,

                     Бі*не с*рце в нас трем*ить.

 

  • Хто ж надіслав цього листа?
  • Чому тремтить серце в ялинок саме перед Новим роком?
  • Які почуття переживають ялинки?

 

  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з оповіданням Сергія Носаня «Ялинка» та однойменним віршем Олександра Олеся  (слайд 9)

 

ІV. Опрацювання оповідання С.Носаня «Ялинка»

  1. Виразне читання вчителем

 

     -  Хто дійові особи оповідання?

     - В яку пору року відбувалися події?

         2. Словникова робота     (Слайд 10)

                  базар                    втіха                                      

                 пишне                 смітник

               болісно               погомоніли

            неодмінно            щонайменше

 

                 Читання слів луною за вчителем. Проспівування слів. Рух мелодії зверху вниз. Пояснення значення незрозумілих за змістом слів.

  1. Повторне читання тексту мовчки.   

Вправа «Губи на замку»

 -  Читаємо мовчки. Ворушити губами заборонено.

 

 -    Чому Оленчина сімя перестала купувати ялинки?

         4.  Аналіз змісту, вибіркове читання

              -  Звідки йшли батько з Оленкою? Що вони несли?

              -  Кого вони зустріли?

              -  Ким працював Карпо Іванович?

              -  Які почуття оволоділи лісником? Зачитайте.

              -   Що б зробив лісник, якби була його воля?

              -  Які слова передають головну думку? Зачитайте.

              -  Чи згідні ви з думкою лісника? Чому?

              -  Від чийого імені ведеться розповідь?

-  Сергій Носань народився на Черкащині, рано залишився сиротою. Батько не повернувся з війни, а мати, згорьована, рано відійшла на той світ. Хлопчик був дуже спостережливим. Перший свій твір «Горобчик» написав ще у 5 класі. Своїми творами закликав до збереження рідної природи, нагадуючи, що в світі ще дуже багато жорстокості та байдужості.  (Портрет)

        5.  Гра «Продовж речення»

                       -  Ось уже кілька років ми …

                       -  Несли ми того вечора …

                       -  І в селі, і в містах …

                       -  Постоїть вона в хаті …

        6. Гра «Розвідники»

          - Скільки разів зустрічається у тексті слово  «ялинка» або споріднені до нього? (4)

        7. Читання в особах

          - Чиї слова треба читати з почуттям жалю, смутку, обурення?

         -  А в чиїх словах звучить здивування?

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА    (слайд 11)

         8. Розвиток звязного мовлення. Гра «Мікрофон»

                 - Продовжіть речення: «Робити по-людськи це – …»

                                                             «Чинити не по-людськи це – …»

  •  Гадаю і нам варто прислухатися до цих мудрих порад і ставитися до природи, до матінки-землі з любов’ю.

VІ. Опрацювання вірша О.Олеся «Ялинка»

  1. Розповідь учителя
  • Вірш «Ялинка» відомий не одному поколінню дітей і дорослих. Написав його чудовий майстер слова Олександр Олесь. Це псевдонім письменника, а справжнє імя – Олександр Іванович Кандиба. Він народився на Сумщині. Писати твори для дітей почав тоді, коли у нього народився син Олег. Батько розповідав синові у віршованій формі абетку, про математичні премудрості, а ще про зайчиків, курей, качок, гусей.
  • І ми сьогодні познайомимося з віршем «Ялинка», який написав Олександр Олесь.

 

  1. Читання вірша вчителем

 

  • Які почуття у вас виникли, слухаючи цей вірш? Чому?    (Таблиця почуттів)
  • Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?

 

  • З ким зустрівся хлопчик у лісі?

 

  1. Словникова робота

 

      Гра «Блискавка».

Слова для гри: чобітки, кожушинка, саночки, ялинка, рубати, плиг, зайчик, ледащо, цяцьки.

 

  1. Повторне читання вірша вголос «ланцюжком». Аналіз змісту

 

  • Чому зайчик напав на хлопчика?
  • Які почуття переживав зайчик?
  • На що схожий вірш? Що тут казкового, а що справжнє?
  • Чи схожий вірш з оповіданням «Ялинка»? Чим?
  • Яке значення мають ялинки для тварин лісу?

 

  1. Гра « Читає Незнайко»

 

Учитель читає вірш, змінюючи слова. Учні мають помітити помилку та виправити її.

 

  1. Гра «Доберіть риму»

 

Клас ділиться на 2 команди. Учитель зачитує слова по черзі. Кожна команда добирає риму.

           Чобітки – саночки

           Кожушинку – ялинку

           Брати – відбирати

           Нізащо – ледащо

           Гратись – сховатись

           Проси - ліси

 

  1. Творча робота над віршем

 

  • Чи закінчений цей вірш?
  • Спробуйте придумати продовження.
  • А як сам автор закінчив цю історію ви дізнаєтесь самостійно.

            (Продовження вірша автором)

         А у лісі скрізь вовки, і ведмеді, і лисиці,

         І ворони, і граки, і розбійниці синиці.

         Страшно стало… Ой, пусти,

         Не держи мене за поли.

         Бідний зайчику, прости

         Я не буду більш ніколи.

         Низько-низько я зігнувсь,

         А ще нижче скинув шапку.

         Зайчик весело всміхнувсь

         І подав сіреньку лапку.

 

  1. Гра «Актори» 

Розіграйте сценку за прочитаним твором. Скільки має бути виконавців? Які почуття слід передати, читаючи слова зайчика? (Обурення). А хлопчика?

 

 

  1. Вивчення вірша напам’ять за допомогою ейдетики (слайд 12)

 

  1.  Робота в групах

   Гра «Добавляночка»

 

Щоб ялинок не … рубати,

треба штучні … купувати.

Штучні красуні разом з … нами

рік Новий можуть … стрічати,

радість людям … дарувати.

Можна гілочку … зірвати

та гарнесенько … прибрати.

І тоді такі … ялинки

будуть також … веселики.

 

VІІ. Виконання пісеньки «Ось яка ялиночка»  (слайд 13)

  • Діти, давайте прикрасимо ялинку смайликами, які ви отримали.
  • Гляньте на нашу ялиночку. Вона змінилася? Так, вона стала веселіша. Давайте нашу гостю ще підтримаємо пісенькою «Ось яка ялиночка», яку ми вивчили на уроці музики.
  • У якому темпі виконаємо заспів пісні?  (У помірному). А приспів? (Швидко)

 

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1.  Гра «Мікрофон»
  • Які твори читали? Хто автори?
  • Чи сподобались вам твори? Який висновок ви зробите з прочитаного?
  • Ялинка за 10 років виростає у зріст першокласника. Простоїть 10 днів у хаті на Новий рік і її викинуть на смітник.

 

  1. Представлення учнями плакатів «Збережи ялинку»
  2.     Метод «ПРЕС»   (слайд  14)

                    «Ялинок рубати не можна!»

Висновок: потрібно оберігати природу. А ялинку можна посадити у себе в саду і прикрасити, можна купити штучну, а можна поставити лише гілочку. (слайди 15-18)

  • Ялинка задоволена і вашою роботою на уроці.  Вона рада, що ви ростете добрими дітьми, захисниками природи. А на память дарує свій портрет-розмальовку.

 

ІХ. Домашнє завдання  (слайд 19)

       С.81, читати в особах;

       С.82, вивчити вірш напамять.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку