Фізкультхвилинки на уроках у початкових класах

Про матеріал

Використання українських народних пісень для фізкультхвилинок.

Мета: знання усної народної творчості, передавання наступним поколінням, виховувати любов до української пісні.

Перегляд файлу

 

 

Методична

 

робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання

народних пісень

 

на уроках

 

для фізкультхвилинок

( розробка )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 На жаль, сьогодні мало уваги приділяється збереженню та передаванню традицій і звичаїв українського народу з покоління в покоління.

   Ми спостерігаємо небезпечне для українського суспільства зростання бездуховності, зневаги до моральних норм. Потрібно звернути більшу увагу на національне виховання -  це виховання дітей на культурно-історичному

досвіді рідного народу, його традиціях, звичаях і обрядах, багатовіковій виховній мудрості.

   Знання нашої історії, традицій, звичаїв, обрядовості зближують різні покоління, поєднують минуле і сьогодення. Національне виховання духовно відтворює в дітях рідний народ, увічнює в підростаючих поколіннях як специфічне, самобутнє, що є в кожній нації, так і загальнолюдське, спільне для всіх націй світу.

   Пісня – найпростіша й найпоширеніша форма вокальної музики, в якій поетичний образ поєднується з музичним.

   Пісенна творчість українського народу складалась і збагачувалась протягом століть, тому її розглядають як справжній золотий фонд української музичної культури.

   Одним із жанрів усної народної творчості є народна пісня. Українські народні пісні – фольклорні форми, які зберігаються в народній пам’яті і передають з вуст в уста.

 

Народна пісня – голос невсипущий,

Душі людської вічне відкриття,

Вона ніколи, як і хліб насущний,

Не вийде з моди сущого життя.

 

Для того, щоб діти знали і любили народні пісні потрібно використовувати їх на усіх уроках, у вигляді фізкультхвилинок.

 

Вийди, вийди,сонечко.

Вийди, вийди,сонечко. ( підіймають руки вверх, хитають вправо і вліво )

На дідове полечко, ( показують лівою рукою в бік )

На бабине зіллячко, ( показують правою рукою в бік )

На наше подвір’ячко. ( розводять руки в різні боки )

На весняні квіточки, ( махають пальчиком з ліва на право )

На маленькі діточки. ( махають пальчиком з право на ліво)

Там вони граються,  ( діти беруться за руки і йдуть на місці по колу )

 Тебе дожидаються.

 

Зайчику, зайчику, де ти бував?

( вибираємо хлопчика-зайчика, який стоїть посередині класу у масці )

 

Зайчику, зайчику, де ти бував? ( діти питають зайчика, показуючи на нього руками )

У млині, у млині, що ти видав?

Сім міхів горіхів. ( показують, ніби несуть міхи )

Чом ти не взяв? ( показуючи на нього руками )

Били мене Зайчика золотії пальчики. ( відповідає зайчик, показує пальчики )

Ледве я втік, через бабин тік. ( біжить до дітей )

 

Соловеєчку, сватку, сватку.

( вибираємо хлопчика-соловейка, який стоїть посередині класу у масці )

Соловеєчку, сватку, сватку. ( діти кладуться руки на пояс і присідають в різні боки )

Чи бував же ти в нашім садку? ( показують на нього руками )

Чи видав же ти, як мак сіють? ( дивляться в різні боки, руку до чола )

О-ой так, о-ой так, о-ой так сіють мак. ( хлопчик показує, як сіють мак )

 

Соловеєчку, сватку, сватку.

Чи бував же ти в нашім садку?

Чи видав же ти, як ріс мак ?

О-ой так, о-ой так, о-ой так ріс мак. ( хлопчик показує, як росте мак )

 

Соловеєчку, сватку, сватку.

Чи бував же ти в нашім садку?

Чи видав же ти, як рвуть мак ?

О-ой так, о-ой так, о-ой так рвуть мак. ( хлопчик показує, як рвуть мак )

 

Соловеєчку, сватку, сватку.

Чи бував же ти в нашім садку?

Чи видав же ти, як їдять мак ?

О-ой так, о-ой так, о-ой так їдять мак. ( хлопчик показує, як їдять мак )

 

 

Добрий вечір, дівчино, куди йдеш?

( діти діляться на хлопчиків і дівчаток та стають навпроти )

 

Добрий вечір, дівчино, куди йдеш? (кланяються дівчаткам і питають піднімаючи плечі )

Добрий вечір, дівчино, куди йдеш?

Скажи мені правдоньку, де живеш? ( хитають головою і питають піднімаючи плечі )

Скажи мені правдоньку, де живеш?

 

Ой там моя хаточка край води. ( показують руками вверх, далеко на хату і вниз на воду )

Ой там моя хаточка край води.

З премудрого дерева-лободи. ( підіймають руки вверх і вниз )

З премудрого дерева-лободи.

 

Ку-ку-рі-ку півнику, на току. ( хлопчики ходять по колу руки на пояс )

Ку-ку-рі-ку півнику, на току.

Чекай мене дівчино до року. ( показують руками на дівчат  і пальчиком один)

Чекай мене дівчино до року.

 

Хіба ж би я розуму не мала. ( тримаються руками за голову і хитають )

Хіба ж би я розуму не мала.

Щоб я тебе до року чекала. ( махнути рукою до хлопців )

Щоб я тебе до року чекала.

 

Котику сіренький, котику біленький.

Котику сіренький, котику біленький.(присідають вправо і вліво руки на пояс)

Котку, волохатий не ходи по хаті. ( хитають головою )

Не ходи по хаті, не буди дитяти. (махають пальцем правої руки, а потім лівої)

Дитя буде спати, котик колихати. ( кладуть руки під голову)

Ой на котка воркота, на дитину дрімота. ( рухи руками вперед і до себе)

А-а-а, а-а-а лю-лі, а-а-а, а-а-а лю-лі. ( імітація рухів, ніби на руках дитина )

Котику сіренький, котику біленький. ( повторюють ті ж рухи )

Котку, волохатий не ходи по хаті.

Не ходи по хаті, не буди дитяти.

Дитя буде спати, котик воркотати.

Ой на котка воркота, на дитину дрімота.

А-а-а, а-а-а лю-лі, а-а-а, а-а-а лю-лі.

Десь тут була Подоляночка,

( діти стають в коло, а в середині дівчинка-Подоляночка )

Десь тут була Подоляночка, ( діти йдуть по колу)

Десь тут була молодесенька.

Тут вона сіла,тут впала, до землі припала. ( дівчинка в колі присідає )

Сім літ не вмивалась, бо води не мала.

Ой устань, устань,  Подоляночко, ( дівчинка встає )

Ой устань, устань, молодесенька.

Вмий своє личко, личко біленьке. ( вмивається руками )

Біжи до Дунаю, бери молоденьку, бери ту, що з краю. ( йде до дітей і вибирає когось з кола)

 

Ой, на горі жито, сидить зайчик

Ой, на горі жито, сидить зайчик. ( руки на пояс і присідають в різні боки)

Він ніжками чеберяє. ( тупцюють ногами на місці )

Коли б такі ніжки мала, ( танцюють коверялочку )

То я б ними чеберяла,

Як той зайчик, як той зайчик.

 

Ой, на горі просо, сидить зайчик. ( повтор )

Він ніжками чеберяє.

Коли б такі ніжки мала,

То я б ними чеберяла,

Як той зайчик, як той зайчик.

 

Ой, на горі гречка, сидить зайчик. ( повтор )

Він ніжками чеберяє.

Коли б такі ніжки мала,

То я б ними чеберяла,

Як той зайчик, як той зайчик.

 

docx
Додано
14 березня 2018
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку