Конспект урок літературного читання в 2 класі

Про матеріал

Мета: ознайомити дітей з казкою "Колобок"; розвивати навички швидкого та виразного читання; збагачувати активний словниковий запас учнів, вчити глибоко відчувати казку, давати характеристики героям; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп'ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в малих групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.

Перегляд файлу

     

Конспект уроку літературного читання в 2 класі

 

 

«Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки «Колобок». Інсценізація казки.»

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Таврійського НВК

Пузевич Наталя Валентинівна

 

 

 

 

 

 

 

2017 – 2018 н.р.

Тема: Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки «Колобок». Інсценізація казки.

Мета: ознайомити дітей з казкою "Колобок"; розвивати навички швидкого та виразного читання; збагачувати активний словниковий запас учнів, вчити глибоко відчувати казку, давати характеристики героям; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в малих групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.

Обладнання: текст народної казки «Колобок», картки з завданням для роботи в парах, ілюстрації з  зображенням героїв казки, сценічні маски,презентація до уроку.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

- Діти, у нас гості. Привітаємось з ними.

На початку уроку потрібно емоційно настроїтись і подарувати один одному щиру посмішку! Бажаю всім вам успіху!(слайд №2)

ІІ. Мовна розминка

Щоб бути здоровими, ми робимо ранкову зарядку. А щоб ваш ротик був слухняним – давайте виконаємо мовну розминку.

1.Фонетична зарядка.

- Як співає соловей?

- Як гуде жук?

- Як шумить вітер?

- Як дзижчить комар? (слайд №3)

2. Розчитка. (слайд №4)

3. Чистомовка. (слайд №5)

4. Робота над скоромовкою. (слайд №6)

ІІІ. Перевірка  домашнього  завдання.

1.Фронтальне  опитування.

-         Який  розділ  ми  почали  вивчати  на  минулому  уроці?

-         Вам  треба  було  пригадати  якомога  більше  українських  народних  казок. Які  казки  ви  знаєте,  ми  зараз  перевіримо.

2. Казкова вікторина (учень зачитує уривки з казок)

  1. «Баба  діда  за  сорочку,  дочка  бабу  за  торочку…»( «Ріпка»)
  1. «А  мишка  бігла,  хвостиком  зачепила,  яєчко  покотилося,  впало  та  й розбилося.» («Курочка  Ряба»)
  2. «Уліз  ведмідь – семеро  їх стало…» («Рукавичка»)
  3. «Котику-братику,  несе  мене  Лиска

По  каменю-мосту  на  своєму  хвосту,

Порятуй  мене!» («Казка  про  Котика  і  Півника») (слайд №7)

3. Складання» асоціативного куща» до слова казка.

- Діти, а що постає у вашій уяві. коли ви чуєте слово казка?

(радість, веселі пригоди, чарівні перетворення, дитинство,…)

 

ІV. Повідомлення  теми  і  мети  уроку

  1. Сьогодні ми продовжимо нашу чарівну подорож до країни казок.

 1. Відгадайте загадку і назвіть казку, до якої ми сьогодні помандруємо.

Вовка зовсім не боявся

І ведмедю не дістався,

А лисиці на зубок

Все ж потрапив…(Колобок) (слайд№8, 9)

- Сьогодні ми пригадаємо українську народну казку "Колобок".

2. На уроці ми будемо:

-         визначати  головних  героїв  казки;

-         визначати  головну  думку  казки;

-         характеризувати  вчинки  героїв;

-         інсценізувати  казку.   (слайд №10)

Але спочатку трішки відпочинемо.

3. Фізкультхвилинка

V. Робота  над  темою  уроку.

1. Словникова  робота.

Казка  «Колобок» — українська  народна  казка,  яка  складена  була  дуже  давно.  Тому  в  ній  вживаються   деякі  слова,  які,  можливо,  для  вас  будуть  незрозумілими.

Хижка – те  саме,  що  комора. (слайд №11)

Призьба – невисокий  земляний  насип  уздовж  стін  хати  знадвору. (слайд №12)

Засік – відгороджене  місце  в  коморі  або  великий  ящик  для  зсипання  зерна,  борошна. (слайд №13)

2.Слухання   казки (слайди №14-16)

Перевірка  первинного  сприймання.

-         Хто  спік  колобка?  На  чиє  прохання?

-         Де  остигав  колобок?

-         Кого  спершу  зустрів  колобок?

3. Повторне читання казки «ланцюжком».

4. Вибіркове читання.

- Зачитайте слова дідуся, якими він звертався з проханням до бабусі.

- Зачитайте, як колобок втік від дідуся ті бабусі.

- Що запропонував колобок зайчикові?

- Порахуйте, скільки разів зустрічається слово «колобок» в цій частині казки? ( 6 разів )

-         Продовжіть  розповідь  про  пригоди  колобка. (слайд №17)

5. Переказ казки за допомогою карти-схеми розгортання подій, розміщенній на форзаці підручника.

6.Робота в парах.

Вчитель.

- У вас на партах лежать картки зі словами-ознаками і зображенням одного з персонажів казки. Вам необхідно стрілочкою з’єднати ті ознаки, які підходять до даного персонажу. Пари зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.

7. Інсценування всієї казки: розігрування діалогів за допомогою масок.

IV. Підсумок уроку.

  1. - З якою українською народною казкою познайомились на уроці?
  • Чого вчить ця казка?
  • Хто головний герой?
  • Яким ви його уявляєте? (слайд №23)
  • Чому з ним трапилась така неприємна пригода? Яких правил не дотримувався колобок?
  1. Складання сенкану «Колобок».
  2. Домашнє завдання:
  • Читати і переказувати казку «Колобок»
  • Спробувати змінити кінцівку казки, ввівши ще одного героя для того, щоб колобок залишився живим.
  • Створіть сенкан про інших героїв казки.
  1. Урок закінчено. Дякую за співпрацю. ( слайд № 24)
docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
1394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку