Мета: ознайомити дітей з казкою "Колобок"; розвивати навички швидкого та виразного читання; збагачувати активний словниковий запас учнів, вчити глибоко відчувати казку, давати характеристики героям; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп'ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в малих групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.
Конспект уроку літературного читання в 2 класі
«Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки «Колобок». Інсценізація казки.»
Підготувала
вчитель початкових класів
Таврійського НВК
Пузевич Наталя Валентинівна
2017 – 2018 н.р.
Тема: Скринька українських народних казок. Визначення героїв казки «Колобок». Інсценізація казки.
Мета: ознайомити дітей з казкою "Колобок"; розвивати навички швидкого та виразного читання; збагачувати активний словниковий запас учнів, вчити глибоко відчувати казку, давати характеристики героям; формувати комунікативну компетентність через розвиток мовлення учнів, самоосвітню компетентність – через самостійну роботу, інформаційну – через використання комп’ютера на уроці, компетентність продуктивної творчої діяльності – через використання творчих завдань, соціальну – через роботу в малих групах; виховувати в учнів прагнення до добра, порядності, любов до рідної мови, сценічного мистецтва.
Обладнання: текст народної казки «Колобок», картки з завданням для роботи в парах, ілюстрації з зображенням героїв казки, сценічні маски,презентація до уроку.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
- Діти, у нас гості. Привітаємось з ними.
На початку уроку потрібно емоційно настроїтись і подарувати один одному щиру посмішку! Бажаю всім вам успіху!(слайд №2)
ІІ. Мовна розминка
Щоб бути здоровими, ми робимо ранкову зарядку. А щоб ваш ротик був слухняним – давайте виконаємо мовну розминку.
1.Фонетична зарядка.
- Як співає соловей?
- Як гуде жук?
- Як шумить вітер?
- Як дзижчить комар? (слайд №3)
2. Розчитка. (слайд №4)
3. Чистомовка. (слайд №5)
4. Робота над скоромовкою. (слайд №6)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.Фронтальне опитування.
- Який розділ ми почали вивчати на минулому уроці?
- Вам треба було пригадати якомога більше українських народних казок. Які казки ви знаєте, ми зараз перевіримо.
2. Казкова вікторина (учень зачитує уривки з казок)
По каменю-мосту на своєму хвосту,
Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника») (слайд №7)
3. Складання» асоціативного куща» до слова казка.
- Діти, а що постає у вашій уяві. коли ви чуєте слово казка?
(радість, веселі пригоди, чарівні перетворення, дитинство,…)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
1. Відгадайте загадку і назвіть казку, до якої ми сьогодні помандруємо.
Вовка зовсім не боявся
І ведмедю не дістався,
А лисиці на зубок
Все ж потрапив…(Колобок) (слайд№8, 9)
- Сьогодні ми пригадаємо українську народну казку "Колобок".
2. На уроці ми будемо:
- визначати головних героїв казки;
- визначати головну думку казки;
- характеризувати вчинки героїв;
- інсценізувати казку. (слайд №10)
Але спочатку трішки відпочинемо.
3. Фізкультхвилинка
V. Робота над темою уроку.
1. Словникова робота.
Казка «Колобок» — українська народна казка, яка складена була дуже давно. Тому в ній вживаються деякі слова, які, можливо, для вас будуть незрозумілими.
Хижка – те саме, що комора. (слайд №11)
Призьба – невисокий земляний насип уздовж стін хати знадвору. (слайд №12)
Засік – відгороджене місце в коморі або великий ящик для зсипання зерна, борошна. (слайд №13)
2.Слухання казки (слайди №14-16)
Перевірка первинного сприймання.
- Хто спік колобка? На чиє прохання?
- Де остигав колобок?
- Кого спершу зустрів колобок?
3. Повторне читання казки «ланцюжком».
4. Вибіркове читання.
- Зачитайте слова дідуся, якими він звертався з проханням до бабусі.
- Зачитайте, як колобок втік від дідуся ті бабусі.
- Що запропонував колобок зайчикові?
- Порахуйте, скільки разів зустрічається слово «колобок» в цій частині казки? ( 6 разів )
- Продовжіть розповідь про пригоди колобка. (слайд №17)
5. Переказ казки за допомогою карти-схеми розгортання подій, розміщенній на форзаці підручника.
6.Робота в парах.
Вчитель.
- У вас на партах лежать картки зі словами-ознаками і зображенням одного з персонажів казки. Вам необхідно стрілочкою з’єднати ті ознаки, які підходять до даного персонажу. Пари зачитують, які ознаки дібрали до казкових героїв.
7. Інсценування всієї казки: розігрування діалогів за допомогою масок.
IV. Підсумок уроку.