Конспект інтегрованого уроку розроблений відповідно до програми. Урок має на меті: ввести поняття числа «вісім», познайомити з написанням цифри 8; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і числа; вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв'язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати уважність; закріпити знання учнів про предмети живої та неживої природи.
На уроці застосовуються різноманітні форми та методи інтерактивного навчання.
1-В клас Яворська Н. Т.
Конспект інтегрованого уроку з математики і природознавства
Тема. Число і цифра 8. Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у межах 8. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 8. Жива і нежива природа.
Мета. Ввести поняття числа «вісім», познайомити з написанням цифри 8; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і числа; вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв’язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати уважність; закріпити знання учнів про предмети живої та неживої природи.
Тип уроку. Комбінований.
Обладнання. Набірне полотно, сигнальні картки, рахувальні палички, роздатковий матеріал, геометричний матеріал, картки.
Девіз уроку:
Хід уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок -
У казку сьогодні ми зробимо крок
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітає до нас.
Пролунав уже дзвінок
Починається урок.
Ми гарненько всі сідаєм,
Працювати починаєм!
- Так, у нас дійсно незвичайний урок. До нас у гості завітало Сонечко, але воно засмучене, бо його промінчики затулили хмарки.
1. Шість метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще один
Сів на квіточку і він.
Полічімо швидше всіх –
Цих метеликів прудких.
2. Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик ще до них прибіг.
Скільки кошенят усіх?
3.
Каже мати-квочка:
В мене два синочки
І чотири дочки.
Скільки ж діточок у квочки?
- А тепер давайте подивимося на картинки і згрупуємо об’єкти живої та неживої природи.
2.. 5 4.. 3 1.. 6 4.. 4 6.. 5 7.. 1
Тому прийшов час нам відпочити.
( Діти виконують танцювальні рухи під пісню «Сонячний промінчик»)
Я намалюю зайчика для вас – раз.
Це в нього, бачте, голова – два,
Це у нього вуха догори – три.
Це стирчить у нього хвостик сірий – 4.
Це очиці весело горять – п’ять.
Ротик, зубки – хай моркву їсть – 6
Шубка тепла, хутряна на нім – 7.
Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – 8.
Бесіда про природу
- Жива природа – це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, вмирає. Що це?
(Це рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси, а також люди.)
Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря.
- Давайте здійснимо уявну подорож парком, подихаємо свіжим повітрям...
- До якої природи належить повітря?
- Подивіться на сонечко. Воно пестить нас своїм теплом, ніжним промінням. До якої природи воно належить?
- Вгорі на небі пливуть білі хмаринки...
- Як ви думаєте, до якої природи належать вони? Чому?
- Повертаймося назад до школи.
- Як ви гадаєте: школа, житлові будинки, що знаходяться біля неї, належать до природи? Чому?
- А якщо ми візьмемо автомобіль, кран...?
Висновок.
Отже, природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною.
Отже, щоб дістати число 8, потрібно до 7 додати 1. Число 8 наступне до числа 7, 7 — попереднє до числа 8.
4. Хвилинка відпочинку.
А тепер хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. Сядьте зручніше, заплющте очі. (Звучить музика.)
Уявіть, що ви стрибнули на пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається в синє небо над нашим містечком. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. І в серці у нас такі приємні доброзичливі почуття до кожної рослинки, до кожної тваринки, до кожної людини. Це ж наше, рідне.
Ми пригадуємо всі знайомі куточки Нової Ушиці. Ми поважаємо всіх мешканців нашого селища, пишаємося своїм рідним містом. Ми завжди будемо шанобливо ставитися до рідної природи й речей, створених людьми. Наше місто найкраще в світі.
5. Робота з підручником ( виконання завдань на сторінці 33)
Ми долоньки розітремо
І гніздечко з рук зів’ємо.
Пташка у гніздечко
Покладе яєчко.
Яєчко, яєчко.
Котись по гніздечку.
Котись, не згубися,
Гляди – не розбийся!
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
У наступному завданні нам пропонується вставити пропущені цифри. (Групова робота). Усна перевірка.
1 |
2 |
3 |
|
5 |
|
7 |
|
Молодці! За плідну роботу в зошитах з друкованою основою знімаємо шосту хмаринку.
2. Робота в парах. Розгляд парами ілюстрацій рослин, тварин, людей, предметів неживої природи або предметів, зроблених руками людьми.
Висновок про те, до якої групи належить те, що зображено на малюнку.
Після цього діти об’єднуються в групи: 1 - тварини, 2 - рослини, 3 - гриби, 4 - нежива природа, 5 - те, що зроблено руками людини.
3. Інтерактивний метод „ПРЕС”.
(розв’язання логічних завдань „Що зайве? Чому?”)
4. Лічба в межах 8.
Одна з хмаринок заблукала, бо будиночки на її вулиці переплутані. Вона просить нас допомогти їй і розташувати будинки у правильному порядку відповідно до їх номерів від 1 до 8. Допоможемо їй!
5. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Хатка»
(Учитель показує дітям малюнок, на якому зображено будинок, і читає віршовані рядки.)
У гайочку біля річки
Будемо гуляти,
І хатинку-веселинку
Будем будувати.
От і з проханням сьомої хмаринки ви впоралися.
Про що йдеться у цьому віршику?
Роздивімося цей малюнок. Скажіть, на які геометричні фігури ми можемо розкласти це зображення. Діти, чи належить будинок до природи? А що це за геометрична фігура? ( Круг)
Поговоримо про круг. На який образ можна перетворити його або який предмет він нагадує?
(Відповіді дітей: сонях, печиво, сонце, кавун, обруч, монета тощо.)
Віднесіть свої відповіді до живої чи неживої природи.
- З яким числом і цифрою ми сьогодні познайомилися?
Завдання від Олівця Малювця. (Прийом «Емоційний сплеск»)
а) Гра «Домалюй тваринку».
- Чи може цифра 8 перетворитися на тваринку або пташку? Спробуй домалювати.
3. Гра «Яке число сховалось?»
- Я вам дякую за плідну роботу.
1