До розіграшу
залишилось:
16 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект інтегрованого уроку з математики і природознавства для 1 класу "Число і цифра 8. Жива і нежива природа"

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку розроблений відповідно до програми. Урок має на меті: ввести поняття числа «вісім», познайомити з написанням цифри 8; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і числа; вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв'язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати уважність; закріпити знання учнів про предмети живої та неживої природи.

На уроці застосовуються різноманітні форми та методи інтерактивного навчання.

Перегляд файлу

1 клас                                                                       Яворська Н. Т.

 

Конспект інтегрованого уроку з математики і природознавства

 

 Тема. Число і цифра 8. Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у межах 8. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 8. Жива і нежива природа.

  Мета. Ввести поняття числа «вісім», познайомити з написанням цифри 8; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і числа; вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв’язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати уважність; закріпити знання учнів про предмети живої та неживої природи.

  Тип уроку. Комбінований.

Похожее изображение  Обладнання. Набірне полотно, сигнальні картки, рахувальні палички, роздатковий матеріал, геометричний матеріал, картки.

Девіз уроку: 

 

 

                   Хід уроку

  1.    Похожее изображениеОрганізаційний момент.

 Сьогодні у нас незвичайний урок -

      У казку сьогодні ми зробимо крок

      Із казкою ми зустрічались не раз

      І знову вона завітає до нас.

 

Пролунав уже дзвінок

Починається урок.

Ми гарненько всі сідаєм,

Працювати починаєм!

- Так,  у нас дійсно незвичайний урок. До нас у гості завітало Сонечко, але воно засмучене, бо його промінчики затулили хмарки.

  •       Скажіть мені, як називається день, коли Сонечко затуляють хмарки?
  •       Картинки по запросу сонечко і хмаркиА яке сьогодні небо?
  •       Що змінилося порівняно з минулим тижнем?
  •       А який у нас сьогодні день?
  •       А до якої природи належить Сонце, а хмарки.?
  •       Так, а чому?
  •       Я з вами цілком згодна.
  •       Так от, щоб Сонечко знову засяяло своїми веселими промінчиками нам треба виконати всі завдання, що знаходяться на хмаринках. А під час виконання завдань ми закріпимо свої знання про об’єкти живої та неживої природи, навчимося їх групувати, вивчимо нову цифру, будемо виконувати різні математичні завдання.
  1. Повторення вивченого матеріалу..
  •       Отже не будемо гаяти часу і дізнаємося про перше завдання.
  1.   Лічба від 1 до 10.
  •       Давайте всі разом полічимо від 1 до 10, від 10 до 1.
  •       А тепер перший ряд лічить від 1 до 6; другий від 1 до 7; всі разом від 8 до 2.
  •       Я бачу, що ви вмієте лічити, тому знімаю першу хмаринку.
  1.   Хвилинка каліграфії.
  •       Картинки по запросу веселі задачіНаступна хмаринка пропонує вам продемонструвати як ви гарно навчилися писати цифри. Тому в зошиті запишемо всі цифри, які ми вже знаємо: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
  •       Молодці! Сміливо можна знімати другу хмаринку.
  1.   Веселі задачі.
  •       Наступна хмаринка для покращення свого настрою хоче послухати як ви вирішуєте веселі задачі.

1. Шість метеликів літають

Похожее изображениеІ на квіточки сідають.

Прилетів іще один

Сів на квіточку і він.

Полічімо швидше всіх –

Цих метеликів прудких.

 

2. Три веселі киці

   Грались на травиці.

   Рижик ще до них прибіг.

Похожее изображение  Скільки кошенят усіх?

 

3.

Каже мати-квочка:

В мене два синочки

І чотири дочки.

Скільки ж діточок у квочки?

 

 

   - А тепер давайте подивимося на картинки і згрупуємо об’єкти живої та неживої природи.

  •         Добре впоралися і з цим завданням, отже знімаю третю хмаринку.  
  1. Порівняння чисел в межах 7.
  •       Сонечко вже повеселішало, але ще залишилося багато хмаринок. Отже, наступне завдання порівняти числа, записані на дошці. Записуємо це ж саме в зошити.

2.. 5       4.. 3       1.. 6       4.. 4       6.. 5      7.. 1

  •                                    Розумнички! Ми з Сонечком дуже задоволені вашими результатами. Знімаю четверту хмаринку.

 

  1.   Фізкультхвилинка
  •         Багато завдань ми встигли зробити,

      Тому прийшов час нам відпочити.

( Діти виконують танцювальні рухи під пісню «Сонячний промінчик»)

Я намалюю зайчика для вас – раз.

Це в нього, бачте, голова – два,

Це у нього вуха догори – три.

Це стирчить у нього хвостик сірий – 4.

Це очиці весело горять – п’ять.

Ротик, зубки – хай моркву їсть – 6

Шубка тепла, хутряна на нім – 7.

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – 8.

 

  1.                     Ознайомлення з новим матеріалом.

Бесіда про природу

- Жива природа – це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, вмирає. Що це?

(Це рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси, а також люди.)

 Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря.

- Давайте здійснимо уявну подорож парком, подихаємо свіжим повітрям...

Картинки по запросу хмаринки - До якої природи належить повітря?

- Подивіться на сонечко. Воно пестить нас своїм теплом, ніжним промінням. До якої природи воно належить?

- Вгорі на небі пливуть білі хмаринки...

- Як ви думаєте, до якої природи належать вони? Чому?

- Повертаймося назад до школи.

- Як ви гадаєте: школа, житлові будинки, що знаходяться біля неї, належать до природи? Чому?

- А якщо ми візьмемо автомобіль, кран...?

Висновок.

 Отже, природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною.

 

  1.   Ознайомлення із складом числа 8.
  •       Нас почули й прибігли зайченятка.  Давайте порахуємо їх! (7)
  •       Скажіть, до якої природи належать зайченята? (До живої)
  •       Правильно, а чому? ( Бо вони можуть рости, дихати, живитися, розмножуватися  та  народжуватися.)
  •       А що це? Одне зайченятко дуже втомилося і прибігло до нас пізніше. (Додамо ще одне зайченя.)
  •       Картинки по запросу число і цифра 8Так скільки стало зайчат, діти? (8)
  •       Як же їх стільки стало? (До 7 додати 1). Наші зайченятка дуже люблять їсти овочі, давайте навчимо і їх, як може утворюватися число 8. ( Робота з набірним полотном)

Отже, щоб дістати число 8, потрібно до 7 додати 1. Число 8 наступне до числа 7, 7 — попереднє до числа 8.

  •       Картинки по запросу число і цифра 8Число 8, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 8. (Показ цифри.)

 

  1.   Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрами 8.
  •      Пояснення написання цифри вчителем.
  •       А зараз напишемо цифру в повітрі.
  •       Тепер напишемо цифру  8 в зошиті, а хмаринки подивляться,  як ви це зробите.
  1. Робота в зошиті з друкованою основою.

4. Хвилинка відпочинку.


А тепер хочу запросити вас у мандрівку на хмаринці. Сядьте зручніше, заплющте очі. (Звучить музика.)

Картинки по запросу сказочное облако клипарт
Уявіть, що ви стрибнули на  пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розташувались на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається в синє небо над нашим містечком. Відчуваєте, як вітерець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. І в серці у нас такі приємні доброзичливі почуття до кожної рослинки, до кожної тваринки, до кожної людини. Це ж наше, рідне. 
Ми пригадуємо всі знайомі куточки Нової Ушиці. Ми поважаємо всіх мешканців нашого селища, пишаємося своїм рідним містом. Ми завжди будемо шанобливо ставитися до рідної природи й речей, створених людьми. Наше місто найкраще в світі.

 

5. Робота з підручником ( виконання завдань на сторінці 33)

  •       Дуже добре! Можна мені знімати наступну п’яту хмаринку.
  1. Похожее изображениеПальчикова   гімнастика.  - А зараз нашим пальчикам час відпочити. ( Учні виконують різні вправи.)

    Ми долоньки розітремо

    І гніздечко з рук зів’ємо.

   Пташка у гніздечко                                                      

  Покладе яєчко.

Яєчко, яєчко.

Котись по гніздечку.

Котись, не згубися,

Гляди – не розбийся!


 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.   Робота над засвоєнням числового ряду.

У наступному завданні нам пропонується вставити пропущені цифри. (Групова робота). Усна перевірка.

1

2

3

 

5

 

7

 

 

Молодці! За плідну роботу в зошитах з друкованою основою знімаємо шосту хмаринку.

2.  Робота в парах. Розгляд парами ілюстрацій рослин, тварин, людей, предметів неживої природи або предметів, зроблених руками людьми.

Висновок про те, до якої групи належить те, що зображено на малюнку.

Після цього діти об’єднуються в групи: 1 - тварини, 2 - рослини, 3 -  гриби,  4 - нежива природа, 5 -  те, що зроблено руками людини.

 

3. Інтерактивний метод „ПРЕС”.

(розв’язання логічних завдань „Що зайве? Чому?”)

  • Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
  • Дуб, камінь, Сонце, повітря.
  • Слон, ластівка, робітник, земля, комар
  •  Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

 

4.  Лічба в межах 8.

    Одна з хмаринок заблукала, бо будиночки на її вулиці переплутані. Вона просить нас допомогти їй і розташувати будинки у правильному порядку відповідно до їх номерів від 1 до 8. Допоможемо їй!

  • Будинок під яким номером передує будинку під номером 7?

 

  • Будинок під яким номером буде наступним для будинку під номером 6?

 

  • Тож яке число буде попереднім до числа 7? А наступним до числа 6?

 

  • Назвіть попереднє й наступне числа для чисел 5; 7.
  • Тож можна її знімати.

5. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Хатка»

(Учитель показує дітям малюнок, на якому зображено будинок, і читає віршовані рядки.)


У гайочку біля річки

Будемо гуляти,

І хатинку-веселинку

Будем будувати.


 

От і з проханням сьомої хмаринки ви впоралися.


 

Про що йдеться у цьому віршику?

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Безымянный.bmp

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздивімося цей малюнок. Скажіть, на які геометричні фігури ми можемо розкласти це зображення. Діти, чи належить будинок до природи? А що це за геометрична фігура? ( Круг)

Поговоримо про круг. На який образ можна перетворити його або який предмет він нагадує?

(Відповіді дітей: сонях, печиво, сонце, кавун, обруч, монета тощо.)

Похожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу помідорКартинки по запросу обруч гимнастический

 

 

Похожее изображение

Картинки по запросу кругле печивоПохожее изображениеКартинки по запросу монета вектор

 

 

 

 

 

 

Віднесіть свої відповіді до живої чи неживої природи.

  1.                     Підсумок уроку.  Рефлексія.
  1.   Заключна бесіда.

- З яким числом і цифрою ми сьогодні познайомилися?

Завдання від Олівця Малювця. (Прийом «Емоційний сплеск»)

а) Гра «Домалюй тваринку».

- Чи може цифра 8 перетворитися на тваринку або пташку? Спробуй домалювати.

3. Гра «Яке число сховалось?»

Картинки по запросу число і цифра 8

 

 

 

 

 

- Я вам дякую за плідну роботу.


 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
5 січня
Переглядів
819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку