До розіграшу
залишилось:
13 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з математики для 1 класу "Додавання і віднімання по одному і групами (частинами). Задачі на знаходження суми та на знаходження невідомого доданка."

Про матеріал

Інтегрований урок-подорож до казки.

Оригінальна розробка уроку в 1 класі,на якому широко використовується інтегроване навчання. На таких уроках завдяки впровадженню інтерактивних технологій розвивається увага, спостережливість, логічне мислення, математична мова, пізнавальна активність й самостійність учнів, забезпечується позитивна творча атмосфера, можливість вислухати думку товариша і вільно висловити свою. Змістовний та цілеспрямований інтегрований урок вносить оригінальність, сприяє на основі різноманітних вправ повторити пройдений матеріал, формує пізнавальний інтерес до предмету.


Перегляд файлу

Кушнір Наталя Іванівна

Українська ЗОШ І-ІІІ ступенів №13 Селидівської міської ради

Тема. Інтегрований урок-подорож до казки. (Математика + малювання) Додавання і віднімання по одному і групами (частинами). Задачі на знаходження суми та на знаходження невідомого доданка. Самостійна робота.

Мета: на основі різноманітних вправ повторити пройдений матеріал; розвивати навички усної лічби, обчислювальні навички; вчити розпізнавати геометричні фігури; вчити працювати самостійно; розвивати увагу, спостережливість, логічне мислення, математичну мову; формувати пізнавальний інтерес до предмету.

Обладнання: ілюстрації до казок, казкові герої, схеми, ребуси, кросворд, картки, зошити для самостійних робіт, олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Починаємо урок…

Діти. Математики.

Вчитель. Для доброго початку заспіваємо пісеньку психонастрою.

З математикою дружимо всі разом,

Ми всі разом, ми всі разом.

Додаємо й віднімаємо всім класом,

Ми всі класом, ми всі класом.

Більше, менше, більше, менше, однаково,

Знаємо добре, знаємо добре усі знаки

На уроці ми не будемо лінуватись,

Будемо думати й старанно всі навчатись.

Вирішив ці приклади, ви дізнаєтесь, чим ми будемо займатися на уроці.

7+2=

Вирішувати

5+4=

Відгадувати

4+4=

Грати

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Вступна бесіда
  • Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, сьогодні у нас урок-подорож до казки. Ви всі знаєте казку Корні Чуковського «Муха-Цокотуха».

Муха, Муха-Цокотуха,
Золотиста чепуруха!
Муха стежкою пішла
І копієчку знайшла.

Пішла муха на базар

І купила самовар.

Запросила вона своїх друзів – жучків, мурашок

"Ви, сусідоньки, приходьте,

Я вас чаєм пригощу!"

Де не взявся тут старий

Павучок,
Нашу Муху упіймав

На гачок.

Хоче бідну задавити,

Цокотуху загубити!...

Але в житті добро завжди перемагає зло. Так і в нашій казці…

Раптом звідкілясь летить

Крихітний Комарик,

У руці його горить

Крихітний ліхтарик.

Рятує він Муху-Цокотуху від Павука-злодія. Веселится народ, Муха замуж іде Запросила вона на це свято не тільки комашок, мурашок, але й друзів з інших казок. Поспішають гості на свято! Але, щоб потрапити на свято, їм необхідно перебороти деякі перешкоди – виконати математичні завдання. Діти, наші гості потребують допомоги! Допоможемо їм?

  1. Гра «Мовчанка»  (+ - від 1 до 10)
  • З якої кази герой втік від дідуся з бабусею? Колобку треба швидко вирішити всі приклади і тоді чарівна стежинка вмить доставить його на свято!
  1.    «Ребуси»
  • Діти, а хто це поспішає на свято? (Незнайка) Незнайкові ми допоможемо розкодувати ребуси, які написані за допомогою букв та знаків. А що це за знаки? (Цифри)

ви 3 на

100 ли

7 я

по 2 ли

  1.    «Склад чисел 8 та 9» (картки)

Поспішає Червона Шапочка! Їй треба заселити жильців в хатинки під № 8 та № 9. Для цього потрібно згадати склад чисел. Чи готові ви, діти, допомогти Червоній Шапочці?

  • Які мешканці живуть в хатинках № 8? № 9?

 

 

                8                   9

 

2

7

1

7

 

  3

 

 

5

 

4

     4

 

   5

 

 

  1. Самостійна робота

     Мальвіна з Буратіно також підуть на свято. Треба допомогти їм знайти на малюнку квітки, порахувати їх та зробити малюнок яскравим. Берись за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фізкультхвилинка.

Руки вгору піднесіть

І почнімо всі лічить.

Скільки пальців на руці?

Хором скажемо усі.

Руки вгору піднесіть

Пальці швидко полічіть.

Зліва «5» і справа «5».

Скільки разом. Як сказать?

Руки вбік, угору, вниз.

Раз, два, три - не помились.

Ми в долоні: «хлоп- хлоп- хлоп»,

А ніжками: «топ- топ- топ».

Мов годинник всі отак:

«тік- так, тік- так».

  1.  «Геометричний матеріал»
  • Діти, а хто це хоче попасти на бенкет? (Ліса та Журавель). Давайте допоможемо їм розібратися з геометричним завданням. Що лишнє? Порахуйте предмети….
  1. Задачі на знаходження суми та на знаходження невідомого доданка.

Віршовані задачі треба вирішити Золушці. Запис розв’язань у зошитах.

1) Під кущами, вздовж ріки,

Оселилися жуки:

Син і донька, батько й мати.

Спробуй всіх порахувати. (4)

 

2) Скільки пиріжків спекла матуся?

Мама пиріжки спекла-

Всім по одному дала:

Любі, Вові, і Юркові,

І хитрющому котові.

Доки Вова позіхав,

Котик пиріжок украв. (4)

 

3) Скільки іграшок разом

У Наталки- лялька Оля,

Плюшевий ведмедик- в Колі,

Котик- у Марійки,

Мотрійка- в Надійки,

Коник- у Андрійка,

«Мерседес»- в Сергійка. (6)

 

4) Заховалися, хто де.

Вовк напевно не знайде.

І під ліжком одне,

І під лавкою одне,

Під столом- іще одне

І за грубкою одне.

А ще одне у діжці.

Скільки козенят в хатинці? (5)

9. «Кросворд»

Вже скоро прибудуть на свято ці герої з мультиків. Впізнай їх та впиши імена в кросворд.

ІV. Творче завдання.

  •    Ну, як, дітки, цікава  видалась у нас казочка? Добро знову перемогло завдяки вашим старанням та бажанню допомогти казковим героям.  Всі гості прийшли на свято і ви можете разом з усіма радіти, сміятися, танцювати. Якщо є бажання ви можете намалювати себе та всіх казкових героїв, яких запросила до себе Муха-Цокотуха.

V. Підсумок уроку.

  •    Діти, цікава  видалась у нас подорож? Добро знову перемогло завдяки вашим старанням, вашому бажанню допомогти казковим героям.

  Ми всі знаємо казку про Муху-Цокотуху, яка йшла по полю і знайшла копійку. Потім вона на базарі купила самовар та й запросила на своє день народження  своїх друзів:  жучків, метеликів.

 Та сталося лихо на святі. Старий Павук схопив її у полон та захотів її погубити. 

Але в житті добро завжди перемагає зло. Маленький Комарик не злякався, він врятував Муху-Цокотуху від Павука-злодія.

 Муха-Цокотуха знову влаштувала свято. Бо вона вирішила вийти заміж за Комарика.

 І запросила вона на це свято не тільки «букашек-таракашек», але й друзів з інших казок.

 Поспішають гості на свято! Але, щоб потрапити на свято, їм необхідно перебороти деякі перешкоди – виконати математичні завдання.

 

 

 

  •    Малюк, тобі цікаво дізнатися кого запросила на своє свято Муха-Цокотуха? Вони потребують твоєї допомоги!

Допоможи їм!

  •                З якої казки герой втік від дідуся з бабусею?

 

Напиши …………………...

                                                   10 –        = 6

 9 +       = 7

 

 2 +       =10

 

 3 –       = 0

 

8 +       = 9

 

 4 –       = 2

 

6 +        = 8

 

 

Колобку треба швидко вирішити всі приклади і тоді чарівна стежинка вмить доставить його на свято!

 

 

Відповіді пиши в клітинках.

  •                А хто це поспішає на свято?

 

Напиши ……………………..

ві 3 на

……. 

100 ли

….

7 я

….

пі 2 л

……

 

 

  •    Розкодуй ребуси разом з Незнайком, які написані за допомогою букв та знаків.

 

 

Відповіді пиши в клітинках під ребусами.

У цієї дівчинки повний кошик з пиріжками. Мабуть, ці пиріжки їй напекла на свято матуся.

– Хто це йде до Мухи-Цокотухи?

Напиши ………………………..

 

 

 

 

 

2

7

 

 

5

4

 

7

 

 

1

3

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поспішає Червона Шапочка. Їй треба заселити жильців в хатинки. Для цього потрібно згадати склад чисел.

Чи готовий ти допомогти Червоній Шапочці? Засели мешканців в хатинках під № 8 та № 9.

 

Відповіді пиши в  пустих клітинках.

  •                Чи впізнаєш цих казкових героїв?

Напиши ………………   …………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мальвіні з Буратіно  треба знайти на малюнку квітки, порахувати їх та зробити малюнок яскравим.

Берись за роботу!

 

 

 

Відповідь напиши в клітинці.

 – Малеча, а хто ж це хоче швидко попасти на бенкет?

Напиши ………………      ……………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 – Малюк,  допоможи Лисиці та Журавлю порахувати круги, трикутники та чотирикутники. Скільки їх?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді пиши в клітинці.

 

Вже скоро прибудуть на свято ці герої з мультиків. Впізнай їх та впиши імена в кросворд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Допоможи друзям знайти число, яке  десь сховалося та запиши його в клітинку.

– Ну, як, малятко, цікава  видалась у нас казочка?

Добро знову перемогло завдяки твоїм старанням та бажанню допомогти казковим героям.  

Всі гості прийшли на свято і ти можеш разом з усіма радіти, сміятися, танцювати.

Намалюй себе та всіх казкових героїв, яких запросила до себе Муха-Цокотуха.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Корній Чуковський
Муха-Цокотуха

Муха, Муха-Цокотуха,
Золотиста чепуруха!
Муха стежкою пішла
І копієчку знайшла.

Пішла муха на базар
І купила самовар.
"Ви, сусідоньки, приходьте,
Я вас чаєм пригощу!"

Таргани поприбігали,
Всі по склянці випивали,
А комашки -
По три чашки,
З молоком
І пиріжком.
Нині Муха-Цокотуха
Іменинниця!

От і кузочки-сестрички
Привезли ії черевички,
Із ясними передками
З золотими підківками.

Прилетіла з поля
тіточка бджола,
Мусі-Цокотусі
меду принесла.

"Метеличку, прошу -
Дати вам малини?
Може, нехороші
Наші іменини?"

Де не взявся тут старий
Павучок,
Нашу Муху упіймав
На гачок.

Хоче бідну задавити,
Цокотуху загубити!
"Ой, кохані гості, визволяйте!
Павука лихого зарубайте!

Годувала я вас,
Частувала я вас.
Не покиньте ж мене
В мій останній час!"

Та жуки, черв'яки
Налякалися -
По шпарках, по кутках
Поховалися.

Тарганці -
Під стільці,
Жовте сонечко -
Під віконечко,

А мурашки -
Геть із хати:
"Ми не хочем воювати!"
І ніхто на злодюгу не кинеться:
"Умирай, пропадай, імениннице!"

Ну, а коник-стрибунець,
Презавзятий молодець, -
Скік-скік!

І найперший утік
У куток під мосток,
І - мовчок!

А павук підступає,
Гострі зуби у зв'язану
Муху встромляє,
Крутить їй павутинками крила,
Смокче кров із гарячого тіла.

Муха криком кричить,
Надривається,
А злодюга мовчить,
Посміхається.

Раптом лине ізгори
Крихітний комарик,
І в руці його горить
Крихітний ліхтарик.

"Де катюга? Де павук?
Не боюсь павучих рук!"

Шаблю вихопив легку,
Швидко підлітає
І злодюзі-павуку
Голову стинає.

Потім Муху обійняв,
Край віконця з нею став:
"Я злодюгу зарубав,
Павучище покарав,
Хочу я після двобою
Одружитися з тобою!"

Тут мурашки із хрущами:
"Слава, слава комарові-
Переможцеві!"

Прилетіли світлячки,
Засвітили їм свічки.

"Де ви, любі гості?
Просимо до нас!
Гей, жуки рогаті,
Цвіркуни вусаті!
Кличте музикантів,
Підемо в танець!"

Музиканти прилетіли,
В барабани загриміли-
Бом-бом! Бом-бом!

Скаче муха з комаром.
А за ними жук, жук -
Чобітками стук-стук!

Таргани із черв'ячками,
Попелиці із вовчками.

А жуки цибаті,
Молодці вусаті,
Шапки підкидають,
З кузьками стрибають.

От знялася метушня,
Застрибала комашня.
Вся галявка гуде,
Муха заміж іде
За хороброго, меткого
Молодого комара.

А мурашка швидка
Витина гопака, -
Закаблуками постукує,
На комашечок погукує:

"Цвіркунці мої,
Молодці мої,
Тара-тара-тара-тара-тарганці мої".

Закаблуки стукотять,
Підошовочки риплять.
Веселись, комашня,
До самісінького дня!
Нині Муха-Цокотуха
Іменинниця!

переклала з російської М.Пригара

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Куцан Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Slovyansk Russell
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
1046
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку