Урок з математики для першокласників побудований у формі подорожі до казкового лісу.
Мета. Удосконалювати навички додавання і віднімання чисел в межах 20; закріплювати вміння складати та розв'язувати задачі на різницеве порівняння за коротким записом; розвивати увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання.
Тема. Додавання і віднімання чисел у межах 20. Задачі на різницеве порівняння
Мета. Удосконалювати навички додавання і віднімання чисел в межах 20; закріплювати вміння складати та розв’язувати задачі на різницеве порівняння за коротким записом; розвивати увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок
Форма проведення: урок-подорож до лісу
Обладнання: мультимедійна дошка
І. Організація класу
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюся, що ви як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось! (Діти вітаються, повернувшись до присутніх)
- Першими сідають дівчатка, потім хлопчики.
- До якого уроку ви приготувалися?
- Під яким девізом будемо працювати?
Щоб робота в нас кипіла,
Працювати будемо:
Швидко, дружно, вміло!
математика |
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
- Сьогодні на уроці ми будемо обчислювати приклади на додавання і віднімання чисел у межах 20; закріпимо уміння розв’язувати та складати задачі на різницеве порівняння за коротким записом і вирушимо на прогулянку до лісу, де зустрінемося з деякими лісовими мешканцями. Завдань у нас багато, то ж озбройтеся увагою, старанністю і вперед до знань!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.
Вигнув шию він тонку,
Хвостик вгору при підняв,
Цифру 2 нам показав.
В неї кругла голова,
довгий хвіст, зігнута шийка.
Отака, як бачиш, двійка.
Шия довга і тонка.
- Напишіть один рядок цифри 2. Серед рядка цифр виберіть «красуню», тобто таку, яка вийшла найкраща і вдягніть їй «корону».(Намалювати над нею). А яка цифра вийшла найгірша поставте над нею крапочку. А дома перетворіть її на красуню.
С
І
Л
Тепер можна вирушати в путь. Закрийте очі, послухайте запис музики та уявіть, що ми знаходимося на лісовій полянці.
(Звучить запис співу пташок) Музична пауза.
Вони хочуть з нами в казку, бо там є годівничка.
4. Математичний диктант
(Двоє учнів працюють по картках)
(Слайд. Синичка летить до годівнички)
(Слайд. Малюнок Вовчика)
10 14 17 12
Йшли ведмедики малі,
(Діти крокують на місці)
Нахилились до землі.
(Діти нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)
Потім встали, руки в боки,
(Стають рівненько)
І зробили три підскоки.
(Три рази підстрибують)
Потім розминали плечі.
(Роблять кругові рухи руками, що торкаються плечей.)
Руки вгору,
(Піднімають прямі руки вгору.)
Опустили
(Опускають руки.)
І за парти тихо сіли.
ІҮ. Закріплення вивченого матеріалу
- Ведмедик дуже любить відпочивати.
Навіть не хоче до школи рушати:
Він грався – забув приклади розв’язати.
Швиденько ведмедику ми допоможемо.
Розв’яжемо дружно – знання всі примножимо.
6 + 4 7 – 1 10 + 3
13 + 2 15 + 2 17 - 10
2.Самостійна робота по групах.
(Приклади 2, с. 9)
Він задачу дома розв’язував.
Ні мамі, ні таткові її не показував.
Ви її перевірте - чи відповідь правильна?
Всі разом працюємо – часу не гаємо!
пучок – 10 морквин
На скільки більше морквин у пучку ?
пучок – 4 морквини
(Слайд.Запис задачі, яку розв’язав зайчик: 10 +4 = 14 (м.) )
(Задачі 4, с.102)
5. Робота з геометричним матеріалом.
У лісі звірят різних ми зустрічали.
Кого з них малюнки оці нагадали?
(Слайд. Малюнки звіряток, складених із геометричних фігур)
Ү . Підсумок уроку
У лісі казковому сьогодні бували:
Звірятам маленьким спритно допомагали,
Між тим і для себе знання здобували…
Приклади розв’язані, є відповіді в задачах.
Відомо тепер усім: серед нас немає ледачих!
На все добре!