До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з математики для 1 класу "Додавання і віднімання чисел в межах 20"

Про матеріал

Урок з математики для першокласників побудований у формі подорожі до казкового лісу.

Мета. Удосконалювати навички додавання і віднімання чисел в межах 20; закріплювати вміння складати та розв'язувати задачі на різницеве порівняння за коротким записом; розвивати увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання.

Перегляд файлу

Тема.  Додавання  і віднімання чисел у межах 20. Задачі на різницеве порівняння

Мета.  Удосконалювати навички додавання і віднімання чисел в межах 20; закріплювати вміння складати та розв’язувати задачі на різницеве порівняння за коротким записом; розвивати увагу, мислення дітей; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок

Форма проведення: урок-подорож до лісу

Обладнання: мультимедійна дошка

І. Організація класу

-  Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюся, що ви як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось! (Діти вітаються, повернувшись до присутніх)

- Першими сідають дівчатка, потім хлопчики.

- До якого уроку ви приготувалися?

- Під яким девізом будемо працювати?

                                                Щоб робота в нас кипіла,

                                                Працювати будемо:

                                                Швидко, дружно, вміло!

  • Що ви очікуєте від уроку?
  • Пригадаємо, що ми робимо на уроках математики?

 

 

 

 

 

 

 

 

математика

                               

 

 

 

 

 

                                   

 

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

      - Сьогодні на уроці ми будемо обчислювати приклади на додавання і віднімання чисел у межах 20;  закріпимо уміння розв’язувати та складати задачі на різницеве порівняння за коротким записом  і вирушимо на прогулянку до лісу, де зустрінемося з деякими лісовими мешканцями. Завдань у нас багато,  то ж озбройтеся увагою, старанністю і вперед до знань!

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Усний рахунок
  • Починаємо з лічби.
  • Скільки сонечок на небі?
  • Скільки пальців на руках у тебе?
  • Скільки лапок у жука?
  • Скільки їх у павука?
  • Скільки вікон має клас?
  • Скільки парт стоїть у нас?
  • Скільки в класі школярів?
  • А маленьких пустунів?

 

  • Щоб потрапити до лісової галявини, нам потрібно виконати три завдання.

1.

  • Лічба 11 – 20; 20 – 10;
  • Назвати «сусідів» числа 5;
  • Яке число стоїть перед 10; яке наступне після 10;
  • Назвати число більше на 1 за число 9;
  • Назвати число менше на 1за число 20;
  • Заповнити пропуски: 1, 2, …, 4, 5, …, 7, …, 9, 10;
  • Давайте пофантазуємо і уявимо,що біля першої цифри справа приписали 0. Яке число утвориться? А якщо допишуть 0 біля другої цифри, то яке утвориться число?

 

 

  1. Каліграфічна хвилинка. Конкурс «красунь».
  • Щоб провести конкурс красунь ми спочатку повторимо все, що знаємо про цифру 2.
  • Кого вона вам нагадує?
  • Пригадаємо вірші про цифру 2.
  • Вірш. Пливе лебідь у ставку,

            Вигнув шию він тонку,

            Хвостик вгору при підняв,

            Цифру 2 нам показав.

 

  • А оце ось цифра 2

В неї кругла голова,

довгий хвіст, зігнута шийка.

Отака, як бачиш, двійка.

 

  • Схожа цифра 2 на гусака.

Шия довга і тонка.

 

 

  • Як отримати число 2? (1 + 1)
  • Яке це число? (одноцифрове, парне)
  • Чого буває тільки по 2? (рук, ніг, очей, вух)
  • Назвіть «сусідів» числа 2.

 

       -  Напишіть один рядок цифри 2. Серед рядка цифр виберіть «красуню», тобто таку, яка вийшла найкраща і вдягніть їй «корону».(Намалювати над нею). А яка цифра вийшла найгірша поставте над нею крапочку. А дома перетворіть її на красуню.

                                                   

 

 

 

 

 

 

  • Визначити з яких ліній складається дорога до лісу.

 

 

 

 

                                                    С

                        І

 

 

                                                               

                  Л

 

 

 

 

      Тепер можна вирушати в путь. Закрийте очі, послухайте запис музики та уявіть, що ми знаходимося на лісовій полянці.

                            (Звучить запис співу пташок) Музична пауза.    

  1. Бесіда про допомогу птахам взимку.
  • Хто це так гарно співає?
  • А де зараз ці співучі птахи?
  • А які залишилися? (дятел, снігур, синичка, горобчик
  • Чи добре їм тут?
  • Як ми можемо допомогти нашим пернатим друзям?
  • А ось і вони на екрані. (Зображення пташок)

 

        Вони хочуть з нами в казку, бо там є годівничка.

  • Але  щоб ми могли їм допомогти, нам слід виконати завдання, які вони принесли.
  • Чи готові ви їм допомогти? (Слайд. Синичка з листочком, на  якому написано «Математичний диктант»)

 

 4. Математичний диктант

(Двоє учнів працюють по картках)

  • Знайди суму чисел 12 і 8;
  • Знайди різницю чисел 19 і 3;
  • Перший доданок 13, другий 4. Знайди суму.
  • Запиши числа від 10 до 20;
  • Запиши число, наступне до числа 17, 19, 10, 15, 18.

 

  (Слайд. Синичка летить до годівнички)

 

  • Одним звіряткам уже допомогли, але дивіться на дорозі став Вовчик.

 

                                      (Слайд. Малюнок Вовчика)

 

  • Він хоче погратися у гру. Вовчик загадує  число, а ви називаєте його сусідів
  • Гра «Назви сусідів числа»

10         14         17          12     

 

  • Фізкультхвилинка «Ведмедики»

                                Йшли ведмедики малі,

                             (Діти крокують на місці)

Нахилились до землі.

     (Діти нахиляються вперед, торкаються руками підлоги)

Потім встали, руки в боки,

(Стають рівненько)

І зробили три підскоки.

(Три рази підстрибують)

Потім розминали плечі.

          (Роблять кругові рухи руками, що торкаються плечей.)

Руки вгору,

               (Піднімають прямі руки вгору.)

Опустили

                                (Опускають руки.)

І за парти тихо сіли.

 

ІҮ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Кругові приклади    (Слайд. Малюнок ведмедика )                                  C:\Documents and Settings\zhenya\Рабочий стол\НАЧАЛКА\38\медведь.jpg

    - Ведмедик дуже любить відпочивати.

 Навіть не хоче до школи рушати:

Він грався – забув  приклади розв’язати.

Швиденько ведмедику ми допоможемо.

Розв’яжемо дружно – знання всі примножимо.

 

6 + 4                    7 – 1                    10 + 3

13 + 2                  15 + 2                  17 - 10

 

  • Ведмедик вдячний за допомогу. Уже йому не соромно і до школи йти.

 

 2.Самостійна робота по групах.

             (Приклади 2, с. 9)

  • На лісовій поляні із-за кущика до нас вибігає  Зайчик.

 

 

                 D:\71645640.jpg

 

  Він задачу дома розв’язував.

Ні мамі, ні таткові її не показував.

Ви її перевірте - чи відповідь правильна?         

Всі разом працюємо – часу не гаємо!                                

  1. Робота над задачею

 

пучок – 10 морквин

                       На скільки більше морквин у пучку ?

 пучок – 4 морквини

 

 (Слайд.Запис задачі, яку розв’язав зайчик: 10 +4 = 14 (м.) )

  • Чи правильно розвязав зайчик задачу? Чому? (Бо потрібно виконати дію віднімання)
  • Як дізнатися на скільки одиниць одне число більше, або менше за друге?
  • Замініть запитання задачі так, щоб вона розв’язувалася дією додавання.
  1.     Робота за варіантами. Складання задач та їх розв’язки за коротким записом. Порівняння задач.

(Задачі 4, с.102)

5. Робота з геометричним матеріалом.

                          У лісі звірят різних ми зустрічали.

                          Кого з них малюнки оці нагадали?

       (Слайд. Малюнки звіряток, складених із геометричних фігур)

 

  • З яких геометричних фігур складаються звірятка?

 

Ү . Підсумок уроку

У лісі казковому сьогодні бували:

Звірятам маленьким спритно допомагали,

Між тим і для себе знання здобували… 

Приклади розв’язані, є відповіді в задачах.

Відомо тепер усім: серед нас немає ледачих!

  • Чи сподобалась вам наша подорож?
  • Кому допомагали ми на уроці?
  • Ви були молодці?
  • Оцініть свою роботу на уроці смайликом. 

 

  • Добіг до кінця наш урок математики. Це наука серйозна, але цікава. Іноді можна гратись і одночасно математики навчатись.

 

  • Давайте попрощаємось із звірятами, які зустрілися нам на шляху і зробили наш урок цікавим і змістовним. (Малюнки  усіх звіряток) . Також попрощайтеся з нашими гостями. Скажемо  їм:                                                                                     

                                  На все добре!

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 січня
Переглядів
2216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку