Конспект інтегрованого уроку з математики і трудового навчання для 2класу на тему "Математика Тема: Коло і круг. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3. Трудове

Про матеріал

Ознайомити учнів із кругом і колом; навчити відрізняти круг і коло;вчити працювати з циркулем; формувати вміння розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; розширювати геометричні уявлення учнів; продовжити ознайомлення учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; формувати вміння створювати орнамент у певному стилі з композицією, кольором, елементами.

Перегляд файлу

Конспект   інтегрованого  уроку  з математики і трудового навчання для 2класу

Математика

Тема: Коло і круг. Вправи і задачі на  засвоєння таблиці множення числа 3.

Трудове навчання

Тема: Декоративний  таріль.

Мета: ознайомити  учнів із кругом і колом; навчити відрізняти круг і коло;вчити працювати з циркулем; формувати вміння розв'язувати  приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій; розширювати  геометричні уявлення учнів; продовжити ознайомлення учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; формувати вміння створювати орнамент у певному стилі з композицією, кольором, елементами; удосконалювати вміння працювати ножицями під час вирізання по складному контуру; розвивати уяву, фантазію, творчу активність; сприяти вихованню акуратності, наполегливості в досягненні поставленої мети, в прагненні вносити у свій повсякденний труд красу.

Обладнання :таблиця для усного рахунку,запис пісень "Таблиця множення",циркуль,електронна презентація,смайлики,кольоровий папір,ножиці,клей.

                                      Хід  уроку

І. Організація класу.

    1. Пролунав уже  дзвінок                                                                                                      Починаємо урок.                                                                                                             - Сьогодні у нас незвичайний урок. Ви бачите скільки гостей завітало до нас.                                -В  народі говорять: «Добрий гість-дому радість.  Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтесь з ними.

— У мене зараз дуже хороший настрій, ось такий:
— А у вас? Намалюйте олівчиками свій настрій у зошиті .
(Учні «малюють» настрій.)
— Я хочу, щоб хороший настрій у вас не змінився до кінця уроку.                                     2.Девіз уроку

А тепер девіз згадаймо                                                                                                                     І урок наш починаймо!                                                                                                            Міркуємо - швидко!                                                                                                  Відповідаємо - правильно!                                                                                               Лічимо -  точно !                                                                                                                 Пишемо - гарно !

III. Повідомлення теми і завдань уроку. 

На планеті Земля існує вигадана країна де живуть забавні круглі звірятка . Тут новий день не схожий на попередній, мешканці чудесного місця постійно придумують собі захоплюючі пригоди . От і сьогодні вони разом з нами хочуть поринути в казковий світ математики . Підготували для цього багато цікавих завдань ,бо хочуть перевірити як ви знаєте таблицю множення і ділення чисел 2 і3,розповісти по коло і круг,навчити їх креслити ,а також разом з вами створити  рослинний орнамент у колі для декоративного блюда .

-Це герої вашого улюбленого мультфільму…(перегляд  відео) " Смішарики"

IV. Контроль, корекція і закріплення знань.

 1. Перевірка домашнього завдання. ( фронтальне опитування)(слайд 2)

І перше завдання буде від Нюші.Всі знають ,що вона завжди "замріяна" та все губить . От і сьогодні вона дещо загубила. Допоможіть Нюші знайти загублене.

- Вибрати  правильний варіант відповіді  до задачі  № 531 (на дошці записані варіанти , з іншого боку правильної  відповіді подано розв’язання  ) :

А.6
Б.8
В.14

- Із завдання № 532 зачитати вирази, неправильно розв’язані

(3·9)+40=67                         
2·8-9=7
45+45 -12=78

2.Повторення таблиці множення

-Наступне завдання вам приготовив Копатич.Всі знають ,що він дуже працьовитий .От і сьогодні він задумав разом з вами повторити таблицю множення .                                                                                                           Інтерактивний  метод  « Гра «Триттєйський суддя»» (учні задають   один одному по 5 прикладів на множення і ділення чисел 2 і 3, а суддя ( той , хто стоїть посередині ) контролює відповідь словами  « правильно, неправильно».)

3. Каліграфічна хвилинка 

Щоб цифри правильно писати,

Хвилинку каліграфії потрібно почати.

Цифри пишу рівнесенько,

Щоб було гарнесенько.

Кожне з чисел збільшіть в 3 рази

2 4 8 5 9 7   (6 12 24 15 27 21)

Кожне з чисел зменшіть в 2 рази

18 4 10 14 8 16  (9 2 5 7 4 8)

 Взаємоперевірка  в  зошитах ( обмінятися зошитами з сусідом  поставити «+» на полях зошита , у кого вийшло)

V. Вивчення нового матеріалу. 

1.Підготовча робота

-А наступне завдання вам приготовив Бараш. Він довго щось записував Його думки , то зникали ,то з'являлися знову. Залишилося ось це.

-Яка фігура зайва? Чому? ( слайд  3)

2. Пояснення вчителя

Проблемне питання « Як ви думаєте, чим коло відрізняється від круга? Чому це не одне і теж саме?»

 розмірковування учнів, розв’язування проблеми;(слайд 4  )

У круга є близький знайомий -

Його впізнають всі довкола.

Показує він межі круга ,

І звуть його ,звичайно …(коло)

Круг – це частина площини, обмежена колом.

Коло – це межа круга. (слайд 5 )

 Робота з підручником ( стор.84 )

- Розгляньте малюнок ( слайд  )+ ознайомлення і робота над правилом  на  стор 84 в підручнику;

  • Під якими номерами заховалися круги? (слайд 6)

 6)

-Пінгвін Пін вважає себе найкращим конструктором в сім'ї Смішариків.

Завдання від нього.

  • Чим можна накреслити прямокутник?
  • А чим креслити коло та круг? (Слайд 7)

Загадка. Домовилися 2 ноги робити кола та круги.

Що це? (Циркуль)

Застереження!!! Памятай , з циркулем працюємо  дуже обережно. 

 

 Цікаво знати !

Слова - родичі

Від латинського   circus  -  круг, коло

              цирк                                            циркуль

 

http://img1.liveinternet.ru/images/foto/b/3/618/2351618/f_16910474.jpg                                  http://runewise.goater.org.uk/wp-content/uploads/2012/07/drafting-compass.jpg

  • З чого складається циркуль? (Голівка,

ніжка, голка, грифель), (Слайд 8)

 розповідь  вчителя про роботу з циркулем

 3. Первинне закріплення

– Творча  лабораторія ( № 534 креслення   кола  )  (слайд 9,

10,11)

VI.ФІЗХВИЛИНКА. ( Райдуга)

-Крош ,безтурботний і непосидючий кролик ,та його друг Їжачок  запрошують вас відпочити.(слайд11)

VIІ. Розвиток математичних знань. 

-виконання завдання №537

-виконання завдання №535 ( усно) ( пряма з колом мають 2 точки перетину; всередині кола лежить трикутник, поза колом 4-кутник, 5-тикутник)

-розв’язування і порівняння задач №536 ( усно) (слайд 12) 

-виконання завдання №538 ( в зошитах і на дошці)

3·4           3·8-6           18:2+25          3·9+17

VIII.Виготовлення декоративного тареля

Сьогодні на уроці ми подовжимо ознайомлення з декоративно-ужитковим мистецвом. Будемо навчатись створювати орнамент для декоративного блюда.

Капітан  Кар- Карич повернувся  з подорожі . І ось про що роповів .

Декоративно -ужиткове мистецтво -це вид народної творчості.Мальований глечик , ошатна  писанка,вишитий рушник та багато інших виробів є декоративними, тобто вони прикрашають наше життя . І водночас ми користуємося ними в побуті.Отже, це ужиткові вироби.(  розовідь за слайдами    12,13,14,15))

 

Совунья дуже хоче зробити своїм друзям сюрприз .Просить нас допомогти виготовити декоративний таріль .(слайд 16)

1. За допомогою циркуля накресліть  та виріжте коло радіусом 10 см

2.На чернетці намалюй ескіз майбутнього орнаменту,який складається з рослинних елементів:листочків,квіток,пуп'чнків.

3.Для цього смужку кольорового паперу склади у кілька разів,на лінії згину намалюй півлисточка.Виріж  по контуру.

4.Так само виріжте кілька кружечків пуп'янків.

5.Для квітки невеличкий квадрат складіть вчетверо. Розмітьте  контур за малюнком..Виріжте  та розгорніть квітку.

6.Проведіть  під лінійку два діаметри ,які розділять коло на рівні чотири частини. Розкладіть  всі елементи на основі, поступово наклейте  і покладіть  під прес.

5.Практична робота учнів.

6. Виставка та оцінювання робіт.

IX. Рефлексія. Підбиття підсумків уроку.

Інтерактивна вправа  «Мікрофон »

-Чим сподобався урок?                                                                                                              -Що нового дізналися?                                                                                                                    -Чим ( якими знаннями) можете поділитися з батьками,друзями?

Гра "Оживи фігуру"(слайд17)

-За допомогою циркуля намалюй смайлик.

-Не забудь домалювати  своєму   смайлику личко!

Мені сподобався               Мені не сподобався

цей урок! Дякую!              урок. Мені сумно.

                         

Ви сьогодні молодці (слайд 18)

X. Домашнє завдання.

Домашнє завдання: № 539,№ 540, вивчити правило на стор. 8

 

D:\Бойко Л.С\Школа\Презентації\Презент. досвіду Бойко Л.С\2-tn-su-69-638.jpg

 

 


 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зеленяк Мар`яна Іванівна
    Гарно дякую, чудова і цікава розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2018
Переглядів
1645
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку