Урок математики у 2 класі
«Знаходження значень виразів на дві дії різних ступенів. Задачі на дві дії.»
Кирилівський НВК
Урок математики у 2 класі
«Знаходження значень виразів на дві дії різних ступенів. Задачі на дві дії.»
Демченко Олена Павлівна
учитель початкових класів
Кирилівський НВК
2016 р.
Тема уроку : Знаходження значень виразів на дві дії різних ступенів. Задачі на дві дії.
Мета уроку : закріплювати вміння учнів обчислювати вирази на дві дії різних ступенів; організувати засвоєння таблиці множення числа 2 при розв”язуванні прикладів і задач; удосконалю- вати навички розв”язання складених задач ; розвивати логічне мислення, математичну мову; формувати комунікативну та соціальну компетентності; виховувати бережне ставлення до води.
Хід уроку:
І.Організаційний етап
Ось дзвінок сигнал подав
До роботи час настав
Ось і ми часу не гаймо,
А урок свій починаймо.
Мотивація навчальної діяльності. Передбачення теми уроку
-Відкрийте підручник на ст. 107. Уважно роздивіться та скажіть , чим ми будемо займатися сьогодні на уроці математики?
- А які з цих завдань вам найбільше хотілося б виконати 7
-Для чого вам потрібні ці навички ?
- Наприкінці уроку ми з”ясуємо, чи все, що намітили, встигли зробити .
Краплинки із завданнями уроку
ІІ. Акуалізація опорних знань.
Мозковий штурм.
-Що ви бачите на ілюстрації ?(басейн)
-Що таке басейн ?
-Для чого він потрібен людям ?
-Звідки потрапляє туди вода ?
_Що получається при складанні крапельок ?
- А що получається при складанні чисел?
-Як потрапляє вода у крани?
- А як виконуються дії у виразах ?
-Куди зникає вода з басейну ?
-Сьогодні на уроці я пропоную вам помандрувати разом з маленькою крапелькою . Мандрувати ви будете у групах. В кожній групі буде командир, який буде за правильну відповідь давати крапельку. Той, хто набере найбільше крапельок, - отримає подарунок.
Малюнок басейну, фішки-крапельки
Каліграфічне письмо.
Щоб ми не заблукали, крапелька надіслала нам свій портрет. Але портрет не звичайний – в ньому зашифроване число, яке ми сьогодні маємо прописати на каліграфічному письмі. Малюнок –завдання на каліграфічне письмо.
Математичний диктант Послухайте, що розповіла крапелька про себе та запишіть всі числа з її розповіді.
Я –одна з багатьох крапельок великого світового океану, який об”єднує у собі4 океани і 3 десятки морів.Всього 7 десятків відсотків поверхні Землі покрито водою. У нас на Україні є 2 моря – Чорне та Азовське, більше 3 десятків річок.Без води наш організм може прожити тільки 4 доби.Людина випиває за день біля 2 літрів води.
-Запишіть у другому рядочку ряд чисел. 1,4,30,70,2,30,4,2. Виконайте самоперевірку.
За правильне написання математичного диктанту ,командирам видати крапельки.
-Підкреслити двозначні числа. Які однозначні числа зустрічалися у математичному диктанті ? Магнітофонний запис розповіді.
ІІІ. Закріплення знань, формування умінь та навичок
Складання та обчислення прикладів.
Групи № 1,2. Скласти вирази за схемами, використовуючи числа з математичного диктанту.
Групи № 3, 4. Скласти вирази на одну дію, використовуючи числа з математичного диктанту.
Перевірка : представники кожної групи мають записати на дошці по одному виразу. Схема :
** - * . *
* . * + **
Схема :
** + **
* * - * *
Обчислення виразів.
№ 630 Самостійно обчисліть вирази з підручника.
Перевірка : на дошці ряд крапельок з відповідями, треба перевірити і знайти зайву. Крапельки з відповідями:
15,9,19/18,7
Усна лічба
Мандруємо далі. Готуючись до уроку, я заготувала картки з прикладами, але жартівниця крапелька змила деякі числа. Відновіть картки :
2.* =14 2. * =10
2.*=18 2.*=12
2.*=8 2.*=16
Групова робота (в малих групах)
Доповнити ряд чисел .
Підказка : таблиця множення числа 2.
Перевірка – взаємоперевіка (робота в парах) Група № 1,2.
2,4, …,…,…,…,….
Група № 3,4,
2,4,6,8,….,…,…,….
Карка-перевірка
Обчислення кругових прикладів
У природі всі крапельки проходять коло, а називається він круговорот води у природі. Ми говорили про нього на уроці "Я і Україна”, а зараз спробуємо пройти круговорот, розв”язуючи "кругові” приклади.(по два учні з кожної групи на дошці, інші-в зошитах)
Запис на дошці:
80-60= 20+75=
69-30= 95-13=
39-9= 62+7=
82-20= 30+50=
Задача з логічним навантаженням
Одні крапельки зібралися глибоко під землею разом і утворили підземні озера. Люди почали качати з них воду для своїх потреб, а інші крапельки зібралися у струмочок, який пробився з-під землі та побіг у річку. Зібрала вона такі струмочки, зашуміла та понесла їх далі.. Ось і ми з вами підійшли до річки, де нас чекає цікава задача.
Що ми можемо взяти з річки крім води ? (рибу).Ось і один мій знайомий хлопчик пішов на риболовлю. Він піймав 7 рибин. Вдома хлопчик посмажив всю рибу крім трьох. Скільки ж рибин залишилося ?.
ІV. Фізхвилинка
V. Розв”язання задачі.
Задача розв”язується колективно. Ст. 107 № 632.
Порівняння виразів. У чому можна переносити воду ? Крапелька дала нам завдання – порівняти воду у відрах . Макети відер з записами виразів.
Геометричний матеріал -У чому у наших домах може бути вода (акваріум)
-А яка фігура лежить в основі акваріума? (прямокутник).
-Знайдіть картку з прямокутником та обчисліть його периметр.
Перевірка: один учень на дошці. Картки –прямокутники.
Обчислення виразів. Коли крапельки під дією сонечка піднімаються нагору, вони об”єднуються у легкі хмарки. Наша крапелька пропонує вам зібрати всі хмарки та прочитати її зверення. Зображення хмарок зі словами : "Без води нема життя на землі”
VІ. Підсумок уроку
Узагальнююча бесіда
- Поясніть цей вислів. Чому без води немає життя на землі ?
- Що ми маємо зробити, щоб зберегти водні багатства ?
Самооцінка
-Подивіться на наші плани на початку уроку.
- Чи все ми встигли зробити ?
- Ви всі добре попрацювали. Командири, підведіть підсумки. Діти, що отримали найбільше крапельок отримують подарунок – малюнки із зображенням нашої
Мандрівниці.
Домашнє завдання
Групи № 1,2 - №634, 635
Групи № 3,4 - № 634, 635 обчислити всі приклади