Конспект інтегрованого уроку з математики за темою "Додавання та віднімання одноцифрового числа виду 32+4, 28_5.Розв'язування задач" та Я досліджую світ за темою "Осінь. Як тварини готуються до зими."У розробці використані вправи та стратегії для розвитку критичного мислення школярів.
Інтегрований урок з математики і я досліджую світ. Ліхтанська І.Б.
Математика. Тема. Додавання та віднімання одноцифрового числа виду 32+4,28-5. Творча робота над задачею.
Мета:формувати вміння учнів виконувати додавання та віднімання одноцифрового числа виду 32+4,28-5; удосконалювати вміння читати різними способами вирази з дужками; розв’язувати задачу, використовуючи вираз з дужками; розвивати математичне мовлення, критичне мислення увагу, логічне мислення учнів; виховувати старанність, товариськість.
ЯДС. Тема. Осінь. Як тварини готуються до зими.
Мета: узагальнювати знання з теми «Осінь»; формувати уміння виділяти головне,працювати в парах та групах; розвивати мовленнєві навички школярів, допитливість, критичне мислення, вміння аналізувати; виховувати любов до природи, бережне ставлення до природи рідного краю.
Обладнання:1) картки для парної та групової роботи, конструктор Lego, ілюстративний та роздатковий матеріал, відео презентація.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
I. Вступна частина
1. Організація класу
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
2. Стратегія «Кола на воді» слайд
- Сьогодні на уроці ми будемо
У -………(уважні)
Р -………(розумні)
0 -…………….(організовані)
К - ………….(кмітливі)
3. Метод «Очікування»
- Що ви очікуєте від цього уроку?(відповіді учнів)
Бажаю всім успіху, нехай здійсняться наші очікування.
То ж часу не гаємо, урок розпочинаємо.
4.Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми.
Вірш Анатолія Житкевича «Листопад»
- Послухайте уривок із вірша , що автор розповідає про осінь?(слайд Осінь)
Осінь,осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад.
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
- Що автор вірша говорить про осінь?
5. Стратегія «Кластер»
- А що ви знаєте про осінь? (СХЕМА)
Осінь----
- Які осінні місяці ви знаєте? Чому вони так називаються?
- Сьогодні я пропоную вам здійснити на уроці математики віртуальну подорож до осіннього лісу. Будемо виконувати додавання і віднімання одноцифрового числа виду 32+4, 28-5, удосконалимо вміння читати різними способами вирази з дужками. Узагальнимо знання з теми «Осінь». Дізнаємось які турботи у звірів восени, як живуть мешканці осіннього лісу.
6.Перевірка домашнього завдання( с.49,№ 282, 284)
- Щоб потрапити до лісу нам треба перевірити домашнє завдання.
№283Перевірка з використанням цеглинок LEGO. СХЕМА
Шифр
Зелений 23 блакитний 9 синій 17
Жовтий 14 оранжевий 60 червоний 66
Відповідь: 9 – блакитний, 14 – жовтий; 66 – червоний.
№284
- Як розв’язали задачу?
- Хто склав вираз?
7.Каліграфічна хвилинка.
- Заплющіть очі. Подорож починається. Слайд «Осінній ліс»
- Подивіться, який красивий осінній ліс! Він прошепотів мені ось яку історію. Слухайте уважно і запишіть лише парні числа.
Біжить лісом їжачок,несе на голках 5 листочків кленових,8 листочків дубових, 12 вербових. Це він на зиму гніздечко мостить. А ось білочка назбирала 14 горішків, насушила 43 грибочки і сховала все це у різні дупла. От і хитрунка!
А криклива сорока скрекотала цілих 10 хвилин! Про що це вона? А! Побачила вужа довжиною 4дм2см.
А ведмідь запас собі 60 літрів меду.
- Чого насправді не може бути?
-Прочитайте, які парні числа ви записали?
Відповідь.8, 12, 14,10 ,42см, 60
8. Логічна вправа
- Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
3, 5, 6, 9, 35, 53,……, ……. . (69,96). (слайд)
9.Усні обчислення
- Подув осінній вітер і приніс нам різнокольорові листочки. СЛАЙД
Обчислити суму чисел
8 і 7 , 9 і 4, 50 і 4, 20 і 9 , 49 і 1, 1 і 29
Обчислити різницю чисел 34 і 4,57 і 7, 12 і 5, 17 і 8,50 і 1, 80 і 1
-А з яких дерев були ці листочки?
II. Основна частина
1.Практична робота. Ознайомлення з додаванням та відніманням одноцифрового числа.
Викладемо 1 десяток олівців і 4 одиниці. Яке число виклали? (14). Покладемо поряд 4 одиниці. Яку арифметичну дію ми виконали?(+)
- З яким розрядом працювали?(З одиницями).
- Чи змінювалась кількість десятків? Чому?
Висновок: При додаванні одноцифрового числа до двоцифрового працюємо з одиницями. Одиниці додають до одиниць. Кількість десятків не змінюється.
Аналогічною є робота щодо віднімання.
2. Формування вмінь виконувати додавання і віднімання одноцифрових чисел (с. 49№286)
Пояснення вчителя.
32+4=30+(2+4)=30+6=36
28-5=20+(8-5)=20+3=23
- Продовжимо подорож . Давайте підемо по стежинці, яка веде між деревами .
3. Первинне закріплення (с. 49,№287)
Розв’яжемо приклади з коментуванням.
- Що спільного в прикладах? Яку закономірність помітили?
Висновок:Одиниці додаємо до одиниць.
Фізкультхвилинка «Пісня про осінь»( відео про звірів восени)
4. Удосконалення обчислювальних навичок.
1)Самостійна робота. Обчислювання значень виразів з дужками( с. 49№285) Завдання на осінніх листочках.
Перевірка правильності обчислення і читання виразів з дужками різними способами.
40+(4+3)=47 77-(6+1)=70 75-(10-5)=70
2)Робота в парах (с.50№288)
Слайд «Заєць»
Зайчик пропонує скласти приклади. Будьте уважні, стежте за стрілочкою.
Перевірка
16+3=19 24-3=21
26+2=28 33-2=31 СЛАЙД
Висновок:При + і – до одноцифрових чисел, одиниці додавали до одиниць, кількість десятків не змінювалась.
Полохливі зайці на зиму їжі не запасають. Вони тимчасово перебираються з лісу на поля, де є буряки, морква,капуста. Восени зайці линяють – змінюють хутро на більш густе і світле.
5.Удосконалення вміння розв’язувати задачі
- A, хто ж це сидить на дереві? Слайд «Білочка»
- Білочка просить допомоги.
1.Творча робота над задачею (слайд)
Доповни умову так,щоб розв’язанням задачі був вираз (8+5)-7
Білочка назбирала у лісі опеньків і маслюків. З’їла 7 грибів. Скільки грибів залишилось у білочки?
- Прочитайте задачу. Чи можливо її розв’язати? Чому? (Неможливо, бо не вистачає числових даних).
- Прочитайте вираз поданий до цієї задачі.
- Доповніть умову задачі так, щоб цей вираз був розв’язанням поданої задачі. Розв’яжіть задачу.
Перевірка: (8+5)-7=6 (гр.)
- Хто знає, як білка готується до зими?
Білка восени запасає на зиму корм: збирає горіхи, шишки, жолуді і ховає в дуплах, під корінням дерев. Гриби розвішує і сушить на гілочках. А в сильні морози ховається у дуплі.
2) Робота у групах. Геометричне завдання (слайд:ведмідь,борсук, їжак). -Знайти периметр кожного багатокутника.
- Звірі вирішили позмагатися. Допоможіть їм. Треба об’єднатися у групи і виміряти сторони поданої фігури і знайти периметр.
- Як знайти периметр фігури?(відповіді дітей)
Перевірка з цеглинками LEGO (слайд)
Шифр
Ведмідь, борсук,їжак за літо нагулюють жир, який відкладається під шкірою. Його має вистачити на зимовий сон. Чому ж ведмеді, борсуки і їжаки взимку сплять?
- Пригадайте, чим ці тварини живляться?
Їжак – комахи, черв’яки, жаби.
Борсук – корінці, соковиті стебла.
Ведмідь – ягоди.
Пізньої осені їжак готує кубельце з опалого листя під коріннями дерев, заривається в нього і згорнувшись клубочком, впадає у зимову сплячку.
Впадає у сплячку і борсук.
Він готує собі нору з листя, закриває вхід травою і землею і спить до весни.
Ведмідь вибирає у лісовій хащі закуток під корінням великого дерева і там готує собі барліг – викидає зайву землю, наносить сухого листя, моху і лягає спати.
3.Логічне завдання (с. 50№290*) ( слайд: лисиця і вовк)
Допоможіть лисичці та вовку справитись з завданням.
- Скільки малих кубиків потрібно покласти, щоб утворився куб?
Практична робота
Відповідь.1 кубик потрібно докласти.
- Зі скількох маленьких кубиків складений даний ?(8 маленьких кубиків)
- Що розкажете про лисицю і вовка?
Лисиця і вовк восени мандрують у пошуках їжі. Лисиця полює на мишей, зайців і дрібних тварин. Вовки нападають на лосів, диких кабанів.
4. Робота у друкованому зошиті з ЯДС. с.27 (слайд) скан.
- Обведіть зображених звірів різними кольорами:
Голубий – засинають на зиму ;
Червоний – збирають запаси їжі;
Зелений – не роблять запасів.
III. Заключна частина
- Ось наша подорож і закінчується. Час повертатися. Чи здійснились ваші очікування?
1. Пояснення домашнього завдання. С.50.№291,292.
2. Підсумок уроку.
Вправа «Незакінчені речення»
- Щоб обчислити вирази виду 32+4, треба …….(одиниці додавати до одиниць, кількість десятків не змінюється)
- Щоб обчислити вирази виду 28-5, треба …….(одиниці віднімати від одиниць)
3.Стратегія « РАФТ» СЛАЙД
Роль |
Аудиторія |
Формат |
Тема |
Хто може написати дану тему? |
Для кого може бути написано текст? |
У якій формі може бути написано текст? |
Про що текст? |
Журавель Їжак Білочка |
Зайчик Ластівка Ведмідь |
Лист Казка Оповідання |
Як тварини готуються до зими. |
Лист
Вітаю тебе,любий друже,Зайчику! Я збираюсь відлітати у вирій. Вже ближче до осені, дні стають коротші,а для мене це сигнал – час у дорогу. Вже відлетіли у вирій мої друзі ластівки та солов’ї , бо стало менше комах, якими вони харчуються. Мені також вже важко відшукати їжу.
Ягід вже нема, жаби теж сховалися. Моє улюблене озеро з часом вкриється кригою.
Бажаю тобі,Зайчику, добре перезимувати. Сподіваюся, ти вже підготував собі свою чудову білу шубку.
Дуже сумно залишати рідний край. Прощавай,Зайчику!
Зустрінемося навесні, біля нашої вербички.
Твій друг, Журавлик.
Обговорення стратегії.
4.Підніміть цеглинки відповідно до вашого настрою на закінчення нашого уроку.
Зелений – «Я все зрозумів, легко впорався»
Жовтий –« Я все зрозумів, але деякі завдання було важко виконувати»
Червоний – «Мені було важко, не з усіма завданнями я впорався»
Дякую за гарну роботу на уроці.