Ключові компетентності:
активізувати пізнавальну діяльність учнів;
розвивати творче мислення та мовлення учнів;
вдосконалювати вміння працювати над текстом;
збагачувати словниковий запас;
узагальнити та закріпити знання учнів з розділу «Слово»;
самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
дотримуватися норм мовленнєвої культури,
проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших;
формувати доброзичливе ставлення до друзів, відповідальність у взаєминах з ними;
Предметні компетентності
Українська мова:
розрізняє слова, впізнає їх у тексті;
добирає синоніми до поданих слів;
аналізує прочитаний текст, редагує його;
висловлює власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;
пояснює фразеологізми.
Трудове навчання:
створює елемент для колективної композиції на задану тему;
вирізає по контуру;
правильно розміщує елементи на аплікації;
оцінює власну роботу і роботу однокласників у створеній композиції.
КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ , 3 клас
Тема. Вправи на визначення роду прикметників. Змінювання прикметників за числами. Аплікація з паперу. Практична робота: виготовлення колективної композиції ( артбуку )
Мета: вдосконалювати вміння учнів установлювати зв'язок між іменником і прикметником, визначати рід і число прикметників.
Задачі уроку
1. Узагальнення та систематизація знань учнів про прикметник, його граматичні значення (рід, число), про узгодження з іменником; формування орфографічної пильності.
2. Розвиток мови, пізнавального інтересу до мови, розумових процесів, мовної культури, уваги, вміння порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки.
3. Розвиток комунікативних навичок через оцінку і самооцінку діяльності.
4. Розвиток творчих здібностей , формування художніх умінь.
5. Виховання любові до знань, української мови, до Батьківщини , до країн світу.
Ключові компетентності:
Предметні компетентності
Українська мова:
Трудове навчання:
Очікувані результати
Здійснення пошуку і виділення необхідної інформації, структурування знань про прикметник, усвідомлена побудова мовного висловлювання в усній і письмовій формі.
Вміння знаходити прикметники в тексті, визначати рід, число прикметників, писати родові закінчення, узгоджувати прикметники з іменниками.
Планування навчального співробітництва з учителем і однокласниками: визначення функцій учасників в групі, управління поведінкою партнерів по команді, вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.
Створення способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру.
Позитивне ставлення до навчання; шанобливе відношення до однокласників, вміння оцінювати власну навчальну діяльність: свої досягнення, самостійність, ініціативу.
Тип уроку : урок формування умінь і навичок.
Форма уроку: ділова гра.
Метод проведення окремих елементів уроку:
- групова робота,
- поелементне викладення,
- евристичний метод (бесіда),
- інформаційний,
- проблемний,
- дослідницький,
- програмоване навчання .
Обладнання: картки з назвами відділів листів, відділ новин, відділ поезії, відділ спорту, історичної довідки, листи для оформлення сторінок, конверти із завданнями, листи для письмової роботи на різних етапах уроку, артбук , планшети , мультимедійний проектор.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЩЙНИЙ МОМЕНТ ( 1 хв)
Ось і дзвоник пролунав.
Для навчання час настав.
Щоб країні прислужитись
Ми повинні добре вчитись.
Для могутності і слави
Української держави.
- Нехай сьогодні на уроці буде цікаво. Привітаємо один одного , подаруємо посмішки один одному і гостям.
-Я бажаю , щоб ви сьогодні допомагали один одному, (слайд)
- розв’язували проблеми разом, (слайд)
- щоб відкрили щось нове та цікаве сьогодні, (слайд)
- і саме головне – це добрий настрій. (слайд)
Під час відповідей використовуйте слова «Я думаю», «Мені здається», «Я згоден з..», «Я думаю інакше» і т. п. (слайд)
– Успіху всім!
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ( 2 хв )
Отже , крокуємо по сходинках знань до нових відкриттів.
- Увага! Увага!
Сьогодні у нас засідання редакційної ради журналу «Граматика».
Прошу всіх зайняти свої місця.
- Колеги, ми довгий час готувалися до випуску наступного номера нашого журналу, присвяченому прикметнику. Настав час затвердити матеріал, щоб відправити журнал до друку. Давайте перевіримо готовність наших відділів.
- Відділ новин. (У повному складі)
- Відділ листів. ( У повному складі)
- Відділ поетичної сторінки. ( У повному складі)
- Відділ історичної довідки (В повному складі)
- Відділ цікавинок . ( У повному складі)
- Всі в зборі. Приступаємо до обговорення питань.
Гра « Асоціації»
-Впізнали? (На дошці карта України).
- Яка наша Україна? (Демократична, вільна, мирна, сильна, незалежна , співуча , європейська...)
Навколо карти прикріплюються картки із словами - відповідями.
- Хто є відповідальним за державу?
- Від кого залежить якою буде держава? (Роздуми дітей)
- Людину творить країна ,
Країну створює людина
-Ви маленькі громадяни України ростете і міцнієте разом з нею. Україна вчиться демократії, а ви високим громадським чеснотам. ( слайд )
Діти: Щоб цвіла Україна моя
Ми даємо обіцянку нині,
Вчитись так, щоб набуті знання
Пригодились моїй Україні.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- До якої частини мови відносяться слова: незалежна, демократична, мирна, сильна, вільна, співуча? Це прикметники.
- Гутен таг! Доброго дня!
- Отже, сьогоднішній урок ми присвятимо прикметнику. І відправляємося до Німеччини . Рішення про проведення Українсько-німецького року мов було прийнято у 2016 році міністрами закордонних справ обох країн, щоб через 25 років після початку дипломатичних відносин поглибити взаємну довіру та дружбу між Німеччиною та Україною, а також ще більше розвинути співпрацю у сферах освіти та культури. Тому 2017-2018 рік оголошено Українсько-німецький рік мов Це і буде обкладинкою журналу «Цікаві факти про Німеччину »(Слайд)
ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ. ПРОВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ГРИ
слайд
- Ви сьогодні будете працювати в групах. Повторимо правила роботи в групі. У вас на столах лежать конверти. Тут зібрана інформація, яку необхідно перевірити: чи відповідає вона заявленій темі журналу «Цікаві факти про Німеччину». Ви повинні створити 5 тематичних сторінок. На кожній сторінці буде розміщено матеріал всіх відділів.
1 сторінка . Історична довідка « Що ми знаємо про Німеччину» (3 хв). Вправа « Інтерв’ю » (Учням демонструється фільм)
Що ми знаємо про Німеччину? Німеччина розташована в Центральній Європі, межує з Данією, Польщею, Чехією, Австрією, Швейцарією, Францією, Люксембургом, Бельгією та Нідерландами. Омивається Північним і Балтійським морями. На крайньому півдні розташовані Баварські Альпи, де знаходиться найвища точка Німеччини - гора Зюгшпітце (2962 м). Головна річка - Рейн, серед численних приток якої Майн, Рур, Мозель, Некари, Лан. Дві інші річки - це Дунай на півдні країни і Ельба. Державна мова: німецька.
Також вживається англійська і французька. (35 сек )
- У конверті №1 представлені матеріали за частинами мови. Ваше завдання: відібрати тільки ті, які стосуються прикметника.
1 відділ історичної довідки: Це частина мови означає предмет.
Це частина мови , яка означає ознаку предмета.
Це частина мови означає дію предмета.
2 відділ новин: відповідає на питання хто? що?
відповідає на питання що робити? що зробити?
відповідає на питання який? яка? яке? які?
3 відділ цікавинок : Прикметник змінюється тільки за родами.
Прикметник змінюється за родами і числами.
Прикметник змінюється за числами, а в однині за родами.
4 відділ листів. У реченні найчастіше буває підметом.
У реченні найчастіше буває присудком.
У реченні найчастіше буває другорядним членом речення.
5 відділ поетичної сторінки.
Приклади прикметників: пише, свердлить, думає, читає.
горобина, весна, туман, краса.
Рожевий, весняний, туманний, красивий.
- Підіб'ємо підсумки: сформулюємо визначення .( слайд)
Прикметник - це частина мови, яка означає ознаку предмета, відповідає на питання: який? яка? яке? які ? Змінюється за числами , в однині за родами. У реченні буває другорядним членом речення.
Учні вирізають слова з картки і наклеюють на дошці.
- Перша сторінка готова: історична довідка.
2 сторінка новин « Найцікавіша європейська країна» (8 хв).
Гра « Дослідники» ( Учням демонструється фільм) ( 40 сек )
Німеччина - одна з найпопулярніших туристичних напрямків Європи. Вона славиться своєю багатою історичною та культурною спадщиною і по праву вважається однією з найцікавіших європейських країн. Німеччина - це прекрасні палаци і замки, приголомшливо красиві церкви і монастирі, знамениті в усьому світі музеї, мальовнича долина Рейну, прекрасні озера, величні Альпи і Балтійське узбережжя. Столиця Німеччини Берлін - дуже гарне місто з численними парками і скверами, а також важливий культурний центр країни. Візитною карткою міста і символом країни є знамениті Бранденбурзькі ворота.
Гра « Дослідники» . Виписати прикметники з запропонованого тексту разом з іменниками, визначити рід і число прикметників.
Учні працюють на заздалегідь підготовлених аркушах паперу, оформлених на німецьку тематику. Після перевірки аркуші здаються до друку.
1 відділ історичної довідки ( слайд)
Кведлінбург
Приїжджаючи до Кведлінбургу, ніби переносишся на кілька століть у минуле. Цей затишне середньовічне містечко, розташоване на північ від гір Гарц. Ви будете зачаровані його брукованими вуличками і барвистими будиночками. Обов'язково побувайте в старій частині міста на «монетній горі» Мюнценберг - нагородою за підйом на 99 сходинок стане чудовий вид на Кведлінбург.
2 відділ новин ( слайд)
Кельн
Помилуйтеся його грандіозним кафедральним собором з прекрасними вітражами, відвідайте картинну галерею музею Вальрафа-Ріхарца, побувайте на одному з концертів класичної музики або в парку-музеї скульптури під відкритим небом.
3 відділ цікавих фактів ( слайд)
Гамбург
Гамбург - другий за величиною порт в Європі з вражаючою архітектурою. Відпочити від міської суєти можна в японському саду парку Плантен ун Блом, в якому влітку проходять безкоштовні концерти. У Гамбурзі найбільший в світі залізничний макет «Мініатюрна країна чудес».
4 відділ листів ( слайд)
Штутгарт
Штутгарт може похвалитися двома красивими замками, старовинної віллою «Солітюд», розкішними парками і соборами і прекрасним зоопарком. Не полінуйтеся піднятися на пагорб Карлсхёе (Karlshöhe), щоб прогулятися по його виноградникам, і помилуватися видом на Штутгарт.
Групи звітують про виконану роботу, на слайдах з’являються правильні відповіді.
Висновок :
- В якому роді і числі іменник , в такому роді і числі буде прикметник , з яким він пов'язаний.
ФІЗХВИЛИНКА (танок під німецьку пісеньку)
Диференційована робота
3 сторінка листів « Відомі композитори Німеччини» (7 хв) .
Гра « Коректор» ( учням демонструється фільм)
- А ось в 3 конверті - виправити помилки ( відредагувати текст). На планшетах працюють головні редактори з кожної групи.
Заняття в школах починаються о восьмій ранку і закінчуються о першій годині дня. Лише в старших класах є ще й денні заняття. На випадок, якщо обоє батьків працюють, існують групи продовженого дня. Там дітей годують обідом і допомагають робити домашні завдання.
Система шкільних канікул побудована на принципі "краще частіше, але коротше". Перерви між канікулами зазвичай три-п'ять тижнів. Канікули тривають від тижня до двох місяців влітку. З огляду на те, що в Німеччині закон забороняє залишати дитину вдома одну, поки їй не виповниться дев'ять років, комусь із батьків доводиться не працювати, або працювати на половину ставки. ( 30 сек)
Гра « Розв’яжи анаграми» ( 5 хв)
- Інші учні повинні створити колаж. Розгадати анаграму , назвати зайве слово і написати на нотках , потім приклеїти . Після виконаних робіт колективні роботи здаються до друку.
1 відділ історичної довідки слайд
Іоган Себастьян …( Бах)
Німецький композитор, органіст-віртуоз, музичний педагог. За своє життя Бах написав понад 1000 творів. Широкий репертуар Йоганна Себастьяна Баха включав духову музику. За своє життя Йоганн Себастьян Бах встиг побувати керівником музичної колегії.
2 відділ новин слайд
Людвіг ван …(Бетховен)
Людвіг ван Бетховен відомий німецький композитор, піаніст і диригент. Бетховен розпочав свою діяльність професійного музиканта у дуже юному віці. А у тринадцять років Бетховена зарахували клавесиністом у придворний оркестр. Коли великий композитор втратив слух, він продовжує складати музику.
3 відділ листів
Франц Шуберт слайд
З дитинства захоплювався музикою: він грав на скрипці, фортепіано. Великий композитор написав близько 600 композицій. Шуберт дав свій єдиний публічний концерт, який мав великий успіх. Тим часом були надруковані його численні пісні і фортепіанні твори.
4 відділ цікавинок
Йоганн Батист …( Штраус ) слайд
Музика у Йоганна була в крові. Коли він був ще зовсім маленьким хлопчиком, він взяв у руки скрипку і безпомилково повторив мелодію, тільки що зіграну музикантами. Композитор був першим, хто представив світу танцювальну музику та декілька популярних оперет. Його по праву вважають родоначальником музичної династії Штраусів.
5 сторінка цікавинок ( 4 хв) Артбук « Скарбничка мудрості народу»
( учням демонструється фільм)
Після закінчення початкової школи батьки дітей повинні прийняти рішення, куди дитина піде далі. Найчастіше рішення приймається на підставі оцінок. Оцінки в Німеччині ставлять за шестибальною системою, від 1 до 6. Одиниця - це найкраща оцінка, але ставлять її вкрай рідко. Це начебто 12 балів. У перших двох класах оцінки дітям зазвичай взагалі не ставлять. Лише з третього класу починаються перші контрольні роботи. Якщо ж в четвертому класі у дитини тільки "двійки" і "одиниці" з усіх предметів (тобто, він дуже добре встигає), то він має право вчитися в гімназії. Тут уже навантаження приблизно порівнянна з тією, яку звикли отримувати російські школярі. Тут дітей вчать фізики, хімії, кільком іноземним мовам тощо. Цей етап триває до 12-го або 13-ого класу. Останні два класи гімназії називаються коледжем. Школярі можуть спеціалізувати себе за інтересами. У коледжі учень повинен написати курсову роботу по заданій темі, листів на 30. Це називається підготовкою до студентства. Той, хто закінчує гімназію, отримує так званий абитур, з яким він може вступати до університету. Абитур зазвичай отримують в 18-19 років
Учні рекламують німецькі народні казки та казки німецьких авторів за допомогою малюнків , які вони виконали вдома. Створюють артбук.
Ка́зка — це вид художньої прози, що походить від народних переказів, порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів, такі, як феї, гноми, велетні тощо.
V. Підбиття підсумків. Рефлексія ( 3 хв )
Гра «Інтерв’ю» ( слайд)
Годинник невтомний показує враз, що нашу роботу закінчити час.
Найбільші в світі годинник з зозулею знаходяться на їх батьківщині - в німецькому регіоні Шварцвальд, точніше, в місті Тріберг. Самі більше в світі годинник з зозулею за межами Шварцвальда можна побачити в Саксонії-Ангальт, що підтверджено в Книзі рекордів Гіннесса. Вони - на цій фотографії агентства dpa. Знімок був зроблений в музеї колишньої годинникової фабрики міста Гернроде (Gernrode), закрилася сім років тому. Виробництво, створене тут в 1948 році, було єдиним, де за межами Шварцвальда випускали такий годинник. У музеї виставлено більше сотні експонатів. Висота цього годинника становить 14,5 метра.
Самооцінка
Дуже ви були старанні –
Отже всі ви учні гарні.
І за труд ваш на уроці
Вам подякувати хочу! ( слайд)
– А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.
– Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів, – прикріплюйте крапельку зверху веселки . Якщо ви відчували певні труднощі і під час виконання завдань , про щось запитували у мене чи в когось із однокласників – чіпляйте крапельку на середину веселки. І якщо потребували значної допомоги вчителя або учнів, прикріпіть крапельку до синьої стрічки.
– Як бачите, із маленьких крапельок зусиль та старань складається яскрава веселка ваших знань. То ж я бажаю вам завжди бути успішними, розумними і обов′язково упевненими в собі.
Говорячи про національні символи Німеччини, хотілося б окремою увагою відзначити такий маловідому квітку, як волошка. Всі знають, що у кожної країни є "своя" рослина. У Німеччині такою є волошка - ніжна і неймовірно красива квітка, що росте в полях. Вона вважається символом щасливого передвістя. У Німеччині дуб здавна вважався "німецьким" деревом. На це є кілька вагомих причин. Одна з них криється в тому, що міцна деревина і листя з яскраво вираженими лініями ще з далеких часів існування германців стали повноправними символами стійкості, мужності і безсмертя.