"Конспект інтегрованого уроку з української мови та трудового навчання для 3 класу на тему " Німеччина - цікаві факти"

Про матеріал

Ключові компетентності:

активізувати пізнавальну діяльність учнів;

розвивати творче мислення та мовлення учнів;

вдосконалювати вміння працювати над текстом;

збагачувати словниковий запас;

узагальнити та закріпити знання учнів з розділу «Слово»;

самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

дотримуватися норм мовленнєвої культури,

проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших;

формувати доброзичливе ставлення до друзів, відповідальність у взаєминах з ними;

Предметні компетентності

Українська мова:

розрізняє слова, впізнає їх у тексті;

добирає синоніми до поданих слів;

аналізує прочитаний текст, редагує його;

висловлює власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;

пояснює фразеологізми.

Трудове навчання:

створює елемент для колективної композиції на задану тему;

вирізає по контуру;

правильно розміщує елементи на аплікації;

оцінює власну роботу і роботу однокласників у створеній композиції.

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ,   3 клас

Тема. Вправи на визначення роду прикметників. Змінювання прикметників за числами. Аплікація з паперу. Практична робота: виготовлення колективної композиції ( артбуку )

Мета: вдосконалювати вміння учнів установлювати зв'язок між іменником і     прикметником, визначати рід і число прикметників.

Задачі уроку

1. Узагальнення та систематизація знань учнів про  прикметник, його граматичні значення (рід, число), про узгодження з іменником; формування орфографічної пильності.

2. Розвиток мови, пізнавального інтересу до мови, розумових процесів, мовної культури, уваги, вміння порівнювати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки.

3. Розвиток комунікативних навичок через оцінку і самооцінку діяльності.

4. Розвиток творчих здібностей , формування художніх умінь.

5. Виховання любові до знань, української мови, до Батьківщини , до країн світу.

 

Ключові компетентності:

  • активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • розвивати творче мислення та мовлення учнів;
  • вдосконалювати вміння працювати над текстом;
  • збагачувати словниковий запас;
  • узагальнити та закріпити знання учнів з розділу «Слово»;
  • самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
  • дотримуватися норм мовленнєвої культури,
  • проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших;
  •  формувати доброзичливе ставлення до друзів, відповідальність у взаєминах з ними;

Предметні компетентності

Українська мова:

  • розрізняє слова, впізнає їх у тексті;
  • добирає синоніми до поданих слів;
  • аналізує прочитаний текст, редагує його;
  • висловлює власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;
  • пояснює фразеологізми.

Трудове навчання:

  • створює елемент для колективної композиції на задану тему;
  • вирізає по контуру;
  • правильно розміщує елементи на аплікації;
  • оцінює власну роботу і роботу однокласників у створеній композиції.

Очікувані результати

Здійснення пошуку і виділення необхідної інформації, структурування знань про  прикметник, усвідомлена побудова мовного висловлювання в усній і письмовій формі.

Вміння знаходити прикметники в тексті, визначати рід, число прикметників, писати родові закінчення, узгоджувати прикметники з іменниками.

Планування навчального співробітництва з учителем і однокласниками: визначення функцій учасників в групі, управління поведінкою партнерів по команді, вміння з достатньою повнотою і точністю виражати свої думки.

Створення способів вирішення проблем творчого і пошукового характеру.

Позитивне ставлення до навчання; шанобливе відношення до однокласників, вміння оцінювати власну навчальну діяльність: свої досягнення, самостійність, ініціативу.

 

Тип уроку : урок  формування умінь і навичок.

Форма уроку: ділова гра.

Метод проведення окремих елементів уроку:

- групова робота,

- поелементне викладення,

- евристичний метод (бесіда),

- інформаційний,

- проблемний,

- дослідницький,

- програмоване навчання .

Обладнання: картки з назвами відділів листів, відділ новин, відділ поезії, відділ спорту, історичної довідки, листи для оформлення сторінок, конверти із завданнями, листи для письмової роботи на різних етапах уроку, артбук , планшети , мультимедійний проектор.

 

ХІД УРОКУ


I. ОРГАНІЗАЩЙНИЙ МОМЕНТ ( 1 хв)

Ось і дзвоник пролунав. 
Для навчання час настав. 
Щоб країні прислужитись 
Ми повинні добре вчитись. 
Для могутності і слави 
Української держави.

- Нехай сьогодні на уроці буде цікаво. Привітаємо один одного , подаруємо посмішки один одному і гостям.

-Я бажаю , щоб ви сьогодні допомагали один одному, (слайд)

- розв’язували проблеми разом, (слайд)

- щоб відкрили щось нове та цікаве сьогодні, (слайд)

- і саме головне – це  добрий настрій. (слайд)

Під час відповідей використовуйте слова «Я думаю», «Мені здається», «Я згоден з..», «Я думаю інакше» і т. п. (слайд)

– Успіху всім!

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ( 2 хв )
Отже , крокуємо по сходинках знань до нових відкриттів.

- Увага! Увага!

Сьогодні у нас засідання редакційної ради журналу «Граматика».

Прошу всіх зайняти свої місця.

- Колеги, ми довгий час готувалися до випуску наступного номера нашого журналу, присвяченому прикметнику. Настав час затвердити матеріал, щоб відправити журнал до друку. Давайте перевіримо готовність наших відділів.

- Відділ новин. (У повному складі)

- Відділ листів. ( У повному складі)

- Відділ поетичної сторінки. ( У повному складі)

- Відділ історичної довідки (В повному складі)

 - Відділ цікавинок . ( У повному складі)

- Всі в зборі. Приступаємо до обговорення питань.

Гра « Асоціації»

-Впізнали? (На дошці карта України). 

- Яка наша Україна? (Демократична, вільна, мирна, сильна, незалежна , співуча , європейська...) 
Навколо карти прикріплюються картки із словами - відповідями. 
- Хто є відповідальним за державу?

- Від кого залежить якою буде держава? (Роздуми дітей) 
- Людину творить країна , 
Країну створює людина

-Ви маленькі громадяни України ростете і міцнієте разом з нею. Україна вчиться демократії, а ви високим громадським чеснотам. ( слайд )
Діти: Щоб цвіла Україна моя 
Ми даємо обіцянку нині, 
Вчитись так, щоб набуті знання 
Пригодились моїй Україні. 

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 
- До якої частини мови відносяться слова: незалежна, демократична, мирна, сильна, вільна, співуча? Це прикметники.

- Гутен таг! Доброго дня!

- Отже, сьогоднішній урок ми присвятимо прикметнику. І відправляємося до Німеччини . Рішення про проведення Українсько-німецького року мов було прийнято у 2016 році міністрами закордонних справ обох країн, щоб через 25 років після початку дипломатичних відносин поглибити взаємну довіру та дружбу між Німеччиною та Україною, а також ще більше розвинути співпрацю у сферах освіти та культури. Тому 2017-2018 рік оголошено Українсько-німецький рік мов  Це  і буде обкладинкою журналу     «Цікаві факти про Німеччину »(Слайд)

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.  ПРОВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ГРИ

слайд

- Ви сьогодні будете працювати в групах. Повторимо правила роботи в групі. У вас на столах лежать конверти. Тут зібрана інформація, яку необхідно перевірити: чи відповідає вона заявленій  темі журналу «Цікаві факти про Німеччину». Ви повинні створити 5 тематичних сторінок. На кожній сторінці буде розміщено матеріал всіх  відділів.

1 сторінка .   Історична довідка « Що ми знаємо про Німеччину» (3 хв). Вправа « Інтерв’ю » (Учням демонструється фільм)

Що ми знаємо про Німеччину? Німеччина розташована в Центральній Європі, межує з Данією, Польщею, Чехією, Австрією, Швейцарією, Францією, Люксембургом, Бельгією та Нідерландами. Омивається Північним і Балтійським морями. На крайньому півдні розташовані Баварські Альпи, де знаходиться найвища точка Німеччини - гора Зюгшпітце (2962 м). Головна річка - Рейн, серед численних приток якої Майн, Рур, Мозель, Некари, Лан. Дві інші річки - це Дунай на півдні країни і Ельба. Державна мова: німецька.

Також вживається англійська і французька. (35 сек )

 

- У конверті №1 представлені матеріали за частинами мови. Ваше завдання: відібрати тільки ті, які стосуються прикметника.

 

 1 відділ історичної довідки: Це частина мови означає предмет.

                                                    Це частина мови , яка означає ознаку предмета.

                                                    Це частина мови означає дію предмета.

2 відділ новин: відповідає на питання  хто? що?

                            відповідає на питання що робити? що  зробити?

                            відповідає на питання  який? яка? яке? які?

                           

 3 відділ цікавинок : Прикметник змінюється тільки за родами.

                                      Прикметник змінюється за родами і числами.

                           Прикметник змінюється за числами, а в однині за                родами.

 

4 відділ листів. У реченні найчастіше буває підметом.

                             У реченні найчастіше буває присудком.

                             У реченні найчастіше буває другорядним членом речення.

 

5 відділ поетичної сторінки.

Приклади прикметників: пише, свердлить, думає, читає.

                                               горобина, весна, туман, краса.

                                               Рожевий, весняний, туманний, красивий.

 

- Підіб'ємо підсумки: сформулюємо визначення .( слайд)

Прикметник - це частина мови, яка означає ознаку предмета, відповідає на питання: який? яка? яке? які ? Змінюється за числами , в однині за родами. У реченні буває другорядним членом речення.

 

Учні вирізають слова з картки і наклеюють на дошці.

- Перша сторінка готова: історична довідка.

 

2 сторінка новин « Найцікавіша європейська країна» (8 хв).

Гра « Дослідники» ( Учням демонструється фільм) ( 40 сек )

 

Німеччина - одна з найпопулярніших туристичних напрямків Європи. Вона славиться своєю багатою історичною та культурною спадщиною і по праву вважається однією з найцікавіших європейських країн. Німеччина - це прекрасні палаци і замки, приголомшливо красиві церкви і монастирі, знамениті в усьому світі музеї, мальовнича долина Рейну, прекрасні озера, величні Альпи і Балтійське узбережжя. Столиця Німеччини Берлін - дуже гарне місто з численними парками і скверами, а також важливий культурний центр країни. Візитною карткою міста і символом країни є знамениті Бранденбурзькі ворота.

 

Гра « Дослідники» . Виписати прикметники з запропонованого тексту разом з іменниками, визначити рід і число прикметників.

Учні працюють на заздалегідь підготовлених аркушах паперу, оформлених на німецьку тематику. Після перевірки аркуші здаються до друку.

 

1 відділ історичної довідки ( слайд)

Кведлінбург

Приїжджаючи до Кведлінбургу, ніби переносишся на кілька століть у минуле. Цей затишне середньовічне містечко, розташоване на північ від гір Гарц. Ви будете зачаровані його брукованими вуличками і барвистими будиночками. Обов'язково побувайте в старій частині міста на «монетній горі» Мюнценберг - нагородою за підйом на 99 сходинок стане чудовий вид на Кведлінбург.

 

2 відділ новин  ( слайд)

Кельн

Помилуйтеся його грандіозним кафедральним собором з прекрасними вітражами, відвідайте картинну галерею музею Вальрафа-Ріхарца, побувайте на одному з концертів класичної музики або в парку-музеї скульптури під відкритим небом.

 

3 відділ цікавих фактів   ( слайд)

Гамбург

Гамбург - другий за величиною порт в Європі з вражаючою архітектурою. Відпочити від міської суєти можна в японському саду парку Плантен ун Блом, в якому влітку проходять безкоштовні концерти. У Гамбурзі найбільший в світі залізничний макет «Мініатюрна країна чудес».

 

4 відділ листів  ( слайд)

Штутгарт

Штутгарт може похвалитися двома красивими замками, старовинної віллою «Солітюд», розкішними парками і соборами і прекрасним зоопарком. Не полінуйтеся піднятися на пагорб Карлсхёе (Karlshöhe), щоб прогулятися по його виноградникам, і помилуватися видом на Штутгарт.

 

Групи звітують про виконану роботу, на слайдах з’являються правильні відповіді.

Висновок :

- В якому роді і числі іменник , в такому роді і числі буде прикметник , з яким він пов'язаний.

ФІЗХВИЛИНКА  (танок під німецьку пісеньку)

 

Диференційована робота

3 сторінка листів « Відомі композитори Німеччини» (7 хв) .

 Гра « Коректор» ( учням демонструється фільм)

- А ось в 3 конверті - виправити помилки ( відредагувати текст). На планшетах працюють головні редактори з кожної групи.

 

Заняття в школах починаються о восьмій ранку і закінчуються о першій годині дня. Лише в старших класах є ще й денні заняття. На випадок, якщо обоє батьків працюють, існують групи продовженого дня. Там дітей годують обідом і допомагають робити домашні завдання.

 

Система шкільних канікул побудована на принципі "краще частіше, але коротше". Перерви між канікулами зазвичай три-п'ять тижнів. Канікули тривають від тижня до двох місяців влітку. З огляду на те, що в Німеччині закон забороняє залишати дитину вдома одну, поки їй не виповниться дев'ять років, комусь із батьків доводиться не працювати, або працювати на половину ставки. ( 30 сек)

 

Гра « Розв’яжи анаграми»  (   5 хв)

- Інші учні повинні створити колаж. Розгадати анаграму , назвати зайве слово і  написати на нотках , потім приклеїти .  Після виконаних робіт колективні роботи здаються до друку.

1 відділ історичної довідки слайд

Іоган Себастьян …( Бах)

 

Німецький композитор, органіст-віртуоз, музичний педагог. За своє життя Бах написав понад 1000 творів. Широкий репертуар Йоганна Себастьяна Баха включав духову музику. За своє життя Йоганн Себастьян Бах встиг побувати керівником музичної колегії.

2  відділ новин слайд

 

Людвіг ван …(Бетховен)

Людвіг ван Бетховен  відомий німецький композитор, піаніст і диригент. Бетховен розпочав свою діяльність професійного музиканта у дуже юному віці. А у тринадцять років Бетховена зарахували клавесиністом у придворний оркестр. Коли великий композитор втратив слух, він продовжує складати музику.

 

3 відділ листів

Франц Шуберт слайд

 

З дитинства захоплювався музикою: він грав на скрипці, фортепіано. Великий композитор написав близько 600 композицій. Шуберт дав свій єдиний публічний концерт, який мав великий успіх. Тим часом були надруковані його численні пісні і фортепіанні твори.

 

4 відділ цікавинок

Йоганн Батист …( Штраус ) слайд

 

Музика у Йоганна була в крові.  Коли він був ще зовсім маленьким хлопчиком, він взяв у руки скрипку і безпомилково повторив мелодію, тільки що зіграну музикантами. Композитор був першим, хто представив світу танцювальну музику та  декілька  популярних оперет. Його по праву вважають родоначальником музичної династії   Штраусів.

5 сторінка цікавинок (  4 хв) Артбук « Скарбничка мудрості народу»

( учням демонструється фільм)

Після закінчення початкової школи батьки дітей повинні прийняти рішення, куди дитина піде далі. Найчастіше рішення приймається на підставі оцінок. Оцінки в Німеччині ставлять за шестибальною системою, від 1 до 6. Одиниця - це найкраща оцінка, але ставлять її вкрай рідко. Це начебто 12 балів.  У перших двох класах оцінки дітям зазвичай взагалі не ставлять. Лише з третього класу починаються перші контрольні роботи. Якщо ж в четвертому класі у дитини тільки "двійки" і "одиниці" з усіх предметів (тобто, він дуже добре встигає), то він має право вчитися в гімназії. Тут уже навантаження приблизно порівнянна з тією, яку звикли отримувати російські школярі. Тут дітей вчать фізики, хімії, кільком іноземним мовам тощо. Цей етап триває до 12-го або 13-ого класу. Останні два класи гімназії називаються коледжем. Школярі можуть спеціалізувати себе за інтересами. У коледжі учень повинен написати курсову роботу по заданій темі, листів на 30. Це називається підготовкою до студентства. Той, хто закінчує гімназію, отримує так званий абитур, з яким він може вступати до університету. Абитур зазвичай отримують в 18-19 років

 

 

Учні рекламують німецькі народні казки та казки німецьких авторів за допомогою малюнків , які вони виконали вдома.  Створюють артбук.

Ка́зка  це вид художньої прози, що походить від народних переказів, порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів, такі, як феї, гноми, велетні тощо.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія ( 3 хв )

Гра «Інтерв’ю» ( слайд)

Годинник невтомний показує враз, що нашу роботу закінчити час.

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?
  • Чи було вам цікаво?
  • Що вас здивувало?
  • Про що б ви хотіли більше дізнатися?
  • Покажіть свій настрій після уроку.
  • Яку оцінку ви поставили б мені за урок?
  • Підніміть ручки вгору. Підставте долоньки уявному сонцю. Чуєте поколювання в пальчиках? Це добре сонечко дає вам радість, наповнює вас своєю енергією, наповнює вас весною. Збережіть надовго в своєму серці відчуття світла, радості, весни, краси.

 

Найбільші в світі годинник з зозулею знаходяться на їх батьківщині - в німецькому регіоні Шварцвальд, точніше, в місті Тріберг. Самі більше в світі годинник з зозулею за межами Шварцвальда можна побачити в Саксонії-Ангальт, що підтверджено в Книзі рекордів Гіннесса. Вони - на цій фотографії агентства dpa. Знімок був зроблений в музеї колишньої годинникової фабрики міста Гернроде (Gernrode), закрилася сім років тому. Виробництво, створене тут в 1948 році, було єдиним, де за межами Шварцвальда випускали такий годинник. У музеї виставлено більше сотні експонатів. Висота цього годинника становить 14,5 метра.

Самооцінка

Дуже ви були старанні –

Отже всі ви учні гарні.

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу! ( слайд)

 А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.
– Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів, –  прикріплюйте крапельку зверху веселки . Якщо ви відчували певні труднощі і під час виконання завдань , про щось запитували у мене чи в когось із однокласників – чіпляйте крапельку на середину веселки. І якщо потребували значної допомоги вчителя або учнів, прикріпіть крапельку до синьої стрічки.
– Як бачите, із маленьких крапельок  зусиль та старань складається яскрава веселка  ваших  знань.  То ж я бажаю вам завжди бути успішними, розумними і обов′язково упевненими в собі.

Говорячи про національні символи Німеччини, хотілося б окремою увагою відзначити такий маловідому квітку, як волошка. Всі знають, що у кожної країни є "своя" рослина. У Німеччині такою є волошка - ніжна і неймовірно красива квітка, що росте в полях. Вона вважається символом щасливого передвістя. У Німеччині дуб здавна вважався "німецьким" деревом. На це є кілька вагомих причин. Одна з них криється в тому, що міцна деревина і листя з яскраво вираженими лініями ще з далеких часів існування германців стали повноправними символами стійкості, мужності і безсмертя.

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
5 січня 2018
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку