Конспект інтегрованого уроку з української мови у 6 класі на тему: «Чайна симфонія» ( Урок узагальнення й систематизації вивченого з тем «Прикметник» )

Про матеріал
повторити та систематизувати вивчене про прикметник як частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль, удосконалити орфографічні навички; розвивати пам᾽ять, увагу, культуру усного й й писемного мовлення; формувати вміння порівнювати й узагальнювати факти та поняття; розвивати самостійне мислення; прищеплювати любов до природи
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект  інтегрованого  уроку

з  української  мови  та  біології 

у  6  класі  на  тему:

 

«Чайна  симфонія»

( Урок  узагальнення й систематизації  вивченого з

тем  «Прикметник» та «Лікарські рослини»)

 

 

                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  повторити  та  систематизувати  вивчене  про  прикметник  як частину

               мови,  його  морфологічні  ознаки, синтаксичну  роль, удосконалити

               орфографічні  навички; розвивати  пам᾽ять, увагу, культуру  усного й  

                й  писемного  мовлення;

               формувати вміння  порівнювати  й  узагальнювати  факти  та  поняття;

               розвивати  самостійне  мислення; прищеплювати  любов до природи,

               прагнення пізнавати довкілля; розширювати  знання  учнів про лікарські

               рослини;

               виховувати  бережливе  ставлення  до  природних  скарбів рідної землі;

               сприяти  розвитку підприємницьких  здібностей.

Зінтегровані предмети:  українська  мова  та  біологія.

Тип  уроку:  урок  узагальнення  й  систематизації  знань.

Обладнання:  підручник,  мультимедійна  презентація, картки  із завданням,                          кольорові  трикутники.

 

Епіграф.                        Скільки  років  землі   ̶

                                        і мільярд,  і  мільйон,

                                        а  яка  вона  й  досі  ще  гарна!

                                                                        Л.  Костенко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід  уроку

І.  Організаційний  момент.

      Вітання  з  гостями.

      Учитель української  мови.  Діти,  погляньте  один  на  одного,  на  наших  гостей.  Усміхніться,  і  з  цим  промінчиком  добра,  що  заіскрився  на  ваших  обличчях,  ми  і  розпочнем  урок.

ІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.  Введення  в  тему.

      Учитель  біології.  Діти!  Насправді,  нас  на  своїх долонях тримає матінка  Земля.  Наші  ноги  легко  ступають  по  її  шовковистих  травах-килимах.  Вона  нас  зігріває,  одягає,  напуває,   дає  нам  духмяний  хліб,  смачну  їжу,  захищає  нас  від  небезпек  та  недуг. Усьому,  що  маємо,  завдячуємо  природі.  На  землі  багато-багато рослин,  які  мають  лікувальні  властивості.  Кожній  квіточці,  листочку, плодам  кущів  і  дерев  Господь  дав  силу  зцілення.

      Учитель  української  мови.    А зараз,  діти,  відгадайте  загадки.

                                                    *  *  *

              Із  гарячої  криниці  ллється  через  ніс водиця.

                                                    *  *   *

                             Запах,  колір  ̶   все  відмінне,

                             Усміхнешся  неодмінно.

                             Як  серединку  кусати,

                             Скривить  так,  що  й  не  впізнати.

 *  *  *

                                 На  полі  народився,

                                 На  заводі  варився,

                                 На  столі  розчинився.

̶   Яке  поняття,  на  вашу  думку,  об᾽єднує  всі  відгадки?

        Учитель  біології.  Отже,  сьогодні  на  уроці  ми  дізнаємося  про лікувальні  властивості  чудо-рослин  зеленої  планети,  зможемо  отримати  практичні  поради-консультації.

         Учитель  української  мови. А  зараз  послухайте  текст.

Слайд 1.  Чай  ̶̶   найпоширеніший  напій  на  земній  кулі. Є  народи, які цінують  його  нарівні  з  хлібом  як  надзвичайно важливий  і незамінний  продукт.

       Батьківщиною  чаю  вважають  Китай.  За  однією  з  легенд,  дивовижні   властивості  цього  напою  виявив  китайський  імператор Шен  Нанг,  добрий  знавець  природи,  який  правив  у  2737 ̶  2697 роках  до  нашої  ери.  Під  час  походів  для  нього  завжди  кип᾽ятили на  вогнищі  воду,  і  одного  разу  в  казан  з  окропом  упали  листочки  чайного   куща,  біля  якого  було  розведено  багаття.  Імператорові  посмакував  незвичайний  напій,  і  він  розпорядився  готувати  його  надалі.  Відтак  звелів  культивувати  цю  рослину.

      В  інших  легендах  пристрасть  до  чаю пов᾽язують  з буддійськими   ченцями  Стародавньої  Індії,  які  також  випадково  виявили, що  настій  чайного   листка  допомагає  зберігати  ясність  розуму  та бадьорість під  час  довгих  молебнів.  Відкриття  виняткових  властивостей  чаю  приписували  і  давнім  пастухам.  Вони  помітили,  що  кози  та  вівці,  які  пожували  листки  чайного  куща,  ставали  бадьорішими.

        Чай  так  міцно  ввійшов  у  життя  сучасної  людини,  що  нам важко  уявити  часи,  коли  його  не  було.  Тим  часом  чай  ̶   це  таїнство  і  ритуал, багатющі  й  несподівані  відтінки  аромату,  смаку,   кольору.

̶   Що нового  й  цікавого  ви  дізналися?

̶   До  якої  частини  мови  належать  виділені  в  тексті  слова?

ІІІ. Оголошення  теми  й  мети  уроку.

       Тема  нашого  уроку  «Чайна  симфонія».  Урок  узагальнення    й систематизації  з  тем «Прикметник» і «Лікарські рослини». Завдання  на  сьогодні  ̶   повторити  та  систематизувати  вивчене  про  прикметник  як  частину  мови,  застосувати  здобуті  знання  на  практиці,  прищеплювати  любов  до  природи,  розширювати  знання  про  лікарські  рослини,  виховувати  бережливе  ставлення   до  природніх  скарбів  рідної землі.

IV.  Узагальнення  й  систематизація  вивченого.

       Вправа-гра  «Світлофор».

       (Кожен  з  учнів  має  картки  двох  кольорів  ̶   червоного  і  зеленого.  Учитель  читає  вголос  (послідовно)  11  тверджень,  а  учні піднімають  картки  відповідного  кольору:  якщо  згодні  із  твердженням  ̶   зеленого  кольору,  якщо  не  згодні  ̶  червоного).

     1.  Прикметник  ̶   це  службова  частина  мови,  яка  служить  для зв᾽язку   слів  у  реченні.

     2.  Прикметник  ̶   це  частина  мови,  що  виражає  ознаку  предмета  або  його  належність  комусь  та  відповідає  на  питання  яка? яке?  чий?  чиє?  чиї?

     3.  За  значенням  прикметники  поділяються  на  якісні,  відносні та  присвійні.

     4.  Прикметник  членом  речення  не  буває.

     5.  Прикметник  не  змінюється  за  родами,  числами  та  відмінками.

     6.  Рід  прикметника  можна  визначити  тільки  в  однині.

     7.  Прикметник  має  вищий  і  найвищий  ступінь  порівняння.

     8.  Найвищий  ступінь  складеної  форми  утворюється  за  допомогою  слів  більш,  менш. 

     9.  Прикметник  має  повну  і  коротку  форми.

     10.  Прикметники  пташиний,  качиний  пишемо  з  двома –нн-.

     11.  Прикметники  поділяються  на  дві  групи  ̶  тверду  і  м᾽яку.

V.  Опрацювання  навчального  матеріалу.

     Вчитель  біології.  Діти,  ви  прослухали  текст  про  чай,  і  дізналися,  що  батьківщиною  чаю  є  Китай,  але  і  в  нашій  країні  чай  є  невід᾽ємним  напоєм  для  споживання  і  лікування.

      ̶   А  які  ви  знаєте  види  чаїв?

     А  зараз  я  вас  пригощу  чаєм,  і  вам  потрібно  відгадати  який

ви  пили  чай.  (Учитель  роздає  дітям  чай  різного  виду,  а   діти  відгадують  за  смаком  напій).

     Вчитель  української  мови.  Діти,  послухайте  загадку  і відгадайте, що  це  за  рослина?

                          Біла  квітка,  як  сирітка,

                          Росте  біля  тина.

                          Як  троянда  ̶   шипи  має,

                          Та  не  та  рослина.

                          Мов  царівна  в  батька  й  мами

                          Була  та  дівчина.

                          Потрапила  до  свекрухи  ̶ 

                          Стала,  як    ........................                    (Шипшина)

(Діти  дивляться  відео  про  шипшину  і  слухають  поезію Ліни  Костенко  «Шипшина  важко  віддає  плоди»).

    ̶   Діти,  де  ви  чули  цю  поезію?

    ̶     Хто  є  автором  цього  вірша?

   Вчитель  біології.

    ̶   Що  ви  знаєте  про  цю  рослину?

    ̶   Які  плоди  має шипшина?

    ̶  Як  в  народі  називають  шипшину  в  нашій  місцевості?

    ̶   А чому  її  називають  свербивус?

     Вчитель  української  мови.  З  тих  пір  як  існує  людська  цивилізація  складено  безліч  легенд  і  оповідей  про  квіти  і  рослини.  Сумні і  ліричні,  світлі  і  радісні,  романтичні  і  чарівні…  Всі  ці  історії  говорять  про  те,  як  сильно  й  натхненно  впливають  рослини  на  людину  і  її  світовідчуття.

    Слайд  2.    Кубанська  легенда  про  шипшину

         Жила  в  далекій  станиці  бідна  дівчина-козачка.  Єдиним  її  багатством   була  надзвичайна  краса.  Полюбила  вона  молодого  козака, на  нещастя,  теж  бідного.  Присягнулися  молоді  люди  у  вірній  любові  один  одному,  але  вже  нависла  над  ними  біда.

         Примітив  красиву  дівчину  статичний  отаман  і  став  переслідувати  її,  а  молодому  козакові  прийшла  пора  йти  на  військову  службу.  Ненавистю  відповідала  красуня  на  усі  домагання  отамана, але це  не  зупинило  лиходія  і  в  одну  з  темних  ночей  його  слуги  викрали  дівчину  з  рідної  домівки.  Довго  тримав  він  її  в  темниці,  але  в  день  весілля  вдалося  їй  втекти  у  найближчий  ліс. Згадалися   їй щасливі  зустрічі  з  коханим,  не  витримала  вона  сердечних  мук  і позбавила  себе  життя.  А  на  місці  її  загибелі  виріс  пишний  кущ з  ніжно-рожевими  запашними  квітами.

     Побачив  одного  разу  отаман  красивий  кущ,  хотів  зламати  квітучу  гілку,  але  усі  вони  миттєво  покрилися  колючими  шпильками.  А  восени  на  цих  гілках  з᾽явилися  яскраво-червоні,  схожі  на краплі  крові  плоди.  Добрі  люди  збирають  ці  плоди,  п᾽ють  з  них чай,  і  цей  чай  повертає  їм  бадьорість  і  здоров᾽я.

                                     Дослідження-пошук.

    ( Прослухавши  легенду,  прочитайте  ще  раз  текст.  Випишіть із  тексту  5  якісних  прикметників,  поставте  їх  у  початковій формі  та  утворі  з  ними  вищий  і  найвищий  ступені  порівняння).

    ̶   Які  якісні  прикметники  не  мають  ступенів  порівняння? 

                                  Словниковий  диктант   

        Семиразовий,  водоочисний,  ніжно-зелений,  жовтогарячий,  життєрадісний,  чорноморський,  мовно-літературний,  волелюбний,  лиходійний,  науково-популярний,  білогрудий,  доброчесний,  блідо-рожевий,  ясно-каштановий.

     Вчитель  біології. 

                         Загальні  лікувальні  властивості  шипшини

     Шипшина  дбайливо  допомагає  вилікувати  хвороби,  практично, всіх  основних  систем  організму  людини  з  ранньої  юності  і  до глибокої  старості.  Вже  ніхто  не   сумнівається,  що  шипшина  забезпечує  і  підтримує: 

  • нормальне  функціонування  імунної  системи;
  • оптимальне  формування  колагену  для  нормального  функціонування  кровоносних  судин,  кісткової  системи,  зв'язок,  шкіри,  зубів,  ясен;
  • найкращий  енергетичний  обмін,  що  зменшує  втому,  виснаження;
  • необхідне  функціонування  нервової  системи,  загальне  психічне  здоров᾽я;
  • регуляторні  функції  використання  кальцію,  фосфору;
  • поліпшення  засвоєння  заліза.

     Вчитель  української  мови.  

     Послухайте  наступну  загадка  і  відгадайте,  що  це  за  рослина.

                         Травка  та  зростає  на  схилах

                         І  на  горбках  зелених.

                         Запах  міцний  і  запашний,

                          А  її  зелений  лист  нам  іде  на  чай.

                          Що  це  за  трава  ̶   .….….…...    відгадай.

                                                                                  ( Чебрець)

     Вчитель  біології  читає  легенду  про  чебрець.

      Слайд 3.                 Проклята гора

Легенда  Подніпров᾽я  (Надніпрянщина)

         Посеред  високих  тополь,  розлогих  верб,  високо  на  горі  стояв розкішний  панський  маєток.  Внизу  протікала  невеличка  річка,  стояла  криниця.  Через  болото  зроблений  дерев᾽яний  місточок, яким  проїжджав  тільки  пан.  З  маєтку  видно  як  на  полі  гнули  спини  кріпаки.  Ніколи  пан  не  сказав  до  них  доброго  слова,  лише чули  від  нього  крики,  а  над  спинами  свистіли  нагайки.  Кріпаки

щодня  обливалися  гіркими  сльозами  і  посилали  прокльони  в  сторону  пана.  А  пан  жив  веселим  життям.  На  Великдень  пан  виїхав  з  сім᾽єю  в  гості  до  іншого  пана.  Під  вагою  карети  місток поламався  і  вся  сім᾽я  потонула  в  болоті.

         Нині  на  цій  горі  не  росте  густа  трава,  а  з  квітів  лише  чебрець. На  горі  після  смерті  пана  збудували  церкву,  що  на  Великдень  провалилася  крізь  землю  разом  зі  священиком  та  християнами, які  там  були.  Щороку  на  Великдень,  коли  лягти  на  цій  горі,  то можна  почути   звук  дзвонів.  Іде  служба  Божа.  Ця  гора  знаходиться  на  північ  від  села  Чорна  Кам᾽янка.

   (Село  знаходиться  у  Черкаській  області, Маньківського  району).

     Вчитель  української  мови.  

         Діти, прочитайте  легенду    ще раз  і  випишіть  із  тексту  6  словосполучень  на  вибір  «іменник +  прикметник».   Визначте  рід, число  і  відмінок  прикметників.

̶   Який  висновок  можна  зробити?

                                   

 Робота  в  групах 

 Для  групи  № 1.

                                       «Четвертий  зайвий»

     Знайдіть  у  кожному  рядку  четверте  зайве  слово  і  випишіть  його.

  1.  Лапатий,  блідий,  природний,   самотній.
  2. Крайній,  княжий,  синій,  літній.
  3. Водяний,  сторонній,  зелений,  правильний.
  4. Народний,  осінній,  порожній,  всесвітній.

 

Для  групи   № 2.

                                     «Четвертий  зайвий»        

      Знайдіть  у  кожному  рядку  четверте  зайве  слово  і  випишіть  його.

  1. Світлий,  місячний,  кривий,  далекий.
  2. Круглий,  західний,  народний,  український.
  3. Сестрина,  качиний,  дерев᾽яний,  собачий.
  4. Весняний,  грушевий,  гірський,  сестрин.

   

 Вчитель  біології .  Лікування  за  допомогою  лікарських  рослин називають  фітотерапія,  а   люди,  які  займаються  збором  таких рослин  ̶  фітотерапевти.

       Однією  з  відомих  фітотерапевтів  є  Наталія  Зубицька  (Земна). Давайте  послухаємо  її.

    Перегляд  відео  з  Наталею  Земною.      

      Вчитель  української  мови. А зараз послухайте ще одну загадку і відгадайте.                    

                       Це дерево цвіте,

                       Аромат і мед дає.

                       І рятує нас від грипу,

                       Від застуд царівна  ̶ 

                                                                             (Липа)                                                                                                                                                                                                                                      Давайте  послухаєм  ще  одну  легенду про липу.

             

   Слайд  4.               Легенда  про  липу

       Жила  собі  козачка  Горпина, і  мала  вона  двох  синів.  Ні

би  від  серця  їх  відривала,  виряджаючи  на  Січ.

         ̶   Дуже  гірко  мені  виряджати  вас,  але  йдете  ви  на  святе  діло  ̶̶  боронити  нашу  землю.  Не  осоромте  ні  пам᾽яті  батька,  що загинув, ні  землі,  яка  вас  зростила.  Щоб  пам'ять  про  вас  лишилась,  посадіть  поруч з батьковою  ви  по  липці,  я  буду  приходити  до  них  і молитися  за  вас.  Коли  будуть  в᾽янути  листочки,  то  знатиму,  що  важко  вам,  коли  пробиватиметься  сік  із  котроїсь  з  них,  знатиму,  що  ранений  один  із  вас,  як  стануть  всихати,  знатиму,  немає  вас на  світі.  Поливатиму  сльозами  їх  своїми,  щоб  ожили.  Скільки  посаджено  лип,  стільки  хоробрих  мужів  пішло  на  війну.

        Приготувала  я  вам  торбинку  цвіту  з  батьківської  липи.  Чи  застуда,  чи  ще  якась  хвороба,  у  пригоді  стане  липовий  цвіт.  Під липою  нікого  ще  не  вбило  грозою.  Заварений  липовий  цвіт  допоможе  від  застуди,  головного  болю,  нерви  заспокоїть,  вгамує  біль  у  животі. 

         Присядемо  під  батьківським  деревом  і  в  дорогу,  діти… подякували  сини  тай  поїхали.

          Завдання.  Випишіть  з  передостаннього  абзацу  тексту  перше  речення  і  зробіть  синтаксичний  розбір  речення.   ( Приготувала  я  вам  торбинку  цвіту  з  батьківської  липи).

                                     

Творчий  диктант

     (Дібрати  до  поданих  словосполучень  граматичні  синоніми

(словосполучення  «прикметник +  іменник»),  визначити  до  якої  групи  за  значенням  належать  прикметники,  пояснити  їх  спосіб

творення). 

     Варення  з  малини,  чай  на  травах,  дні  весни,  заповіт  батька,  листя  берези,  лапа  ведмедя,  дівчина  із  вродою,  напій  для  мами, сироп  із  вишні,  молоко  з-під  корови,  чай  з  липи.

     

       Валеопауза                   «Трав᾽яний   чай» 

  Учні  діляться  на  «липовий»,  «ромашковий»,  «чебрецевий»  чаї.

Учитель  називає  по  черзі  один  із  видів чаїв, наприклад, «липовий»  («липовий»  встають  із  місця),  або  говорить  «трав᾽яний  чай»  ̶  тоді всі  діти  встають  зі  своїх  місць.

                                        Завдання  з  ключем

      Розподіліть  прикметники  у  дві  колонки.  У  І  колонку  твердої  групи,  у  другу  ̶   прикметники  м᾽якої  групи.  у  виписаних  словах підкресліть  другу  від  початку  букву  й  прочитайте  ім᾽я  та  прізвище  письменника,  який  писав  твори  для  дітей.

     Всесильний,  апаратний,  учорашній,  передній,  крайній,  пильний, круглий,  околишній,  липовий,  задній,  осінній,  адресний,  безкраїй, внутрішній,  екстрановітній,  кольоровий,  колишній,  значний.

   

       Весела  перерва.    Загадки-жарти                               

  1. Який  відносний  прикметник  показує  ознаку  хвороби  на  землі?  (Морська)
  2. Який  прикметник  називає  ознаку  хустинки,  намоченої  в  морі?  (Мокра)
  3. Назвіть  прикметник,  що  означає  смак  долі?  (Гірка)
  4. Назвіть  прикметник,  що  показує  ознаку  каміння,  якого  немає  в  річці?  (Сухе)
  5. Назвіть  прикметник,  що  означає  людину,  яка  ніколи  не  заглядає  у  дзеркало.(Сліпа)
  6. Який  голос  буває  у  дорогої  тканини?  (Оксамитовий)
  7. Назвіть  прикметник,  що  показує  ознаку  бочки,  в  яку  не  можна налити  воду.(Повна)
  8. Який  прикметник  означає  посуд,  з  якого  не  їдять? (Порожній)

     

 

 

Вчитель  біології  розповідає про  лікувальні  властивості  липи.

                            Лікувальні  властивості  липи

  • У  фармакології  частіше  використовують  квіти  і  деревне  вугілля  липи.  У  народі  для  лікування  і  профілактики  різних захворювань  застосовують  будь-які  частини   рослини.
  • Чай  з  квіток  допомагає  виведенню  рідини  з  організму, відділенню  мокротиння  у  верхніх  дихальних  шляхах,  знімає  жар,  заспокоює,  надає  загальнозміцнюючу  дію.
  • Вугілля  з  сухої  деревини  добре  зв᾽язує  токсини,  тому  його  використовують  при  харчових  отруєннях,  проносі,  захворюваннях  ШКТ.
  • Деревина  липи  є  джерелом  видобутку   дьогтю,  який  використовують  для  лікування  екзем.
  • Подрібнене  молоде  листя  зовнішньо  використовують  при запаленнях  і  опіках.
  • Порошок  із  висушених  плодів  липи  ̶   відмінний  засіб  для  усунення  зовнішніх  кровотеч.
  • Відвар  або  порошок  з  кори  липи  вживають  для  поліпшення  утворення  жовчі.

       Завдяки  лікарським  рослинам  людина  не тільки оздоровлюється,  але  й  одержує  прибуток.  Починаючи  з  весни,  коли  зацвітають  перші  квіти  і  протягом  літа  багато  людей  збирають  і   здають  лікарські  рослини,   одержуючи  гроші  за  це. 

        Зверніть  увагу  на  екран,  де  пропонуємо  вам  ціни  на  різні  лікаські  рослини.

 

 

 

 

 

Слайд  5.         Ціни  на  лікарські  рослини за 1 кг.

       Приймаємо

     сирий вигляд, грн.

       сухий вигляд, грн.

Береза брунька

Береза лист                                                                     Бузини плоди

Бузини цвіт

Глід плоди

Горобина плоди

Календула

Квасоля стручки

Кульбаба корінь

Липа цвіт

Малина лист

Мати-й-мачуха

Подорожник

Суничник

Чебрець

Череда

Чистотіл

Шипшина плоди

                -

                2

                -

                5

               10

                -

                -

                -

               10

                 -

                3

                7

                5

                -

                -

                -

                -

                7

              100

               12

               50

               50

               35

               30

               40

               4

               50

              100

              20

              30

              30

              50

             17

             15

             15

              20

 

        Але  пам᾽ятайте,  що  збираючи  ці  рослини,  потрібно  дотримуватись  бережливого  ставлення  до  них.

         ̶  Як  ви  це  розумієте?

        Сила-силенна  всіляких  див  у   природі.  Природа  нас  кличе,  манить  своїми  барвами,  чарує  своєю  неповторністю.

          Природа  знімає  стреси,  повертає  силу,  дарує  радість  і  здоров᾽я.

        Але  в  результаті  нерозумної  діяльності  людини  навколишнє  середовище  зазнає  руйнівних  змін.

        ̶   Які  ви  знаєте  зміни,  що  ведуть  до  руйнування  всього  живого?

Слайд 6.   Проблеми  екології,  навколишнього  середовища:

  • нестача  питної  води;
  • з  катастрофічною  швидкістю  зменшуються  лісові  масиви (щогодини  у  світі  вирубують  20  га  лісу);
  • забруднюється  повітря   шкідливими  газами  (оксиди  вуглецю,  сірки,  свинцю);
  • руйнується  озоновий  шар,  що  призводить  до  проникнення ультрафіолетових  променів  в  атмосферу  Землі;
  • господарська  діяльність  людини  (зрошення  земель,  осушення  боліт,  створення  штучних  озер,  зміна  русел  річок)

спричинює  зміни  ландшафту,  змінюється  обличчя  Землі,

внаслідок  чого  зникають  та  вимирають  окремі  види  рослинного  і  тваринного  світу;

  • загальне  потепління,  зумовлене  надмірним  вмістом  вуглекислого  газу  в  атмосфері;  так званий  парниковий ефект;
  • танення  льодовиків,  що  призводить  до  підняття  рівня  океану.

       Однією  з  найбільших  екологічних  катастроф  є  аварія  на  Чорнобильській  АЕС.  Наслідки  її  тривають  і  досі.  Через  таку  необдуману  діяльність  людини  природа  нам  мстить.

     Зверніть  увагу  на  епіграф  нашого  уроку:

              Скільки  років  землі  ̶̶ 

             і  мільярд,  і  мільйон,

             а  яка  вона  досі  ще  гарна!

                                             Л.  Костенко

VI. Підсумок  уроку.

     Вчитель  української  мови.   На  уроці , діти,  ви  старанно  попрацювали.  Нам  вдалося  повторити  й  узагальнити  вивченне раніше  про  прикметник. Адже  ви  зуміли  застосувати  свої  знання на  практиці.  Також  ви  збагатилися  новими  знаннями  про  унікальний  рослинний  світ  України. Отже,  щоб  зберегти  нашу  планету,  її  красу,  нам  потрібно  жити  в  гармонії  з   природою,  боротися  за  її  збереження.  Посади  сад,  дерево,  квіти,  захисти  природу,  не  рубай  тополю,  не  ламай  калину,  не  стріляй  у  птаха.

            

  Звучить  пісня  «Три  поради» (сл. Ю.  Рибчинського,  муз.  І.  Шамо). 

                                         Три  поради

                  Край  дороги  не  рубай  тополю,

                  Може,  та  тополя  ̶  твоя  доля,

                  Твоя  доля  світла  тополина,

                  Наче  пісня  журавлина.

                  Не  рубай  тополю,  не  рубай  тополю,

                  Бо  зустрінешся  з  бідою.

                  Не  рубай  тополю,  не  рубай  тополю,

                  Краще  принеси  ти  їй  води.

 

                 Не  ламай  калину  біля  хати,

                 Бо  вона  заплаче,  наче  мати.

                  І  впадуть  на  трави,  на  шовкові,

                  Серця  сльози  колискові.

                  Не  ламай  калину,  не  ламай  калину,

                  Бо  вона  в  житті  єдина.

                  Не  ламай  калину,  не  ламай  калину,

                  Краще  їй  онуків  принеси.

 

                  Не  стріляй  у  птаха  на  світанні,

                  Може,  він  любов  твоя  остання.

                  Може,  то  кохання  білий  лебідь,

                  Що  крізь  ніч  летів  до  тебе.

                  Не  стріляй  у  птаха,  не  ламай  ти  крила,

                   Твоє  щастя  прилетіло.

                   Не  стріляй  у  птаха,  не  стріляй  у  птаха,

                   Краще  з  ним  у небо  полети.

                   Не  рубай  тополю,  не  ламай  калину,

                   Світлу  мрію  журавлину.

                   Збережи  назавжди,  збережи  назавжди,

                   Ти  на  все  життя  їх  збережи.

VII.  Аргументація  оцінок.

VIII.  Домашнє  завдання.  Підготуватися  до  тематичної  атестації з теми  «Прикметник» і закінчити міні-проект «Лікарські рослини».

      Прощання  з  гостями  уроку.

                       Хай  біда  і  горе  обходять  ваш  дім.

                       Доброго  здоров᾽я зичимо  усім.

                       Хай  сонце  вам  сяє,  а  серце  співає,

                        Хай  смуток  до  хати  дороги  не  знає.

                         Хай  щастя  вікує  у  вашому  домі,

                        А  радість  хай  буде  завжди.

                         Здоров᾽я  міцного  і  щедрої  долі

                         Хай  Бог  посилає  на  довгі  роки!  

                

 

 

     

 

 

                           

docx
Додано
29 січня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку