Конспект інтегрованого уроку " За добро добром платять"

Про матеріал
Інтегрований урок " За добро добром платять" включає: літературне читання, природознавство, трудове навчання. Цікаво, сучасно; інтерактивні методи і прийоми; розвиток критичного і творчого мислення; толерантність, добро, любов!!!
Перегляд файлу



Матеріал уроку: Українська народна казка «Кривенька качечка»

Мета: ознайомити учнів з українською народною казкою «Кривенька качечка»; вчити усвідомлювати основні ознаки  чарівної казки та познайомити з її особливостями; розвивати навички читання вголос і мовчки,  уміння складати план до твору, вчити аналізувати казку,  розвивати усне мовлення учнів, уміння висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів, поповнювати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до народних казок,  почуття доброти, співчуття, поваги до людей похилого віку.  Ключові компетентності:

ü  активізувати пізнавальну діяльність учнів;

ü  розвивати творче, логічне, критичне мислення та мовлення учнів;

ü  вдосконалювати вміння працювати над твором;

ü  збагачувати словниковий запас;

ü  розвивати емоційну сферу учнів

Предметні компетентності: Літературне читання:

       розрізняє  жанри творів;

       складає і пояснює прислів'я;

       виразно, осмислено читає ;

       складає план до прочитаного твору;

       аналізує прочитаний текст;

       визначає тему і мету твору

       висловлює власні оцінювальні судження Природознавство:

       володіє поняттями про об’єкти та явища природи, їхніми взаємозв’язками у системі “жива – нежива природа”;

       набуває досвіду навчально-пізнавальної й практичної природоохоронної діяльності;

       логічно мислить, виконує операції шляхом аналізу, порівняння, узагальнення й класифікації природних об’єктів; вміє розкривати причинно-наслідкові зв’язки у природі;

       засвоює норми етичного, естетичного, морального ставлення людини до природи Трудове навчання:

       розуміє алгоритм предметно-перетворювальної діяльності  з дотриманням безпечних прийомів ручної праці та економного використання матеріалів;

       удосконалює вміння вирізати  по контуру;

       розвиває творчі здібності, елементи графічної грамоти;             оцінює власну роботу і роботу однокласників.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, картки для самоконтролю, картки з прислів’ями, сигнальні картки, зображення диких і свійських качок, книжка «Кривенька качечка», матеріали для словникової роботи, «крісло автора», матеріали для показу «чарівного перетворення», «розгортки «Качечки», ножиці, клей, серветки

 

Хід   уроку I.Організаційний момент

 

1.Віршоване привітання

Нумо, діти, підведіться

І приємно посміхніться, Продзвенів уже дзвінок, Починається урок!

 

2.Посадка за пати - Сідайте тихенько, спинки – рівненькі.

 

3.Вступ

-           Сьогодні ми з вами проведемо надзвичайно цікавий урок, який включатиме декілька предметів. Мені дуже приємно бачити вас таких натхненних і завзятих. Кожен матиме змогу отримати високий бал. А оцінюватимете ви свою роботу самі протягом  всього уроку. І в цьому вам допоможуть спеціальні картки.

 

/ І так для всіх учнів /

-           То ж не зволікаємо і швиденько починаємо!

II.Актуалізація опорних знань. 

 

1.«Мозковий штурм»

-         Над яким розділом з читання працюємо?

(Усна народна творчість)

-         Які жанри усної народної творчості ви знаєте?

(казки, прислів’я , загадки, пісні, легенди, закликанки та ін.) -На які дві групи поділяють казки?

(Народні і авторські) -Які це казки народні?

-         А який ви знаєте синонім до слова авторські? (літературні)

-         На які три види поділяють всі казки?

(про тварин, побутові, чарівні)

-         З якими народними казками ми вже знайомились?

(«Колосок», «Лисичка і Журавель», «Вечірник, Полуночник і Світанок», «Кирило Кожум'яка» та ін.)

2.Робота з прислів'ями

-         Коли ми перераховували жанри народної творчості, ви не дарма згадали про прислів'я, адже у нас, українців, багата мова – окрасою якої є влучні вислови – приказки і прислів'я. Їх треба знати, розуміти і вживати в своєму мовленні.  Тож попрацюймо над цим!

Робота в парах

-         У вас на партах є папірці з частинами прислів'їв, вам треба з'єднати їх.  Не одяг красить людину, а добрі діла.

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Дітки, а що об’єднує всі ці прислів’я , на яку вони тему? (тему добра)

 

3.Повідомлення теми урок

-   Ще одне прислів’я складемо разом:

«За добро добром платять»

-   Це і є тема нашого уроку

 

III.Підготовча робота

 

1.Гра «Відгадай слово»

-   А я загадала слово. За допомогою питань, відгадайте його (слово «качка») - Так, качка. Качка сьогодні буде символом, об’єктом роботи.

 

2.Хвилинка природознавства. Застосування методики «Прес» -Чи належить качка до природи?

-   А що таке природа?

-   На які дві групи поділяють природу? 

  До якої ж належить качка? Доведіть.

-   Що відносимо до живої природи?

-   На які групи поділяють тварин?

-   А качка до якої відноситься? Доведіть. - На які два види можна поділити усіх тварин,    зокрема птахів? (дикі і свійські)

 

 

          /на дошці біля качок відповідні написи: дикі і свійські/

-   А ви звернули увагу, що дикі і свійські качки схожі, а як ви гадає                                         чому? (бо всі свійські тварини пішли від диких)

-   Розумнички. Тож здогадались яка птаха буде головною героїнею                                      сьогоднішньої казки?

-   А назва казки «Кривенька качечка»                              (демонстрація книжки)

 IV.Вивчення нового матеріалу

 

1.Словникова робота

-         Щоб вам у казці все було зрозуміло, ми познайомимося з окремими словами, які будуть зустрічатися.

Починок – пряжа, намотана на веретено  

Веретенце – знаряддя  для прядіння

Кужілочка – частина прядки у вигляді кілка,  на який намотують пряжу Галочко – звертання до дівчини

Іва-діва – звертання до дівчини

Полинули – полетіли 

Жалували – жаліли

 

 

2.Первинне сприймання казки. Прослуховування аудіо запису.

-         А зараз послухаймо аудіо запис казки і оченятами спостерігаємо за текстом в підручнику.

3.Перевірка первинного сприймання. Тестування

(учні відповідають за допомогою сигнальних карток («А» та «Б»)

 

Тест

1.   Дід з бабою пішли в ліс

А по гриби     Б – по дрова

2.   Вони знайшли в лісі 

А – гусочку    Б – качечку 3. Чим дід з бабою обложили гніздечко?

А – травою   Б – пір’ячком 4. З чого здивувалися дід і баба?

А – що у них прибрана хата   Б – що у качечки уже ніжка не крива

5.   Сховавшись за коморою дід і баба помітили

А – що багато людей у них господарюють  Б – що дівчина ішла до криниці

6.   Дід і баба

А – спалили гніздечко   Б – не зізналися, що усе бачили

7.   Дівчина

А -  навіки залишилась у стареньких   Б – полетіла з табунчиком

 

 

V.Фізкультхвилинка

(«Танок маленьких каченят»)

 

VI.Осмислення нових знань

1.Вторинне читання твору учнями. Читання частинами.

­  А щоб краще зрозуміти і проаналізувати зміст казки, прочитаємо її ще раз.

 

Читання по частинах

Ø 1­а частина – до слів «…а самі знов пішли по грибки».

Читання «Бджілки»

-     Про що розповідається у цій частині?

-     Як можемо її назвати?

/ Незвичайна знахідка в лісі/

Ø 2­а частина – до слів «Так і зробили»

Читання « Земля - небо»

-   З чого дивувалися дід і баба?

-   Кого помітили сусіди?

-   Як назвемо цю частину?

/ Таємнича помічниця/

Ø 3­а частина – до слів «Не плач, галочко!». 

Читання « Мовчки»

-   Що вирішили зробити дід з бабою?

-   Як відреагувала дівчина?  

-   Який заголовок доберемо до цієї частини?

/Дід і баба спалюють гніздечко/

Ø 4­а частина – до кінця

Читання «В особах».

- Як назвемо останню частину? /Дівчина не схотіла лишатися/

 

-         Назви, які ми добирали до частин казки можна об’єднати у план. - А навіщо складати план до тексту? (щоб легше було переказувати) 2.Узагальнююча бесіда за твором. Міжпредметний зв'язок 

-         Тож скільки разів пролетіли табуночки каченят?

-         Чи полетіла дівчина перший раз?

-         Чи полетіла дівчина третій раз? 

-         Як ви вважаєте, куди полетіла наша качечка  з табуном качок?

-         Якщо вона відлетіла у теплі краї, то якою  саме качечкою була наша? (Дикою).

-         А чи всі качечки відлітають у теплі краї?

( Ні , свійські залишаються)

-         Отже, все сталося третього разу , оскільки число 3 вважається магічним.

-         Тож скажіть і доведіть свою думку: до якої групи належить ця казка?

(демонстрація чарівного перетворення)

 

VII Узагальнення і закріплення нових знань

1.Гра « Мікрофон»

-   Що доброго зробили дід з бабою?

-   Чим їм відплатила дівчина?

-   Чому вона це зробила?

-   Чи правильно зробила дівчина покинувши стареньких? 

-   Дід і баба старенькі, чи легко їм жити самим?

-   Чи бажали вони зла,коли спалили гніздечко?

-   А мали вони право так вчиняти?

2.Гра « Крісло автора» - А як би ви змінили чи продовжили казку?

(декілька учнів)

 

3.Підсумок

Висновок . Такі ситуації, коли треба зробити нелегкий вибір, виникають і в житті.

Завжди думайте про наслідки, до яких приведе той чи інший вчинок. Робіть добро.   

За добро добром платять. Саме в цьому і є повчальний зміст казки

 

 

 

 

 

VIII. Заключна частина

1.Оцінювання 

-  А зараз в залежності від того, як ви працювали, чи активними були, скільки качечок заробили виставте собі бали. Швиденько передайте картки на першу парту.


2. Домашнє завдання

1гр. За плпном переказувати казку за баж. – малюнки

2гр.  Переказувати казку від імені одного з героїв

3.Слово вчителя

- Наш урок добігає кінця, сподіваюсь,  що  після  цього  уроку  ви  будете  робити  тільки  добрі  та  обдумані вчинки. Більше творити добра! 

Будь чистою і світлою, дитино.

Добро твори  у світі кожен час.

Добро і є та категорія єдина,  

Яка веде до світла кожного із нас. Добром на доброту відповідай щоднини Й на зло також добром відповідай.

Покликання найбільше для людини

Добро творити – це запам’ятай!

4.Рефлексія


-  А зараз встаньте, візьміться за ручки і побажайте  один одному всього хорошого, чогось дуже приємного. Поділіться своєю добротою!

5.Солодкий дарунок

-  В знак вашої праці на уроці  і просто так, мої любі, хороші дітки, прийміть солоденькі даруночки, звичайно ж у вигляді качечки.

pdf
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку