Урок " О.Олесь Ялинка"

Про матеріал
В матеріалі подано розробку уроку Літературного читання для 3 класу за програмою Савченко.
Перегляд файлу

Тема: Олекса Воропай. Коляда. А.М’ястківський На щастя,на здоров’я, на Новий рік. Колядки, щедрівки. Валентина Малишко Веселий Новий рік.

 

Мета: продовжувати ознайомлення учнів з народними традиціями; учити спостерігати, як у літературних творах зображено святкування традиційних свят українського народу; вчити аналізувати прочитані твори, удосконалювати техніку виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до народних традицій, звичаїв.

 

Обладнання: проектор, ялинка, санчата, елементи народного одягу, печиво-жайворонки, виставка збірок О. Олеся, підручник, репродукція картини Є.Миронової «Щедрий вечір.

 

Тип уроку: інтегрований урок читання та народознавства з елементами театралізації.

 

                                                   Хід уроку

І. Орг момент.

ІІ. Мовленнєва розминка.

1. Дихальні вправи.

2. Гра «Пірамідка»

                              РІК                                                          МОРОЗ

                        НО         ВИЙ                                          ЗЛІ         ПИМО

                    ЗИМО         НЬКА                                    ЩЕД           РІВКА

                  СНІГУ            РОНЬКА                           КОЛЯ              ДКА

3. Скоромовка. На стежинку, на стіжок тихо падає сніжок.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Діти, ми вчили вірш О. Олеся «Ялинка», Д\З було спробувати обіграти цей вірш. Давайте подивимся, що у вас вийшло. ( театралізація вірша).
  • Чи залишилися хлопчих і зайчик друзями? Чому вони посварилися?
  • Цей вірш в нашему підручнику не до кінця. Як ви гадаєте, чим він міг закінчитися?
  • Вам було запропоновано звернутися до бібліотеки або в інтернетресурси і прочитати весь вірш. Хто виконав це завдання? 
  • Кіра, де ти знайшла вірш О. Олеся? А де прочитала цей вірш Алінка?  Давайте послухаємо дівчаток уважно і зрозуміємо, чи помирилися наші герої.
  • Діти, у нашій бібліотеці є збірки віршів О.Олеся. Обов’язково зверніться до бібліотекаря і прочитайте інші вірші цього поета.

Діти, а як називався проект, в якому ми зберігали життя ялинок?  («Збережи ялинку») Яку ялинку ми прикрашали в класі? Чи завдали ми шкоди природі? Чи будуть ображатися на нас лісові мешканці?

ІV. Актуалізація опорних знань.

  • Яка пора року триває? За що ви любите зиму? Які свята ми відзначали взимку?
  • Ланцюжок веселих зимових свят відкриває Різдво, що відзначають у сімейному колі. Святкування Різдва починалося напередодні – у Святвечір. Цього дня намагалися не їсти до появи на небі першої зірки, яка сповіщала про народження Христа. Уся родина збиралася за святковим столом, застеляли сіном підлогу, а на стіл ставили сніп - «дідух». Діти носили до родичів святкову кутю. Цього вечора ходять діти, хлопці і чоловіки колядувати. Слово КОЛЯДА має аж три значення.

1 – Коляда – це Різдвяні свята.

2 - Коляда – це пісня, у якій бажають всім здоров’я, щастя, достатку.

3 – Коляда -  це винагорода за пісню, за привітання.

V. Повідомлення тети і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про традиції святкування різдвяних свят на Україні. Спробуємо і самі заспівати колядки та щедрівки.

VІ Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

 

1 Опрацювання тексту Олекси Воропая «Коляда»

Самостійне читання тексту учнями. Що нового дізналися з тексту? Що таке коляда?

                                                      КОЛЯДА

Різдвяні свята                 Святкова пісня                   Винагорода (цукерки,ковбаса,сало)

2. Вибіркове читання.

-Які слова підтверджують, що коляда – це свято? «Будьте здорові з колядою!»

Що коляда –пісня? «Пустіть його до хати коляду співати!»

Що коляда –це винагорода «Ой, пан іде, коляду несе: коробка вівса, а зверху ковбаса!»

2.Опрацювання тексту Андрія М’ястківського«На щастя,на здоров’я, на Новий рік!

1. Розповідь вчителя.

14 січня – день Святого Василя. Цього вечора щедрують. Щедрівки – це також обрядові пісні, різновиди колядок. В них також прославляли господарів, бажали їм здоров’я.Рано-вранці чоловіки ходять посипати, або засівати на добрий врожай

Уважають, якщо до хати першим зайде чоловік, то весь рік буде щасливим.

Сійся , родися жито,пшениця, всяка пашниця.

Будьте здорові! З Новим роком!

2. Читання тексту мовчки, розділяючи слова в тексті.

3. Робота над змістом. – Назви дійових осіб. Як думаєш, який за віком Андрійко?

- Які рядки свідчать, що хлопчик з радістю готується до свята?

4. Повторне читання вголос.

VІІ. Узагальнення знань учнів.

Робота над репродукцією картини Єлизавети Миронової «Щедрий вечір»

 

Ми з вами також під час роботи гуртка вивчали колядки та щедрівки. Давайте заспіваємо їх для наших гостей.

А зараз давайте послухаємо та подивимося як співають колядки справжні артисти.(Відео)

 

- Діти, а яке свято ми відзначаємо сьогодні? (Стрітення) Що ви знаєте про це свято?

Як з давніх-давен відзначали цей день? (Випікали печиво у вигляді птахів і розкладали попід деревами, закликали весну)

Ми також на перерві винесемо печиво, яке ви принесли і будемо чекати весну.

VІІ. Підсумок уроку. Що таке коляда? Про що нового дізналися на уроці?

VІІІ Домашнє завдання. Вивчити Колядку і щедрівку на с. 86

Оцінювання.

 

doc
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку