Конспект інтегрованого уроку зприродознавства та образотворчого мистецтва "Добра справа для природи"

Про матеріал

Мета даного уроку - узагальнити, систематизувати, розширити знання учнів про використання людиною природних багатств Землі, причини забруднення природи, шляхи збереження природи на нашій планеті. Розвивати мовлення, естетичне мислення, пам'ять учнів, їх пізнавальний інтерес, самостійність, творчу активність, продумане естетичне ставлення до об'єктів природи.

Виховувати патріотичні, естетичні, екологічні почуття краси та гармонії, позитивні моральні якості та норми поведінки в природі, бажання робити добрі справи для збереження природи.

На уроці використані такі методи роботи: інтерактивні вправи «Мікрофон», яка сприяє швидкому виявленню рівня засвоєння матеріалу на попередньому уроці, "Коло добрих думок", створення асоціативного куща , метод "Прес",робота в групах сприяє формуванню у учнів вчити інших за принципом «знаєш – поділися з товаришем», вибирати головне, спів ставляти. Самостійна роботи з тестами дає можливість кожному виявити свій рівень знань, уміння систематизувати свої знання.

Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку зприродознавства та образотворчого мистецтва

 

Тема: Добра справа для природи

Мета: узагальнити, систематизувати, розширити знання учнів про використання людиною природних багатств Землі, причини забруднення природи, шляхи збереження природи на нашій планеті.

Розвивати мовлення, естетичне  мислення, пам'ять учнів, їх пізнавальний інтерес, самостійність, творчу активність, продумане естетичне ставлення до об’єктів природи.

Виховувати патріотичні, естетичні, екологічні почуття краси та гармонії, позитивні моральні якості та норми поведінки в природі.

Обладнання:  таблиці,  ілюстрації  із  зображенням рос- лин  і  тварин,  малюнки   рослин  і  тварин,  занесених у Червону  книгу України, конверти з творчим завданням, плакат - кросворд.

Тип уроку: інтегрований

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Привітання гостей

Добрий день, шановні гості!

Раді вас вітати!

Всім бажаємо здоров’я.

Й щастя повну хату!

Учитель. Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли у домі гості – це свято. То ж давайте наш урок проведемо святково і подаруємо нашим гостям таке відчуття.

- Діти, давайте всі станемо в коло познайомимося і скажемо чи щасливі ми.

- Я  Світлана Михайлівна, я щаслива тому що я працюю з такими розумними і гарними дітьми, як ви. (Діти продовжують)

Поділ класу на групи

 

ІІ  Актуалізація опорних знань учнів

Сьогодні у нас незвичний урок. Уроки бувають різні: веселі і сумні, цікаві та пізнавальні. А я хочу подарувати вам урок милосердя і справедливості.

 

А  про  що  ми будемо  говорити  на  уроці дізнаємося, коли відгадаємо ключове слово ось цього кросворду.

1. Сидить баба серед літа в 100 сорочок одіта.

                                                                  (Капуста)

 

2. Біла латка, чорна латка по дереву скаче.

                                                                  (Сорока)

 

3. У вінку  зеленолистім, у  червоному намисті, видивля-ється у воду на свою чарівну вроду.

                                                                 ( Калина)

 

4. По дворах стрибає, крихти збирає,

    Ростом він маленький, сірий, чепурненький.

    Справжній молодець. Хто він?

                                                                  (Горобець)

 

5. Що воно за дивна птиця?

    Світла денного боїться...

Дзьоб крючком, великі очі

І не спиться їй щоночі.

 

(Сова)

 

6. Влітку наїдається, а взимку відсипається.

 

(Ведмідь)

 

7. Хто це сплів акуратні сіті

На густих, зелених вітах?

Кажуть, майстер той без рук -

Звичайнісінький ...

(Павук)

Ключове слово кросворду ПРИРОДА.

 

IIІ.         Оголошення теми та очікуваних результатів

-          Так, сьогодні ми помандруємо у чарівний світ природи.

Ідіть, мої любі, під ноги дивіться,

Квітам і травам ніжно всміхніться,

Несіть же їм ласку в кожній долонці

Разом з промінцями весняного сонця….

Хай ваша мандрівка чарівною стане.

Про неї розкажете татові й мамі.

-          А що таке природа?

Створення асоціативного куща

 Природа   -повітря  

Вода       рослини      люди    грунт

Слова вчителя супроводжуються легенькою музикою

-                     Природа ...  Це слово сповнене  глибокого,  хвилюючого  змісту.  Перед  кожним  із  нас  постає  неосяжний різно- манітний  світ тварин і рослин,  чарівні  краєвиди,  чисті озера, дрімучі ліси та  високі гори.  Зачаровує  солов’їна  пісня,  вабить  голубінь  ріки, зворушує шепіт пшениці.  Природа  не  шкодує  нічого для людей, даючи їм свої щедрі дари.  А  чи  завжди  ми  з  вами шкодуємо природу?

 Відео-звертання від природи. (телефонує скайп, на екрані з’являється природа )

Природа.

Жила спокійно я у своїм царстві,

Усе навколо так цвіло, манило.

Раділа сонцю, щебетанню птахів,

І кожен день давав все нові сили.

Була веселою я у житті своєму,

І з кожним днем добрішою ставала

Я щедро дарувала всім дарунки,

Всю свою душу людям віддавала.

Та десь щось загуло, загуркотіло,

І хтось порушив мирне існування

Заметушились птахи, звірі, квіти:

Чи доживемо ми ще до світання?

Живуть вони, але життя згасає

Благаю люди, нас ви захистіть.

Бо ми всі гинем, чуєте, ми гинем!

Чому? За що? Хоч ви мені скажіть?

-                     Всі ми діти природи, та не всі однаково добре ставимося до неї Тому природа просить у нас допомоги. Не вперше за час навчання ми говорим про природу, про те, як потрібно її охороняти. І сьогодні ми будемо продовжувати вчитися оберігати природу і її багатства.

Розповідь учителя.

На всіх стадіях свого розвитку людина була тісно пов’язана з навколишнім середовищем. Але з тих пір, як з’явилося багато машин і механізмів, небезпечне втручання людини в природу різко посилилося. Це може спричинити глобальну катастрофу.

На орних землях усе частіше будуються міста й заводи. В атмосфері над містами з’явилися оксиди вуглецю, азоту та інші шкідливі речовини.

Відбувається забруднення стічними водами з промислових і комунальних підприємств великих і малих річок, озер, прибережних морських вод.

Є на землі українській криниці. стежки до яких поросли бур’янами, замулюються в них віконця – джерельця. ніхто не бере з них воду. Обходить їх стороною і людина. і тварина. Чому ж так? Бо вода з тих криниць несе хвороби і смерть.

Є така земля. яка, земля, яка отримала сумну й тривожну назву – Чорнобильська зона. 26 квітня 1986 р. сталося лихо аварія на Чорнобильській атомній станції. Радіація омертвила землю, ліс, воду. Люди змушені були залишити свої домівки й усе, що в них було. і переїхати жити в інші місця.

Природа. як поранений птах. кричить, прохає людей допомогти їй.

Пам’ятайте, що кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожен спійманий метелик, розорений мурашник, забруднене джерельце – це болюча рана, яку ви завдаєте природі.

 

ІV. Усвідомлення змісту

Розповідь вчителя   Майбутнє Землі у небезпеці! Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи, виникла проблема чистої води, йдуть кислотні дощі, люди хворіють на рак. І тому ми повинні бити на спалах, щоб врятувати нашу Землю.

З того часу, як люди Природу на Землі почали зневажати,

Змушений Бог був на Землю ангела послати.

Йому ім’я «еколог» вирішив він надати,

Вас просимо це запам’ятати.

Що ж таке екологія?

Екологія – наука, що вивчає життя різних організмів у їх природному середовищі існування, або навколишньому середовищІ. Навколишнє середовище – це все живе і неживе навколо нас

Екологи – це ті фахівці, які намагаються пояснити, чому висихають річки, гине риба або літом випадає сніг. Вони вивчають стан води, землі, повітря, вплив промислових відходів на рослини, тварин і людину. Якщо зміст шкідливих речовин вище критичного рівня, виявляють причини, складають прогноз розвитку ситуації. Вони з'ясовують причини природних катаклізмів і розробляють шляхи найменшої дії людей на природу. Екологи вивчають питання охорони природи

- Вчені стверджують, що над нашою планетою зависла екологічна катастроф

 ( В перекладі з грецької мови ЕКОЛОГІЯ – будинок, або наука про житло.)

Катастрофа – кінець, руйнування, загибель.

Виходить що в нашому будинку щось руйнується, значить наша Земля в небезпеці.

Отож ми сьогодні з вами разом і поведемо розмову про те, як зупинити небезпеку.

Тема уроку:      « Збережемо природу Землі разом»

2. Слово екологів.

 А зараз ми надаємо слово екологам нашого класу, які провели велику дослідницьку роботу та підготували свої виступи. «Мікрофон»

Еколог 1 .   Усе менше залишилось на Землі місць, де б не ступала нога людини. і все більше природа потерпає від її діяльності.

Вода – багатство Землі. Вона займає дві третини земної поверхні. Саме завдяки нашу планету називають блакитною. Води на землі багато, якщо брати до уваги всю воду, і мало, - якщо говорити про прісну воду.

Без води засихають рослини, гинуть тварини, а людина без води може прожити не більше 5 днів.

Вода, як хліб, є даром Божим. У народі кажуть «Був би хліб та вода, то і голоду не буде». А джерельна вода з давніх давен вважається цілющою.

Та на жаль людина своїми діями привела до того, що питної води стає все менше і менше. Ми забруднили озера, річки, моря …

На території України вже майже не залишилось жодної річки з чистою водою, а в деяких річках і озерах небезпечно навіть помити руки.

Багато річок зовсім зникли…

Еколог 2 . Вирубування лісів ще одна помилка людей, адже ліс це зелені легені планети. Нам необхідно захищати його.

Сьогодні ліси вирубують для того, щоб добути деревину і розчистити простір для доріг. сільського господарства. будівництва. Разом з тим, ставиться у небезпеку існування тварин, адже вони втрачають житло та їжу.

Еколог 3 1 Відходи промислових підприємств отруюють повітря і воду. Це називається забрудненням навколишнього середовища.

Хімічні речовини, що використовуються при обробці полів  завдають  шкоди диким тваринам і рослинам. Велика кількість автомобілів забруднює повітря і грунт вихлопними газами, що  призводить до захворювання як рослин, так і людей.

Еколог 4 Екологічних проблем у на шому краї дуже багато. І в цьому винна людина. Обабіч доріг, на береги річок, ставків, озер люди вивозять сміття, а в воду викидають різний непотріб. В лісах на полянах після відпочинку люди не прибирають за собою. Так забруднюється грунт.

Еколог 5  З кожним роком на Землі залишається все менше недоторканих шматочків природи, де можна побачити ліс, степ, пустелі, такими. якими створила їх  природа.

Щоб зберегти типові або рідкісні ділянки природи, держава оголошує їх заповідниками.

Заповідники – це території, на яких заборонено будівництво , видобування корисних копалин, лісоповал, заготівля сіна, збирання лікарських рослин, полювання, рибальство.

Еколог 6 В Україні є 20 заповідників. З них найбільші – Асканія Нова, Чорноморський державний заповідник, Державний заповідник «Дунайські плавні», Український державний степовий заповідник, Луганський державний заповідник, Канівський державний заповідник.

В нашій області знаходиться заповідник “РОЗТОЧЧЯ”

Еколог 7 Сьогодні людина винищує багато рідкісних тварин і рослин

Щоб припинити винищення рослин і тварин, у 1948 році був створений Міжнародний союз охорони природи, який взяв під свою опіку рідкісні види рослин і тварин.

У 1966 році вперше була видана Міжнародна Червона книга. Відтоді в країнах світу почали складати свої національні Червоні книги.

1980р. була вперше надрукована Червона книга України, яка містила відомості про 86 видів рідкісних і зниклих тварин. Зараз в нашій країні більше 130 видів тварин занесено і рекомендується занести до Червоної книги. Рослини і тварини занесені до неї охороняються законом, їх не можна знищувати.

Еколог 8  Червону книгу назвали так тому, що червоний колір – це сигнал, який попереджує про небезпеку, що нависла над великим багатством природи.  . До цієї книги занесено 923 види рідкісних тварин і рослин. В ній є такі сторінки: чорні, червоні, оранжеві, зелені.

Чорний колір – це колір трауру, на них записані рослини і тварини, які вже зовсім зникли з лиця Землі.     А на зелених сторінках записані назви рослин і тварин, кількість яких збільшилася завдяки турботі людей.  Підсніжник, фіалка, конвалія, пролісок, ковила – це  рослини з Червоної книги, які ростуть у нашій місцевості.

. Руханка  « Погода».

Стати в коло, повернутись на право і йти, повторюючи рухи за тренером.

« На небі світить і гріє сонечко ( гладити по плечах того, хто йде по переду), дме легкий вітерець ( провести пальцями по спині ). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик ( стукати пальцями), здійнявся вітер ( терти спину), Почалася злива ( енергійно стукати пальцями по спині), град ( кулаками).

Але що це? Буря вщухає ( повторити усі слова і рухи у зворотному порядку).

Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець. На небі знову сонечко»

V. Рефлексія

1.                  Робота в парах.

Ось конверт туди заглянемо

і завдання відгадаємо

Перша пара отримує тестові завдання

1) На землі багато води, але її треба економити. Чому?

а) в природі мало прісної води;

б) вода випаровується;

в) озера і річки замулюються.

 

2) Існує вислів, що вода дорожча за золото. Чому?

     а) води в природі більше, ніж золота?

     б) воду можна купити за золото?

     в) без води нема життя.

 

3) Під час прогулянки ти натрапив на за намулене  джерело. Що ти зробив?

     а) напився води і пішов;

     б) розчистив від мулу і обклав камінням;

     в) засипав джерело водою

 

4) Ліс – називають природним багатством. Чому?

     а) у лісі живуть дикі звірі;

     б) у лісі чути спів птахів;

     в) ліс очищає повітря.

 

  Друга пара отримує завдання: «Дай правильну відповідь», а саме – так чи ні

- З лісу діти виносять букетик конвалій;

- Діти садять квіти біля школи;

- Татко з сином миють машину на березі річки;

- Обгортки від цукерок дівчинка кинула у кущі

- Після відпочинку у лісі діти загасили багаття і зібрали сміття

- Андрійко  спіймав метелика і приніс його додому.

 

Третій парі слід визначити: «Судження істинні чи хибні»

1). Червона книга – турбота про майбутнє.

2) Пластикові пляшки швидко перегнивають.

3) Бите скло може заподіяти школу тваринам.

4) Без деяких видів рослин і тварин Земля не збідніє.

5) Тварини можуть самі про себе подбати.

6) Природа може обійтися без нашої допомоги.

Третя пара. З окремих слів скласти речення:

1) красою, нас, захоплює, Природа, своєю.

2) природу, Хто, той, шкодить, сам, не жаліє, собі.

3)      другом, природі, я, вірним, Буду.

 

Четверта пара. З’єднати початок та продовження речень.

Охороняти природу  / то буде вона тобі на службі.

Природа одному мати / значить охороняти Батьківщину.

З природою живи у дружбі / а іншому мачуха.

 

П’ята пара

Доповнити речення словами з довідки.

Дим фабрик, заводів, шахт забруднює  _____________.

Стічні води отруюють ______________.  Через  те,  що стає  менше  лісів,  через  забруднення  повітря,   води, ґрунту зникають _______________ і ________________.

Це  може  призвести  до  їх   _________________.  Тому природа потребує _________________

Слова для довідок: рослини, тварини, охорони, вимирання, повітря, ґрунти.

 

3 . Робота в групах Метод “Коло ідей”

Правила роботи  в групах:

1)         У команді немає лідера.

Усі члени команди рівні.

2)         Команди не змагаються

3)         Усі члени команди повинні отримувати задоволення від спілкування і від того, що разом  виконують проектну роботу.

4)         Кожен повинен отримувати задоволення від почуття впевненості в собі.

5)         Відповідальність за кінцевий результат несуть усі члени команди.

 

Завдання. Створити програму збереження природи в Україні.

1 група – створює програму з позицій президента.

2 група – з позиції сільського голови.

3 група – з позицій лісника

 

V . Практична робота учнів з образотворчого мистецтва

1 . Слово вчителя

-                      Прекрасна квітка там -  де вона росте. Прекрасний метелик – на квітці., комашка – в траві, пташка – в небі., риба – в воді. І ми сьогодні будемо милуватися природою, не завдаючи їй шкоди.

-                      В цій скрині – невеличкі гіпсові скульптури. Всі одного кольору не дуже цікаві. Але від нашої доброзичливої атмосфери, за допомогою фарб і ваших умілих ручок вони оживуть, стануть барвистими, будуть милувати наше око.

-                      2 . Розмальовування фарбами гіпсових скульптур.

-                      3  Підведення підсумків.

-                      4  Створення виставки.

 

VI . Домашнє завдання

Скласти розповідь “Якою я хочу бачити нашу планету в майбутньому.

 

VІI Підсумок уроку.

1 .Метод “Пресу”

Закінчити речення  “Я вважаю…”, “Отже, тому…”

2. На листочках написати заходи з охорони природи.

3. –А зараз перегляньте колаж із фотографій. Чи хотіли би ви бути схожими на героів колажу?

(Колаж створений із фотографій з життя класу.

А тепер давайте встанемо і створимо коло добрих думок. Я почну першою:” Я хочу жити в чистому довкіллі і тому не буду забруднювати його….(учні по черзі висловлюють свої думки).

Бажаю вам чистого довкілля і міцного здоров’я. Дякую за гарну роботу на уроці.

docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку