Тема: Віночок для Наталочки.
Мета: ознайомити дітей з українським віночком ;продовжувати знайомити з українськими народними іграми; закріплювати навички розрізнення кольорів та поняття один та багато; вчити відповідати на запитання вихователя; поповнювати словник дітей словами: вінок,стрічки. Викликати радість від гри бажання дружно гратися разом з дітьми; розвивати спостережливість, мислення, мовлення дітей. Виховувати цікавість до народних традицій.
Попередня робота: ознайомлення дітей з поняттям один та багато; основними кольорами ;народними хороводними іграми; українським національним одягом.
Матеріал: атрибути української світлиці,віночок, лялька Наталочка, готові форми віночків .
Хід заняття.
Психогімнастика.
Я всміхаюсь сонечку:»Здрастуй ,золоте!»
Посміхаюся травичці,хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику ,лийся мов з відра.
Друзям посміхаюся – зичу їм добра.
- Діти, сьогодні вранці нам принесли листа, а в ньому запрошення, дівчинка Наталочка запрошує нас в гості. Підемо в гості?
Коли йдуть перший раз до хати,беруть хліб. Ось і ми з вами візьмемо хліб.
А ось і хата де живе Наталочка. Вона вийшла нас зустріти. Давайте з нею привітаємося.
- Малята, погляньте , як гарно Наталочка одягнена.
- Ліза, як називається сорочка в яку одягнена Наталочка?
- Вірно, вишиванка.
- А це що?
- Вірно, спідничка.
- А що по верх спіднички?
- Правильно,фартушок.
- Сорочка , спідничка, фартушок як можна назвати одним словом?
- Так одяг. А який це одяг?
- Вірно, український, його носять українки.
- Діти, а хто знає ,що в Наталочки на голові?
- Так,це віночок. Вінок – це атрибут українського костюма,але його дівчата не носили кожного дня , а одягали лише в свята.
- Подивіться, з чого ж зроблений вінок?
- Вірно з дуже гарних квітів.
- А скільки квітів у віночку: одна чи багато? ( Відповіді дітей).
- Хоч віночок і так красивий, але його ще прикрашали стрічками.
- Скільки стрічок у віночку?
- Вірно, багато.
- Діана , покажи нам жовту стрічку. Жовта стрічка – це колір сонечка.
- Лєра, покажи нам синю стрічку. Синя стрічка – це колір неба і води.
- Матвій, покажи нам червону стрічечку. Червона стрічка – це колір тепла.
- Саша, покажи нам зелену стрічечку. Зелена стрічка – це колір травички.
- На свята дівчата розважалися: танцювали,співали, водили хороводи. Давайте і ми з вами пограємося у народну гру «Віночок».(Діти стають в коло, проводиться гра ).
Я віночок сплету, я віночок сплету.
А кому я цей віночок
На голівоньку вдягну?
(Тетянці, Оксанці…)
- Ну що, діти, сподобалось вам гратись з віночком? Наталочці теж сподобалось як ви відповідали на запитання, гралися в гру, але їй сумно, що в неї віночок є а в наших дівчаток немає. Тому вона підготувала ось такі віночки, а вам потрібно намалювати стрічечки ( або наклеїти).(Вихователь показує , діти сідають за столи виконують завдання).
- Дівчатка заберуть свої віночки собі, а хлопчики подарують сестричці чи подружці.
- Діти, вам сподобалось у гостях у Наталочки?
- А Наталочка, як чемна господиня хоче пригостити вас печивом(роздає печиво).
- Давайте подякуємо Наталочці і скажемо їй до побачення,бо нам час повертатися до дитячого садочка.