Конспект інтегрованого заняття "Я-хлопчик, я - дівчинка" для дітей середнього дошкільного віку складений у формі цікавої розповіді, де малятам потрібно виручати хлопчиків і дівчаток, виконуючи різноманітні завдання. В конспекті використано багато дидактичних ігор, посібників.
«Я – хлопчик, я – дівчинка»
(середній дошкільний вік)
Вихователь: Басс Аліна Анатоліївна
ДНЗ «Зірочка» м. Волочиськ
Хмельницької області
Мета: розвивати пізнавальну сферу дітей (логічне мислення, пам’ять, увагу,уяву), спостережливість, допитливість, зв’язну мову; дрібну моторику рук.
Виховувати бажання прийти на допомогу, доброзичливість, повагу хлопчиків до дівчаток, симпатію один до одного; прагнення робити гарні вчинки. Вміння товаришувати, діяти разом.
Розширювати знання дітей про самого себе (особливості тіло будови), називати частини тіла.
Збагачувати уявлення про те, що люди бувають чоловічої та жіночої статі (хлопчики і дівчатка). Сприяти певним проявам статевого усвідомлення на підставі таких ознак як одяг, зачіска, ім’я.
Формувати у дітей моральну діяльність (співчувати, спів радіти, відчувати задоволення від можливості зробити комусь приємне).
Навчати дітей виділяти загальні ознаки людей; знаходити подібність і відмінність. Розрізняти та називати геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник), вміти складати з них зображення дівчинки та хлопчика. Продовжувати вчити дітей описувати товаришів за зовнішнім виглядом за зразком, поданим вихователем.
Матеріал: геометричні фігури для викладання хлопчиків і дівчаток (на кожну дитину), картинки з наклеєними їстівними та неїстівними предметами, плакат із зображенням одягу для хлопчиків і дівчаток, картинки на запам’ятовування, мобільний телефон, фотографії дітей, дерево із кружечками для вклеювання фотографій, клей, пензлі, серветки, підставки, дощечки, чарівна скринька з предметами, які підходять для хлопчиків і дівчаток, гостинці, чарівне яблучко, картинки на гру «Він, вона», аркуш білого паперу, лист, хмарка з веселим і сумним сонечком.
Хід заняття
Діти стоять вільно на килимку.
- Діти, подивіться на мене, а тепер подаруйте мені та один одному усмішку.
Малята, ви всі такі красиві, так гарно одягнені. Але зі мною щось сталося… Я забула як вас звати, тому швидко хочу з вами познайомитись. Ставайте у коло, пограємося гру «Знайомство». Будемо передавати м’яч один одному, називати своє ім’я і хто ви, хлопчик чи дівчинка. Я почну з себе. Мене звати Аліна Анатоліївна, я – жінка. Діти по черзі називають. Бачите, кожна дитина має ім’я. Кожна людина має право на ім’я. Ось и і познайомилися. У нас в групі є хлопчики і дівчатка. А тепер всі хлопчики стануть навколо синього обруча, а дівчатка – червоного.
Діти всі разом читають вірш.
Стук у двері. Приносять лист.
Але та гора, діти, може розвалитися, і хлопчики і дівчатка знову будуть друзями і будуть всі разом. Але для цього їм потрібна ваша допомога».
Ми з вами повинні стати рятівниками і виконати складні завдання. З кожним виконаним завданням гора буде рушитись, поки зовсім не розвалиться.
Перше завдання. Гра «Хто для кого?».
– А скажіть мені, малята , ми – люди, до якої природи відносимося? А як довести, що ми відносимося до живої природи? А що людям потрібно для життя? (Повітря, вода, тепло. світло, земля), ще людям потрібне житло, їжа. Ось погляньте на картинку, добре роздивіться і назвіть те, що можна їсти.
дівчаток. Самостійна робота дітей. Запитую , з яких геометричних фігур викладали? Якого кольору плаття у дівчаток, а штанці у хлопчика?
Викликаю дівчинку і хлопчика ( діти називають в чому одягнені, яке волосся і т.д.)
А тепер відпочинемо. Діти виконують фізкультхвилинку.
Діти сідають за парти.
Наступне завдання на запам’ятовування. Показую картинки хлопчикам, а потім дівчаткам.
Наступне завдання – знайти схожі з за звучанням слова.
Нове завдання – назвати імена хлопчиків і дівчаток, які не зустрічаються в нашій групі.
Діти виконують завдання.
Проводиться гра «Відгадай за описом». (Першу дитину описує вихователь, далі 3 дитини описують товаришів).
- Діти, а щоб нам ніякий злий чарівник не причинив зла, ми зробимо наше групове деревце ( з одного боку наклеюють фото дівчатка, а з другого – хлопчики). Це деревце буде нашим оберегом і захищатиме нас від усього злого. А щоб наше заняття закінчилось весело, ми заспіваємо пісеньку.
- Малята, ви всі були уважні, старанні, гарно працювали. Я дякую вам за працю.