7 липня о 18:00Вебінар: Навчаємо граючись: цікавинки з використання ігор на уроках природничого циклу

Конспект інтегрованого заняття "Я - хлопчик, я - дівчинка" середній дошкільний вік

Про матеріал

Конспект інтегрованого заняття "Я-хлопчик, я - дівчинка" для дітей середнього дошкільного віку складений у формі цікавої розповіді, де малятам потрібно виручати хлопчиків і дівчаток, виконуючи різноманітні завдання. В конспекті використано багато дидактичних ігор, посібників.

Перегляд файлу
Конспект інтегрованого заняття

«Я – хлопчик, я – дівчинка»

(середній дошкільний вік)

Вихователь: Басс Аліна Анатоліївна

                                                                   ДНЗ «Зірочка» м. Волочиськ

                                      Хмельницької області

 

Мета: розвивати пізнавальну сферу дітей (логічне мислення, пам’ять, увагу,уяву), спостережливість, допитливість, зв’язну мову; дрібну моторику рук.

     Виховувати бажання прийти на допомогу, доброзичливість, повагу хлопчиків до дівчаток, симпатію один до одного; прагнення робити гарні вчинки. Вміння товаришувати, діяти разом.

    Розширювати знання дітей про самого себе (особливості тіло будови), називати частини тіла.

    Збагачувати уявлення про те, що люди бувають чоловічої та жіночої статі (хлопчики і дівчатка). Сприяти певним проявам статевого усвідомлення на підставі таких ознак як одяг, зачіска, ім’я.

    Формувати у дітей моральну діяльність (співчувати, спів радіти, відчувати задоволення від можливості зробити комусь приємне).

    Навчати дітей виділяти загальні ознаки людей; знаходити подібність і відмінність. Розрізняти та називати геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник), вміти складати з них зображення дівчинки та хлопчика. Продовжувати вчити дітей описувати товаришів за зовнішнім виглядом за зразком, поданим вихователем.

Матеріал: геометричні фігури для викладання хлопчиків і дівчаток (на кожну дитину), картинки з наклеєними їстівними  та неїстівними предметами, плакат із зображенням одягу для хлопчиків і дівчаток, картинки на запам’ятовування, мобільний телефон, фотографії дітей, дерево із кружечками для вклеювання фотографій, клей, пензлі, серветки, підставки, дощечки, чарівна скринька з предметами, які підходять для хлопчиків і дівчаток, гостинці, чарівне яблучко, картинки на гру «Він, вона», аркуш білого паперу, лист, хмарка з веселим і сумним сонечком. 

 

Хід заняття

 

Діти стоять вільно на килимку.

- Діти, подивіться на мене, а тепер подаруйте мені та один одному усмішку.

Малята, ви всі такі красиві, так гарно одягнені. Але зі мною щось сталося… Я забула як вас звати, тому швидко хочу з вами познайомитись. Ставайте у коло, пограємося гру «Знайомство». Будемо передавати м’яч один одному, називати своє ім’я і хто ви, хлопчик чи дівчинка. Я почну з себе. Мене звати Аліна Анатоліївна, я – жінка. Діти по черзі називають. Бачите, кожна дитина має ім’я. Кожна людина має право на ім’я. Ось и і познайомилися. У нас в групі є хлопчики і дівчатка. А тепер всі хлопчики стануть навколо синього обруча, а дівчатка – червоного.

  • Діти, а ось ви, я, наші гості, хто ми всі? Як сказати одним словом? (Люди). А які бувають люди?. Так, маленькі (діти), дорослі, молоді і старі. І незалежно від віку у всіх однакова будова тіла. У кожної людини є голова, тулуб, руки і ноги і ми всі разом розкажемо віршик, який називається «Будова тіла».

Діти всі разом читають вірш.

  • А тепер пограємо гру «Порахуємо».
  • Діти, подумайте і скажіть, що у нас одне? Чого у нас по два? Чого у нас по п’ять? А чого у нас багато?
  • Молодці, ви були дуже активними.

    Стук у двері. Приносять лист.

  • Діти, що це за лист? В ньому написана сумна історія. Давайте присядемо на килимок, я вам її прочитаю: «Жили-були в країні Веселунчиків хлопчики і дівчатка. Всі вони ходили в одну групу дитячого садка. Були дуже добрими, чемними, дружними. Разом гралися, ділилися іграшками, хлопчики поважали дівчаток, допомагали їм і ніколи не сварилися. Але пролітав над тією країною чарівник. Він був дуже злий, тому що у нього ніколи не було друзів. Побачив він цих дружних і веселих малят і задумав щось недобре. І так начаклував, що ці дівчатка і хлопчики одразу змінилися: почали битись, сваритись, видирати іграшки і виросла між ними висока-висока гора. Так з’явилось дві країни – країна Хлопчиків і країна Дівчаток. Їм було дуже важко. Дівчаткам ніхто не допомагав носити важке, а про хлопчиків ніхто не турбувався, ніхто нічому доброму їх не вчив. Так вони живуть довго-довго.

Але та гора, діти, може розвалитися, і хлопчики і дівчатка знову будуть друзями і будуть всі разом. Але для цього їм потрібна ваша допомога».

    Ми з вами повинні стати рятівниками і виконати складні завдання. З кожним виконаним завданням гора буде рушитись, поки зовсім не розвалиться.

  • Допоможемо, малята, цим хлопчикам і дівчатам? Станемо, закриємо очі і скажемо: «Покрутись, повернись, в рятівника перетворись!» Вже ми з вами рятівники, Сідаємо за парти і починаємо працювати.

   Перше завдання. Гра «Хто для кого?».

  – А скажіть мені, малята , ми – люди, до якої природи відносимося? А як довести, що ми відносимося до живої природи? А що людям потрібно для життя? (Повітря, вода, тепло. світло, земля), ще людям потрібне житло, їжа. Ось погляньте на картинку, добре роздивіться і назвіть те, що можна їсти.

  • У вас на партах є геометричні фігури. Викладіть з них хлопчиків і

дівчаток. Самостійна робота дітей. Запитую , з яких геометричних фігур викладали? Якого кольору плаття у дівчаток, а штанці у хлопчика?

  • Вже посипались перші камінчики з нашої гори.
  • А скажіть, чим відрізняються хлопчики від дівчаток? (відповіді дітей).

Викликаю дівчинку і хлопчика ( діти називають в чому одягнені, яке волосся і т.д.)

  • Хлопчики які повинні бути? (сильні, сміливі, мужні, ввічливі, поважати дівчаток, поступатися їм місцем, пропускати їх першими, захищати). А дівчатка? (відповіді дітей)
  • Діти, ось мене є сонечко, яке воно? (сумне), а ось це? (веселе). Коли вам сумно? А коли весело? Я буду говорити речення, а ви будете робити своє личко сумним або веселим.
  1. Мама захворіла.
  2. Я їду до бабусі в гості.
  3. Братик набив сестричку.
  4. Тато купив нову іграшку.
  5. Дідусь привіз багато гостинців.
  6. Братик допоміг сестричці нести важку сумку.
  • Молодці, ще посипалось каміння з нашої гори.

А тепер відпочинемо. Діти виконують фізкультхвилинку.

  •  Діти, наша фізкультхвилинка закінчилась гарними словами : «Друзям всім я посміхнусь і ні з ким не посварюсь.» Я хочу, щоб ви завжди усміхалися і були дружними.

Діти сідають за парти.

  • На нас чекає ще багато завдань. Хлопчики, коли ви виростете, ким хочете стати? А дівчатка? А тепер скажіть, яку роботу повинні вміти виконувати хлопчики , а дівчатка? Ось у мене є картинка (показую). Що на ній зображено? Який одяг підходить для хлопчиків, а який для дівчаток? (Відповіді дітей). А який одяг підходить тільки хлопчикам, який дівчаткам?
  • Вже, діти, розвалилася половина гори.

Наступне завдання на запам’ятовування. Показую картинки хлопчикам, а потім дівчаткам.

Наступне завдання – знайти схожі з за звучанням слова.

  • Ось у мене є чарівна скринька. Тут лежать різні предмети. Я буду їх показувати. А ви скажете, для кого це підходить. Вже майже розвалилася наша гора.

 Нове завдання – назвати імена хлопчиків і дівчаток, які не зустрічаються в нашій групі.

  • А тепер скажіть, як ще можна сказати на дівчинку? (Вона). А на хлопчика? (Він). Ось на килимку я розкладаю картинки, ви підходите, уважно дивитесь. Хлопчики беруть картинку, назву якої можна замінити словом він, а дівчатка – словом вона.

Діти виконують завдання.

Проводиться гра «Відгадай за описом». (Першу дитину описує вихователь, далі 3 дитини описують товаришів).

  • Ось ми виконали всі завдання. Нам час повертатися у садок. Закрийте очі і скажіть: «Покрутись. Повернись, у садочку опинись». Сідаємо.
  • Діти, а як же нам переконатися, що розвалилася гора, як дізнатися, чи об’єдналися хлопчики і дівчатка? (Звучить сигнал мобільного телефону). Це на мій телефон прийшло смс - повідомлення. Зачитую: «Дорогі хлопчики і дівчатка д/с «Зірочка»»!  Велике вам спасибі за допомогу. Гора між нами щезла і ми знову разом. Дякуємо вам за допомогу і посилаємо гостинці.

- Діти, а щоб нам ніякий злий чарівник не причинив зла, ми зробимо наше групове деревце ( з одного боку наклеюють фото дівчатка, а з другого – хлопчики). Це деревце буде нашим оберегом і захищатиме нас від усього злого. А щоб наше заняття закінчилось весело, ми заспіваємо пісеньку.

- Малята, ви всі були уважні, старанні, гарно працювали. Я дякую вам за працю.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Комар Наталка
    Досить хорший конспект
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
1945
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку