Мета: навчити орієнтуватися в просторі та часі ; розвивати уміння роботи з множинами (способом накладання) ; використанні геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник); закріплювати вміння лічити в межах 4; виховувати позитивне ставлення та інтерес до математики.
Матеріал: магнітна дошка, кольорові квадрати на магнітах, фланелеграф, круг, квадрат з тканини, дві доріжки (довга і коротка), палочки, іграшковий ведмедик.
Хідзаняття
Вихователь:
– Діти, до нас сьогодні завітали герої з двох казок . Як видумаєте вони з яких казок? ( “Колобок”, “Теремок”).
Вихователь:
– Подивіться уважно на них, їх по одному, допоможіть повернути цих персонажів до своїх казок. В синє коло, героїв з казки “Колобок”, а у червоне героїв казки “Теремок”, а якщо вони зустрічаються в обох казках, то цих героїв потрібно розмістити посередині двох кіл (діти по черзі підходять до магнітної дошки , беруть на вибір квадрат відповідного кольору стосовно казкового героя).
Вихователь :- Хто назве усіх героїв казки “Колобок”, “Теремок”?
– А які герої в цих казках однакові, спільні?
– Тепер поміркуйте, чи зустрів би Колобок в лісі медузу,
дельфіна? Жирафа, слона? Корову? Чому?
( відповіді дітей)
– Діти, давайте пригостимо наших казкових героїв пиріжками і
чаєм.
Покладемо пиріжок на середину столу (на фланелеграф). Поставимо тарілочки по краях столу. Якої форми тарілочки ?Кольору ?Тепер чашечки поставимо – вгорі, внизу, ліворуч, праворуч, якої вони форми, кольору? Доки наші герої пригощаються, давайте пограємо.
Фізкультхвилинка “Частини доби”.
Сонце прокидається, ранок починається.
А удень малята, як веселі зайченята,
Вайлуваті ведмежата,
Безтурботні жабенята,
Хитруваті лисенята.
Вечір наступає, сонечко сідає.
Ніч підкралася, малята.
Все, додому, треба спати.
Бачу, добре відпочили,
На стільці тихенько сіли.
( авторська)
Вихователь:
– Бачу, вже пиріг покуштували наші герої ,тепер складіть , діти, всі тарілочки в один рядок знизу, порахуйте, скільки їх всього? (4).Тепер на кожну тарілку поставте чашку. Що про них можна сказати? (їх порівну). Давайте перевіримо, так, чашок стільки скільки і тарілок.
– Тепер приберіть одну чашку. Чого стало більше, на скільки? А чого менше, на скільки? (на 1). Зробіть так, щоб тарілок і чашок було порівну (варіанти).
– Ви бажаєте потрапити ще до іншої казки? Як вона називається? “Три ведмеді”. Хто найбільший, менший, найменший? Як їх звати?
– А щоб швидше туди потрапити, по якій доріжці підемо, по довгій чи по короткій? (давайте перевіримо).
Гра “Хто перший прийде до ведмедика Михасика?”
Вихователь:
-Діти, Михасик просить вас трохи погратись з ним. Візьміть в ліву руку одну паличку, а в праву дві палички і покажіть Михасику чи правильно ви виконали завдання.
Вихователь:
– А ще Михасик просить вас дати відповідь на його запитання:
– Скільки колобків спекла бабуся? (1)
– Скільки мишенят у казці “Колосок”? (2)
– Скільки ріпок посадив дід? (1)
– Скільки всього ведмедів у казці «Три ведмеді»? (3)
Вихователь:
– Михасик дякує вам, малята. З вами йому так цікаво і він хоче пригостити печивом, яке спекла його моя матуся .
( Діти дякують за пригощання ).
Конспект інтегрованого заняття
з логіко-математичного розвитку
для дітей молодшої групи
“Математичні сліди в народних казках”
Підготувала вихователь:
Гнилосир Олена Григорівна
Котельва 2020