Конспект корекційно-розвиткового заняття з соціально-побутового орієнтування 7 клас, тема: "Магазин".

Про матеріал

Конспект заняття з соціально-побутового орієнтування 7 клас, на тему "Магазин". Можна використовувати для вивчення нового та закріплення раніше вивченого матеріалу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Види магазинів та їх призначення

 соціально-побутове орієнтування

урок-екскурсія

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Формувати уміння користуватися послугами закладів торгівлі

Цілі: уточнювати і розширювати знання дитини про види магазинів (продуктові і промислові, спеціалізовані та універсальні), знайомити з атрибутами магазину: вивіскою-назвою, вітриною, умовним позначенням і режимом роботи магазину, з професіями людей, що працюють в магазині, обладнання магазину, дії покупця, розширювати словниковий запас по даній темі, розвивати комунікативні здібності, виховувати самостійність, вчити виконувати правила поведінки в магазині

Обладнання: список покупок.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

1. Налаштування на роботу:

Провести бесіду щодо правил поведінки в магазині.

  1. Підготовка до екскурсії:

Вибір магазину та маршруту поїздки

ІІ. Основна частина

  1. Актуалізація опорних вмінь та навичок учениці по темі заняття.
  •    Складання списку необхідних покупок (на основі попереднього заняття «Підготовка до свята»);
  •    Розрахунок необхідної суми грошей на закупку товарів.
  •    Підготовка до екскурсії,
  1.          Визначення рівня знань учениці по даній темі.

Бесіда з ученицею на тему:

  •              «Види магазинів» додаток № 1,
  •              «Правила поведінки в магазині» Додаток № 2,
  •              «Правила поведінки та користування транспортом» Додаток № 3.
  1. Екскурсія до магазину «Сільпо»
  • Знайомство з особливостями розташування магазину на мікрорайоні
  • Банкомат і його функції
  • Шафки для речей
  • Корзинки і візки. Їх функції.
  • Пошук необхідних відділів для здійснення покупок.
  • Знайомство з додатковими торговими відділами у супермаркеті, яких нема в звичайних магазинах (відділи самообслуговування, їх види)
  1. Здійснення покупок за списком.

- звернути увагу на:

- строк придатності,

- дата виробництва,

- фасування та вага продуктів,

 5. Розрахунок на касі.

- Визначення функцій каси та особливості роботи касира.

ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків екскурсії

 

 

 

 

Додаток №1

Види магазинів

 1.Поняття традиційного обслуговування через прилавок.

2. Метод продажу – самообслуговування.

3. Магазини типу "магазин -склад".

4.Торгівля товарами по каталогам.

 1. Торгова мережа є найбільш поширеною, включає в себе як великі сучасні, технічно обладнані магазини, так і ларьки, намети, торгові автомати.

 Існує багато видів магазинів , серед них:

 - Традиційне обслуговування через прилавок .

Торгівля через прилавок обслуговування включає виконання наступних операцій:

1) зустріч покупця і виявлення його намірів;

2) пропозиція і показ товарів;

3) допомога у виборі товарів і консультація;

4) пропозиція супутніх і нових товарів;

5)проведення технологічних операцій, пов’язаних з нарізкою, зважуванням, відмірюванням;

6) розрахункові операції;

7) упаковка і видача покупок.

2 Магазини самообслуговування, у яких покупець має вільний доступ до товарів. Самообслуговування належить до одного із зручних для покупців методів продажу товарів з відкритим доступом. Це система продажу без продавця. Самообслуговування дозволяє:

• прискорити операції з продажу товарів;

• збільшити пропускну спроможність магазинів;

• розширити обсяг реалізації товарів.

Цей метод передбачає вільний доступ покупців до викладених у торговому залі товарів, можливість самостійно оглядати і відбирати їх без допомоги продавця, що дозволяє раціональніше розподіляти функції між працівниками магазину.

Оплата за відібрані товари здійснюється у вузлах розрахунку, що обслуговуються контролерами-касирами. При самообслуговуванні змінюються:

• технологічне планування торгового залу та інших приміщень магазину;

• організація матеріальної відповідальності і товаропоста-чання;

• функції працівників магазину.

  Метод самообслуговування застосовується при продажу більшості продовольчих і непродовольчих товарів. Виняток становлять побутові електроприлади і машини, холодильники, килими і килимові вироби, сервізи і кришталь, велосипеди, мотоцикли, човни, мотори, телевізійна і радіоапаратура, ювелірні вироби, годинники, сувеніри та деякі інші товари, оскільки при їхньому виборі покупці, як правило, потребують допомоги продавців. Ці товари, а також товари, що вимагають нарізки, упаковки тощо продають у магазинах самообслуговування через прилавок індивідуального обслуговування.

Перший магазин самообслуговування був відкритий у 1915 р. у Мемфісі (США). Магазин називався »Сіlа», а сама система одержала назву »cash and carry »,

3.Магазини типу "магазин -склад" , в яких товар не викладається на вітрини , полки , що значно знижує витрати з навантаження, розвантаження, укладанні , тому продаж здійснюється за більш низькими цінами ;

 4. Магазини, що торгують по каталогах. Каталоги можуть бути видані потенційним покупцям , що відвідали даний магазин , або розіслані їм поштою . Покупець , вивчивши каталог , відібравши товар , спрямовує замовлення з указівкою своїх реквізитів у магазин поштою . При торгівлі за попередніми замовленнями оплата може бути різна: при отриманні товару , у формі передоплати або шляхом поштового переказу ; виконання замовлення часто супроводжується доставкою товару безпосередньо за адресою покупця

 - Продаж через торгові автомати. Торгові автомати зручні тим , що можуть працювати цілодобово , без торгового персоналу . Їх встановлюють усередині магазина або на вулицях , вокзалах , в кафе і т.д. . Через автомати продається широкий асортимент товарів, включаючи як товари імпульсної покупки, необхідні в найрізноманітніших ситуаціях (сигарети, прохолодні та гарячі напої, цукерки, газети), так і інші продукти (колготки, косметика, різні легкі продукти харчування, гарячі супи, музичні альбоми, фільми, футболки, страхові поліси). Максимальний розвиток торгові автомати одержали в Японії, де з їх допомогою розповсюджуються ювелірні вироби, заморожене м’ясо, живі квіти, спиртні напої. Торгові автомати можна знайти на будь-якій фабриці, в офісах, великих магазинах роздрібної торгівлі, на автозаправних станціях, у готелях та ресторанах.

З точки зору покупців такі автомати мають наступні переваги:

• працюють 24 години на добу;

• надають можливість повного самообслуговування і »чистий» товар, який практично ніхто до цього не тримав у руках.

 

Класифікація магазинів роздрібної торгівлі

 

Класифіка-ційна ознака

Тип магазина

Характеристика

Обсяг послуг

Самообслуго-вування

Універсами, супер- та мегамаркети, про­понують товари широкого асортименту, задовольняють потреби людей у продовольчих та непродовольчих товарах

Обмежене обслу­говування

Відносно невеликі магазини, пропону­ють товари повсякденного попиту

Повне обслугову­вання

Фешенебельні універмаги, спеціалізовані магазини елітних товарів

Асортимент пропонованих товарів

Спеціалізовані

Пропонують обмежену групу товарів зі значною глибиною асортименту: магазини одягу, спортивних товарів, будівельних матеріалів

Вузькоспеціалізовані

Магазини з обмеженим асортиментом однотипної продукції, наприклад чоловічого одягу, електроінструментів тощо

Універсальні, тор­говельні центри (комплекси)

Пропонують широкий асортимент різноманітних товарів, поєднують функції універсаму та магазину, який торгує зі знижками

Товарна 
спеціалізація

Продовольчих товарів

Обслуговують мешканців мікрорайону, в якому розташований магазин

Непродовольчих товарів

Як правило, невеликі магазини, пропонують широкий асортимент непродовольчих товарів

Змішані

Комбіновані магазини, які пропонують дуже широкий асортимент товарів

Рівень цін

Елітні товари з ви­сокими цінами

Магазини, які пропонують товари високої якості з повним набором послуг

Магазини звичай­них цін

Торгують стандартними товарами за нижчими цінами завдяки меншим націнкам та більшому товарообігу

Магазини, які тор­гують за заниженими цінами

Магазини уцінених товарів, пропонують широку номенклатуру товарів. Це вироби, що вийшли з моди, некондиційні або залежалі товари.

Роздрібна торгівля товарами типу «секонд хенд», тобто товарами, які були у вжитку та пропонуються для ного використання

Форма 
торгівлі

Магазини звичай­ного типу

Обслуговують покупців з прилавку

Магазини самообс­луговування

Вільний доступ покупців до товару, самостійний вибір товарів

Магазини торгівлі за зразками

У торговельній (демонстраційній) залі вис­тавлені зразки товарів у повному асор­тименті, після придбання покупець отримує товар, якій відповідає зразку

Торгівля за поперед­німи замовленнями

Товари описуються в каталогах, на підс­таві яких покупець здійснює попереднє замовлення й отримує товар, що відповідає опису

Дрібнооптові магазини

Відпускають товари дитячим закладам, лікувальним та іншим закритим закладам за безготівковим розрахунком

Фірмові магазини

Створюються товаровиробниками з ме­тою просування на ринок нових товарів, вивчення попиту, проведення маркетингових досліджень

 

Додаток № 2

Правила поведінки в магазині

  • Заходячи у магазин, подивися, чи є в ньому потрібні тобі товари.
  • Умій правильно запитати про наявність у продажі тих чи інших товарів.
  • Будь чемним з продавцем. Не забувай подякувати йому за прода­не тобі.
  • Стоячи у черзі, не втручайся у розмову старших. Не привертай до себе увагу пустими запитаннями.
  • Коли ж тебе про щось запитують, відповідай чітко і люб'язно.
  • У магазині не можна бігати, кричати.
  • Будь акуратним, не сміти, не кидай на підлогу папірці, намагайся не замастити когось купленими продуктами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 3

 

Правила поведінки в громадському транспорті

 

  1. Заходячи в міський транспорт, не розштовхуй усіх ліктями, пропускай жінок, людей похилого віку й дівчаток (якщо ти хлопчик) уперед, допоможи їм піднятися в салон.
  2. Не зупиняйся біля входу (якщо ти не виходиш на наступній зупинці), а пройди в середину салону.
  3. Вихована людина поступається місцем людям похилого віку, малятам, жінкам з важкими сумками.
  4. У громадському транспорті не струшують сніг або краплі дощу з одягу, не їдять, не входять з морозивом у руках і, звичайно не палять.
  5. У салоні не зачісуються, не чистять нігтів, не колупають у носі, зубах, вухах...
  6. Газету читають у складеному вигляді, не розгортаючи; не зазирають у книгу або газету сусіда. А очі подякують тобі, якщо ти взагалі відмовишся від звички читати під час руху.
  7. Не розглядай в упор пасажирів, не спирайся на них усім тілом.
  8. Входячи в транспорт, потрібно знімати рюкзаки й сумки-ранці, щоб не зачепити (іноді навіть забруднити) людей.
  9. Якщо тобі важко тримати торт або квіти, коли ти їдеш стоячи, можна чемно попросити того, хто сидить, потримати їх.
  10.                      Перебуваючи в салоні, не слід голосно сміятися й розмовляти, обговорювати свої проблеми, сперечатися привселюдно з друзями. Тим більше не дозволено ображати людей, які зробили вам зауваження.
  11.                      Батьки повинні стежити за тим, щоб діти не бруднили ногами одяг оточуючих і сидіння.
  12. Не займай місця для пасажирів багажем або пакетами, великогабаритні речі краще перевозити не в години пік. А громіздкі гострі предмети (наприклад, лижі) перевозять добре впакованими.
  13. Господарям тварин: кішок, птахів, дрібних гризунів — бажано перевозити своїх улюбленців у спеціальних клітках, собак — обов'язково в наморднику.
  14. До виходу слід готуватися заздалегідь (особливо якщо багато пасажирів). Запитуй у тих, хто стоїть попереду: «Ви виходите на наступній зупинці?» Не відтискуй мовчки людей, прокладаючи собі шлях, а, вибачаючись, попроси дозволу пройти.
  15. Якщо жінка (дівчина) їде з чоловіком (парубком), то він перший проходить до виходу й першим виходить, допомагаючи зійти супутниці.
  16. У будь-якому виді транспорту будь уважним і ввічливим. Такі слова, як «Будьте ласкаві», «Дякую вам», нададуть тобі впевненості в будь-якій ситуації і створять в оточуючих думку про тебе як про людину виховану й доброзичливу.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ташогло Лілія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, 7 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
21 березня 2018
Переглядів
6747
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку