Конспект заняття-тренінгу в 7 класі «Спілкування»

Про матеріал
Мета: формування і розвиток умінь і навичок конструктивного спілкування учнів середнього підліткового віку. Завдання: - познайомити з поняттям «спілкування», з уявленнями про способи спілкування; - формування навичок, невербальної комунікації і координації спільних дій; - сприяти оволодінню правил і прийомів ведення бесіди і дискусії
Перегляд файлу

1

 

Конспект заняття-тренінгу в 7 класі

 

 «Спілкування»

 

 

Мета: формування і розвиток умінь і навичок конструктивного спілкування учнів середнього підліткового віку.

Завдання:

- познайомити з поняттям «спілкування», з уявленнями про способи спілкування;

- формування навичок, невербальної комунікації і координації спільних дій;

- сприяти оволодінню правил і прийомів ведення бесіди і дискусії.

Методи та прийоми роботи: презентаційні інформаційні повідомлення, метод мозкового штурму, репродуктивна та евристична бесіди, пошуковий та проблемний методи роботи.

Форми роботи: колективні, групові, парні.

 

Зміст заняття

Слайд 1

1. Вправа - активатор «Дощ»                                                5 хв.

Учасники встають в круг.

Інструкція: «Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви передаватимете мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!

  •                 Отже, в Австралії піднявся вітер. (ПП тре долоні).
  •                 Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).
  •                 Дощ посилюється. (Почергові хлопання долонями по грудях).
  •                 Починається справжня злива! (Хлопання по стегнах).
  •                 А ось і град – справжня буря! (Тупіт ногами).
  •                 Але що це? Буря стихає. (Хлопання по стегнах).
  •                 Дощ вщухає. (Хлопання долонями по грудях).
  •                 Рідкісні краплі падають на землю. (Клацання пальцями).
  •                 Лунає Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
  •                 І,нарешті, зявляється Сонце! (Руки вгору).

 

 

Слайд 2                                                                                                       3 хв.

Мозковий штурм «Що таке спілкування»?

Слово ПП: «Дорогі друзі, тема сьогоднішньої зустрічі – це спілкування. – А що таке спілкування?»

Спілкування складний процес встановлення і розвитку контактів між людьми.

  •  Воно хаотичне, чи породжується потребами людей? Спілкування породжується потребами спільного життя.

Слайд 3                                                                                                      3 хв.

Репродуктивна бесіла

  • Які вам відомі форми спілкування?

Спілкування може відбуватися в різних формах, з яких виділяються три сторони».

  • Обмін інформацією між людьми (листування, аудіо обмін, знаки)
  • Взаємодія між людьми
  • Встановлення взаєморозуміння

 

 

Слайд 4                                                                                                       5 хв.

  •  На вашу думку, спілкування відбувається між людьми відразу чи проходить у декілька етапів? (Спочатку – зустріч)

 

1 етап – «Зустріч» (візуальна, вербальна)

Що можна сказати про цих людей? (пропонується малюнок, на якому зображені поет і топ-модель, або звичайна людина і вчений, або рецидивіст). Портрети Чакотіло  і Чичибабіна

Учні дають характеристику за зовнішнім виглядом людей.

 

Висновок: У народі говорять: «Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму та вчинкам».

 

 

Слайд 5

2 етап «Знайомство»                                                                     3 хв.

Слово ПП: Це обмін думками, почуттями, переживаннями. «Кращий не той, хто говорить, а той, хто уміє слухати».

Ми вчитимемося тому, як бути хорошими слухачами.

  • Що ви відчуваєте, коли ви говорите, а вас не слухають?

Людина, що уміє спілкуватися, знає, як важливо бути уважним слухачем.

  •  Згадайте кого-небудь зі своїх знайомих, хто, спілкуючись з вами, уважно слухає вас. Що робить ця людина, щоб дати вам відчути, що вона вас слухає?

 

Вправа «Мистецтво слухати»                                                  5 хв.

Мистецтво слухати вимагає практичних умінь.

Давайте разом попрактикуємося бути хорошими слухачами прямо зараз.

 

Роздаємо учням листки паперу і просимо скласти їх навпіл.

Інструкція: «Зробіть на одній половині листа малюнок, використовуючи для цього будь-які з трьох запропонованих фігур: коло, трикутник, квадрат. Розташуйте їх на власний вибір.

Виконуючи завдання, ви не повинні показувати свої роботи один одному.

Після закінчення складіть листки навпіл, закривши, таким чином, малюнок».

 

 

Слайд 6

Вправа «Мистецтво відтворювати»    5 хв. (по 2 хв. на роботу в парах)

Нехай кожен учень знайде собі пару і сяде з нею спина до спини.

Один (одна) з цієї пари буде «слухачем (слухачкою)», інший (інша) тим (тією), хто «пояснює».

Той (та), хто «пояснює», має пояснити «слухачеві (слухачці)», як саме треба малювати, щоб той (та), хто «слухає», відтворив (ла) копію його (її) малюнка. Тобто ви не говорите конкретно: «Намалюй …» А розповідаєте таким чином, щоб ваш партнер (партнерша) зрозуміли, що вони відтворюють, не відразу, а у процесі.

«Слухач(ка)» наслідує вказівки, не заглядаючи в малюнок того, хто «пояснює». «Слухач(ка)» може ставити уточнюючі питання, які повинні допомогти йому (ій) намалювати картинку яко мога точніше.

 

Надайте дітям декілька хвилин для виконання цієї роботи.

Тепер нехай партнери (партнерки) поміняються ролями і повторять вправу.

Після декількох хвилин нехай пари порівняють свої малюнки, звернувши увагу на те, наскільки вони співпадають або розрізняються.

 

Обговорення результатів спілкування:                                      3 хв.

  • Чи важко було малювати, грунтуючись тільки на тому, що ви чули?
  •           Чи важко було давати вказівки?
  •           Що вам допомагало малювати?
  •           Чим ви можете допомогти тому (тій), хто слухає вас?

 

Висновок: Хороший слухач (хороша слухачка) це той (та), хто може бути уважним  (уважною) і задає додаткові питання.

 

 

 

Слайд 7                                                                                                    5 хв.

3 етап «Взаємодія»,  або вибудовування стосунків».

Способи спілкування можуть бути як вербальні використовуючи мову, так і невербальні за допомогою жестів, міміки.

 

Вправа «Зрозумій мене»

Учасники заняття-тренінгу сидять. Ведучому (ведучій) дається завдання зображувати за допомогою жестів і міміки те, що написано на аркуші, що він  (вона) отримує від ПП. Той, хто вгадав, стає ведучим (ведучою).

 

Пропозиції до зображення:

  1. Я не люблю плавати.
  2. У мене багато друзів.
  3. Мені подобається доглядати за тваринами

Обговорення.

  •  Легко або важко було зображувати думку?
  •  А в чому були труднощі?
  •  Легко або важко було відгадувати думку?
  •  А в чому полягали труднощі?

 

 

 

 

Рефлексія

Що сподобалося під час проведення заняття-тренінгу?

  • Що нового дізналися по цій темі?
  •  Які важливі «відкриття» для себе вами зроблені?
  •  І де, коли ви їх зможете застосувати?

 

Дякую  усім за активну участь в нашому занятті!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1.Мудрик А.В.  Час пошуків і рішень, або старшокласникам про них Самих.-м.,1989.

2. Психологія сучасного підлітка / під ред. Д.И. Фельдштейна. - М., 1989.

3. Психологічні проблеми юності. (Збірка статей). Під ред. Чл. кор. АПН СРСР проф. А.В. Петрівського. М., 1985.

5. Хрестоматія по історії психології/ під редакцією П. Я. Гальперина, А.Н. Ждан. - М.: Видавництво МГУ, 1980.

6. Розвиток особистості учня в процесі спілкування. / (Подго. М. І. Боришевский та ін.). Київ: Вища шк., 1985.

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

І.

Я не люблю плавати.

 

У мене багато друзів.

 

Мені подобається доглядати за тваринами

 

 

 

 

 

ІІ.

 

«Сьогодні в нас незвичайна погода. В мене зранку погане самопочуття і настрій: голова болить, якось усе сумно і невдало.

А ще в четвер у нас контрольна робота з математики, а в неділю о 10 годині ми ідемо на виставку котів. Вона проводиться в будинку за кінотеатром «Київ». Потрібно взяти 3 гривні і не спізнитися.

У нас є вільні місця в автобусі. Якщо бажаєш –приєднуйся. Але потрібно про це повідомити не пізніше як завтра до 12 години дня.

Телефонуй!»

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку