19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Конспект "Краса народного мистецтва " №4

Про матеріал
Конспект уроку "Мистецтво" для 3 класу "Краса народного мистецтва" №4 розробка уроку для НУШ
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Тема «Краса народного мистецтва»

 

Вчителя музичного мистецтва

Сердюкової Ганни Анатоліївни

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  № 4

Тема уроку: „Краса народного мистецтва”

Мета:  Ознайомити учнів з українськими танцями «Гречаники», «Плескач» визначити поняття  «троїсті музики»; поглибити знання учнів про особливості виконання музики народним ансамблем троїстих музик; представити учням му­зичні інструменти, що входять (можуть входити) до складу «троїстих музик».

Розвивати вокально-хорові навички, вміння осмислено та виразно виконувати музичні твори.

Виховувати почуття любові до народного мистецтва, пошану до народних звичаїв, любов до народної музики.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, , ілюстрації до теми, підручник.

Тип уроку: поглиблення теми.

Міжпредметні зв’язки:  музика, хореографія, Історія

Епіграф до уроку: Танцю, до тебе прагне сеце і душа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Музичне вітання.
  3. Рефлексія настрою та готовності до заняття.

4. Мотивація навчання.

5. План заняття (змістова рефлексія).

 

 

  1. Розспівування.
  • „Ма, ме, мі, мо, му”.
  • Розспівка на розвиток артикуляції.
  1. Слово вчителя.
  2. Повторення минулого матеріалу (Хота, кастаньєти, гітара)

 

Прозповідь про українські танці

Український народ дуже танцювальний.

Пригадай, які українські танці слухали на уроках

Украї́нський та́нець — це народний або сценічний танець різних регіонів України. Народний танець  фольклорний танець, який з`являється на певній території і має традиційні для даної місцевості рухи, ритми, костюми, малюнки танцю, тощо.

Український народний танець “Гречаники” відомий із давніх часів. Раніше його виконували для вшанування сил природи. Танцюють його трійками: посередині хлопець, а по боках - дві дівчини. Цей танок складається із двох частин.

Перша частина – помірна – танцівники рухаються по колу.

Друга частина – швидка – танцівники проходять крізь “ворітця”, ідучи у зворотному русі по колу.

Перегляд танцю. https://www.youtube.com/watch?v=SPKTealAQPA

Український народний танець “Картопля”, або “Плескач” виконується у парі. Під час його виконання танцівники й танцівниці іноді ритмічно плескають у долоні. Тому його й називають “Плескач”

 Перегляд танцю https://www.youtube.com/watch?v=MHYHF-whiX8

Бесіда про троїстих музик.

                  Висока скрипка і дзвінкі цимбали

                                                  Розкинуть звуки поміж діл та гір,

                                                  Щоб серце заходилося – співало,

                                                  Наснагу беручи із древніх сіл.

                                                                                 Оксана Дяків

 

 

Народна інструментальна музика — це складова частина музичного фольклору України. Основу української народної музики становлять пісенні та інструментальні мелодії.

Народні пісні й награвання – улюблений вид музичної творчості українського народу. Невід'ємною частиною музики нашого народу є інструментальна народна творчість. У давнину виконавцями народних пісень та танцювальних мелодій були прості люди, які не тільки співали, але й виконували різні мелодії на музичних інструментах. На Україні набули поширення інструментальні ансамблі, які називали, – «троїстими музиками».

Слово «троїсті» означає, що основними в такому ансамблі є три інструменти. Характерно для «троїстих музик» троє виконавців музикантів-інструменталістів. Склад ансамблю варіювався, відрізнявся в різних областях України. Були це невеликі групи музикантів у складі трьох виконавців – скрипаля, цимбаліста і бубняра. Нерідко використовувалася і басоля. Подекуди до тріо приєднувався сопілкар.

Такі ансамблі виникли ще в XVII столітті й існують і досі, зберігаючи для нащадків дух і музику давнішніх часів.

  1. Слухання: https://www.youtube.com/watch?v=1F2e9RgnPmc  Аналіз прослуханого твору.

    Які інструменти виконували твір?

 Який настрій передала музика?

  Які почуття викликав у вас прослуханий твір?

 

9. Фізкультхвилинка

  1.  А зараз ми створимо свій ансамбль «троїстих музик».

Інструментальне музикування( творча робота учнів).

  • Запрошуються 2 учнів, які виконують інструментальні партії:
  • 1-й виконавець – імітує гру на сопілці;
  • 2-й виконавець – грає на ударному інструменті (бубні);

Учитель – соло на фортепіано.

Виконання музичного фрагменту ( жартівливо-танцювальна пісня «Ой лопнув обруч»)

Як і інші народні виконавські колективи, троїсті музики збагачують наше духовне життя, розкривають перед слухачем глибину і різноманітність народної музичної творчості.

 

  1. Виконання пісні «Летка-Єнька» сл. І муз. А.Олейнікова

       Усне оцінювання учнів.

  1. Підсумок  уроку

Інструментальна музична творчість українського народу, народні українські інструменти є нев’януча окраса та невід’ємна частина української духовної культури.

Ось до такого висновку ми повинні прийти при вивченні українських народних інструментів і знайомством з «троїстими музиками».

 

  13. Рефлексія засвоєння знань та настрою.

   14. Музичне прощання.

  15. Домашнє завдання.

Виговити картки інструментів.

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку