До розіграшу
залишилось:
19 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект "Кругообіг води в природі"

Про матеріал

Мета. Формувати уявлення про кругообіг води в

природі;

розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки;

виховувати бережне ставлення до води, спостережливість.

Перегляд файлу

 

 

 

Тема. Кругообіг води в природі.

 

Мета. Формувати уявлення про кругообіг води в    

 природі;

розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки;

виховувати бережне ставлення до води, спостережливість.

 

Обладнання. Мультимедійна презентація, добірка   

             книг  до теми уроку,

   брошура, виставка малюнків.

 

Тип уроку. Презентація проекту.

 

 

                             Хід уроку

 

  1. Організація класу. Мандрівка з Капітошкою.
  2. Підсумок фенологічних спостережень.
    1. Яка зараз пора року?
    2. Який місяць?
    3. Що ви можете сказати про стан неба?
    4. Яка сьогодні температура повітря?
    5. Чи є надворі вітер?
    6. Чи спостерігали якісь інші явища?
  3. Перевірка домашнього завдання.
    • Вода – унікальна речовина, яка може перебувати у __ станах: _______________________________  

__________________________________________                   

  • Властивості води-рідини:  ___________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________

  • При нагріванні вода перетворюється на _______
  • Коли вода замерзає, то перетворюється на _____

 

 

так

ні

1

Без дощу і трава не росте.

м

п

2

В морі прісна вода.

р

о

3

Ріки, озера – це теж вода.

л

д

4

Райдуга може з’явитися вночі.

х

о

5

Вода – колиска життя на Землі.

д

а

6

Вода ніколи не може замерзнути.

у

е

7

Дніпро протікає територією України.

ц

щ

8

Без води людина зможе обійтися.

я

ь

 

  1. Актуалізація опорних знань.
    1. Розгадати ребус (вода).
    2. … Вода! В тебе нема ні смаку, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не відаючи, що ти таке. Не скажеш, що ти необхідна для життя: ти – саме життя. Ти – найбільше багатство на Землі, але й найвибагливіше…                 Антуан де Сент – Екзюпері
    3. Повідомлення теми уроку.
  • На сьогоднішньому уроці ви пригадаєте вивчене раніше про властивості води.
  • В яких станах буває вода.
  • Дізнаєтесь про перехід води з одного стану в інший під впливом сонячного тепла і повітря.
    1. Асоціативний кущ (вода).
  • Де в природі ми бачимо воду?

  1. Властивості води (ґронування).
  • Про які властивості води ви дізнались на попередніх уроках?

 

 

  1. Дослід (кипіння).

Пояснити побачене.

  • Вода кипить.
  • Випаровується.
  • Після остигання пара перетворюється в краплини води.
  1. Вивчення нового матеріалу.
    1. Розповідь вчителя (кругообіг води).
  • Вам відомо, що поверхня Землі вкрита багатьма морями, ріками, озерами, ставками.
  • Щодня Сонце прогріває повітря і землю.
  • Під дією сонячного тепла випаровується вода з поверхонь морів, озер, річок, ґрунту, рослин. Пара підіймається високо вгору, охолоджується і перетворюється на крапельки води. З них утворюються дощові або снігові хмари, залежно від температури повітря. Краплинки зливаються, стають важкими і випадають на землю. І повторюється цей процес постійно.
  • Перетворення води з одного стану в інший називається кругообігом води.
  • Це зацікавило навіть наших поетів. Т.Коломієць у вірші „Океан” писала:

Дивовижне вічне коло

Є в цілющої води.

І нема йому початку,

І нема йому кінця.

В нім, немов найменша цятка,

Б’ється серце джерельця.

  • Як автор називає кругообіг?
    1. Робота з підручником (с. 96 – 97).
  1. А чи знаєте ви...
  • Вода дорожча за золото, стверджували бедуїни, які все життя кочували в пісках. Вони знали, що ніякі багатства не врятують мандрівника в пустелі, коли вичерпаються запаси води.
  • У пустелі людина без води не витримує й доби.
  • Майже 25 століть тому у західній частині Єгипту у безводних пісках Сахари  безслідно зникла могутня 50 – тисячна армія перського царя Камбіса.
  • Якби всю воду Землі можна було рівномірним шаром розподілити на всій планеті, утворився б Світовий океан, глибина якого сягала б 4 км.
  • У Чорному морі глибше 200 м тварини і рослини жити не можуть, бо у воді розчинено багато шкідливих сполук.
  • Із 90 хімічних елементів, які зустрічаються у природі, у морській воді вчені виявили 70.
  • Верблюд не лише запасає воду, а й дуже економно її витрачає. Його ніс вбирає в себе всю водяну пару, що виходить з організму разом з видихнутим повітрям – ні крапельки не втрачає. А от людина із випаровуванням втрачає майже третину спожитої рідини.
  • Один міський житель за добу використовує від 200 до 400 л води.
  • Воду називають колискою життя, матір’ю врожаю.
  1. Збереження води.
  • Окрім людини, кому ще потрібна вода?
  • Погляньте на екран. На Землі так багато води. А чи потрібно її оберігати від забруднення?
  • 22 березня – Всесвітній день водних ресурсів.
  • З 1980 по 1990 р. тривало Міжнародне 10 – річчя щодо забезпечення питною водою і покращення її якості.
  • З 2005 по 2015 р. оголошено 10 – ліття „Вода для життя” (охорона й збереження води).
  1. Фізкультхвилинка.

Певно важко вам сидіти,

Треба трішки відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть,

Розведіть їх в сторони,

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу – все, гаразд.

  1. Хвилинка – цікавинка (сніжинки).
  • Чи приємно спостерігати таку картину? (снігопад).
  • Прочитайте, як утворюється сніг.
  • Більше 5 тисяч мікроплівок із зображеннями сніжинок зібрали вчені.
  • Двох однакових немає.
  • Розповідь про кольоровий сніг.
  1. Фотозагадки від Капітошки.
  • Уважно розгляньте зображення.
  • Назвіть їх.
  • Виділіть ті, які пов’язані якимось чином із водою і поясніть свій вибір.
  1. Дискусія.

Закрути міцніше кран, щоб не витік океан.

  1. Результати пошуково – дослідницької роботи Витівки води”(повідомлення учнів).
  • Цунамі.
  • Повінь.
  • Лавина.
  • Сель.
  • Шторм.
  • Сейш.
  1. Підсумок уроку. Кубування.

                Що нового ви дізнались на уроці?

                Що вам видалось цікавим?

  1. Домашнє завдання. С. 96 – 98, прочитати, відповісти  на питання.

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
11 січня
Переглядів
1280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку