Конспект логопедичного заняття "Добрі друзі"

Про матеріал

Конспект логопедичного заняття на автоматизацію звука [Р] у вільному мовленні.

Мета:

Корекційно-навчальна: автоматизувати вимову звука [Р] у вільному мовленні. Навчати добирати прикметники до іменників – назв тварин, правильно вживати дієслова чоловічого і жіночого роду у минулому часі, узгоджувати кількісні числівники з іменниками. Збагачувати словниковий запас словами по лексичних темах «Птахи», «Риби».

Корекційно-розвивальна: стимулювати розвиток дрібної моторики пальців рук. Заохочувати до розмірковування, фантазування. Розвивати творчу активність, допитливість, оригінальність міркувань.

Виховна: викликати радість і задоволення від сприймання і спілкування з мешканцями лісу.

Обладнання: «Пісочниця», набір дрібних об'ємних фігурок та площинних зображень дерев, ялинок, грибів, птахів, риб, собаки, тигра.

Перегляд файлу

Добрі друзі

Мета:

Корекційно-навчальна: автоматизувати вимову звука [Р] у вільному мовленні. Навчати добирати прикметники до іменників – назв тварин, правильно вживати дієслова чоловічого і жіночого роду у минулому часі, узгоджувати кількісні числівники з іменниками. Збагачувати словниковий запас словами по лексичних темах «Птахи», «Риби».

Корекційно-розвивальна: стимулювати розвиток дрібної моторики пальців рук. Заохочувати до розмірковування, фантазування. Розвивати творчу активність, допитливість, оригінальність міркувань.

Виховна: викликати радість і задоволення від сприймання і спілкування з мешканцями лісу.

Обладнання: «Пісочниця», набір дрібних об’ємних фігурок та площинних зображень дерев, ялинок, грибів, птахів, риб, собаки, тигра.

 

Хід заняття

  • …, тобі подобається гратися у пісочниці? От сьогодні ми будемо робити декілька справ одночасно: розмовляти, гратися і вчитися. Згідна?
  • Поглянь, хто сьогодні завітав до нашої пісочниці? (Собачка). Який буває собака? ( Чорний, добрий, злий, сердитий, грайливий, дружелюбний, крихітний…) давай придумаємо йому таке ім’я, щоб у ньому був звук [Р]. (Рудий, Чорний, Рекс, Барон, Дружок….)
  • До нашого Рекса з далеких джунглів літаком прилетів у гості друг. Хто це? (Тигр). Тигрик і собачка дуже дружать між собою і весь час про щось розмовляють. Як ричить тигр? (Р-р-р..), а як гарчить собачка? (Р-р-р).
  • От наприклад, песик каже р-р-р-ра, а тигр йому відповідає ар-р-р-р.

                           песик каже р-р-р-ро, а тигр йому відповідає ор-р-р-р.

                           песик каже р-р-р-ру, а тигр йому відповідає ур-р-р-р.

  • А як ти думаєш, вони схожі між собою чи ні?

/Порівняльна характеристика тигра і собаки/

  • Пам’ятає, я казала, що тигр прилетів із джунглів? Що таке джунглі? (Це ліс)
  • Так, джунглі – це теж ліс. Але він такий самий як той, що росте біля Ковеля, чи ні? Чим відрізняється?
  • Давай ми з тобою і Рексом познайомимо тигра з нашим, волинським лісом. Що росте у лісі? (Ялинки, дерева, гриби…)

/Усі названі предмети дитина висаджує у пісок/

  • Скажи склад –тра- стільки разів, скільки росте у нашому лісі дерев. Давай порахуємо (Одне дерево, два дерева, три дерева, всього три дерева. Тра-тра-тра)

Скажи склад –бро- стільки разів, скільки росте у нашому лісі мухоморів.

Скажи склад –кру- стільки разів, скільки росте у нашому лісі їстівних грибів.

  • Поглянь, хто це з’явився на дереві? (Сорока). А які ще пташечки живуть у лісі? (Ворона, горобчик, зозуля, сова, дятел…) Щоб наш ліс став веселішим, давай поселимо у ньому…. /Логопед показує зображення пташки, а дитина називає її і прикріплює до дерева/ горобця, ворону, грака.
  • А ще з теплих країв прилетів до нас… (Журавель). Він хоче пограти з тобою у гру «Повтори чистомовку». Готова?

Ра-ра-ра - почалася наша гра,

Ри-ри-ри – всіх запрошую до гри,

Ру-ру-ру – граємо в цікаву гру,

Рі-рі-рі – не кінець ще нашій грі.

  • Так, нашій грі ще не кінець. Поглянь ще раз уважно на пташок, запам’ятай їх. А тепер закривай очі. /Логопед забирає одну чи дві пташки/. Хто полетів від нас? (Полетів журавель, полетіла сорока, полетіли горобчик і грак).
  • Журавлик запрошує нас прогулятися до річки.

/Дитина виліплює з піску «річку»/

  • Хто може жити у річці? (Риба, короп, карась, йорж, щука, рак, черепаха)
  • Ми з тобою вчили вірш про рака. Пам’ятаєш його? Розкажи нашим гостям.

Впав у решето рачок,

В ньому повно дірочок,

А втекти нема куди,

От у решеті й сиди.

  • Я думаю, що тепер тигр взнав багато нового  і цікавого про мішаний ліс. Цікаво було тобі гратися у пісочниці? А що найбільше сподобалося робити?
     
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
30 червня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку