Мета даного заняття : автоматизувати звук [ Р ] у словах , словосполученнях та скоромовках ; закріпити знання про положення органів артикуляції під час вимови звука [ Р ] ; продовжувати вчити знаходити звук [ Р ] у словах ; продовжувати визначати кількість складів у слові ; вчити використовувати у граматично правильній формі числівники та сполучення іменників з прикметниками ; розвивати зв'язне мовлення ; розвивати : ПП - пам'ять , мислення , увагу ,образне мислення ; розвивати артикуляційну моторику , мовленнєве дихання , фонематичне сприймання , звуковимову .
Тема : Автоматизація звука [ Р ] в кінці слів . Виділення даних слів в ряду інших слів . Космічна подорож .
Мета: автоматизувати звук [ Р ] у словах , словосполученнях та скоромовках ; закріпити знання про положення органів артикуляції під час вимови звука [ Р ] ; продовжувати вчити знаходити звук [ Р ] у словах ; продовжувати визначати кількість складів у слові ; вчити використовувати у граматично правильній формі числівники та сполучення іменників з прикметниками ; розвивати зв'язне мовлення ; розвивати : ПП - пам'ять , мислення , увагу ,образне мислення ; розвивати артикуляційну моторику , мовленнєве дихання фонематичне сприймання , звуковимову .
Обладнання: дзеркальця , картинки-символи до артикуляційних вправ ;картинки ракет на ниточці для розвитку мовленнєвого дихання ; картинки , у назві яких є звук [ Р ] ; гра «Звіздар» - для визначення місця звука [ Р ] , «скажи ласкаво» «інопланетянин»- складання речень і картинки символи.
Хід заняття
Організаційний момент.
Там всі знаки зодіаку - водолія , діви , раку .
Світяться вогні і вдень . Туди дивиться астроном . Це- космос Ось туди ми сьогодні помандруємо .
Тож сідаєм і вправи для язика повторяєм .
Повторення артикуляційних вправ: «Покарати язик» , «Годинник» , «Гойдалка» , «Конячка» , «Зупинемо конячку» , «Грибочок» , «Дятел-ддддд» , «Дощ» , «Індик» , «Чашка»
Основна частина.
Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Запустимо ракету» .
-Візьмемо картинки із зображенням ракет , космонавтів та подмухаємо на них(покладемо язик на верхню губу) і побачимо чия ракета полетить високо - високо , та як будуть летіти космонавти у космосі . Пригадаємо , який звук чуємо , коли заводиться мотор - рррр? Як ми вимовляємо цей звук ?
Повторення правильної артикуляції звука [ Р ] . Та полетимо ми на ракеті не самі , а керує ракетою хто? Читання вірша Космонавта . «Долети до планети » - знайди вихід з лабіринту .
Шифрувальник . Робота з картинками . Який? Яка ? Яке ? Які? . Підбір слів ознак за схемою .
Помідор. Що це? Колір?Яка форма ? Смак ? Де росте ? Який на дотик ? Що можна приготувати ?
Комар . Хто це Виличина ? Колір ? Частини тіла? Скільки лапок ? Чим живиться (пилок , рослина кров) ? Як пересувається ( стрибає , літає , бігає ) Де живе? Яка користь ?
Сир . Що це ? Колір ? Форма ? Величина? Смак ?
Вітер . Який ? Удар . Чим ?( ногою , рукою …..) . Хор . Який ? ( дитячий , дорослий ). Командир .Який ? ( сміливий , рішучий , уважний , обережний ..) .
«Звіздар»- визначення місця звука [Р] у словах . Це звіздар Рон . Допоможи йому знайти звук [Р] у словах .
Фізхвилинка : « Візит інопланетянина» . Узгодження рухів із словами .
Чумацьким шляхом я летів -
Всесвіт бачити хотів .
Вашу голобу планету ще здалека угледів .
На планеті Салк живу ,
Фрукти й ласощі люблю .
Як навідаєтесь в гості
Шоколадом пригощу .
«Телеграф» - поділ слів на склади . Запиши у кульку відповідну цифру .
«Супутник» . Лічба - 1 - 2 - 5 - 10 .
Повторення скоромовки .
Мурка муркоче - морозива хоче ,
Мурко руденька , замерзнеш , дурненька!
Виділення із скоромовки слів зі звуком [Р] .
«Фантазія енелятка Рути » . Виправ помилку .
Підсумок заняття .
Про що говорили на занятті ?Що сподобалось ? Куди ми сьогодні мандрували ? Кого бачили ? Як звали енелятко ?
Що було важко ?
Який звук вчились вимовляти ?