Конспект логопедичного заняття на тему:" Автоматизація звука [ Р ] в кінці слів . Виділення даних слів в ряду інших слів . Космічна подорож".

Про матеріал

Мета даного заняття : автоматизувати звук [ Р ] у словах , словосполученнях та скоромовках ; закріпити знання про положення органів артикуляції під час вимови звука [ Р ] ; продовжувати вчити знаходити звук [ Р ] у словах ; продовжувати визначати кількість складів у слові ; вчити використовувати у граматично правильній формі числівники та сполучення іменників з прикметниками ; розвивати зв'язне мовлення ; розвивати : ПП - пам'ять , мислення , увагу ,образне мислення ; розвивати артикуляційну моторику , мовленнєве дихання , фонематичне сприймання , звуковимову .

Перегляд файлу

Тема  :  Автоматизація  звука  [ Р ] в  кінці  слів  .  Виділення  даних  слів  в  ряду  інших  слів  . Космічна  подорож  .

Мета:  автоматизувати  звук [ Р ]  у  словах  ,  словосполученнях  та  скоромовках  ;  закріпити  знання  про  положення  органів  артикуляції  під  час  вимови  звука [ Р ]     ;  продовжувати  вчити  знаходити  звук  [ Р ]     у  словах  ;  продовжувати  визначати  кількість  складів  у  слові  ;  вчити  використовувати  у  граматично  правильній  формі  числівники  та  сполучення  іменників  з  прикметниками  ;  розвивати  зв'язне  мовлення  ;  розвивати  :  ПП -  пам'ять  ,  мислення , увагу  ,образне  мислення  ;      розвивати  артикуляційну  моторику  ,  мовленнєве  дихання  фонематичне  сприймання  ,  звуковимову  .

Обладнання:  дзеркальця  ,  картинки-символи  до  артикуляційних  вправ  ;картинки  ракет  на  ниточці  для  розвитку  мовленнєвого  дихання  ;  картинки  ,  у  назві  яких  є  звук  [ Р ]     ; гра     «Звіздар»  -  для  визначення  місця  звука  [ Р ]  ,  «скажи  ласкаво»  «інопланетянин»- складання  речень   і   картинки  символи.

                                                                              Хід  заняття

Організаційний  момент.

Там  всі знаки  зодіаку  -  водолія  ,  діви ,  раку  .

Світяться  вогні  і  вдень  .  Туди  дивиться  астроном  .  Це-  космос  Ось  туди  ми  сьогодні  помандруємо  .

Тож  сідаєм  і  вправи  для  язика  повторяєм  .

Повторення  артикуляційних  вправ:  «Покарати  язик»  ,  «Годинник»  ,  «Гойдалка»  ,  «Конячка»  ,  «Зупинемо  конячку»  ,  «Грибочок»  ,  «Дятел-ддддд»  ,  «Дощ»  ,  «Індик»  ,  «Чашка» 

Основна  частина. 

Вправа  на  розвиток  мовленнєвого  дихання  «Запустимо  ракету»  .

-Візьмемо  картинки  із  зображенням  ракет  ,  космонавтів  та  подмухаємо  на  них(покладемо  язик на  верхню  губу)  і  побачимо  чия  ракета  полетить  високо -  високо  ,  та  як  будуть  летіти  космонавти  у  космосі  .  Пригадаємо  ,  який  звук  чуємо  ,  коли  заводиться  мотор -  рррр?  Як  ми  вимовляємо  цей  звук ?

Повторення  правильної  артикуляції  звука  [ Р ]  .  Та  полетимо  ми  на  ракеті  не  самі  ,  а  керує  ракетою  хто?  Читання  вірша  Космонавта  .  «Долети  до  планети  »  -  знайди  вихід  з  лабіринту  .

    Шифрувальник  . Робота  з  картинками  .   Який?  Яка ? Яке ? Які?  .  Підбір  слів ознак  за  схемою  .

Помідор.  Що  це?  Колір?Яка   форма  ?  Смак ?  Де  росте  ?  Який на  дотик  ?  Що  можна  приготувати  ?

Комар  .  Хто  це    Виличина  ? Колір  ? Частини  тіла?  Скільки  лапок  ? Чим  живиться   (пилок  ,  рослина  кров)  ?  Як  пересувається  (  стрибає  ,  літає  ,  бігає  )  Де  живе?   Яка  користь  ?

Сир .  Що  це ?  Колір ? Форма  ? Величина?  Смак ?

Вітер .   Який  ?  Удар . Чим  ?(  ногою  ,  рукою  …..)  .  Хор  .  Який ? (  дитячий  , дорослий  ).  Командир  .Який  ? (  сміливий  ,  рішучий  ,  уважний  ,  обережний  ..)  .

   «Звіздар»-    визначення  місця  звука [Р]    у  словах  . Це  звіздар  Рон  .  Допоможи  йому  знайти звук [Р]    у словах  .

               

Фізхвилинка  :  « Візит  інопланетянина» .    Узгодження  рухів  із  словами  .

Чумацьким  шляхом  я  летів  - 

Всесвіт  бачити  хотів  .

Вашу  голобу  планету  ще  здалека  угледів  .

На  планеті  Салк  живу  ,

Фрукти  й  ласощі  люблю  .

Як  навідаєтесь  в  гості 

Шоколадом  пригощу  .

«Телеграф»  -  поділ  слів  на  склади  .  Запиши  у  кульку  відповідну  цифру  .

 

 

 

«Супутник»  . Лічба - 1 - 2 - 5 - 10  .

Повторення  скоромовки .

Мурка  муркоче  -  морозива  хоче  ,

Мурко  руденька  ,  замерзнеш  ,  дурненька!

Виділення  із  скоромовки  слів  зі  звуком [Р]    .

«Фантазія  енелятка  Рути »    .  Виправ  помилку  . 

  

 

 

 

Підсумок  заняття  .

Про  що  говорили  на  занятті  ?Що  сподобалось  ? Куди  ми  сьогодні  мандрували ? Кого  бачили  ? Як  звали  енелятко  ?

Що  було  важко ?

Який  звук  вчились  вимовляти  ?

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку