Шановні батьки, сьогодні заняття «Рідна мова»
План-конспект логопедичного заняття
Тема: «Пригоди бджілок»
https://www.youtube.com/watch?v=0AKMED70oaE&t=76s
Мета: розширити знання дитини про бджіл; поповнювати активний словник дитини; закріплювати уявлення про геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник) та поняття «великий-маленький»; вправляти дитині в розрізненні та називанні кольорів; вдосконалювати у дитини навички скачування кульок з паперових серветок; розвивати мовлення дитини, сенсорну чутливість, творче та конструктивне мислення; закріплювати навички перестрибування через предмети та запобігати плоскостопості; розвивати дрібну моторику, координацію рухів, вміння орієнтуватися на площині, почуття ритму; виховувати почуття прекрасного, любов до всього живого, бережливе ставлення до природи, самостійність, уміння слухати.
Обладнання: Доріжка здоров’я. Тканина блакитного кольору. Квіти різного розміру і кольору (паперові). Кольорові відерця. Вологі серветки. Четверта частина картону, жовті і рожеві серветки, олівець, інструменти для аплікації.
Записи пісень. Іграшка бджілка чи малюнок з зображенням бджілки. Подарунок для дитини, за вибором батьків.
Хід заняття
Дорослий:
- Давай привітаємося один з одним. Можна це робити носиками, щічками, долоньками, за ручку. Посміхнемося один одному.
(Чути дзижчання бджіл). https://www.youtube.com/watch?v=9avuaeL7ohA
Дорослий: Дитино, а що це за звук? Так, це бджілка. Подивись, яка вона гарненька. Давай привітаємось із нею.
Дитина: Доброго ранку! Махає рукою чи киває голівкою (Немовленнєві діти).
Дорослий: Бджілко, як ти тут опинилась?
Дорослий: Доброго ранку! Я бджілка Майя. Я прокинулась після зими і вирішила пошукати квіточок, щоб поїсти смачного нектару. І заблукала. Допоможіть мені знайти квіти.
Дорослий: Допоможемо? А щоб допомогти бджілці Майї, ми з тобою теж перетворимося на гарненьких бджілок. (Звуки природи). https://www.youtube.com/watch?v=foufd1SylS0
Попереду нас чекає цікава подорож у пошуках квітів. Давай з тобою візьмемо відерця для квітів і вирушаємо по доріжці (під музику по доріжці здоров’я). https://www.youtube.com/watch?v=qv9R-gTUZ6g
Дорослий:
По доріжці не простій,
А доріжці чарівній.
Попереду нас чекає річка
Широка і глибока.
Але не будемо боятися,
Будемо стрибати і сміятися. (Перестрибнути через річечку із тканини).
Дорослий: Поглянь, де ми з тобою опинилися? Так, це квіткова галявина. Подивись навкруги, як тут гарно. А що тут є?
Дитина: Квіточки. Дитина показує на малюнку квіти. (Немовленнєві діти).
Дорослий: Давай з тобою назбираємо квіточок у відерця, які ми взяли із собою. Але збирати будемо квіти того кольору, якого у нас відерце. Будь уважним. (Звучить музика). (Відерця можна замінити на будь-що, а квіти вирізати з кольорового папіру ріних за розміром).
Гра «Збери квіточки».
Так приємно в лузі нам літати
І гарненькі квіточки збирати.
Ми молодці! Усі квіточки зібрали. А тепер давай поглянемо, які квіти ми назбирали? (Колір, розмір).
Дорослий називає назви квітів (Тюльпан, ромашка, нарцис, волошка) та разом з дитиною розглядають їх на малюнку.
Дорослий: Чи однакові вони за розміром? А чому? Давай розкладемо їх за розміром (велика-маленька).
Поки ми збирали квіточки, я під кущиком знайшла ось цю коробочку. Давай поглянемо, що в ній. (Геометричні фігури).
А ти знаєш, що це?
(Дитина називає чи показує геометричні фігури які називає дорослий).
Молодець! Ти усе вірно кажеш (показуєш).
Але ці фігури не прості, а чарівні, вони можуть перетворитися на квіточки. Давай разом з тобою спробуємо скласти із них гарні яскраві квіти.
(Дитина з допомогою чи за зразком дорослого складають квіти з геометричних фігур, вирізаних з кольорового паперу).
Дрібна моторика. Гра «Склади квітку».
Розумничок!
Дорослий: Ми з тобою вже знайшли багато квітів для бджілки і трохи втомилися. Давай відпочинемо і покажемо бджілці Майї як вправно ми вміємо танцювати.
Танок «Бджілка» (Золотава бджілка). https://www.youtube.com/watch?v=PZZ-bDSS6wQ
Ми з тобою молодці! Як гарно ми танцювали!
Дорослий: Але нам час продовжувати нашу подорож. Ми з тобою вже знаємо, що бджілки люблять дуже квіти. А давай ми зробимо квіточку для матусі та нашої бджілки Майї. Але зробимо ми це незвичним способом. Ми будемо скачувати кульки зі шматочків серветок та приклеювати на силует квітки.
Але спочатку я нагадаю, як це потрібно робити. .(Показ)
Давай сядемо за стіл і приступимо до роботи. А ти бджілко подивись, який (а) (Ім’я дитинки) талановитий(а).
Дрібна моторика. «Квітка для мами» - листівка з серветок.
Матеріал: четверта частина картону, жовті і рожеві серветки, олівець, інструменти для аплікації.
Молодець! Ти гарно знаєш фігури і кольори. Але нам вже час повертатись назад. Тож давай покрокуємо по нашій чарівній доріжці, а бджілка полетить до свого вулика.
Бджілка-дорослий: Дякую тобі за допомогу. Тепер я можу повернутись додому, а тобі хочу подарувати невеликий подарунок. (Під звуки природи крокують по доріжці здоров’я).
https://www.youtube.com/watch?v=foufd1SylS0