Конспект заняття розроблений для дітей-логопатів середнього дошкільного віку з урахуванням вікових та мовних можливостей дітей із ЗНМ. Може використовуватися як вчителями-логопедами, так і вихователями ДНЗ.
Дата:
Вікова група: середня
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: фронтальне
Тема: «Дари осені»
Програмовий зміст:
Корекційно-розвиваючі задачі: розвивати уяву, слухову і зорову увагу, логічне мислення,дрібну моторику, комунікативні здібності (повага до думки однолітків, вміння вислухати відповідь товариша), вольові риси характеру (самостійність, уміння доводити почате до кінця).
Корекційно-навчальні задачі: уточнити і закріпити знання дітей про ознаки осені та осінні явища, розвивати вміння зорово орієнтуватися на площі корректурної таблиці, вправляти у вживанні узагальнюючих понять 1 порядку «Гриби», «Дерева».
Корекційно-мовні задачі: збагатити та активізувати словник за темою «Дари осені», вправляти в підборі якісних прикметників до іменників, їх узгодженні, автоматизувати ізольоване вимова звуку [ш], розвивати зв’язне монологічне мовлення.
Корекційно-виховні задачі: виховувати у дітей інтерес до сезонних змін у природі, позитивне ставлення до світу природи.
Матеріал: коректурна таблиця, предметні картинки по темі «Дари осені», осіннє листя, мнемотаблиця для заучування вірша, зошити, прості та кольорові олівці.
Хід заняття:
I.Подготовча частина:
Відгадування загадки:
Лише нога та голова,
Ані рук, ні ніг нема.
Щоб на нього подивитись
Треба низько уклонитись. (Гриб)
Знайти в коректурній таблиці відповіді.
Підберезник, боровик, мухомор – це…. (гриби)
Назвати їстівні гриби, закрити їх кошиками. Назвати отруйні гриби, закрити їх закресленими кошиками.
II.Основна частина:
1) Гра «Знайди картинку і назви слово»:
Під яким деревом зростає гриб підберезник?
Показати березовий лист.
Назви, з якого дерева плоди (жолуді, шишки, каштани). Показати дерева.
Які подарунки приготувала щедра осінь для білочки?
2) Знайди зайвий:
У верхньому рядку назвати зайву картинку (мухомор).
У четвертому стовпчику назвати зайву картинку (білка).
3)Д/гра «Який? Яка?»:
Мухомор (який?) –
Білка (яка?) -
4) Вправа «Уяви і розкажи»:
- А зараз трошки відпочинемо. Закрийте очі і уявіть, що ви гуляєте по осінньому парку. Навколо красиві різнокольорові дерева, доріжки усипані сухим листям ...
- Листочки з дерева падають тихо або голосно?
- Коли наступаєш на листя на дорозі, воно шарудить або стукає?
- Який звук, коли дощ б'є по парасольці?
- Вітер шумить або кричить?
- Як шумить вітер (Ш-ш-ш) - група А
5) Вправа «Порахуй» - група А
Відкрийте очі. Ось ви знову в дитячому садку. А ви в парку білочку бачили? Як білочці дістатися до грибів? До жолудів? (Діти рахують клітинки і вказують напрямок).
6) Д / гра «Чого не стало?»
Пропоную дітям уважно розглянути і запам'ятати картинки в певному ряді або стовпчику, потім закриваю картинки осінніми листочками, а діти називають картинки по пам'яті.
7)Динамічна пауза (пальчикова гімнастика)
Раз, два, три, чотири, п'ять!
Ми йдемо гриби шукати.
(«Крокують» пальчиками по столу)
Цей пальчик в ліс пішов,
(Загинають по одному пальчику, починаючи з мізинця.)
Цей пальчик гриб знайшов,
Цей пальчик чистити став,
Цей пальчик смажити став,
Цей пальчик все з'їв,
Тому й погладшав.
8) Робота в зошитах (обвести гриби по крапкам та розфарбувати кольоровими олівцями).
9)Заучувіння вірша за мнемотаблицею
Один два три чотири п'ять.
Підемо гриби збирать.
Підберезники, маслюки,
Сироїжки та опеньки.
III.Заключна частина (рефлексія):
- Що виходило? Що не виходило?
-Що найбільше сподобалося?