Підсумкове заняття з розвитку мовлення "Пригоди Лунтіка та комашок" середня група

Про матеріал

підсумкове заняття з розвитку мовлення дітей

з теми "Комахи"

заняття з використанням ІКТ

(передбачається самостійне виготовлення презентації)

після заняття діти розмальовували героїв з мультфільму "Лунтік"

Перегляд файлу

Конспект контрольного заняття

Тема: «Приготи Лунтіка та комашок»

завдання:

• уточнення, розширення та активізація словника з теми «Комахи» (муха, комар, бабка, мураха, бджола, оса, гусениця, коник, жук, метелик, цвіркун);

• Розвиток звукової культури мовлення (повторення чистоговорок).

• Розвиток зв'язного мовлення. Протягом всього заняття діти відповідають на запитання.

• Розвиток загальної та дрібної моторики

• Формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, відповідальності.

• Виховання любові та дбайливого ставлення до природи.

Обладнання: ноутбук, презентація, розмальовка «Комахи», квітами, скринька для гри.

Хід заняття

-Діти, яка зараз пора року?

- Назвіть три весняні місяці?

- Який місяць?

- Яка пора року настає після весни?

-Давайте перерахуємо ознаки весни, які ми спостерігаємо.

- Правильно з приходом весни з'являється дуже багато комах.

- Ой, діти до нас прийшов лист (лист від лунтіка)

- Лунтик, що ти такий сумний? Що з тобою сталося?

- Зі мною сталося нещастя! Я вийшов на вулицю і побачив багато комах і вирішив їх зловити. Зловив і посадив в банки, але він не знав, що так робити не можна і дуже переживаю, і не знаю, як тепер комах звільнити. Діти, що будемо робити?

Діти відповідають.

- Ви все правильно сказали, але мені найбільше сподобалась відповідь , що треба звільнити комах.

Лунтик, ми тобі допоможемо.

Все розкажемо.

- Яких комах ви знаєте? Назвіть їх.  Діти перераховують. ( Показ ілюстрацій)

- Щоб звільнити комах, спочатку необхідно відгадати загадку і тільки потім виконати завдання.

 

1 завдання (1 слайд)

Заповзята трудівниця,

Вона праці не боїться.

Дуже сильна ця комаха

Називається... (мураха).

- Молодці, відгадали, що мова іде про мураху.

Діти, щоб виручити нам мурашок потрібно виконати ось яке завдання. Я буду називати одна комаху, а ви мені повинні сказати, коли їх багато.

 

Гра "Один - багато"(утворення  іменників у формі множини)

Муха – багато мух

Метелик – багато метеликів

Комар – багато комарів

Джміль – багато ґедзів

Коник – багато коників

Бджола – багато бджіл

Бабка – багато бабок і т. д.

Молодці, ви впоралися із завданням. Посадимо мурашки на галявину.

 

2 завдання (слайд)

Хто дзижчить уже від ранку,

Лізе в мисочку сметанки,

Спати діткам заважає,

Попід стелею літає?

Геть, нахабна набридухо!

Це велика чорна …(муха). Правильно, це муха!

Щоб її звільнити - потрібно повторити за мною чистомовки. Ви пам'ятаєте, як це треба робити? Відкриваємо Рот добре, звуки вимовляємо чітко! Готові? Починаємо!

Чистомовки

Ун-ун-ун – сидить маленький цвіркун

Ик-ик-ик – на квіточці метелик

Рііі – ось літають комарі

Ка-ка-ка – прилетіла бабка

Ха-ха-ха – прибіг до нас мураха

Ла-ла-ла – ось гарна бджола

Ан-ан-ан – бігає там тарган

Са-са-са – смугаста оса

Молодці! Завдання виконано – посадимо муху на галявину.

- Лунтик, ти зрозумів, як правильно промовляти чистомовки? Подивіться, хлопці, Лунтік повеселішав, бо ми ще одну комаху випустили.

 

3 завдання (слайд) фізхвилинка

Діти, зараз трохи відпочинемо і зробимо физхвилину

Ось і крапельки – краплинки

Не стрибають по стежинках.

І мурашки потяглись,

До зарядки всі взялись.

Спершу лапки розминали – 1,2,3,4,5.

Разів десять присідали – 1,2,3,4,5.

Потім вгору потягнулись – 1,2,3,4,5.

І до сонечка всміхнулися – 1,2,3,4,5.

Ми трохи відпочили, а тепер нас чекає наступне завдання:

 

4 завдання (4 слайд)

Відгадайте загадку

Чудеса! Погляньте, дітки —
З квітки полетіла квітка!
В неї крильця кольорові,
Пурхає в гаю і в полі.
Як же зветься цей веселик?
Здогадалися? …(Метелик).  Правильно, метелик!

Діти, щоб звільнити метелика ми з вами пограємо ось яку гру.

 

Гра «Вгадай, хто? » (Підбір до дієслова іменник, який підходить за змістом.)

Пурхає (хто) – метелик

Дзижчить – жук

Дзвенить – комар

Збирає мед – бджоли

Жалить – оса

Повзає – гусениця

Назвіть їх одним словом. Хто це? – комахи

 

Завдання 5 (5 слайд)

І останнє завдання від Лунтика:

Музикант живе на лузі,

Упізнай його, мій друже,

Спинка, ноги, голова —

Все зелене, як трава.

Ще й швидкий, як вітерець,

Милий …(коник-стрибунець).

 

Гра «Чудовий скринька»

Виймати із скриньки комах і називати їх словами «Мій» або «Моя»:

Якщо це не комаха, то зі словами «не мій» або «не моя»

Впоралися. Молодці.

 

Підсумок:

- Діти, ви такі молодці! Ви впоралися з усіма завданнями! Всі комахи тепер вільні! Лунтик дуже вам вдячний, а в подарунок він дарує вам свою улюблену розмальовку. Лунтик дуже хоче, щоб ви розфарбували всіх комах дуже акуратно і не забували наші веселі пригоди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект контрольного заняття

з розвитку мовлення

середня логопедична група «Сонечко»

тема: «Пригоди Лунтіка та комашок»

 

 

 

 

Підготувала

вчитель-логопед

Чапаєва А.В.

 

 

 

 

2018 н.р.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гурська Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 травня 2018
Переглядів
6329
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку