підсумкове заняття з розвитку мовлення дітей
з теми "Комахи"
заняття з використанням ІКТ
(передбачається самостійне виготовлення презентації)
після заняття діти розмальовували героїв з мультфільму "Лунтік"
Конспект контрольного заняття
Тема: «Приготи Лунтіка та комашок»
завдання:
• уточнення, розширення та активізація словника з теми «Комахи» (муха, комар, бабка, мураха, бджола, оса, гусениця, коник, жук, метелик, цвіркун);
• Розвиток звукової культури мовлення (повторення чистоговорок).
• Розвиток зв'язного мовлення. Протягом всього заняття діти відповідають на запитання.
• Розвиток загальної та дрібної моторики
• Формування навичок співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, відповідальності.
• Виховання любові та дбайливого ставлення до природи.
Обладнання: ноутбук, презентація, розмальовка «Комахи», квітами, скринька для гри.
Хід заняття
-Діти, яка зараз пора року?
- Назвіть три весняні місяці?
- Який місяць?
- Яка пора року настає після весни?
-Давайте перерахуємо ознаки весни, які ми спостерігаємо.
- Правильно з приходом весни з'являється дуже багато комах.
- Ой, діти до нас прийшов лист (лист від лунтіка)
- Лунтик, що ти такий сумний? Що з тобою сталося?
- Зі мною сталося нещастя! Я вийшов на вулицю і побачив багато комах і вирішив їх зловити. Зловив і посадив в банки, але він не знав, що так робити не можна і дуже переживаю, і не знаю, як тепер комах звільнити. Діти, що будемо робити?
Діти відповідають.
- Ви все правильно сказали, але мені найбільше сподобалась відповідь , що треба звільнити комах.
Лунтик, ми тобі допоможемо.
Все розкажемо.
- Яких комах ви знаєте? Назвіть їх. Діти перераховують. ( Показ ілюстрацій)
- Щоб звільнити комах, спочатку необхідно відгадати загадку і тільки потім виконати завдання.
1 завдання (1 слайд)
Заповзята трудівниця,
Вона праці не боїться.
Дуже сильна ця комаха
Називається... (мураха).
- Молодці, відгадали, що мова іде про мураху.
Діти, щоб виручити нам мурашок потрібно виконати ось яке завдання. Я буду називати одна комаху, а ви мені повинні сказати, коли їх багато.
Гра "Один - багато"(утворення іменників у формі множини)
Муха – багато мух
Метелик – багато метеликів
Комар – багато комарів
Джміль – багато ґедзів
Коник – багато коників
Бджола – багато бджіл
Бабка – багато бабок і т. д.
Молодці, ви впоралися із завданням. Посадимо мурашки на галявину.
2 завдання (слайд)
Хто дзижчить уже від ранку,
Лізе в мисочку сметанки,
Спати діткам заважає,
Попід стелею літає?
Геть, нахабна набридухо!
Це велика чорна …(муха). Правильно, це муха!
Щоб її звільнити - потрібно повторити за мною чистомовки. Ви пам'ятаєте, як це треба робити? Відкриваємо Рот добре, звуки вимовляємо чітко! Готові? Починаємо!
Чистомовки
Ун-ун-ун – сидить маленький цвіркун
Ик-ик-ик – на квіточці метелик
Рі-рі-рі – ось літають комарі
Ка-ка-ка – прилетіла бабка
Ха-ха-ха – прибіг до нас мураха
Ла-ла-ла – ось гарна бджола
Ан-ан-ан – бігає там тарган
Са-са-са – смугаста оса
Молодці! Завдання виконано – посадимо муху на галявину.
- Лунтик, ти зрозумів, як правильно промовляти чистомовки? Подивіться, хлопці, Лунтік повеселішав, бо ми ще одну комаху випустили.
3 завдання (слайд) фізхвилинка
Діти, зараз трохи відпочинемо і зробимо физхвилину
Ось і крапельки – краплинки
Не стрибають по стежинках.
І мурашки потяглись,
До зарядки всі взялись.
Спершу лапки розминали – 1,2,3,4,5.
Разів десять присідали – 1,2,3,4,5.
Потім вгору потягнулись – 1,2,3,4,5.
І до сонечка всміхнулися – 1,2,3,4,5.
Ми трохи відпочили, а тепер нас чекає наступне завдання:
4 завдання (4 слайд)
Відгадайте загадку
Чудеса! Погляньте, дітки —
З квітки полетіла квітка!
В неї крильця кольорові,
Пурхає в гаю і в полі.
Як же зветься цей веселик?
Здогадалися? …(Метелик). Правильно, метелик!
Діти, щоб звільнити метелика ми з вами пограємо ось яку гру.
Гра «Вгадай, хто? » (Підбір до дієслова іменник, який підходить за змістом.)
Пурхає (хто) – метелик
Дзижчить – жук
Дзвенить – комар
Збирає мед – бджоли
Жалить – оса
Повзає – гусениця
Назвіть їх одним словом. Хто це? – комахи
Завдання 5 (5 слайд)
І останнє завдання від Лунтика:
Музикант живе на лузі,
Упізнай його, мій друже,
Спинка, ноги, голова —
Все зелене, як трава.
Ще й швидкий, як вітерець,
Милий …(коник-стрибунець).
Гра «Чудовий скринька»
Виймати із скриньки комах і називати їх словами «Мій» або «Моя»:
Якщо це не комаха, то зі словами «не мій» або «не моя»
Впоралися. Молодці.
Підсумок:
- Діти, ви такі молодці! Ви впоралися з усіма завданнями! Всі комахи тепер вільні! Лунтик дуже вам вдячний, а в подарунок він дарує вам свою улюблену розмальовку. Лунтик дуже хоче, щоб ви розфарбували всіх комах дуже акуратно і не забували наші веселі пригоди.
Конспект контрольного заняття
з розвитку мовлення
середня логопедична група «Сонечко»
тема: «Пригоди Лунтіка та комашок»
Підготувала
вчитель-логопед
Чапаєва А.В.
2018 н.р.