Конспект комплексного логопедичного заняття з використанням коректурних таблиць Н.Гавриш розроблений для дітей-логопатів середнього віку із загальним недорозвиненням мовлення.
Дата проведення: 04.10.2017
Вікова група: середня
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: фронтальне
Форма проведения: предметне заняття
Тема: «Ігри та іграшки»
Програмовий зміст:
Корекційно – розвивальні завдання:
- розвивати комунікативні навички (повага до думок одноліток, вміння вислухати відповідь товариша);
-розвивати вольові риси характеру (самостійність, вміння доводити почате до кінця);
- розвивати дрібну моторику китиць рук;
-формувати узгодженість мови з рухом;
- розвивати слухову та зорову увагу, фонематичний слух;
- розвивати логічне мислення
Корекційно -навчальні завдання:
- уточнити та закріпити знання дітей про ігри та іграшки;
-розвивати вміння зорово орієнтуватися на площі коректурної таблиці;
-формувати просторові поняття зліва, зправа, над, під;
-продовжувати формувати уміння давати відповіді на питання повним реченням
Корекційно –мовні завдання:
-активізувати та збагатити словник за темою,
-вправляти у вживанні узагальнюючого поняття «Іграшки»;
- вправляти в розумінні та використанні прийменників над, під;
- вправляти у відхлопуванні слів по кількості складів;
- відпрацьовувати українську лексику за темою
Корекційно - виховні завдання:
-підтримувати умови для формування інтересу на занятті,
-виховувати самостійність, ініціативність, акуратність при роботі у зошиті.
Матеріал: індивідуальні коректурні таблиці, зошити, кольорові олівці.
Хід занятия:
I.Подготовча частина:
Сяде той, хто правильно відповість на питання:
-Як називається наш дитячий садок?
-Як називається наша група?
-Як звуть вихователів?Логопеда? Помічника вихователя?Завідувача?Медсестру?
II.Основна частина:
1)Робота з індивідуальними коректурними таблицями:
Я в барлозі взимку спав, Мед із вуликів збирав. Бант на шию пов’язали, І до іграшок поклали. Вайлуватий та м’який. Відгадай, хтоя такий?
|
Круглий, гарний і легенький, Високо літає. Йому діти дуже раді, Бо ним кожен грає.
|
Замість справжньої дитини Є у кожної дівчини. Її пестять, одягають, Спати ввечорі вкладають. І годують її смачно — Дуже мамі вона вдячна!
|
Відхлопати слова-відгадки.
Назвіть одним словом. Ведмедик, м’яч, лялька – це ….
-Дівчаткам подобається гратися з …
-Хлопчикам подобається гратися з …
-Гра фігурами на дошці називається …
-Спортивні ігри, для яких потрібен м'яч…
-Гра, що вимагає ховатися…
-Іграшки для найменших..
У скейта (скільки?) …, а у велосипеда…
У бадмінтоні ракеткою відбивають (що?)…, а в тенісі…
У велосипеда (скільки?)…колеса, а у машини…
Щоб правильно скласти пірамідку, спочатку треба…
Якщо гойдаєшся сам, то треба…
Коли гойдаєш когось, треба…
З конструктора можна побудувати…
Бряцкалка дзвонить чи брящить?
Велосипед летить чи їде?
Пірамідку складаю чи будую?
Що намальовано під лялькою.
над шахами
справі від машинки
зліва від літака
справа від гойдалки
2)Динамічна пауза (масаж пальців олівцями):
Олівець у нас мудрець
І масажу він знавець.
Аби гарно нам писати,
Треба вправні пальці мати.
По долоньці він кружляє,
Дітям м’язи розслабляє.
Олівець я прокочу
Вліво-вправо досхочу.
Покружляв і зупинився.
Дуже добре потрудився.
3)Роботау зошитах.
Розфарбувати м’ячі за інструкцією : маленькі м’ячі-черврним кольором, середні – зеленим, великі-синім кольором.
III.Заключна частина (рефлексія):
Хто краще за всіх відгадував загадки?
Знаходив відповіді у таблиці?
Акуратно та правильно розфарбував всі м’ячі?