Конспект логопедичного заняття у середній групі на тему "Дома бувають різні" з використанням коректурних таблиць Н. Гавриш може використовуватись як у роботі вчителів-логопедів, так і вихователів ДНЗ.
Дата: 06.12.2017 р.
Вікова група: середня
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: фронтальне
Тема: «Дома бувають різні»
Програмовий зміст:
Корекційно-розвиваючі завдання: розвивати у дітей увагу, мислення, пам'ять; комунікативні здібності (уміння домовлятися, з повагою ставитися до думки товаришів), дрібну моторику, зорово-просторовий гнозис;
Корекційно-навчальні завдання: уточнити і закріпити знання дітей про різні види будинків і їх частин, розвивати вміння зорово орієнтуватися на площі корректурної таблиці;
Корекційно-мовні завдання: вправляти в утворенні складних прикметників шляхом злиття двох основ (числівник + іменник), якісних прикметників від іменників, іменників у зменшувально-пестливому значенні за допомогою суфіксів; розумінні і вживанні прикметників-антонімів;
Корекційно-виховні завдання: підтримувати умови для формування інтересу на занятті, виховувати доброзичливе відношення один до одного, культуру спілкування, уміння вислуховувати один одного.
Матеріал: індивідуальні коректурні таблиці, предметні картинки за темою, зошити, прості та кольорові олівці.
Хід заняття:
I.Подготовча частина:
Орг.момент
-Сяде той, хто правільно назве свою домашню адресу - гр.А
хто дізнається, чию домашню адресу я називаю-гр.Б
II.Основна частина:
1. «Дома бувають різні»
Розгляд картинок із зображенням будинків, називання частин будинку (фундамент, стіни, дах, двері, труба)
2. Порівняння одноповерхового і багатоповерхового будинків, знаходження відповідних картинок у коректурній таблиці.
Будинки бувають різні.
Якщо в будинку один поверх, то будинок (який?) – одноповерховий.
Якщо 2 поверхи, то ....
Якщо 3 поверхи, то ...
А якщо багато поверхів, то ....
У всіх будинків є дах, двері, стіни, вікна, підлога, стеля. Але в одноповерховому будинку - один поверх, в багатоповерховому - багато. У одноповерхового є ганок, в багатоповерховому - балкони. Сходи в одноповерховому - маленькі, в багатоповерховому - великі. Ходити по ним важко, довго, високо. Тому є ліфт.
Будинки будують люди- будівельники. Будинки наші міцні і красиві.
3.Д / і «Скажи навпаки»:
У великому будинку велике вікно, а в маленькому -маленьке
широкі двері -
високий будинок-
4.Д/г «Який будинок?»:
Будинок з цегли - цегляний будинок
Будинок з плит -
Замок з каменів -
Хатина з соломи -
Палац з криги –
Будинок для казкових героїв –
Будинок для подорожей, походів -
5. Динамічна пауза. Пальчикова гімнастика «Ворота»
Ми ворота зачинили,
В дім нікого не пустили.
Долоні поставити на ребро, пальцями один до одного – “ворота зачинені”. Пальці випрямлені та напружені.
А коли відчиним їх,
Друзів впустимо своїх.
Ворота відчиняються та зачиняються (розвернути долоні паралельно одна до однієї, пальці спрямовані від себе. Повернутися у вихідну позицію.)
6.Работа в зошитах (малювання по клітинкам маленького і великого будиночків).
III.Заключна частина:
У які ігри ми грали? Що сподобалося вам найбільше?
Що було важко робити?