Конспект логопедичного заняття з елементами логоритміки "Подорож у казку "Ріпка"

Про матеріал

Мета:

Корекційно-навчальна: закріплювати правильну вимову звука [Р]; вчити узгоджувати рухи з ритмом і характером музики, чергувати різні види ходьби, розвивати слухову увагу, мовне дихання, прагнути досягти злитної вимови під час вправ на розвиток дрібної моторики рук; вчити розрізняти голосну і тиху музику.

Корекційно-розвивальна: розвивати фонематичний і ритмічний слух.

Виховна: виховувати позитивне ставлення до процесу навчання, спільної роботи.

Обладнання: Настільний театр казки «Ріпка», картинки, петрушка, корзинка.

Перегляд файлу

Подорож у казку «Ріпка»

Мета:

Корекційно-навчальна: закріплювати правильну вимову звука [Р]; вчити узгоджувати рухи з ритмом і характером музики, чергувати різні види ходьби, розвивати слухову увагу, мовне дихання, прагнути досягти злитної вимови під час вправ на розвиток дрібної моторики рук; вчити розрізняти голосну і тиху музику.

Корекційно-розвивальна: розвивати фонематичний і ритмічний слух.

Виховна: виховувати позитивне ставлення до процесу навчання, спільної роботи.

Обладнання: Настільний театр казки «Ріпка», картинки, петрушка, корзинка.

Хід заняття (з елементами логоритміки).

  • Сьогодні я вам розкажу українську народну казку, а яку - ви самі здогадаєтеся як тільки я назву її героїв. Дід Андрушка, баба Марушка, донечка Мінка, собачка Фінка, киця Варварка, мишка Сіроманка.
  • Діти відгадують.
  • Ось вони, Дід, Баба, Внучка, Собачка, Киця, Мишка.
  • Звучить музика.
  • Наші герої виходили під різну мелодію. Спробуйте і ви показати, як ходять герої казки.
  • Діти зображують ходьбу героїв казки.
  • А тепер сідайте зручно і слухайте казку на новий лад.
  • Був у Діда город. Одного разу пішов Дід на город: гуп, гуп. Скопав грядку велику, зробив пальцем дірку-дрібку і посадив Ріпку.
  • Давайте і ми підемо за Дідом на город і подивимося, що ще, окрім Ріпки росте на городі?
  • Показую картинки за лексичною темою «Овочі».
  • А чи немає тут чогось зайвого? (Діти відбирають картинки.)
  • Як одним словом назвати все те, що росте на городі?
  • Зараз ми зберемо в корзинку тільки ті овочі, в назвах яких є звук [Р]. (Діти відбирають картинки.)
  • Хто з вас знає, що це виросло ще у Діда на городі? (Петрушка.)
  • Давайте понюхаємо петрушку. Вдих робимо носом , а видих ротом.
  • Вправа виконується під музику.
  • Чи можна покласти петрушку в корзинку? Чому?
  • Овочі зібрані. А що ж сталося з Ріпкою? А наша Ріпка росла собі і росла. Спочатку така, як мишка була. Потім, як кулак, потім, як два, а потім стала така, як Дідова голова. Давайте покажемо руками, як росла Ріпка.
  • Час уже Ріпку рвати. Пішов Дід на город. Узяв Дід Ріпку за зелений чуб. Тягне руками, впирається ногами, промучився цілий день, а Ріпка сидить у землі, як пень.
  • Поки Дід тягне Ріпку, ми пограємо гру «Росте-не росте.» Я буду запитувати, а ви будете відповідати, росте чи не росте те, що я назву (дерево, хлопчик, травичка, собачка, книжка, м’ячик, мама, рибка, лялька)
  • Наш Дід Ріпку вирвати не може. Кличе він Бабу Марушку. Давайте і ми покличемо її разом з Дідом. Спочатку покличемо її тихо, потім голосно, а потім дуже голосно. (Кличуть Бабу)
  • Пішли вони на город. Взяв Дід Ріпку за зелений чуб. Баба Діда за сорочку, Промучились цілий день, а Ріпка сидить у землі, як пень. Кличе Баба внучку Мінку. Давайте допоможемо Бабі покликати внучку. Покличемо, вимовляючи слова по складах: «І-ди , Мін-ко, не ле-жи, нам Ріп-ку вир-ва-ти по-мо-жи.»
  • Прийшла і онучка. Тягнуть-тягнуть, а Ріпку вирвати не можуть. Кличе Внучка Собачку Фінку. А куди ж це подівся Собачка? Давайте його відшукаємо. Нам допоможе музика. Якщо ми будемо далеко від Собачки, то музика звучатиме тихо. А якщо близько-то голосно.
  • Відшукали ми Собачку. А він сердиться, гарчить-р-р-р. Як він гарчить?
  • А який може бути собачка? (Діти відповідають.)
  • Іди, Собачко, помагай Ріпку рвати. Тягнуть-потягнуть, а витягнути не можуть. Кличе Собачка кицю. Як звати Кицю? Яке важке ім’я! Давайте навчимося вимовляти його правильно. Який перший склад в цьому імені? Давайте поспіваємо його під музику.

Поспівка на склад «вар».

  • А тепер скажемо два рази склад -вар- і добавимо склад -ка.
  • Вимова хором, індивідуально.
  • А Варварка сидить і грає у трубу. Пограємо разом з Варваркою,

ру-ру-ру-я граю у трубу

ре-ре-ре-ріпка росте

ри-ри-ри-руки догори

ра-ра-ра-рада дітвора

ар-ар-ар-пищить комар

ур-ур-ур-прилетів снігур

  • Прибігла Киця. Тягнуть-потягнуть, а Ріпку вирвати не можуть. Кличе Киця Мишку Сіроманку. Як потягли, як потягли і вирвали. Щось Мишка пищить. Послухайте.

ре-ре-ре-працювали добре

  • Поспіваємо з Мишкою (висока нота).
  • А як Дід заспіває ці слова? (низька нота)
  • Наша казочка кінчається, але дружба починається. Всі ви дружно працювали, тягти Ріпку помагали. Недаром в народі говориться - в колективі діло спориться, коли всі за одного, а один за всіх!

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
30 червня 2018
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку