Конспект музичної розваги для дітей молодшого дошкільного віку "Мандруємо казкою" з участю батьків (гостей)
«Мандруємо казкою»
Музична розвага для діток молодшого дошкільного віку
Мета:
Завдання:
Дійові особи:
Реквізит:
Музичні твори:
Хід:
На столику перед входом до музичної зали розташовані музичні інструменти та маски-наголівники головних героїв казки. Музичний керівник запрошує гостей (батьків) взяти участь у спільній творчій діяльності та обрати реквізити. Налаштовує гостей, що обрали наголівники головних героїв, на інсценізацію казки «Колобок», та попереджає тих, хто обрав музичні інструменти, що казка буде озвучена на їх смак та розсуд звуками лісу (спів птахів, шум вітру, поскрипування дерева тощо)
Діти заходять під музику до музичної зали.
Музичний керівник: Що за гості поспішають?
Рада привітати вас!
Зберемося ми в кружок: (діти стають в коло)
З права й зліва тут – дружок!
Дружні тут малята?
Діти: Так!
Молодці! Йдіть, сідайте на стільці.(діти сідають на стільці)
Ще у нас сьогодні гості (звертає увагу дітей на слухачів)
Тож до казки всіх вас прошу.
Створимо її самі – і дорослі і малі! (Звертається до слухачів)
Озвучте наступні рядки поетичні.
Прошу вас до діалогу,
Вже Ранок вирушив в дорогу.
♫ Звучить «Ранок» Е. Гріга
Творче музикування
(гості озвучують казку музичними інструментами на свій смак)
Музичний керівник:
Тихо ходить по стежинці
Ранок в білій сорочинці.
Де листочком шарудить Маракаси
Де дзвіночком задзвенить. Дзвіночки
Голосно лунає стук, Дерев’яні палички
Та це ж дятел – тук та тук!
Вітерець вмить прилетів, Султанчики
По деревах зашумів.
Хмарки розганяє,
Сонечко сіяє. Металофон
В небі крильцями тріпоче Свищики
Жайворонок в’ється
Жив-жив-жив, жив-жив-жив,
Над полями ллється.
Ранок на лужок ступив,
Квітку ніжно розбудив. Дзвоники, металофон.
Діти-квіти, займають місця на килимку, та готуються до пластичної імпровізації.
Пластична фантазія «Квіти»
рухова імпровізація з мовним супроводом*
Діти стоять врозтіч. Голівки (в наголівниках «квіточок») опущені до низу: квіточки сплять. Далі рухаються згідно тексту та музики.
Музичний фон: «Пісня Сольвейг» Е. Гріга
Рано вранці квіточка прокинулась і потягнулась. Подивилася вправо, вліво, вверх, вниз. Справа вона побачила дерево і помахала йому своїм листочком, як ручкою: „ Доброго ранку, дерево!”. Зліва вона помітила кущик і помахала йому іншим листочком: «Доброго ранку, кущику!». Потім підняла голівку доверху, побачила небо, сонце, пташок, що літають. Піднявши свої листочки доверху, закричала їм всім: «Доброго ранку, сонце привітне! Доброго ранку, небо блакитне! Доброго ранку, чарівні пташки!», «Доброго ранку, тобі і мені!». Потім квіточка опустила голівку і листочки до низу, подивилася на землю. А там по траві повзе сонечко-жучок: „ Доброго ранку, травичко, сонечко-жучок!” – привіталася квіточка.
Вона роздивилася навколо і побачила поруч себе багато різних квітів. Всі вони були дуже гарні і привітні. І всі вони вітали один одного з добрим ранком. (діти сідають на місця)
Музичний керівник:
І ось, одного доброго ранку,
Біля зеленого лісочка
На невеличкому горбочку,
Край села в старій хатині,
Дід до баби каже.
Дід: Спечи, бабо мені колобка.
Баба: – Добре, Діду,
Правда, кінчилась мука...
Музичний керівник:
Та бабуся в засіках помела
Й Колобка таки спекла.
Баба: Ось і готово, нехай тільки прохолоне трішки. Ставить на вікно.
Музичний керівник: Й тільки стареньким тої потішки, бо Колобок лежав, лежав та раптом заворушився, а потім – скік додолу і покотився, а тим часом...
На галявину метелики завітали,
Між квіточками весело літали. Виходять діти-метелики.
Колобок: (бачить метеликів) Ой, що це за краса? Ага… Та це ж злетілася метеликів сім’я! (сідає на пеньок)
Музичний керівник:
Метелики тендітні крильця розправляють,
У танці ніжному кружляють.
Пластичний етюд «Танок метеликів»
(«Вальс» муз. Гельсят Шайдулова)
По закінченню музики діти сідають на місця. На зустріч стрибає Зайчик.
Музичний керівник: Задивився Колобок на метеликів, а тут і Зайчик поспішає, прудко й легко він стрибає. Побачив Колобка, та й каже:
Зайчик: Колобок, колобок, я тебе з’їм!
Колобок: Не їж мене, Зайчику, я тобі затанцюю.
Зайчик: Ану ж, танцюй!
Колобок пританцьовує, далі каже:
Музичний керівник: Вирішив так Колобок. Колобок далі собі покотився, а Зайчик засмутився. (звертається до дітей) Діти, ходімо розважимо нашого зайчика.
Діти стають у коло, в центрі якого сидить Зайчик. Діти співають:
Чого, зайчику, сидиш
Засмутившись, і мовчиш?
Зайчик – скік, зайчик – скік!
Зайчик – скік, скік, скік!
На слова «Зайчик – скік!» - Зайчик схоплюється на ноги, підстрибує на одній нозі до когось із дітей і хапає його за руку. Тай, кого він ухопив, йде в коло, стає «Зайчиком», - гра починається знову.
Музичний керівник: Зайчик до лісу рушає, а ми за Колобком далі спостерігаємо. Колобок котиться собі й котиться…І не лячно йому, що гілка тріщить (творче музикування дерев’яними паличками), і не страшно, як дерево старе скрипить (творче музикування - трещітка). Чує Колобок як Вовчик співає (у записі). Діти, може він Колобка так лякає? Як думаєте, діти, злякався Колобок Вовчика? (відповіді дітей) А Колобок не злякався, він з дітками Вовчику на зустріч подався.
Діти гуртом йдуть до Вовка, співають:
За високою горою,
Під зеленою сосною,
У кущах сховався звір,
Хочеш вір або не вір.
Утікайте! Онде він!
Мчить за нами навздогін!
Діти втікають, Вовк їх ловить.
Музичний керівник: Не наздогнав діток наш Вовчик, сердито по колу ходить, та нарешті до Колобка підходить й каже:
Вовк: Колобок, колобок, я тебе з’їм!
Колобок: Не їж мене, Вовчику-братику, я тобі затанцюю.
Вовк:Ану ж, танцюй!
Колобок пританцьовує, далі каже:
Ось, для тебе, мій танок,
Далі покочуся я в лісок!
Колобок котиться далі.
Музичний керівник: Знову вирішив Колобок. Котиться Колобок по стежині та заслухався, як в лісі пташки співають (творче музикування -свищики), струмочок дзвінко свою водичку переливає (підійде металофон). Тут і зозулька кує (може бути ксилофон), а вітерець їй підспівує (сопілка). Діти, гарна музика звучить? (відповіді дітей) Чому ж Ведмедик нам на зустріч не спішить? Запрошує діток до гри з ведмедиком.
Не знайде його ніхто!
Швидко, діти, вибігайте,
Де Мишко наш, відшукайте!
Ви зуміли відшукати,
А тепер з Мишком скоріше
Затанцюйте веселіше.
Ля-ля-ля, ля-ля-ля.
Гляньте, як танцюю я! /2р.
Після гри діти сідають на місця. Ведмедик підходить до Колобка.
Музичний керівник: (до ведмедика) Ти, Мишко, не поспішай, перевальцем покружляй! Ведмідь перевальцем кружляє, діти плескають.
Музичний керівник: Та й каже Ведмідь до Колобка:
Ведмідь: Колобок, колобок, я тебе з’їм!
Колобок: Не їж мене, Ведмедику, я тобі затанцюю.
Ведмідь: Ану ж, танцюй!
Колобок пританцьовує, далі каже:
Ось, для тебе, цей танок,
Покочуся далі я в лісок! Колобок котиться далі.
Музичний керівник: Впевнено сказав Колобок. Покотився Колобок далі. А тим часом бабуся випустила з курника курчат травички пощипати, черв’ячків поклювати. Виходять діти-курчата.
Зі стежини збились, в лісі опинились.
Курчата: Пі-пі-пі, пі-пі-пі!
Музичний керівник: Не злякалися малі.
Курчата: Ко-ко-ко, ко-ко-ко!
Музичний керівник: Як красиво тут кругом.
Музична гра «Курчата» (інтернет - ресурс)
Музичний керівник співає, діти виконують рухи згідно тексту.
Черв’ячків клюють малята.
Шелестить чомусь травиця,
Стережіться, йде лисиця! (втікають)
На зустріч виходить Лисиця.
Музичний керівник: А ось і Лисонька іде. Ні, не іде, вона – пливе! Хвостиком махає, плечиками грає, до нашого Колобка підступає.
Лисиця: Колобок, колобок, я тебе з’їм!
Колобок: Лисичко, я – звичайний, твердий колобок,
І для тебе я, лише на зубок!
Краще відведи мене до хати,
Там втомилися старенькі на мене чекати. Лисичка під музику веде Колобка до хатини.
Лисиця: Добрий день, у вашій хаті!
Чи здорові, чи багаті?
Баба (сумно): Та все добре. Лиш в лісок втік учора Колобок.
Колобок: Не сумуйте, йдіть стрічайте,
Повернувся я до вас, гостей скликайте.
Дід: А за Колобка, Лисиці,
Подякуємо, як годиться.
І на радість в нашій хаті.
Будемо дарунки дарувати!
Дають Лисиці корзинку з мильними бульбашками.
Колобок: Агов, звірята, поспішайте,
Дарунки від Дідуся з Бабусею розбирайте!
Зайчик, Вовк, Ведмідь підходять до Лисиці.
Гра «Бульбашки» (інтернет - ресурс)
Діти стоять в колі. По центру кола – герої казки дують мильні бульбашки і спонукають дітей ловити їх долоньками.
Фарбами ніжно, яскраво блистять.
Хочеш ти кульку піймати?
Треба її наздогнати!.
Звучить музика, діти ловлять мильні кульки.
Музичний керівник: Ось і казочці кінець.
Хто був чемним? Молодці!
Оплески собі даруємо,
З настроєм казковим до групи крокуємо!
Діти під музику виходять з музичної зали.
* І. Каплунова, І. Новоскольцева «Музика і чудеса», Композитор-Санкт-Перербург -2003
1