План-конспект гуртка «ЮНІ РУКОДІЛЬЦІ»Підготувала студентка1 СБз-Почат групи. САВЧУК АНАСТАСІЯ
Номер слайду 2
Тема : Виготовлення вітальної листівки до дня матері для мам. Мета навчальна : навчити дітей виконувати вітальну листівку в техніці аплікація в подарунок мамі. Продовжувати знайомити дітей з об’ємною аплікацією. Вчити створювати композицію, використовуючи всю площу аркуша, гармонійно розміщувати деталі аплікації,поєднувати різні прийоми виконання аплікації для створення красивої, гармонійної композиції, застосовуючи отримані раніше знання. Закріплювати поняття про теплі і холодні кольори. Стимулювати дітей до творчого вибору елементів композиції. розвиваюча : розвивати сприймання та увагу, творчу уяву, фантазію, логічне та образне мислення, творчі здібності дітей під час виконання роботи. виховна : виховувати добрі почуття, вміння милуватися красотою квітів , любов до природи,створити емоційний настрій, інтерес і бажання займатися аплікацією,виховувати акуратність в роботі та вміння доводити роботу до кінця. Обладнання : ілюстрації з різними видами квітів, зразки готових листівок ,музичний супровід - пісня Аліни Гросу "Мама". Матеріали та інструменти : Клей, пензлі, кольоровий папір, паперові серветки ,ножиці , картонні шаблони для листочків.
Номер слайду 3
План заняття : І. Організаційна частинаІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності ІІІ. Актуалізація опорних знань ІV. Вивчення нового матеріалу. V . Практична робота. VІ . Підсумок заняття
Номер слайду 4
Хід заняття:І. Організаційна частина. Добрий день ,діти ! Сьогодні у нас незвичайне заняття. Наближається свято. Що за свято? ДЕНЬ МАТЕРІ - це особливий день, коли всі мами забувають про свої турботи і насолоджуються знаками уваги. ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності Восьме березня — це свято! Що ж мені приготувати Для коханої матусі, Для сестрички та бабусі? А ви вже придумали, що дарувати своїм мамам, бабусям, сестрам?…Давайте подаруємо їм листівки! Ми будемо виконувати з вами листівки із зображенням квітів. Ви зможете подарує їх своїм мамам. Я думаю, що їм буде дуже приємно. Вже стало традицією дарувати близьким і рідним людям листівки, особливо, якщо вони далеко ... Це дуже простий спосіб об'єднати людей і зберегти теплі почуття. Вдвічі приємно, якщо листівка зроблена своїми руками. Саморобний подарунок унікальний, він зберігає тепло рук того, хто його зробив. Особливо люблять придумувати і майструвати подарунки діти, речі виконані дитячими руками, несуть щирий, безпосередній заряд, наповнені енергією, теплотою.
Номер слайду 5
ІІІ. Актуалізація опорних знань Аналіз зразка. Подивіться на ці листівки. Що зображено на них? - З якого матеріалу виконана основа листівки ?(кольоровий картон )- З якого матеріалу виконані листя букета? (з кольорового паперу) квіти? (з паперової серветки) - Які з кольорів можна назвати холодними, а які -теплими? Чому? (Якщо він близько до жовтого, то здається теплим, до синього — холодним.)Цю композицію можна назвати весняною , тому що кольори квітів і листя яскраві , теплі . Можна придумати назву цьому букету– (варіанти відповіді дітей). Продемонструвати, що зелений колір може бути як холодним, так і теплим, залежновід того, на якому тлі він знаходиться (показати на листочку).
Номер слайду 6
ЗРАЗКИ РОБІТ
Номер слайду 7
Номер слайду 8
ІV. Вивчення нового матеріалу. Зараз кожен обміркує, яку композицію виконуватиме, і візьме папір потрібного кольору. Подивіться, як краще розташувати елементи в прямокутнику нашої листівки. У центрі можна зробити декілька квіток, а по краях — листочки. Спочаткуми зробіть деталі нашої майбутньої листівки , а потім спробуйте викласти композицію на основу. Лише після цього слід приклеювати деталі композиції, починаючи з великих і пласких ,а наприкінці –обємні. Роботу слід виконувати аккуратно, не залишаючи слідів клею.
Номер слайду 9
V . Практична робота Для створення настрою я пропоную прослухати пісню Аліни Гросу "Мама"…Вітальна листівка виготовляється у такій послідовності.1. Складіть аркуш кольорового картону вдвоє по широкій стороні. Це буде основа нашої листівки.2. Складіть маленький аркуш зеленого паперу «гармошкою» (багатошарове вирізання) обведіть олівцем шаблон і виріжте листочки за обведеними контурами. 3. Паперову серветку , складену в 6-8 шарів ,розріжте на квадрати запропонованого розміру. Я допоможу скріпити їх в центрі степлером . Треба обрізати кути квадрата , або вирізати круги . Потім послідовно підняти і зімяти кожен шар серветки . Виходить гарна квітка
Номер слайду 10
4. Іще один варіант виготовлення квітки .а) На червоному квадраті малюємо спіраль . б) Потім вирізаємо по лініїв) Беремо вирізану спіраль і згортаємо з зовнішнього краю.г) Щільно, згортаємо розпочатий рулон до самого кінця і знизу приклеюємо внутрішній кінець.д) Паперова троянда готова !5. Виріжте тоненькі смужечки для стеблів наших квіточок.6. Накладіть всі деталі на основу, скомпонуйте листівку.. Приклейте. (Пам’ятайте про техніку безпеки праці під час користування ножицями та клеєм.)7. Вихованці добирають кольоровий папір, виготовляють основу листівки, розмічають і вирізують деталі. Розміщують деталі листівки на основі і наклеюють її. Керівник стежить за роботою , допомагає порадою або дією . У процесі діяльностідітей педагог заохочує самостійність, акуратність, творчість. 8 . Додайте декоративну тасьму та домалюйте необхідні прикраси золотими та срібними гельовими ручками . Листівка буде незавершена якщо не написати теплі слова звертання та побажання . Чи пам’ятають діти вірші про маму ? Пропоную написати ці теплі рядки в виготовлені листівки
Номер слайду 11
Мамо найдорожча, Мамочко єдина,Щирі побажання – Від доні, від сина. Квіточок пахучих Принесли багато. В цей травневий ранок, У велике свято! - Хто розкаже мені казку, хто щедріший всіх на ласку?Ти, матусю, наймиліша! В цілім світі найрідніша!- Хто нас ніжить і голубить, пестить, гладить, ніжно й любопригортає до серденька? Ти, моя найкраща ненька!VІ . Підсумок заняття А зараз ми зробимо виставку наших робіт .І проаналізуємо результати . Діти дають назву своєї композиції, кажуть які холодні або теплі кольори присутні в них. Педагог перевіряє роботи дітей . Пропонує оцінити роботи друг друга. Усі молодці ! Дякую всім!