конспект на тему Шрифти на кресленні

Про матеріал
Тема уроку: Основні відомості про креслярські шрифти.. Мета уроку: освітня: ознайомити учнів з історією розвитку креслення, сучасними інформаційними технологіями та значенням креслення в житті людини; виховна: виховання акуратності; розвитку: аналітичне мислення. Тип уроку: комбінований. Обладнання та засоби навчання: підручники.
Перегляд файлу

№3

Тема уроку: Основні відомості про креслярські шрифти..

Мета уроку: освітня: ознайомити учнів з історією розвитку креслення, сучасними інформаційними технологіями та значенням креслення в житті людини;                                                         

                          виховна: виховання акуратності;

                              розвитку: аналітичне мислення.

     Тип уроку: комбінований.

Обладнання та засоби навчання: підручники.

 

ХІД УРОКУ

  1.        Організаційна частина. (5.. хв)
    1.      Перевірка наявності учнів.
    2.    Перевірка готовності учнів до занять.

 

  1.      Формування нових знань. (25..хв; фр.)
    1.    Актуалізація опорних знань учнів. .  
  • Де ви зустрічалися з графічними документами?
  • Чи виникали труднощі при читанні креслень та інших графічних документів.

2.2 Повідомлення теми та освітньої мети.

2.3 Перелік питань до розгляду.

1. Загальні відомості.

Всі написи на кресленнях виконують креслярським шрифтом. Це робить креслення більш чіткими й виразни­ми, полегшує їх читання.

Конструкцію літер і цифр креслярського   шрифту  визначено  державним   стандартом.

Стандарт встановлює начерки двох видів літер українського і латинського алфавітів: великих і малих арабських і римських цифр (рис 9) та деяких знаків для умов­них позначень на кресленнях.

Шрифт може бути з нахилом (близько 75°).

Написи виконують у два етапи. Спочатку тонкими лініями намічають контури літер і цифр. Пересвідчившись, що вони написані правильно, їх обводять м'яким олівцем.

Запам'ятайте, що літери і цифри стандартного шрифту ні в якому разі не викреслюють, а пишуть від руки.

 

2. Розміри та начертання літер.

Висота великих літер у міліметрах, виміряна перпендикулярно до основи рядка, визначає розмір шрифту. Її познача­ють h. Написи на кресленнях виконують шриф­тами таких розмірів: 2,5; 3,5; 5; 7; 10; 14; 20; 28 і 40 мм.

Висота малих літер (її позначають с) відпо­відає висоті великих літер попереднього розміру шрифту Наприклад,  для шрифту розміру  14 висота малих літер дорівнює 10 мм, для розміру 10—7 мм, для розміру 7 — 5 мм і т. д.

Товщину ліній шрифту визначають залежно від висоти шрифту. Вона дорівнює 0,1 h і позначається d.

Ширина більшості великих літер  має до­рівнювати 0,6h. Ширина літер А, Д, Ж, М, Ф, X, Ш, Щ, Ю 0,8h, (включаючи нижні і верхні елементи), а ширина літер Г, С, 3 — 0,5h. Ши­рина більшості малих літер дорівнює 0,5h. Ширина літер а, м, ц, ь дорівнює 0,6 h, літер ж, т, ф, ш, щ, ю — 0,7 h, з та с — 0,4 h.

Частини літер, які виступають з рядка (зверху або знизу), виконуються за рахунок відстаней між рядками.

Висота всіх цифр дорівнює висоті великих літер h. Шири­на цифр дорівнює h/2 (за винятком цифр 1(0,3 h) і 4 (0,5 h).

Відстань між літерами і цифрами в словах 0,2h,  між словами і числами — 0,6h. Відстань між нижні­ми лінійками рядків — 1,7 h.

 

 

3. Закріплення знань. (5.хв;………..)

Від чого залежать розміри літери?

Шрифтами яких розмірів виконуються написи на кресленнях?

Чому дорівнює висота малих літер шрифту розміром 10 мм?

 

4. Практична робота. (…..хв;……..….)

Написати у зошиті своє прізвище ім'я та по-батькові.

Написати у зошиті визначення «Стандарт нормативно-технічний документ, який встановлює єдині обов'язкові вимоги до чогось.» с. 236, 5-й термін зверху.   

 

5. Підведення підсумку заняття. (10.. хв)

  1.    Аналіз помилок. Оцінювання роботи учнів.
  2.   Домашнє завдання: На форматі А3 накреслити рамку та написати посередині аркуша:

альбом графічних робіт (14)

з креслення (10)

учня 11 класу (7)

 спеціалізованої середньої загальноосвітньої школи №34 І-ІІІ ступенів

з поглибленим вивченням математики та фізики (7)

прізвище ім'я по-батькові(7)

. § 1,3