План-конспект
Керівника гуртка-хореографа
НХК Театр моди «Дебют»
ЦПО «Зіна»
Коротковой Т.В.
Тема: « Танцювальні вправи – ігри на уроках хореографії у танцювальних колекти
2020р.
Танцювальні вправи – ігри на уроках хореографії у танцювальних колективах.
ТАНЦЮВАЛЬНА ГРА ІМПРОВІЗАЦІЙНО-ТВОРЧОГО ХАРАКТЕРУ «РУКАВИЦЯ-МАНДРІВНИЦЯ!».
Мета: активізувати дитячу танцювальну творчість; закріплювати уміння виконувати танцювальні рухи, виявляти здатність вільно оперувати набутим досвідом; розвивати почуття ритму,навички художнього спілкування.
Вихідне положення —учні і вчитель утворюють коло, стають обличчям до його центру, інтервали між дітьми — на відстані руки. У вчителя або учня у руках рукавиця-мандрівниця (на кшталт рукавиці Діда Мороза).
Після музичного вступу «рукавицю-мандрівницю» ритмічно передають по колу. Із завершенням першої частини музики (музичний період, а надалі, можливо, й музичне речення, фраза) дитина, у якої залишилася рукавиця, вдягає її та імпровізовано танцює, а діти заохочують її оплесками.
Якщо рукавиця — чарівниця, то вона може бути у верхній частині зав’язана, а в ній захований маленький сюрприз, який розкривають наприкінці гри (цей варіант доцільний для свята тощо).
Музика: українська народна мелодія; перша частина- хороводна; друга частина — танцювальна, пожвавленого або швидкого темпу.
ТАНЦЮВАЛЬНА ВПРАВА «ЗАЧАРОВАНЕ КОЛО ТЕРПСІХОРИ».
Мета: формувати у дітей навички сольного виконання знайомих рухів і навички виконання рухів за власним вибором; розвивати музикальність; оптимізувати позитивні емоції дітей.
Вихідне положення —учні і вчитель утворюють коло, в центрі якого— великий обруч. Це — зачароване коло Терпсіхори.
Перший варіант. Діти по черзі або за бажанням стають по одному у коло, а педагог у ролі Терпсіхори називає рух для виконання, наприклад — «вихилясник», «присядка» тощо. «Чари» починають діяти з початком музики і їхній вплив завершується із закінченням музики.
Другий варіант. Дитина, ставши у коло Терпсіхори, одразу «підпадає під її чари» і виконує там свій улюблений рух. Усі можуть плескати в долоні або підтанцьовувати.
Музика: педагог може довільно добирати музику до названих рухів.
ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА «ХВИЛЯ ДРУЖБИ»
Мета: навчати збереженню прямої постави; розвивати почуття ритму, координацію; формувати у дітей навички художньої взаємодії і спілкування через найпростіші виражальні рухи, доцільну міміку; оптимізувати позитивні емоції дітей.
Вихідне положення — на початку або в середній частині уроку учні і вчитель утворюють коло, кожний надає поставі стрункого вигляду.
Перший варіант. На 1 -й такт вальсової музики вчитель з привітною мімікою на обличчі подає праву руку (вниз і від себе, долонею догори)учневі, який стоїть праворуч. На 2-й такт музики дитина виразним жестом вкладає в його долоню свою ліву долоню, відповідаючи адекватною мімікою. На 3-й такт ця дитина так само пропонує праву руку іншій особі — тому, хто стоїть праворуч від неї. Такт за тактом хвиля дружби прокочується по усьому колу і з’єднує дітей, наприклад, для очікуваної гри, танцю тощо.
Другий варіант. Вправу можна розширити, продовжуючи після об’єднання усіх виконувати рухи дружби в ритмі музики. На чотири такти звузити коло (кроки на кожний такт), поступово піднімаючи руки вгору; на два такти опустити руки донизу, виконуючи плавне присідання; на два такти підняти руки вгору, випростати ноги у колінах; на наступні шість тактів розширити коло, відступаючи назад і опускаючи руки; на останні два такти вклонитися.
Музика: на 3/4, помірного темпу, з короткими виразними фразами.
Висновок: Рухливі ігри на уроках хореографії активізують творчий розвиток, розкривають найпростіші уявлення про оточуючий світ, гра пробуджує рухливість та бадьорість.