Конспект начального дня "Ми - українці", 1 клас, НУШ

Про матеріал
Конспект навчального дня 32 тижня НУШ 1 клас. Тема дня: "Українці - хто ми?". Розробка містить конспекти ЯДС, математики, української мови.
Перегляд файлу

Тема тижня: «Ми - українці»             Тема дня: «Українці – хто ми?»
Очікувані результати:

  1. Звертається, вітається, прощається, дотримуючись мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова.
  2. Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання.
  3. Бере участь у сюжетно-рольовій грі.
  4. Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби.
  5. Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/брала участь.
  6. Підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення.
  7. Спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору.
  8. Пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному.
  9. Розповідає про те, що його/її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова.
  10.  Підтримує аргументами власні думки або спростовує їх.
  11.  Обирає для написання висловлення (наприклад, листівки) відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо).
  12.  Створює невеликі висловлювання на добре відому тему з різною метою спілкування; запису\ їх розбірливо, рукописними буквами.
  13.  Намагається виразно читати нескладний текст після попередньої підготовки.
  14.  Сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою.
  15.  Розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні.
  16.  Виділяє голосом ключові слова і фрази в усному висловлюванні.
  17.  Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігається.
  18.  Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним; позиція звука «й»).
  19.  Записує тексти з 5-6 коротких речень.
  20.  Дотримується правил переносу слова з рядка в рядок.
  21.  Лічить за правилами лічби.
  22.  Оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми (шукає номер квартири (будинку), місця в кінотеатрі, у вагоні потяга, автобусі, літаку, номер кабінету в різних установах, номер телефону тощо).
  23.  Знаходить значення  математичних виразів.
  24.  Застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах.
  25.  Розв’язує повсякденні проблеми математичного змісту ( в тому числі й сюжетні задачі), що містять групи пов’язаних між собою величин.

РАНКОВА ЗУСТРІЧ

  1. ПРИВІТАННЯ

Діти бажають один одному доброго ранку, передають усмішку по колу та розповідають що як провели вихідні.

Починає гру вчитель: за годинниковою стрілкою повертається до учня зі словами: «Я дарую тобі свою усмішку»

 

ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ.  Повідомлення теми тижня «Українці – хто ми?

Щоденні новини (учень, який виконує роль «помічника вчителя», подає інформацію за допомогою слів, піктограми про дату дня, назву тижня, погоду, кількість присутніх).

   Яка зараз пора року?

   Який місяць? Число?

   Який день тижня?

   Яка сьогодні погода?

   Які весняні ознаки можна спостерігати у природі?

   Чи бачили ви сьогодні щось цікаве чи незвичне?

   Чи знаєте ви щось незвичайне про сьогоднішній день?

13 травня у світі відзначається Міжнародний день техніки для майбутнього і Всесвітній день кульбаби.

У всіх людей — одна святиня.

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

— Яке значення для рослини має коріння?

— Чи має людина коріння?

— Що можна назвати людським корінням?

«Щоденні 5». Слухання. Слухання й обговорення оповідання В. Сухомлинського «Дідова колиска»

Одного разу батько шукав щось на горищі. Знайшов стару дерев’яну колиску. Дивна така — помережана, різьбою прикрашена. Ще й буквами старовинними вирізано: «Мир і хліб».

— Це дідова колиска,— сказав батько. Він довго дивився на неї, а потім витер пил і заніс до хати.— Хай зберігається…

Я не знаю свого дідуся. Батько показав мені тільки його могилу на кладовищі…

 Коли я чую слово Батьківщина, мені пригадується старовинна колиска. У ній лежав дідусь…

C:\Users\Вася\Desktop\тема тижня.jpgБатьківщина — це люди, які жили на нашій землі до нас. Вони орали землю і сіяли, раділи і плакали, співали пісні. Це наші предки. Ми повинні знати минуле нашої Батьківщини. Хто забув про колиску, в якій лежав його дідусь, той не може бути справжнім патріотом. А наша колиска — це наше рідне село, рідна хата, мати й батько. З рідної хати починається для мене Батьківщина.

— Як ви гадаєте, про що оповідання?

— Чому батько так бережливо ставиться до старої колиски?

— Що означає Батьківщина для автора?

Робота в парах над обчисленням математичних виразів для визначення теми інтегрованого тижня

   Обчисліть математичні вирази і запишіть результати цих обчислень. Поряд із числом-результатом запишіть букву, яка відповідає цьому результату. Прочитайте тему інтегрованого тижня.

   У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитина побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, що тішили серце своїм розмаїттям. Це та земля, на якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів. Вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємось удома, затишно і привітно. Тільки в рідному краю людина почувається захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома. Де б хто не був, все одно повертається до своїх батьків, до свого дому, у свій рідний край, на свою Батьківщину, до свого коріння.

Вправа «Мікрофон»

   Поміркуйте та продовжте речення  «Україна для мене — це… Від тижня я очікую…»

 

 

 

Робота з медіа. Слухання пісні  Тіни Кароль та Голос діти «Україна – це я!»

 https://www.youtube.com/watch?v=vizHymFie8k

Завдання на картці. Тест  «Чи добре ти знаєш Україну»

Фізкультхвилинка «Ми – українці»

https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww 

 

 

Очік. рез.

Зміст

Методи

Матеріали

ЯДС (мовно-літературна галузь)

Сюжетно-рольові та рухливі ігри. Висловлення власних поглядів на предмет обговорення. Збагачення словникового запасу. Створення коротких письмових повідомлень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОБОТА В ГРУПАХ

 Асоціативний кущ «Бути справжнім українцем це …»

Обговорення проблемних ситуацій «Кого називають українцем?»

      Ситуація 1. Дідусь нашої вчительки музики Лії Гіївни живе у Грузії, а вона народилася і виросла в Україні. Розмовляє  українською, співає і грузинські, й українські пісні. То вона українка?

      Ситуація 2. Мій тато народився живе в Києві, але народився в Латвії. Він українець чи ні?

     Ситуація 3. Настя з батьками минулого року в Канаду переїхала, і тепер вони живуть там. То вони українці чи вже ні?

Робота над збагаченням словникового запасу. (Філворди)

              У головоломці зашифровано 15 слів, пов’язаних з Україною. Розташовані вони горизонтально чи вертикально. Знайдіть ці слова та розфарбуйте кольоровими олівцями.

 

 

 

 

Робота в групах, «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

 

 

Математика

Лічба в межах 100. Знаходження значення математичних виразів на одну дію. Різні стратегії виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язання завдань і конкретних життєвих проблем.

 

Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.

Небо й річка у нас сині,

Сонце й колос — золоті.

Ми живем на Україні!

Українці — ми усі!

   Усі ви діти – майбутнє нашої держави, вам розвивати нашу країну. А для того, щоб Україна розвивалась, процвітала, їй потрібні освічені, розумні та мудрі, наполегливі українці. Бажаю вам обов’язково стати такими, а для цього потрібно старанно працювати в школі.

Повідомлення теми та завдань уроку

   Сьогодні  на уроці ми  повторюватимемо раніше вивчений матеріал, знаходити значення виразів на одну дію, розв’зувати задачі.

Усний рахунок

   Поліна та її батьки поїхали в Київ на екскурсію. Назвіть числа в порядку спадання та дізнайтесь які місця відвідала дівчинка в столиці.

Пальчикова гімнастика (нейровправа) 

Каліграфічна хвилинка.

   Розпочнемо нашу роботу з каліграфічної хвилинки. Запишіть на каліграфічну хвилинку число, яке позначає день народження України.

   Що ви можете сказати про число 24?

Робота з геометричним матеріалом

   Українці – нація сівачів і хліборобів – здавна шанують хліб, як символ Бога, сонця, достатку, самого життя. Кожного ранку ми беремо пахучу скибку до сніданку. І не завжди розуміємо, скільки праці вклали люди, щоб ця хлібина з’явилася на нашому столі.

   Давайте пригадаємо люди, яких професій працюють заради того, щоб на нашому столі красувався запашний, рум’яний буханець хліба?

   Діти, скажіть, будь ласка, а з яких рослин печуть хліб (пшениця, жито, ячмінь, кукурудза, овес (як правило, але не завжди, в поєднанні з пшеничним борошном))

   До якого виду рослин належать ці рослини? (трав’янисті).

   Які ще види рослин ви знаєте?

          Чи знали ви, що хліб можна спекти із жолудів дуба. Їх здавна використовували у їжу. Для приготування борошна жолуді розрізають, очищають, вимочують у воді дві доби, причому воду міняють не менше трьох разів. Потім їх заливають свіжою водою і нагрівають до кипіння. Після цього воду зливають, жолуді висушують до хрустіння, а після цього товчуть. Якщо розмолоти крупно, то вийде дубова каша, а дрібно, то вийде борошно. З такого борошна пекли дубові млинці і додавали ягоди, варення, мед.

   Поміркуйте, будь ласка, форму яких геометричних фігур має хліб?

Робота з календарем.

   30 березня Остап і Марічка  разом із родиною поїхали на майстер-класіз випікання хліба. Обведіть на календарі дату, коли родина вирушила на майстер-клас. Який це день тижня? Який день тижня сьогодні?

Робота з іменованими числами

Вартість

   Вартість майстер класу для дітей складає 130 гривень. Якими купюрами ви змогли б розрахуватись за майстер-клас.

Маса

   На майстер-класі пані Тетяна – фахівчиня з випікання хліба – розповідала дітям, що хліб – це борошно, дріжджі, сіль і вода. Для замішування тіста вона насипала в миску борошно. Розгляньте малюнок та визначіть масу борошна.

Обчислення виразів (робота на картці)

   Пекарка розповіла, що при випіканні хлібних виробів можна поекспериментувати і порадила додати прянощі, але не занадто багато. Обчисліть вирази, порівняйте їх з ключем та довідайтесь, які саме прянощі додали до хліба Остап і Марічка.

Фізкультхвилинка «А ми зерно сіяли»

https://www.youtube.com/watch?v=oWKe71Ivmmg

Робота над задачею

   Пані Тетяна наголосила: якщо добре вимісити тісто, хліб матиме неповторний смак. Вона поділилася секретом, як перевірити чи добре вимішене тісто. Треба відірвати шматочок тіста та розтягувати його. Якщо утворилася тоненька плівка, яка тягнеться, але не рветься, – тісто вимішане добре й можна пекти.

Задача. Усього родина спекла 18 хлібних виробів. З’їла – 7. Решту хліба забрали додому. Скільки хлібних виробів родина забрала додому? Яка схема відповідає  розв’язку задачі?

Слухання пісні «Пісня про хліб»

https://www.youtube.com/watch?v=hQPupMrnuBM Рефлексія

   Проаналізуйте свою роботу на уроці. Допоможуть вам в цьому картки  для самоаналізу.

 

 

 

 

Фронтальна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

«Щоденні 3». Математика з другом

 

 

 

 

 

 

Фронтальна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтальна робота

 

 

 

Розповідь

 

 

 

 

 

 

 

«Щоденні 3». Математика самостійно.

 

 

 

 

 

 

Фронтальна робота

 

 

 

 

«Щоденні 3». Математика самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Щоденні 3». Математика письмово.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Вася\Desktop\Усний рахунок.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Вася\Desktop\Математика\Картка з виразами.pngC:\Users\Вася\Desktop\Маса борошна.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Алла\Робота (школа)\Матеріали\Самооцінювання\350581002.png

 

 

Українська мова

Виразність мовлення. Вправляння у правильному та виразному читанні різних текстів. Розпізнавання ключових слів і фраз в усному висловлюванні.  Вправляння у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня). Запис окремих слів та речень відповідно до опрацьованих правил.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Артикуляційна гімнастика
  2. Робота з чистомовкою. Читання з різними емоціями.

     1 група – радість;

     2 група – здивування;

     3 група – злість.

  1. Робота з текстом «Українці – хто ми?

   Давайте прочитаємо текст і довідаємось, кого називають українцями. Чому ми звемося українцями?

              Читання вчителем;

              Читання самостійно.

              Вибіркове читання:

-         Знайдіть у тексті слова, де описуються хто такі українці.

-         Де можуть жити українці?

-         Чи можуть іноземці стати українцями?

  1. Читання вірша Юрія Шкрумеляка. Розпізнавання ключових слів і фраз в усному висловлюванні. 

Хто ти, хлопчику маленький?

— Українець молоденький.

Хто ти, дівчинко маленька?

— Українка молоденька.

У якій живеш країні?

— В незалежній Україні.

Який герб в твоїй державі?

— Тризуб золотий у славі.

Що для тебе Україна?

— Моя рідна Батьківщина.

Як здобута її воля?

— В боях лютих серед поля.

Хто боровся за Вкраїну?

— Весь народ в важку годину.

Чи ти любиш Україну?

— Люблю її до загину.

У що віриш, дитя миле?

— В Бога й велич України.

   Поміркуйте, що є важливим для української дитини.

Патріотична руханка «Мир над Україною» Н. Валевська

 https://www.youtube.com/watch?v=UxAcrq7Cn94

Вправляння у правильній вимові й наголошуванні слів (тематика тижня). Запис окремих слів та речень відповідно до опрацьованих правил (презентація PowerPoint)

Діти відгадують загадки, пов’язані з темою тижня. Слова-відгадки записуємо в зошит, виконуємо звуко-буквений аналіз.

   Україна для кожного з нас не просто земля, де ми народилися, де жили наші предки. Вона є цілим світом звичок, уявлень і почуттів, які ми сприймаємо з дитинства. Наша держава сформувалася внаслідок довгого розвитку і має багате історичне минуле. Символіка – своєрідна візитна картка країни. Історично склалося так, що кожна країна має свої Державні та народні символи. Давайте ми з вами пригадаємо, що відноситься до державних символів, а що до народних, виконавши інтерактивне завдання.

https://learningapps.org/30038853

Слухання пісні Н. Май  «Червона калина»

 https://www.youtube.com/watch?v=uf_pDG31uPk    

   Діти, давайте пригадаємо до якого виду рослин належить калина?

   Чи можна ламати гілля калини?

Списування тексту «Україна»

Україна — це моя рідна земля. Вона розбуджена бурхливою грозою. Красива й уквітчана ця земля весною. Щедра і різнобарвна восени. Строга і засніжена зимою. Солодка і пахуча в теплі літні дні.

Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

   А зараз кожен із вас подумає, прислухається до свого серця і скаже заповітні і щирі слова про Україну. Яка наша Батьківщина? (Діти думають і добирають слова, наприклад: мила, дорога, славна, рідна, свята, чарівна, чудова тощо)

   Україна – це ми! Ви наша надія, ви майбутнє України. І дуже хочеться, щоб ви виросли справжніми українцями – здоровими, життєрадісними з гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами, щедрими душею.

 

 

 

 

«Щоденні 5». Читання для себе

 

 

 

 

 

 

 

 

«Щоденні 5». Читання для когось

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Щоденні 5». Робота зі словами

«Щоденні 5». Письмо для себе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Щоденні 5». Слухання

 

 

 

 

«Щоденні 5». Письмо для себе

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

 

 

C:\Users\Вася\Desktop\unnamed (1).jpg