Конспект навчального заняття з Технології для 5-6-х класів на тему "Технологічна послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією. Використання праски"

Про матеріал

Конспект заняття з трудового навчання на тему "Технологічна послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією. Використання праски" розрахований на дві години в 5-6-х класах при виконанні проекта, де об'єктом проектно-технологічної діяльності учнів є "Панно, картина". Панно чи картина виконується однією з основних технологій "Технологія виготовлення аплікації (з природних та текстильних матеріалів)"

Конспект дає змогу ознайомити учнів з технологічною послідовністю виготовлення панно чи картини, використанням праски, вибором режиму прасування, терморегулятором та його призначенням, правилами безпечної роботи праскою

Перегляд файлу

Щоб урок був наче казка,

Щоб чогось навчив він вас,

Слухайте мене уважно

І не гайте марно час.

Тема.  Технологічна послідовність виготовлення панно, картини з аплікацією. Використання праски

Практична робота. Визначення технологічної послідовності виготовлення панно чи картини з  аплікацією. Виконання волого-теплової обробки тканини                                                                                           

Мета:

навчальна : забезпечення засвоєння учнями знань про технологічну послідовність виготовлення панно чи картини; відпрацювання навичок виставляти режими нагрівання праски та виконання волого-теплової обробки тканини

розвиваюча: розвиток вмінь визначати технологічну послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією, аналізувати та співставляти, логічно мислити

виховна: виховання естетичного смаку,  дисциплінованості виконання правил безпечної праці з праскою

Тип уроку: Формування вмінь та навичок учнів

Ключові слова: праска, режим прасування,терморегулятор, дошка для прасування

МТО: ІКТ, зразки картин та панно, праска, ємкість для води, дошка для прасування

Інструменти та матеріали: текстильні матеріали, природні матеріали

Об’єкт праці: панно, картина

Міжпредметні зв’язки: фізика, трудове навчання, образотворче мистецтво

Структура  уроку

  1. Організаційний момент
  2. Виявлення знань і вмінь учнів
  3. Актуалізація опорних знань учнів
  4. Мотивація навчальної діяльності учнів
  5. Повідомлення теми уроку
  6. Визначення мети(завдань) для учнів на урок
  7. Вивчення нового матеріалу
  8. Осмислення учнями вивченого матеріалу
  9. Формування умінь і навичок учнів
  10. Рефлексія
  11. Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал і щоденники
  12. Завдання додому
  13. Прибирання робочого місця

Хід заняття

I.  Організаційний момент

  • Перевірка підготовленості робочих місць
  • Перевірка наявності робочого одягу

II. Виявлення знань і вмінь учнів

    Індивідуальне опитування:

  • Які ви знаєте види аплікації?
  • Де можна застосовувати аплікацію?
  • Як вибирати малюнок для аплікації?

Фронтальне опитування:  

  • Створити ескіз аплікації
  • Перенести малюнок на папір
  • Добрати кольорову гаму для аплікації

 

III.  Актуалізація опорних знань учнів

    Оживлення знань, умінь, досвіду:

  • Що знаєте про послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією?        
  • Виконуючи волого-теплову обробку різних типів тканини, необхідно використовувати відповідну температуру нагрівання праски
  • Ви вже вмієте виконувати волого-теплову обробку   

 

IV.  Мотивація навчальної діяльності   

 

З сивої давнини людина завжди намагається прикрасити одяг, оздобити предмети побуту, своє житло, середовище. У сучасних домівках також є багато панно чи картин, створених своїми руками.

 Щоб  виготовлена вашими руками річ мала привабливий вигляд, ви  повинні знати технологічну послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією та  виконувати волого-теплову обробку тканини     

 

V.  Повідомлення теми уроку 

   Тема. Технологічна послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією. Використання праски 

 

VI.  Визначення мети для учнів на урок    

      Учні повинні знати: Технологічна послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією

       Учні повинні вміти: Виконувати волого-теплову обробку тканини

VII.  Вивчення нового матеріалу     

  • Технологічна послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією

Учитель: Послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією:

  • Розробка малюнка для аплікації
  • Розмічання деталей аплікації
  • Виготовлення деталей аплікації
  • Прикріплення деталей аплікації до основи швом «уперед  голкою»
  • Прикріплення деталей аплікації петельним швом
  • Волого-теплова обробка виробів та прасування тканини
  • Оздоблення виробів з аплікацією
  • Оформлення виробу з аплікацією
  • Догляд за виробами з аплікацією                                                                                                 
  • Використання праски

     Учитель: Під час виготовлення аплікації з тканини часто доводиться використовувати праску: прасувати тканини, розпрасовувати шви деталей, запрасовувати їх краї. Прасувати потрібно й після завершення шиття, щоб краще зберігалася створена форма виробу

 

Учень:

C:\Users\DB26~1\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image2.jpeg

 Учитель: Праска – металевий нагрівальний прилад для прасування одягу та виконання волого-теплової обробки виробів під час шиття.

     Праски бувають наплитні (мал.1) й електричні (мал2). Наплитні  праски нагрівають на плиті ( газовій, індуктивній, електричній), електричні – за допомогою електричного струму.

C:\Users\DB26~1\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image3.jpeg  

Мал.1 Наплитна праска                      Мал.2 Електрична праска

      Електричну праску (мал. 3) вмикають за допомогою шнура з вилкою на кінці (1), яку вставляють у штепсельну розетку. Праска має основу (2), ручку (5), за яку її тримають під час роботи, кнопку для подачі пари (4), підошву,

 

C:\Users\DB26~1\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image5.jpegякою прасують вироби (3), терморегулятор (6), яким регулюють нагрівання праски.

 

 

 

 

 

 

 

Мал.3 Будова праски

 

 Сьогодні в магазинах побутової техніки споживачеві пропонують багато видів електропрасок від різних виробників. Оптимальними і якісними в прасуванні є парові праски(мал.4). Цей вид прасок виділяється з-поміж інших такими перевагами: відмінним прасуванням, можливістю відпарювати, добрим ковзанням.

C:\Users\DB26~1\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image1.jpeg

Мал.4 Види парових прасок

 

  • Вибір режиму прасування

     Учитель:  Оскільки вироби виготовлено з різних типів тканин, для прасування необхідно використовувати відповідну температуру до кожної тканини, щоб не зіпсувати її (таблиця 1)                                                                                                                           

Таблиця 1

Температурні режими нагрівання праски

 

                 Тканини

Максимальна й мінімальна температура нагрівання підошви праски

Вовна

           180°С-200°С

Бавовняні тканини

           250°С-270°С

Льняні тканини

           280°С-300°С     

Шовк ацетатний

            натуральний

            віскозний

           115°С-140°С

           140°С-160°С

           140°С-180°С      

 

  • Терморегулятор, його призначення

   Учитель:   Для того щоб знати, до якої температури нагрівалася праска , а також для регулювання температури, кожна сучасна праска обладнана терморегулятором.(Мал.5)

 

 

 

 

 

 

Мал. 5 Праска з терморегулятором

Терморегулятор(термостат) – пристрій для контролю за температурою нагрівання праски.

 На терморегуляторі є написи і спеціальні позначення, розшифрування яких подано в інструкції. Термостат дає можливість вибрати необхідну температуру для прасування. На прасках прийнято позначати режими нагрівання праски точками: ·, ··, ···. Одна точка відповідає мінімальній температурі нагрівання, відповідно три точки – максимальній.

 

Учень:                                   Прийоми роботи праскою

C:\Users\DB26~1\AppData\Local\Temp\FineReader10\media\image21.jpeg

 

  • Правила безпечної роботи праскою

Бесіда учитель – учень: Правила безпечної роботи праскою:

  • Перед увімкненням праски до електромережі перевірити шнур і вилку праски
  • У приміщенні з бетонною підлогою під час прасування стояти на гумовому килимку
  • Вмикати й вимикати праску з електромережі тільки сухими руками, повільно беручись за вилку та не смикаючи за шнур
  • Наливати воду в резервуар лише при вимкненій прасці за допомогою спеціального стаканчика
  • Не залишати праску на тканині під час прасування
  • Ставити праску на спеціальну підставку
  • Не торкатися руками нагрітої підошви праски
  • Стежити, щоб позначка терморегулятора праски була на тому режимі, який відповідає температурі нагрівання для відповідної тканини
  • За необхідності зволожувати тканину тільки пульверизатором
  • Не підставляти руки під пару, що виходить з підошви праски
  • Стежити, щоб підошва праски не торкалася шнура
  • Не залишати без нагляду увімкнену праску
  • Після закінчення прасування вимкнути праску

 

VIII.  Осмислення учнями вивченого матеріалу

  • Технологічна послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією
  • Учитель: Установіть відповідність між режимом прасування і видом тканини

 

Не більше 200С

Окремі види синтетичних і тканина дубльована іншими матеріалами

Не більше 150С

Шерстяна і лляна

Не більше 110С

Синтетична

Виріб не повинен піддаватися прасуванню

Бавовняна, шовкова, натуральна і штучна

 

  • Учитель: Укажіть умовне позначення температурного режиму праски

38.jpg35.jpg36.jpgimages.png

 А Б В Г

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

IX.  Формування умінь і навичок учнів

  • Аналіз завдань практичної роботи
  • Забезпечення учнів необхідними матеріалами та інструментами
  • Дотримання правил безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічних вимог під час виконання практичної роботи
  • Самостійне виконання учнями завдань практичної роботи за інструкційними картками

 

  • Технологічна послідовність виготовлення панно чи картини з аплікацією

 

  • Виконання волого-теплової обробки тканини

Інструменти та матеріали: Зразки тканини,тканина – основа для аплікації праска, ємкість для води, дошка для прасування

Послідовність виконання роботи:

  • залити воду в спеціальний отвір у прасці
  • увімкнути праску
  • виставити терморегулятор праски відповідно до зразків тканини, що будуть прасуватися
  • пропрасувати зразки тканини
  • спробувати відтягти та спрасувати зрізи в зразках тканини
  • пропрасувати тканину – основу для аплікації
  • роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці
  • Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів
  • Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуального, групового)
  • Організація самоконтролю та взаємоконтролю учнів
  • Підбиття підсумків практичної роботи
  • демонстрація кращих робіт
  • аналіз недоліків та визначення шляхів їх усунення
  • оцінювання результатів практичної роботи

 

X.   Рефлексія

  • Що нового дізналися на уроці ?
  • Чого навчились? Яку роботу виконали?
  • Що потрібно зробити для того,щоб мати кращі результати роботи?
  • Де можна використати набуті знання та вміння?

 

XI.  Мотивація оцінок, виставлення їх у журнал та щоденники

 

XII.  Завдання додому

     Принести тканину,інструменти та матеріали для копіювання малюнка на

      основу

 

XIII.  Прибирання робочого місця

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
12169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку