Розробка першого уроку у першому класі
Тема: Я люблю свою країну
Мета: Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей; формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, сформувати уявлення учнів про школу як країну знань, розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму, заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави.
Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація «Україна – моя Батьківщина», квіточки з іменами дітей, жовто-блакитні сердечка.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форма уроку: урок-подорож з елементами STEM
Девіз уроку: «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина. Мільйони різних «я», а разом – Україна».
Хід уроку:
І Організаційний момент
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
ІІ Основна частина
Сьогоднішній урок у нас незвичайний. Сьогодні у нас урок-подорож. Хто мені скаже, що ж таке подорож?
Сьогодні ми разом із вами та вашими батьками вирушимо у Країну Знань, де на нас чекає багато цікавих пригод.
Але мандрувати ми будемо на ракеті, яку ми зараз з вами побудуємо за допомогою конструктора LEGO. (Вчитель викликає до себе трьох учнів і будує з ними ракету).
Вчитель. Ракету ми побудували, тож для відправлення в подорож зберемося всі на зупинці «Галявина знайомств».
Подивіться навколо, як багато учнів у класі. Можливо, ви ще не всі один одного знаєте, не з усіма знайомі. Звичайно, у кожного своє ім'я, і відразу буває важко запам'ятати, кого як звуть. Але ж складно розмовляти з людиною, якщо не знаєш його імені. А ми разом вчитимемося, і тому потрібно знати всіх учнів свого класу.
- Давайте знайомитися. Я ваша вчителька. Мене звати Аліна Олександрівна. А тепер дізнаємося, як звати кожного з вас. Коли я скажу: "Три-чотири"! - кожен по команді вигукне своє ім'я. Ну-мо, спробуємо! (Діти вигукують своє ім'я)
- Ой-ой-ой!. Начебто голосно кричали, а я жодного імені не розчула! А ви всі імена розчули?
- Давайте спробуємо по-іншому.
Подивіться на дошку. Бачите лісову галявину, але на ній немає квітів. Давайте виростимо на нашій дошці велику квіткову галявину. У вас в кожного на парті лежить квітка, на якій написане ваше ім’я. Зробимо так: я викликатиму до дошки декілька учнів, ви вийдете сюди і прикріпите квіти на галявину. Вам потрібно слухати уважно: чи не вас я назву. Я прошу вийти до дошки усіх, кого звуть… . (і так далі, потрібно 27 магнітиків).
2. Народження нової родини.
(Учитель дістає табличку з написом "НАШ КЛАС").
- Діти, подивіться, як багато кольорів у нас вийшло і всі квіти різні, але яку красиву і єдину галявину вони створили. Подивіться один на одного, посміхніться. Ми теж всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Ця галявина буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні вона буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас(учитель поміщає табличку над кольорами). Ось він який - наш клас!
Вчитель. Отже, народилася, ожила галявина нашої сім’ї, нашого класу і ми прописали правила життя нашої родини. А в якій казковій країні знаходиться наша класна родина? В Країні знань. Відтепер ми разом мандруватимемо Країною знань, збираючи все, що вона нам подарує. А дарує вона, діти, те, без чого ми не можемо жити, працювати в сучасному світі, - знання. Ця країна водночас і загадкова, і пісенна, і математична. Дорогою на нас можуть чатувати небезпеки, труднощі, тому ми повинні завжди допомагати один одному, адже недаремно говорять: «Якщо поруч біля тебе справжній друг, дорога стає набагато легшою».
Зараз ми з вами і відправимося на своїй ракеті у цю цікаву країну.
3. Ігровий момент
І першою зупинкою на цьому маршруті є зупинка «Справжній школяр». Сьогодні всі вітають наших першокласників. А чи готові наші малюки статишколярами? А хто знає, що школяр складає портфелі? Зараз перевіримо
4. Складання «Правил життя в класній родині»
Вчитель.Країна Знань, по якій ми сьогодні мандруємо, має свої закони, i ви їх повиннi знати і дотримуватись, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям вас учити, а вам — учитися. А кожна класна родина в цій країні має свої правила життя.
Тож, давайте зараз разом складемо «Правила життя в нашій родині».
Отже, будемо гарно вчитися, дружно жити, посміхатися. Скажемо такі слова:
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я,
Будемо усі дружити,
В мирі і злагоді жити!
5. Фізкультхвилинка https://youtu.be/_Jof_q0TL3s
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Тема першого уроку звучить так: «Я люблю свою країну». Вона є такою ж урочистою, як і цей день.
Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені,
Де дім мій — моя Україна.
Діти: Ми – громадяни України!
Тож, наступна зупинка нашої подорожі ««Ми – діти України».
(Демонструє карту України, що прикріплена на дошці) Вона складається з великих і малих містечок,сіл. Багато є на ній річок,озер,гір…Це наша держава.
Щасливі ви, що народилися і живете на чудовій, багатій землі. Тут ви зробили свої перші кроки, відкрили навколишній світ. Тут вам уперше заспівала матуся колискову, розповіла казку бабуся, зробив іграшку дідусь. Тут вас навчив чесно жити тато. Тут ви навчилися усміхатися один одному. Тож, давайте зробимо зупинку в наступному пункті нашої карти «Національні символи України».
З глибини віків дійшла до нас ось така легенда.
Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір,готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.
З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. Вони стали державними символами України.
Вчитель пояснює і допомагає діткам кріпити сердечка. Утворюється прапор
Цю святиню знають діти.
Це – прапор України.
По радіо звучить щоденно
Патріотична пісня,
Що возвеличує Вкраїну
І прославляє навічно.
Це – Гімн України.
Вчитель вмикає Гімн і пропонує діткам на знак поваги стати
Це тризуб жовто-яскравий.
Тризуб – це герб України.
Вчитель кріпить тризуб на дошці біля прапора
3. Практичне завдання.
- А зараз я пропоную вам попрацювати групами. У вас є конвертики із пазлами, склавши які ви отримаєте карту України.
(Складання пазлу «Україна» . Учні працюють в групах. Кожна група має на парті набір пазлів, з яких складається карта України.)
4.Відеоролик «Україна».
Вчитель. А зараз ми побуваємо ще на одній зупинці «Відеозал»
Перегляд відеоролика
IV Підсумок уроку
- Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашої класної галявини.
Ви піднялися на одну сходинку Країни знань. А попереду ще таких кроків буде багато. Нехай цей шлях буде для Вас радісним і цікавим.
- Запам’ятайте важливе правило:
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
Звучить мелодія, всі взялись за руки, вчитель каже слова:
Вчитель запрошує дітей сісти за парти