Конспект підсумкового уроку з теми "Нерівності"

Про матеріал
Конспект підсумкового уроку з теми "Нерівності" надає змогу провести тестове опитування учнів з теми "Основні влстивості числових нерівностей" та перевірити знання учнів при розв'язуванні лінійних нерівностей з однією змінною.
Перегляд файлу

 

 

 

Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання № 33

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, дошкільний навчальний заклад

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з алгебри

в 9 класі на тему:

 

 

Узагальнення

і систематизація знань з теми «Нерівності»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: Бондар Ольга Вікторівна,

вчитель математики

 

 

 

 

 

 

Серед усіх наук, які відкривають шлях

 до пізнання законів природи,

найвеличнішою є математика

С.Ковалевська

Тема уроку:

Узагальнення і систематизація знань з теми «Нерівності»

Мета уроку:

освітня: розширити, узагальнити і систематизувати знання про лінійні нерівності і системи лінійних нерівностей; повторити алгоритм розв’язування нерівностей, закріпити властивості, які використовуються при розв’язуванні нерівностей з однією змінною, а також вдосконалювати знання з розв’язування нерівностей, та графічного зображення множин розв’язків, запису відповідних проміжків;

розвивальна: розвивати навички самостійної роботи та самоаналізу, комунікативні, інтелектуальні навички учнів; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови;

виховна: виховувати наполегливість і відповідальність, допитливість і уважність, свідоме ставлення до навчання, почуття особистої відповідальності кожного учня при роботі в колективі. (слайд 1)

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання: карки із завданнями, мультимедійний проектор, планшети.

 

Хід уроку

І. Організаційно - психологічна частина. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя. Добрий день, діти, шановні колеги. Я рада всіх вас  вітати на нашому уроці, тема якого «Узагальнення і систематизація знань з теми «Нерівності». Діти запишіть тему в зошиті.

Отже вже зараз, працюючи на уроці, ми будемо поглиблювати ваші знання, а їх раціональне використання допоможуть вам успішно скласти ДПА.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Ось і пролунав дзвоник на урок математики, на урок нових відкриттів та роздумів.

«Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика». (слайд 2)

Це слова відомої жінки-математика Софії Ковалевської і ми спробуємо це довести.

Кіносюжет : Одісея первісної людини       (слайд 2)

 

Отже наші предки, піднявшись на дві ноги, невтомно передавали  свої знання дітям, для того, щоб вони дійшли до нас. І частину цих знань, названою наукою алгеброю, ми спробуємо відтворити, узагальнити, систематизувати сьогодні на уроці.

Діти, на цьому уроці ви об’єднались в три групи «Нерівність», «Система», «Розв’язок».  Оберіть спікера та його помічника.

Оцінювання роботи груп проводитиме спікер, помічник буде заповнювати лист оцінювання.

Вчитель пояснює правила заповнювання листа оцінювання.( бали в колонку «активність» виставляють в кінці уроку). Далі вчитель нагадує учням правила роботи в группах (учні вголос зачитують правила).

Правила роботи в групах     (слайд 3) 

  • Бути активним.
  • Поважати думку товариша.
  • Бути доброзичливим.
  • Не перебивати інших!
  • Поважати правила роботи в групі.
  • Нікого не засуджувати!

 

 

ЛИСТ ОЦІНЮВАННЯ

 

Прізвище

учня

«Вільний мікрофон»

1 бал

«Пазли»

 

1 бал

Групова робота,

 2 бали

Математ.

скринька 2 бали

«Числові проміжки» 1 бал

 

«Знайди пару»

1 бал

Самост. робота

2 бали

Актив

ність

2 бали

Сума

балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель. Давайте перевіримо домашнє завдання за допомогою інтерактивного методу «Вільний мікрофон». На запитання відповідає тільки той, хто отримує мікрофон.

Проводиться інтерактивна вправа, метод «Вільний мікрофон»  (слайд 4)

1. Коли число а вважають більшим від числа b? А коли меншим?

  1. Які знаки використовуються для порівняння двох чисел?
  2. Що таке числова нерівність?
  3. Назвати знаки строгої та нестрогої нерівності.
  4. Сформулювати властивості числових нерівностей.
  5. Що називається розв’язком нерівності з однією змінною?
  6. Що означає розв’язати нерівність?

8. Які нерівності називаються рівносильними?

9. Яка нерівність називається лінійною нерівністю з однією змінною? Навести приклади.

10. Скільки розв’язків може мати нерівність з однією змінною?

11. Коли множиною розв’язків нерівності є порожня множина?

ІІІ. Застосування знань

1. Інтерактивна вправа «Тест-драйв» (слайд 5)

А зараз ми перевіримо ваші знання на практиці: проведемо огляд теоретичних вправ - вправи на повторення основних властивостей числових нерівностей. Для цього ми відкриваємо гул форму https://goo.gl/LQNuVP і вибираємо правильну, на вашу думку, відповідь.

2. Огляд практичних вправ

Пригадавши властивості числових нерівностей переходимо до виконання практичних вправ - виконання інтерактивної вправи «Пазли» з теми «Нерівності» з використанням інтернет сервісу  LerningApps. 

https://learningapps.org/4855476 (слайд 6)

3. Математичне лото (слайд 7)

 

 

Хід роботи:  

 

1. Учні об’єднуються в групи, отримують різнорівневі картки із завданням, яке необхідно розв’язати в зошиті, а потім – пояснити розв’язок (по 2 учні від групи до дошки.

 

І група - «Нерівність»:

1. Розв’яжіть нерівність: х + 4 > 5 

                                                                        Відповідь: (1; +∞).

2. Розвяжіть нерівність: 8х + 2 <- 3

                                                                        Відповідь: (5;+ ∞).

ІІ група - «Система:

1. Розв’яжіть нерівність: 6х + 7 >2 (3х + 4)

                                                                  Відповідь: розв’язку не існує.

2. Розв’яжіть систему нерівностей    

                                                                 2х <3х + 1

                                                                  Х – 3 > 0

                                                                         Відповідь: (3; + ∞).

ІІІ група- «Розв’язок»:

1. Розв’яжіть нерівність:

                                                                          Відповідь: (8; + ∞).

2. Розвяжіть нерівність: ( 3х – 1)2 ≤ 9х ( х – 2)

                                                                  Відповідь: (- ∞ ; - ]

2. Вчитель. Давайте  пригадаємо способи розв’язування подвійних нерівностей і застосуємо їх на практиці:

Прийом « Мозковий штурм»

 

1 спосіб: за властивостями нерівностей;

2 спосіб: переходячи до системи нерівностей.

 

(слайд 8) ЗАВДАННЯ 1: (усно): Яке ціле число є розв’язком подвійної нерівності?

47,5 ≤ Х ≤48,4                                   Відповідь: Х=48

 

ЗАВДАННЯ 2: Використовуючи властивості подвійних нерівностей,

розвяжіть подвійну нерівність:

 

а) – 2 <4 + 2х <5                                                 Відповідь:  (- 3 ; 0,5)

 

 

 

ІV. Робота з классом

Прийом «Математична скринька» (слайд 9)

 

До дошки виходять представники груп, тягнуть із скриньки картки із завданням.

Картка 1. Розв’язати нерівність: (Збірник завдань для ДПА -2013:

Варіант 4 2.2)

(3х+2)2 +(4х-3) 2 (5х -1)2

                                                                                                 Відповідь: [ 6;+)

Картка 2. Знайдіть найменше ціле число, що є розв’язком нерівності: (Збірник завдань для ДПА -2013: Варіант 14 № 2.2 )

(х+3)(х-3)-4х< (х-1)2-5

                                                                                               Відповідь: х > -2,5

Картка 3. Розв’язати нерівність:(Збірник завдань ДПА -2013: Варіант 9 № 2.2)

-1≤ 3-0,25х< 5

                                                                                                                   Відповідь: (-8;16 ]

Учні одночасно розв’язують завдання в зошиті, а потім пояснюють розв’язання.

 

ЗАВДАННЯ 3: Вправа «Числові проміжки» проводиться за допомогою інтерактивної технології з використанням інтернет сервісу  LerningApps. 

https://learningapps.org/watch?v=p8jkwoxh218    (слайд 10)

V. Хвилинка відпочинку. Вчитель. Діти, я хочу звернути вашу увагу на те, що з математикою ми зустрічаємось не тільки в школі на уроці алгебри та геометрії. Якщо уважніше оглянути навколишній світ, можна побачити багато цікавого. Увага на екран.

(Показ презентації «Нерівності навколо нас».) (слайд 11-20 )

Говорячи про нерівність, як про математичне поняття, хочеться внести до нашого уроку деякого різномаїття і тим самим заперечити той факт, що математика суха та нудна наука. Поєднати  і порівняти на перший погляд різні предмети, наприклад алгебру та літературу. Послухайте як почуває себе «нерівність» в поезії. (слайд 21)

Нерівність душ

Нерівність душ страшніша всіх розлук,

Нерівність душ - це бачиш різне сонце.

Але не відчуваєш його рук,

Хоч дивишся завжди в одне віконце.

 

Нерівність душ - це гірше, ніж тримать

В руках якесь розпечене залізо.

Нерівність душ потрібно признавать

Тоді, коли іще не буде пізно.

 

Нерівність душ - це різніі світи,

Це різне небо, навіть різні хмари.

Молю, цим свою душу не топчи,

І відпусти примарливі лиш чари...

  Віда Вансель

ЗАВДАННЯ  4: Наступна робота -  Інтерактивна вправа « Знайди пару» з використанням інтернет сервісу  LerningApps.

https://learningapps.org/4855590     (слайд 22)

VІ. Додаткове завдання:

Слова вчителя. Діти, я пропоную вам написати незвичну самостійну роботу)    (слайд 23) )

Ваша задача замість N вписати номер своєї групи і розв’язати нерівність.

1. Самостійна робота

3x– (1+3N)x+N0

(Через декілька хвилин учні оголошують  свої відповіді)

Відповідь:

І група:[1; + ∞);

ІІ група:[0,5; + ∞);

ІІІ група:[; + ∞).

 

2. Робота в групах    (слайд 24)

 

Розв’яжіть нерівність:

І група - «Нерівність»:

2х – 0,4 ( х – 6) > 0,8                                       Відповідь: (-1; + ∞).

 

ІІ група - «Система»:

5 8х – 2 (8х – 5)                            Відповідь: (- ∞;⅝].

 

ІІІ група- «Розв’язок»:

8 (1 + х ) – 3 (2х – 1 ) > 4                              Відповідь: (-3,5; + ∞).

 

 

 

 

 

VІІ. Домашнє завдання: (слайд 25 )

1. Розв’язати нерівність:

Середній рівень: Збірник завдань ДПА -2013: Варіант 16. № 1.7;

Достатній рівень: Збірник завдань ДПА -2013: Варіант 19. № 2.2;

Високий рівень: написати нерівність із змінною х, яку задовольняє кожне дійсне число.

2. Додаткове завдання:

Розв’язати нерівність, де N дата вашого дня народження:

x– (1+N)x+N0

3. Творче завдання – створити власну презентацію на тему: «Нерівності навколо нас».   

 

Вчитель. Спікер кожної групи збирає самостійні роботи, лист оцінювання і приносить вчителю. Вчитель озвучує оцінки за урок.

 

VІІІ. Підведення підсумків. Рефлексія: (слайд 26 )

Діти, що ми робили на уроці?

Які форми роботи сподобались найбільше?

Які завдання викликали труднощі?

Чи досягли ми мети уроку?

А зараз намалюйте свої враження від уроку на стікерах. (Спікери, будь ласка зберіть стікери та причепіть їх на траєкторію польоту м’яча, якщо вам урок сподобався-верхня частина траєкторії, якщо не сподобався-нижня частина траєкторії м’яча).

Вчитель: Отже, слова Софії Ковалевської «Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найвеличнішою є математика» можуть стати вам вірним супутником у вашому житті.

Дякую за урок.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. ТУХВАТУЛЛІНА СВІТЛАНА АФАНАСІЇВНА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ятел Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Алгебра 9 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
5. Розв’язування лінійних нерівностей з однією змінною. Числові проміжки
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
3439
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку