Конспект Позакласне читання. Олександр Довженко «Пірат»

Про матеріал
Тема: Позакласне читання. Олександр Довженко «Пірат» Мета: поглиблювати знання учнів про повість; ознайомитися з біографією та творчістю Олександра Довженка; опрацювати уривки повісті «Зачарована Десна»; формувати вміння аналізувати героїв; вчити визначати головну думку твору; розвивати вміння читати вголос, мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до тварин, збагачувати словниковий запас. Формувати групи компетентностей: -Компетентність спілкування державною мовою для розуміння україномовних текстів різних жанрів. - Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету твору засвоювати правила поведінки в суспільстві; -Здоровязбережувальну компетентність шляхом бережливого ставлення до природи.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________       Літературне  читання  5  клас

 

Тема: Позакласне читання. Олександр Довженко «Пірат»

Мета: поглиблювати знання учнів про повість; ознайомитися з біографією та

творчістю Олександра Довженка; опрацювати уривки повісті «Зачарована

Десна»; формувати вміння аналізувати героїв; вчити визначати головну думку твору; розвивати вміння читати вголос, мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до тварин, збагачувати  словниковий запас.

Формувати групи компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння україномовних текстів різних жанрів.

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету твору засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом бережливого ставлення до

природи.

Обладнання: виставка книг, ілюстративний матеріал, портрет письменника, тексти

для читання.

Тип уроку: урок застосування набутих знань, вмінь та навичок..

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Психоформула.

Люблю я свій розум,

Увагу та пам`ять.

Працює мій мозок

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Вчителя слово

Здійсню практично.

— Мені приємно працювати з талановитими учнями. Я впевнена, що ми подаруємо один одному чудовий урок — урок творчості, натхнення, добра і радості.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Хто знає прислів’я про друзів?

Прислів’я:

Дорожи дружбою, з другом легше живеться.

Друг завжди тебе виручить у скрутну хвилину і допоможе.

Найбільша з наук — дружба.

Дружба дорожча за золото.

У дружби немає меж.

Сонце зігріває повітря, друг — душу.

Друзі — дзеркало один для одного.

За друзів віддай жит­тя.

І мудрій людині потрібен товариш, і мужній людині потрібна підтримка.

Хороший друг — міцніший від кам'яного муру.

– Пам'ятайте, що з хорошим товаришем лег­ше в біді, веселіше в радощах. Будь завжди ввічливим з товари­шем, допомагай йому, завжди ділись з ним всім необхідним, виру­чай, коли це потрібно.

Загадка

І ввечері і зранку

Вартую я на ґанку.

І кусаю, і гарчу -

В дім чужих не пропущу. (Собака)

Собаки ніколи не зрадять своїх господарів. Вони насправді істинні друзі людини.

Оголошення теми і мети уроку

– Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, якими вірними можуть бути собаки

Картинки по запросу олександр довженко

ІV. Опрацювання теми уроку.

Робота з біографією.

Олександр Петрович Довженко — український письменник, кінорежисер, кінодраматург, класик світового кінематографу. Коротка біографія Довженка донесе основні події в житті і творчості письменника. Олександр Довженко біографія стисло Народився 10 вересня 1894 в с. В’юнище на Чернігівщині у селянській родині. Навчався у Сосницькій початковій школі. З 1911 року навчався у Глухівському вчительському інституті. Після закінчення інституту у 1914 учителював у Житомирі, Києві. У 1917 вступив до Київського комерційного інституту на економічний факультет. Захопившись революцією, служить у петлюрівській армії. За це у 1919 засудили його до ув’язнення в концтаборах. Однак його врятували. У 1920р. приєднався до КП(б)У, з якої згодом виключений. У 1921р. направили за кордон на дипломатичну службу (Варшава, Париж, Лондон). У 1922-1923рр. живе у Берліні, обіймає посаду секретаря генконсульства УСРР у Німеччині. 1923 року повернувся до Харкова, почав працювати художником-ілюстратором гозети «Вісті ВУЦВК» та каракатуристом. Відвідує засідання «Гарту», невдовзі стає співзасновником ВАПЛІТЕ. Згодом через ВАПЛІТЕ зближується з ВУФКУ, але у Харкові у той час єдиним драматичним мистецтвом був театр, а Довженка театр не цікавив. З 1925 року р. стажист по агітфільму «Червона Армія». У 1926 переїздить до Одеси закінчувати фільм, де разом з Юрієм Яновським працює режисером на кінофабриці. У 1926р. створив за своїми сценаріями перші фільми «Вася-реформатор» і «Ягідка кохання». Перший серйозний успіх прийшов у 1929 році після виходу на екрани фільму «Звенигора». «Звенигора» була сенсацією 1928 року, але водночас це був початок особистої трагедії Довженка — за цю стрічку, та згодом за фільм «Земля» його будуть постійно звинувачувати у буржуазному націоналізмі. У 1930р. одружується з акторкою Юлією Солнцевою. Він створив «Землю» (1932) і повіз показувати фільм в Європу, у 1958 році кінокритика назвали «Землю» одним з 12 найкращих фільмів всіх часів і народів. Зняв фільм «Іван» — найспірніший фільм Довженка (на тему індустріалізації, яку запропонувало йому керівництво «Українафільм»), який відняв у нього більше року життя. У 1933р. переїздить до Москви, а потім на Далекий Схід. У 1935р. нагороджують орденом Леніна. На початку війни потрапляє в Уфу та до Ашхабаду. Іде добровольцем на війну, як кореспондент газети «Красная армия». У 1943р. завершує кіноповість «Україна в огні», яку Сталін заборонив. До останніх днів живе в Москві, працює на «Мосфільмі». 25 листопада 1956р. помер у Москві.

Читання вибраних уривків про пса Пірата

Обговорення прочитаного

  • Від імені кого йде розповідь у повісті?
  • Чому пес гавкав на дідуся?
  • Що робили на городі Пірат з хлопчиком?
  • Яка картина лякала хлопчика та собаку? Хто її придбав та навіщо?
  • Чому Пірат кинувся на старців? Що вони зробили у відповідь?
  • Знайдіть та зачитайте опис Пірата.
  • Зачитайте улюблені справи собаки.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки вбоки

І зроби чотири кроки.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу – все гаразд.

Цитатна характеристика персонажу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

Бесіда на закріплення

  • Чи сподобався вам твір Олександра Довженка?
  • Чи хотіли б ви мати також собаку як Пірат?

 

VІ. Домашнє завдання.

Виразно читати текст. Напишіть про свою домашню тваринку.

 

Список використаних джерел

http://biogra.in.ua/Олександр_Довженко_біографія_стисло_план

https://ok.ru/westernukraineforall/topic/67113012448094

 

1

 

doc
Додано
21 квітня 2019
Переглядів
5675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку