КОНСПЕКТ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ НА ТЕМУ: «ПРИРОДНИЧІ НАУКИ ( інтегрована гра-подорож).

Про матеріал

Мета: узагальнити навчальний матеріал із хімії, фізики, астрономії, біології, екології; розвинути логічне мислення; виховувати інтерес до наук, які вивчають природу, бережливе ставлення до живої природи.

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ

НА ТЕМУ: «ПРИРОДНИЧІ НАУКИ ( інтегрована гра-подорож).

Клас:     9-А

Тема: Природничі науки (інтегрована гра-подорож).

Мета: узагальнити навчальний матеріал із  хімії, фізики, астрономії, біології, екології; розвинути логічне мислення; виховувати інтерес до наук, які вивчають природу, бережливе ставлення до живої природи.

Форма проведення: Позакласна.

Попередня підготовка: Медіапрезентація на екологічну тематику (за вибором команди): а) утилізація побутових відходів; б) утилізація сміття; в) чи дійсно автомобіль загрожує міст? г) негативний характер впливу наркотичних речовин на репродуктивну систему підлітків; д) особлива шкідливість для здоров’я спільної дію тютюнового диму й алкоголю.

Література: Виховна робота. Земля  - це дивна казка незбагненна  Харків видавнича група «Основа» 2015.

                                        Правила проведення

  1. Конкурс складається із кількох завдань, які виконують на станціях. Беруть участь команди 9-А класу.
  2. Клас ділиться на 4 команди, на кожну команду окремі запитання.
  3. За порядком на аркуші-«бігунці». Відповідають на запитання усно на всіх станціях.
  4. На відвідування кожної станції гри-подорожі надано 3 хвилини, а на станції «Всезнайко» - до 7 хвилин.
  5. Якщо є помилки в іменах, прізвищах, датах тощо – відповідь не зараховують.
  6. Перемагає та команда чи група, яка набрала найбільше правильних відповідей.
  7. Якщо кількість балів однакова, переможця визначають за допомогою додаткового запитання.
  8.  Для зручності підрахунку треба обрати журі.
  9. Результати записують до спеціально підготовленої таблиці.
  10. На кожній станції свій рахунок балів, зазначених на аркуші із завданням.

                                  Хід проведення:

 

СТАНЦІЯ «ПРИРОДНИЧА»

Завдання: Дайте короткі відповіді на запитання. Кожну правильну відповідь оцінюють 1 балом. Командам також можна обмежити час, ведений на відповіді (3 хвилини).

Запитання

КОМАНДА №1

  1. Скільки на нашій планеті океанів? (Чотири.)
  2. Найлегший газ? (Водень.)
  3. Що вивчає антропологія? (Людину.)
  4. Найлегший метал. (Літій.)
  5.  Найвища трава. (Бамбук.)
  6. Чим розмножується папороть? (Спорами.)
  7.  Скільки на землі природних супутників? (Один – Місяць.)
  8. У кого більше шийних хребтів: у кита чи жирафа? (Однаково.)

КОМАНДА №2

  1. Який пігмент надає зеленого кольору листям рослин? (Хлорофіл.)
  2. Найповноводніша річка світу. (Амазонка.)
  3. Наука, що вивчає населення. ( Демографія.)
  4. Найбільша ягода. (Кавун.)
  5.  Найглибше озеро. ( Байкал.)
  6. Як називається захисний шар атмосфери? (Озоновий.)
  7.  Дерево з якого виготовляють сірники. (Осика.)
  8. Назвіть метал який входить до складу гемоглобіну. (Залізо.)

КОМАНДА №3

  1. Як називають речовину, що прискорює хімічні реакції? (Каталізатор.)
  2. Як називають взуття коня? (Підкова.)
  3. Яка речовина має формулу O3? (Озон.)
  4. Найвужча та найдовша країна на світі. (Чилі.)
  5.  Найдовша паралель на глобусі. (Екватор.)
  6. Де жили вікінги? (Скандинавія.)
  7.  Хто винайшов мікроскоп? (Роберт Гук.)
  8. Хобот – це ніс чи губа? (Губа.)

КОМАНДА №4

  1. Найбільший ссавець світу? (Синій кит.)
  2. Який материк одночасно є державою? (Австралія.)
  3. Найсолоніше море світу. (Червоне.)
  4. Найбільший острів на світі. (Гренландія.)
  5.  Тварина, що найшвидше бігає. (Гепард.)
  6. Який метал є рідиною? (Ртуть.)
  7.  Як називають біологічні каталізатори? (Ферменти.)
  8. На який хімічний елемент багата морська капуста? ( Йод.)

СТАНЦІЯ «БІОЛОГІЧНА»

Завдання: Дайте короткі відповіді на запитання. Кожну правильну відповідь оцінюють 1 балом. Командам також можна обмежити час, ведений на відповіді (3 хвилини).

Запитання

КОМАНДА №1

  1. Про жодного птаха на світі не склали стільки легенд: незвичайна зовнішність, нічний спосіб життя, страхітливий голос – привертали увагу людей із давніх часів. У Китаї цей птах був символом благополуччя, а в Греції – символом богині Афіни. Його часто називали  пернатою кішкою. Про якого птаха йдеться? (Про сову.)
  2. 100 років тому на сади недалеко від міста Бостон напала гусінь метеликів. Вони змітали все на своєму шляху. На боротьбу з ними випустили птахи завезені з Європи. На знак подяки люди встановили їм пам’ятник. Якому птаху було встановлено пам’ятник? (Горобцю.)
  3. Який птах звисає на дереві головою до низу? (Снігур.)

КОМАНДА №2

  1. Якщо вірити давньому історику, то в часи походів Олександра Македонського в Індії офіцери його армії менше хворіли на шлунково-кишкові захворювання, ніж солдати. Їжа і питво у них було однакові. З якого металу було виготовлено посуд для офіцерів? (Зі срібла.)
  2. За легендою давніх часів суцвіття цієї рослини використовували степові гноми як парасольку. А в наш час відвар цієї рослини використовують для лікування запалень. (Ромашка.)
  3. Який птах найраніше сповіщає про прихід весни? (Сіра ворона.)
  4. Родича якого птаха, що мешкає на сусідньому материку, зображено на гербі материка? Про якого птаха йдеться. (Страус.)

КОМАНДА №3

  1. Цей мандрівник здійснив велике відкриття, яке вразило весь світ. Із другим відкриттям люди борються все життя в усьому світі. Назвіть дослідника та його відкриття? (Христофор Колумб. Відкриття Америки, але разом із цим до Європи було завезено тютюн. Із тютюнопалінням бореться весь світ.)
  2. Яка фраза є точною: «Ти мій золотий» чи «Ти моя золота»? Чому?         (Золота в організмі жінки більше, ніж у чоловіка.)   
  3. Який птах носить із собою яйце? (Пінгвін.)
  4. Назва цього птаха відповідає суті. Але, на жаль цей птах належить до видів, що зникають. Назвіть цього птаха.(Райський птах.)

КОМАНДА №4

  1. Цього птаха можна назвати легендарним. Він має незвичайні риси. По-перше, він висиджує пташенят узимку. По-друге, у нього незвичайний дзьоб. По-третє, він після смерті перетворюється на мумію і не розкладається 15 - 20 років. Але це дуже рухомий і веселий птах. Його ще називають північним папугою. Назвіть цього птаха. (Шишкар.)
  2. У якого птаха найдовший язик? (Дятел.)
  3. За давньогрецькім міфом, бог світла та мистецтва Аполлон покохав прекрасну німфу Дафну. Але вона з переляку ховалась від нього. Коли немала більше сили бігати – перетворилась на прекрасне дерево. Засмучений Аполлон вигукнув: «Нехай вінок із твоєї зелені прикрашає мою голову, нехай ніколи не в’яне твоє листя. Стій вічнозеленим!» про яку рослину йдеться? (Лавр благородний.)
  4. Цей птах живиться нектаром. (Колібрі.)

Вислови

КОМАНДА №1

Збився з напрямку серед трьох голонасінних. (Заблукав поміж трьох сосен.)

КОМАНДА №2

На один із органів кровотворення не розповсюджується вплив дисциплінарного статуту. (Серцю не накажеш.)

КОМАНДА №3

Скільки ссавців не годуй поживними речовинами, вони все одно дивляться в рослинне суспільство. (Скільки вовка не годуй – він усе одно в ліс дивиться.)

КОМАНДА №4

Комара, що ссе кров, не може зробити більш гострим ротовий апарат. (Комар носа не підточить.)

СТАНЦІЯ «КОСМІЧНА»

Завдання: Дайте короткі відповіді на запитання. Кожну правильну відповідь оцінюють 1 балом.

Запитання

КОМАНДА №1

  1. Яку планету називають Червоною? (Марс.)
  2. Якого року Леонід Каденюк здійснив свій перший політ у космос? (1997 року.)
  3. Космічний об’єкт величезної густоти та гравітації, що поглинає космічні об’єкти, простір і час. (Чорна діра.)
  4. Чому воно здається на м таким маленьким? (Бо перебуває на відстані 1 500 000 000 км.)
  5. Чому сонце відносять до зірок-карликів? (Є зорі значно більші за Сонце.)

КОМАНДА №2

  1. Шлях, траєкторії польоту небесного тіла в космосі. (Орбіта.)
  2. Найвідоміша, яскрава та видима неозброєним оком комета. (Комета Галлея.)
  3. Які хімічні елементи входять до складу Сонця? (Гелій, водень.)
  4. Частина твердих речовин у космічному просторі. (Космічний пил.)
  5.  Назвіть планети, що обертаються навколо Сонця. (Вісім планет: Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.)

КОМАНДА №3

  1. Агрегат, відправлений із Землі, що рухався  поверхнею Місяця з метою дослідження його поверхні. (Місяцехід.)
  2. Людина, яка літала в космос. (Космонавт, астронавт.)
  3. Чи однаково Сонце дарує тепло та світло нашій планеті протягом року? (Так.)
  4. Чому вони перебувають у газоподібному агрегатному стані, а не в твердому чи рідкому? (Дуже висока температура.)
  5. Весь навколишній світ нескінчений у часі та просторі. (Всесвіт.)

 КОМАНДА №4

  1. Світ без кордонів у часі та просторі, що містить галактики з планетами, зірками, газом, плазмою, пилом та іншими об’єктами. (Всесвіт.)
  2. Назва одиниці, що дорівнює відстані , яку проходить у вакуумі світло за один рік. (Світловий рік.)
  3. У скільки разів Сонце більше за нашу планету? (У 1 300 000 разів.)
  4. На поверхні Сонця відбуваються цікаві явища . назвіть ці явища? (Протуберанці.)
  5. Центр Сонячної системи. (Сонце.)

СТАНЦІЯ «ХІМІЧНА»

Завдання: Дайте правильні  відповіді на запитання, однак зверніть увагу, що кожне запитання має свою кількість балів.

Запитання оцінюють в 1 бал.

КОМАНДА №1

  1. Сплав заліза з вуглецем, що має 2% вуглецю, суміш кремнію, марганцю, фосфору та сірки? (Сталь.)
  2. Назва яких елементів схожа на назви планет? (Уран плутоній нептуній.)
  3. Якими солями ви користуєтесь вранці, ще не приступивши до сніданку? (Карбонат калію в зубній пасті.)

КОМАНДА №2

  1. Важкий металу рідкому стані. (Ртуть.)
  2. Елемент, названий ім’ям героя давньогрецької міфології. (Тантал.)
  3. Кислота має елемент, який є основою усього життя? (Вугільна.)

КОМАНДА №3

  1. Яка кислота входить до складу шлункового соку тварин? Яка роль? (Соляна кислота, яка розщеплює білки на простіші сполуки.)
  2. Яка кислота народжується після грози? (Азотна.)
  3. Яку планету називають червоною? Чому? (Марс, оскільки його планета покрита часточками, до складу яких входить оксид заліза, який має червоний колір.)

КОМАНДА №4

  1. Яка кислота найотрутніша? (Синильна.)
  2. Чи багато соляних солей? (Одна, кухонна сіль.)
  3. Яким розплавленим металом можна заморозити воду? (Рідка ртуть.)

Запитання оцінюють в 2 бала.

КОМАНДА №1

  1. Які метали найпоширеніші на Землі в земній корі? (Алюміній, залізо.)
  2. Яка кислота в чистому вигляді нагадує студень, а яка схожа на кристали льоду? (Кремнева, оцтова.)

КОМАНДА №2

  1. Яку кислоту медики використовують для дезінфекції, а хіміки – для виготовлення скла? (Борна.)
  2. Дайте ще дві назви розчину аміаку? (Амоніаковий спирт, гідроксид амонію.)

КОМАНДА №3

  1. Який газ у надлишку знаходиться на Венері, а на землі його використовують для отримання фруктових напоїв? (Вуглекислий газ.)
  2. Хто є основоположником скляної промисловості в Росії і відкрив атмосферу на венері? (М. В. Ломоносов, розробив рецепт кольорового скла.)

КОМАНДА №4

  1. Який метал найлегший, а який - найважчий? (Найлегший – літій, найважчий – осмій.)
  2. Який елемент можна назвати елементом життя та смерті? Чому? (Азот. Елементом життя на Зелі його називають тому, що до його складу входить білок – носій життя на Землі, а елементом смерті – тому що він входить до складу багатьох вибухових речовин (амоніал, тринітротолуол).)

Запитання оцінюють в 3 бала.

КОМАНДА №1

Як можна на певний час зберегти молоко від скисання за температури літного дня? (Посудину з молоком потрібно поставити  в таз із водою і накрити серветкою так, щоб її краї перебували у воді. Вода піднімаючись по серветці, випаровуватиметься. Випаровування – процес ендотермічний, тому молоко в посудині охолоджуватиметься.)

КОМАНДА №2

Що являють собою полярні шапки Марса? Який хімічний склад вони мають? (Це вуглекислий газ, що замерз у суміші з льодом і снігом.)

КОМАНДА №3

Яке золото дешевше за срібло? («Сусальне Золото». За хімічним складом це двосірчане олово. За зовнішнім виглядом ця речовина жовтого кольору.)

КОМАНДА №4

Хімічна речовина, яку називають у техніці каустичною содою. (Їдкий натрій – гідрооксид натрію.)

СТАНЦІЯ «МУЗИЧНА»

Завдання: Дайте короткі відповіді на запитання. Кожну правильну відповідь оцінюють 1 балом.

Музичні запитання

КОМАНДА №1

  1. Пісня групи «Корні», у якій дерево «плаче». («Плакала береза».)
  2. У відомій пісні В. Добриніна йдеться, що ця аерозоль (суміш рідини й газу) синя і схожа на оману. («Синій туман».)
  3. У якій пісні групи «Сплін» йдеться про порушення функціонування життєво важливого органу, що качає кров. («Моє сердце остановилось, моє серце замерло».)

КОМАНДА №2

  1. В одному із шлягерів В. Добриніна герой просить не посипати його рану цією речовиною. Назвіть формулу цієї речовини. («Не сипь мне соль на рану» - NACL.)
  2. «Іванушки зі шлягерів співали, що скупчення цього рідкого оксиду, «як люди», та ще однакові. Назвіть формулу оксиду. (H2O)
  3. Пісня П. Кіркорова про родича ворони. («Галки»)

КОМАНДА №3

  1. «Лучшие друзья - это бриллианты»,- спіає «Віа-гра». Назвіть формулу діаманта. (C.)
  2. Пісня про жито у виконанні українського народного хору імені Григорія Верьовки. (Зеленеє жито, зелене…»)
  3.  Пісня у виконанні Р.  Кириченко про дерева на горі. («Ой на горі два дубки…»)

КОМАНДА №4

  1. Пісня про квіти, що ростуть в українців біля дому, яких насіяла мати. («Чорнобривці».)
  2.  Пісня про калину в лузі у виконанні українського народного хору імені Григорія Верьовки. («Ой у лузі червона калина…»)
  3. Назвіть різноманітні тропічні плоди,  про які співає гурт «Блестящие». (Банани-кокоси.)

СТАНЦІЯ «ЕКОЛОГІЧНА»

На цій станції діти презентують домашнє завдання – медіапрезентація (див. вище). Максимальна кількість балів – 10. Ураховують науковість, доступність, наочність, ступінь розкриття теми.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Болотіна Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Яцук Наталія Олександрівна
    Дякую! Хороша розробка, використаю ідею на тижні природничих наук)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ільїна Наталя Василівна
    Дякую! Цікава розробка позаурочного заходу. Спробую використатись при проведення тижня біології.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1741
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку