Конспект позакласного заходу з профорієнтації на тему: «Моя майбутня професія – моє щасливе майтутнє»

Про матеріал
Конспект позакласного заходу з профорієнтації на тему: «Моя майбутня професія – моє щасливе майтутнє».
Перегляд файлу

1

 

Міністерство освіти і науки України

Криворізький державний педагогічний університет

 

 

 

 

Конспект

позакласного заходу з профорієнтації

на тему: «Моя майбутня професія – моє щасливе майтутнє»

 

 

 

Підготувала студентка

факультету дошкільної та

технологічної освіти

Кравець В.І.

 

Перевірив

методист кафедри педагогіки

Кулінка Ю.С.

 

 

Кривий Ріг

2020

Мета:

Навчальна: формувати в учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії; формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей; розкрити зв’язки між працею людей і ставленням до них; вчити аналізувати та узагальнювати.

Виховна: виховувати повагу до трудівників, ощадливість і бережливість до результатів праці дорослих та працелюбство; сприяти вихованню віри в себе і в свої можливості; виховувати інтерес до різних професій.

Розвиваюча: розвивати творчі здібності учнів, пізнавальні інтереси старшокласників, розвивати здібності до самоаналізу; розвитку творчої активності, наполегливості у досягненні мети.

Обладнання: аркуші паперу з словами.

Місце проведення: майстерня трудового навчання.

Форма проведення: тренінг

Запрошені: класний керівник 11-го класу, вчитель трудового навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

План проведення заходу

І. Організаційна частина

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

III. Вправа «Знайомство»

ІV. Практичний блок «Всі професії потрібні, всі професії важливі»

V. Вправа «Мозковий штурм»

VI. Робота в групах

VII. Інформаційне повідомлення «Класифікації професій»

VII. Тест «Професійна придатність»

IX. Інформаційне повідомлення «Найпрестижніші професії в світі»

X. Міні-лекція «Формула професії»

XI. Підведення підсумків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заходу

І. Організаційна частина

Шановні учні! Народна мудрість говорить:

Життя прожити – не поле перейти.

Від труднощів не можна заховатись.

Свою стежину слід в житті знайти,

Щоб в щасті й радості купатись.

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

Дорога, шлях, стежина. Слова-синоніми. Усі вони різні за формою, але близькі за значенням. Дорога манить ступити на неї. Але коли ступиш – не зупинишся. Вона то спускається вниз, то піднімається вгору, далеко до заповітної мрії. Але яка ж дорога найкраща? Як важливо вибрати в житті свою дорогу. Від того яку ти вибереш, як ти підеш по ній, з ким, хто тебе поведе, залежить твоя доля. Незабаром ви повинні будете зробити перший серйозний крок у майбутнє. І ціна цього кроку – ваша доля. Напевно, нікому не треба пояснювати, що в умовах твердої конкуренції на ринку праці місце під сонцем зможе завоювати лише той, хто зможе довести свою компетентність, корисність.

Сьогодні ми проводимо виховну годину з професійної орієнтації. Нашу з вами зустріч я розпочну з притчи:

Якось один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало ясно, що вони програють битву, вояки вже не вірили своєму воєначальнику, пішла паніка, тоді люди обернулися до Господа і попросили: «О, Господи, допоможи нам, покажи, де та людина, яка поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом!» Господь змилувався й показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця. Отже, людина, яка могла бути генералом, шила не дуже гарне взуття, а бездарний генерал вів військо до поразки.

В чому ж суть притчи? Діти відповідають (правильний вибір професії)

Отже, ви зрозуміли, що на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо говорити про вибір професії. Тема нашої виховної години: «Моя майтутня професія – моє щасливе майбутнє».

Невдовзі ви отримаєте перший документ про освіту. Для когось цей документ стане квитком у самостійне життя. Середні навчальні заклади, училища, робота - такі маршрути чекають тих, хто вже зробив свій вибір. Є час щоб подумати, а вибрати є з чого - в світі більше 55 тисяч професій! Сьогодні ми будемо говорити про те, як правильно зробити цей вибір. Наш виховний захід проходитиме у вигляді тренінгу.

III. Вправа «Знайомство»

Мета: створення позитивної атмосфери на занятті, розкрити свою мрію щодо вибору майбутньої професії.

Давайте з вами познайомимось, але наше знайомство буде в незвичайній формі. Зараз кожен з вас називатиме своє ім’я, а потім назве професію чи вид професій, який починається на першу букву вашого імені. Ну, наприклад: мене звати Вікторія – викладач.

Обговорення:

  • Чи важко вам було підібрати професію, яка би починалася з певної літери?
  • Які професії спадають на думку?

ІV. Практичний блок «Всі професії потрібні, всі професії важливі»

Вибір професії – складний та відповідальний період в житті кожної людини. Обираючи професію, людина здійснює не тільки вибір роду занять, але й складний процес самовизначення, визначає своє місце у житті. Роблячи вибір, людина дає відповіді на питання:

  • Ким бути?
  • До якої соціальної групи належати?
  • Де працювати?
  • З ким працювати?
  • Який стиль життя обирати? 

Вибір професії – один з найбільш відповідальніших рішень, які людина приймає у своєму житті. Звичайно, можна перервати навчання якщо на третьому курсі ти зрозумієш що ця справа не твоя ,а можна за декілька років залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено і розчарувань багато.

Свідомо обрана професія допомагає людині реалізувати свої фізичні, розумові та душевні самовизначення. " Вибір професії – чи не найголовніший чинник того, як складеться ваше подальше життя та як ви в ньому будете себе почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності. Саме  від  того,  як  людина  працюватиме, залежатиме  майбутнє не тільки сім’ї, але й держави. А зараз подивіться, що говорить Конституція України про права громадян на працю.

Стаття 43. Кожен має право на працю,  що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно – технічного навчання, підготовки та перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб. Використання примусової праці забороняється. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання нагороди за працю захищається законом.

То що ж таке, на вашу думку, праця, професія?

V. Вправа «Мозковий штурм»

1. Що таке професія? (Професія — це рід трудової діяльності)

Професія – це вид трудової діяльності, який вимагає певного рівня знань, спеціальної підготовки і може бути джерелом доходу. Слово «професія» виникло на Землі дуже давно, що підтверджують найдавніші пам’ятки, знайдені археологами. Свідоцтво про роль усвідомленого вибору професійної діяльності ми знаходимо навіть у Новому заповіті.

Професія – це конкретна діяльність, ремесло, комплекс функцій, рід роботи, який виконує людина, і який є складовою якоїсь трудової діяльності.

2. Що необхідне у першу чергу, щоб отримати професію? (Освіта)

3. Президент, двірник, прибиральниця – це професії? (Ні, тому що ніде не навчають цим заняттям, хоча вони е трудовою діяльністю)

4. На що ми сподіваємось, отримуючи професію? (Вона приноситиме нам радість, задоволення й забезпечуватиме матеріально)

У кожній професії є свої різновиди праці - спеціальності. Наприклад, немає вчителів загалом, а є вчитель біології, історії, географії та ін.

5. Що таке спеціальність? Які спеціальності ви знаєте в професії лікаря, вчителя? (Вид заняття в межах однієї професії)

Спеціальність – це комплекс знань, умінь і навичок, необхідних для певного роду діяльності в рамках тої чи іншої професії.

6. Що таке посада? (Це перелік обов'язків, які покладаються на певну людину і є обов'язковими для виконання).

VI. Робота в групах

Молодці! А зараз пропоную вам попрацювати в групах. Кожна група отримує аркуші, на яких записані назва професії, спеціальність і посада. Порадившись між собою, необхідно визначити, що є що. Представник групи презентує відповіді.

Завдання: визначити професію, посаду, спеціальність і пояснити на таких прикладах:

1 група:

  • головний бухгалтер — бухгалтер — бухгалтер - касир;
  • старший інженер — інженер — інженер-технолог;
  • головний лікар — лікар — терапевт.

2 група:

  • учитель початкових класів — учитель — завуч;
  • продавець — завідувач відділу — продавець продовольчих товарів;
  • бригадир — будівельник — штукатур.

VII. Інформаційне повідомлення «Класифікації професій»

Сьогодні існує декілька підходів до класифікації  професій. Їх можна умовно розділити на великі групи: фізична або розумова.  Щоб людині легше було орієнтуватися у світі професій, вчені розділили їх на 5 типів, в залежності від предмету  праці (за Є. Климовим):

1. Людина - природа

2. Людина - техніка

3. Людина - людина

4. Людина - знакова система

5. Людина - художній образ

Перший тип: людина - природа. Люди цих професій мають справу з живою і неживою природою (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист). Для них характерний загальний предмет праці - тварини і рослини, грунт і повітряне середовище. Вимоги: спостережливість, терплячість, дбайливе ставлення до природних об'єктів, акуратність, фізична витримка, вміння передбачати результати своєї праці

Другий тип: людина - техніка. Вимоги: професії потребують від спеціаліста широкого використання різних схем, креслень, графіків. Важливим є вміння переводити умовні позначення креслень, схем у наочно-конкретні образи та оперувати ними. Необхідно також володіти комплексом рухових навичок: точність і плавність рухів, швидке перемикання й розподіл уваги. Це можуть бути льотчики, водії, матроси, токарі, слюсарі та інші професії, які використовують технічні  пристрої.

Третій тип: людина - людина. Предметом праці у цій професії є інша людина, а характерною рисою діяльності - вплив на інших людей. Вимоги: високі моральні якості, вміння налагоджувати взаємини з людьми. До такого типу професій належать учитель, лікар, журналіст, продавець.

Четвертий тип: людина - знакова система. Фахівці такого типу використовують в своїй праці різні знаки: усна і письмова мова, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки і т. п. Вимоги: гарна пам'ять, точність сприймання, стійкість концентрованої уваги. Це бухгалтери, учені, люди, що працюють в лабораторіях, наукових центрах.

П'ятий тип: людина - художній образ. Людей цього типу відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант. Вимоги: розвинений художній смак, художні і творчі здібності.  Це музиканти, художники, актори, дизайнери та ін.

Щоб не помилитися у виборі професії, потрібно врахувати свої психологічні особливості, здібності, фізичні можливості.

VIII. Тест «Професійна придатність»

1. Новорічна ніч для тебе - найкращий час, щоб...

 а) виспатися;

 б) подивитися телевізор разом з сім'єю;

 в) провести час в колі друзів.

2. З трьох подарунків ти хотів би:

 а) вудку, набір для вишивання;

 б) ковзани та лижі;

 в) туристичну путівку або квиток на цікаву виставу.

3. Вирушити в подорож найкраще:

 а) поодинці;

 б) з сім'єю або друзями;

 в) з незнайомою групою, щоб була можливість знайти нових друзів.

4. Якби ти опинився на самоті на острові або в лісі, то:

 а) відчув би повну свободу;

 б) зайнявся б пошуком виходу, або якою-небудь справою.

 в) відчув би тугу і страх.

5. У вільний час ти любиш:

 а) читати, відвідувати бібліотеку, ловити рибу, мріяти.

 б) малювати, займатися  музикою, ходити в походи, розмовляти по                телефону.

 в) ходити з друзями в кіно, подорожувати, займатися танцями.

IX. Інформаційне повідомлення «Найпрестижніші професії в світі»

Мета: підвищити рівень орієнтації в світі професійної праці, краще пізнати особливості професій, пов’язаних з престижністю.

Кожен фахівець мріє стати більш затребуваним в найближчому майбутньому, щоб мати можливість розвиватися і збільшувати свої заробітки. Але як вгадати, в яку сферу слід піти зараз, щоб забезпечити собі безбідне майбутнє? У цьому вам допоможе список найбільш престижних професій у світі, які будуть на гребені хвилі через кілька років.

Нанотехнологи: Нанотехнологіям сьогодні приписують особливо важливу роль у розвитку ключових галузей ринку. У більшості розвинених країн цей напрямок очолює списки актуальних державних програм, на які робиться основна ставка. Тому можна припустити, що вже в самому найближчому майбутньому фахівці-нанотехнологи стануть більш затребуваними.

IT-фахівці: Друга за значимістю та швидкості розвитку галузь, що забезпечує функціонал майже всіх процесів у сучасному світі. Сьогодні ми не уявляємо собі життя без інформаційних та комп'ютерних технологій, популярність яких тільки зростає. Програмісти, розробники, веб-дизайнери стануть ще більш затребуваними.

Біотехнологи: Біотехнології приписують майбутнє в харчової, сільськогосподарської галузі, а так само галузі охорони здоров'я. Генна інженерія, мікробіологія, мікроклональне розмноження рослин є головними інструментами у створенні нових джерел живлення, а так само боротьби з різноманітними хворобами.

Екологи: Проблеми з забрудненням навколишнього середовища набирають все більших обертів, тому зовсім не дивно, що вже сьогодні професія еколога вважається престижною. А через кілька років професіонали в цій галузі будуть заробляти ще більше.

Маркетологи: З такою перенасиченістю ринку послуг і товарів ніяк не можна обійтися без маркетологів, в обов'язки яких входить передбачати потреби споживачів і створювати продукти та послуги, що максимально підходять під них.

Фахівці в області сервісу: Не дивлячись на зростаючу потребу наших громадян у  якісному наданні послуг, Україна все ще відстає від європейського рівня сервісу. Саме тому фахівці цієї галузі вже сьогодні «на вагу золота».

Як видно зі списку, найпрестижніші професії в світі належать до сфери пошуку і розвитку нових можливостей і продуктів, а так само більш ретельному аналізу потреб нас з вами.

X. Міні-лекція «Формула професії»

Вибір професії – це друге народження людини. Це питання досить складне й серйозне. Адже вибір професійного шляху багато в чому визначає нашу долю. Кожна окремо взята професія – це цілий світ, цікавий і незвичайний. Тому вибір професії – це задача з багатьма невідомими.  Скажіть, будь ласка, що вийде, якщо довжину нашої класної кімнати помножити на ширину? (Площа класної кімнати)

А що вийде, якщо скласти три слова: «хочу», «можу» і «треба»?

В нас вийшла формула професії: хочу + можу = треба

 

 

Як пояснити цю формулу? У ній всього три величини:

  • хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа; простір бажань, цілей, інтересів і прагнень.
  • можу - це все, що мені по силам, за здібностями; простір здібностей, талантів і стану здоров’я
  • треба - це все, що потрібно для суспільства, країни. попит на обрану професію на ринку праці.

Оптимальний вибір професії лежить на перетині цих трьох просторів, які обов’язково потрібно враховувати. Правильний вибір професії дозволить повністю реалізувати потенціал людини, уникнути розчарувань і невпевненості в собі та в своєму майбутньому.

XI. Підведення підсумків

Вибір професії – це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії ми сьогодні не згадали.  Мені хочеться нагадати вам усім - яку професію ви б не обрали, який фах ви б не освоїли, фахівці і професіонали у своїй справі завжди потрібні, незалежно від моди на професію чи затребуваність  на ринку. Не орієнтуйтесь лише на престижність професій. Тому сміливо можете обирати і фах вчителя, лікаря, юриста, машиніста.  Я знаю, що у кожного з вас є вже своя потаємна мрія, щодо вибору професії. Головне, щоб ви відповідально ставилися до обраного шляху, адже ваш правильний вибір -  запорука вашого майбутнього добробуту, бо всі ми, обираючи професію для себе - обираємо долю. Я розумію, що вам важко визначитись з вибором, але будьте оптимістами, вірте, що сьогодні потрібні гарні спеціалісти, майстри своєї справи.  Бо лише той досягне мети, хто бореться, долає перешкоди.

Кажуть, що майстер - це той, хто знайшов своє покликання в праці. Хоч би ким ви стали, насамперед, маєте бути людьми - добрими, правдивими, працьовитими, чуйними до чужого горя. . Бо ви – наше майбутнє, наша надія, будівники красивого, світлого, радісного життя.  Я бажаю, щоб ваші мрії здійснилися, щоб процвітав наш край, уславлений вашою працею.

І пам’ятайте слова Костянтина Ушинського:

Вдало вибери професію,

Вклади в неї свою душу?

Тоді щастя само тебе відшукає

Отже, немає професій непотрібних, немає нецікавих, немає забутих. Ми маємо пам'ятати про те, що кожна з них є неповторною, і для кожної людини найголовнішою.  Головне - обрати її правильно! Дякую всім за співпрацю!

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2021
Переглядів
1867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку